Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Kater gevonden

Discussie in 'Informatie' gestart door Carmen, 14 mei 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Ik heb een kater gevonden die mij wel aanspreekt.
    Hij is drie jaar oud nog niet gecastreerd wordt wel gedaan voordat hij geplaatst wordt.
    Zit nu in een groep met 5 andere katten.
    Hij woont nu in een seniorenwoning met zijn baasjes.
    Dit is ook de reden dat hij herplaatst wordt zijn baasjes zijn veel kleiner gaan wonen.
    Hij is gebruikt voor dekingen maar beperkt.
    Hij is ontzettend aanhalig kan met andere katten.

Nou ga ik vanavond even bellen naar deze vrouw het contact is tot nu toe via de mail geweest.
    Wat zijn handige vragen om te stellen.

Ik wil in ieder geval weten of hij sproeit.

2. Oh! Wat spannend!!!! Ik duim voor je!

Groetjes,
    Monique

3. Of hij sproeit is een hele goede vraag, het is nl. niet zeker of hij na de castratie daarmee ophoudt.

Een hele goede vraag zou voor mij zijn of hij apart heeft gezeten in een katerverblijf.

En verders, is hij gezond, wat voor voer eet hij, welke kattenbakvulling.

En hem dan eens opzoeken en kijken hoe hij in huis functioneert, is hij sociaal dus komt ie naar je toe. Eigenlijk dezelfde dingen als wanneer je voor een kitten gaat.

In ieder geval veel succes en ik hoop dat hij iets voor je is.

4. Vraag of je zijn dierenpaspoort mag in zien zodat je kan nakijken of hij wel
    in ge ent is.
    Vraag naar zijn ouder zodat je kan kijken of der HCM of anderen afwijkende
    ziektes in de lijnen zitten dit om te voorkomen dat je een zieke kat in huis neemt
    die je na een periode weer weg moet brengen.

5. hoi Carmen,

zie hier een paar tips, verander het woord kitten door kater ;)
    http://www.mainecoon.nl/Nederlands/Forum/viewtopic.php?t=68

Verder geef je aan dat hij beperkt gebruikt is voor de fok.
    Vraag naar de test uitslagen (en of je iig de kopieen mag meekrijgen, liefst natuurlijk de originelen ;) ) Je kan dus ook vragen of je de gegevens mag hebben van de poezen die hij gedekt heeft of dat de mensen jou gegevens aan de poezeneigenaren wilt geven, het is natuurlijk leuk om te zien hoe het met zijn kinderen vergaat, hoe die er uitzien e.d. ;)

Verder heel veel plezier en succes wanneer je gaat kijken ;)

6. Wat spannend zeg carmen, neem je fototoestel mee als je gaat kijken ;)

7. Hoi,

Naar beste weten had ik ook een verhaal geschreven, maar ik zie het niet ....
    Maar het was tegelijkertijd met Sjoukje, en er stond ook veel hetzelfde in, dus geen ramp!
    De testen die hij als dekkater gehad *MOET* hebben zijn FeLV / FIV. Patella Luxatie, heel gemakkelijke test, is eigenlijk ook een must.
    Vraag of je met hem naar de DA kunt, eventueel op jouw kosten, en laat hem daar binnenste buiten keren: tanden (giingivitis), hoorbare long / hart problemen, verborgen wondjes (kan toch ook weer niet *zo* goed met een ieder overweg?) etcetera .. :D
    Ik duim voor je!!!!

8. Sommige dingen weet ik al hij heeft nooit apart gezeten en zit nu ook bij de andere poezen.
    Daarom lijkt het me sterk dat hij sproeit maar ik wil het wel zeker weten.
    Eten enz is heel goed ook de check up door de dierenarts.
    Hij gaat in ieder geval ook voordat hij herplaatst wordt naar de dierenarts en daar mocht ik alle papieren van zien.
    HCM let ik ook op een van mijn noortjes haar vader is gestorven aan HCM (heb ik zo nog een vraag over).
    Vraag ook gelijk wat voor soort kattenbak hij gewend is open of dicht.

9. Succes Carmen, ik hoop dat je deze keer geen vreemde dingen vind en dat je binnenkort een nieuwe kat in huis hebt :D

10. Het is de kat aan de linker kant en degene op de foto ernaast.

11. Wow die ziet er indrukwekkend uit :D
    Een mooi exemplaar zeg :p

12. goed gedaan meissie!! En alles opschrijven hé? :wink: :wink:

13. Nou, ik denk dat er een goede kans is dat we straks kleurenfoto's kunnen zien van meneer :D
    Ik hoop voor je dat er geen gekke dingen gebeuren, en dat alles gewoon goed is!!!! Hij ziet er gewoon prachtig uit!

14. Hele mooie kater, hoor! Wat een stoere kop!

15. Zo wat een leuke kater om te zien zeg
    Succes!

16. Spannend hoor!
    En wat er al gezegd is, stel zoveel mogelijk vragen.
    Vraag wat jij weten wilt, geen vraag is te gek.
    Hopelijk wordt dit een huisgenoot voor vele vele jaren en daar moet je je goed op voorbereiden.

17. Prachtig ventje hoor....!!!:love4:

18. Hij ziet er schitterend uit Carmen. Succes en ik hoop dat jullie hem snel in jullie huisje mogen verwelkomen.

19. Zie er een heel mooi dier uit.Hopelijk valt alles op zijn plaats en wordt hij strakjes van jou!

20. Het is zeker allemaal heel erg spannend ik heb haar net even aan de telefoon gehad.
    Ze klonk in ieder geval heel aardig ze belt me morgen terug ze werkt bij een paardenfokker en is een paard aan het wegbrengen in Frankrijk
    Ze vertelde dat Replay graag bij haar op de bank ligt heel erg makkelijk is ze zijn pas verhuist en hij was heel snel gewend.
    Verder is het ook een hele makkelijke kat.
    Het klinkt heel erg goed allemaal.
    Voor vragen heb ik nog geen tijd gehad maar dat gaat wel goedkomen.
    Morgen weer een dag.
    Ze vertelde ook dat ze bij mij een heel goed gevoel had en dat vind ik ook fijn.
    Het is natuurlijk voor ons alletwee erg spannend.
    Nou zodra ik meer weet horen jullie het.

21. Net hebben we weer met elkaar gebeld ze vertelde vanalles dat ze veel met hem geshowd had en gewoon over koetjes en kalfjes.
    Ik heb in ieder geval op al mijn vragen antwoordt gehad en het klinkt allemaal erg goed.
    Morgen belt ze de dierenarts om een afspraak te maken voor castratie.
    Dat gaat dan waarschijnlijk donderdag gebeuren.
    Ze belt me op als hij gecastreerd is om te vertellen hoe het is gegaan enz.
    En dan blijft hij nog even bij haar om te herstellen en dan kunnen we afspreken wanneer ik ga kijken.

22. Mooi man hoor :)

23. Dit klinkt heel super!!

zal donderdag duimen dat hij snel bij komt van de castratie ;)

24. Geweldig Carmen dat het allemaal zo goed klinkt, en nu maar hopen dat hij snel hersteld na de castratie, en als je gaat kijken dat het ook klikt tussen jullie, zodat hij snel bij jullie kan komen wonen. :lol:

25. O wat fijn voor je zeg..ik las nu pas dit topic :oops: :oops:
    Wat een prachtige kater zeg :D :D :D
    Wat zal jij op wolkjes lopen :wink:
    Ik hoop dat hij snel bij jou op de bank mag komen te liggen :wink: :wink:

26. Heb je al wat meer gehoord?? Want hij is nu gecastreerd, alles OK?

27. Ik heb vanavond gebeld en hij wordt dinsdag geholpen dan is ze twee dagen vrij om hem in de gaten te houden.
    Ik bel haar dinsdagavond op om te vragen hoe het gegaan is.
    Ik was vandaag helemaal in de zenuwen.

28. Spannend hoor Carmen!

29. Vast veel plezier gewenst met je toekomstige Coon! :lol:

Greetz,
    Marleen

30. Wat een stoere man om te zien. Maar je moet dus nog een paar daagjes langer geduld hebben. Dan kan wachten lang duren he? Hoop dat alles goed gaat dinsdag en dat je straks en dan ook lang van 'm kan genieten. Heel veel plezier.

Groetjes,
    Bianca

31. Wauwie he wat een lekkere ventje !!!!!!!!!!

32. En, hoe is het verlopen? Heb je hem al gezien? Operatie geslaagd?

........ :)

33. Zo dat ziet er goed uit :lol: :wink: . Hopelijk is alles goed gegaan!

Groetjes, Janneke.

34. Nou het contact loopt behoorlijk moeizaam.
    Ik heb de afgelopen week al meerdere keren gebeld en vervolgens hoor ik niets.
    Zaterdag een sms dat ze hem woensdag wel wil komen brengen en daarna hoor ik niets meer.
    Dit is al een week aan de gang.
    Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ermee moet.

35. Heb je hem wel mogen / kunnen bezoeken en bekijken? Dat zou toch wel leuk zijn, natuurlijk :!: Kun je hem in zijn normale doen zien, en dus een ideetje krijgen over karakter .....

36. Gewoon blijven bellen! Misschien hebben ze het razenddruk, of is er iets binnen hun familie gebeurt oid... Of misschien zijn ze in de veronderstelling dat die SMS al een vaste afspraak was? Gewoon weer in de telefoon klimmen, inspreken, sms'en en/of e-mailen!

Succes!
    Groetjes,
    Monique

37. dat ben ik al twee weken aan het doen enne eerlijk gezegd heb ik met mezelf afgesproken om deze week even niets meer van me te laten horen.
    ik wacht nu wel gewoon af wat er gebeuren gaat.

38. Hoi Carmen,

Ik kan me voorstellen dat je een beetje teleurgesteld bent over het contact tussen jou en de eigenaar van de kater. Maar je kunt je misschien voorstellen dat het voor de eigenaar heel anders is als voor jou.
    Wat voor jou een hele blije gebeurtenis is (jij krijgt een nieuwe huisgenoot) is voor haar waarschijnlijk een hele vervelende gebeurtenis (afscheid nemen van een huisgenoot). Zo veel als jij staat te trappelen van ongeduld, loopt zij misschien met het hart in haar schoenen rond en baalt ze er enorm van dat de kater weg moet. Dus dat zij niet net zo enthousiast is als jij hoeft niet persee een slecht teken te zijn.
    Ook kan ze het inderdaad heel druk hebben met meer dingen dan alleen het plaatsen van de kater, zoals iemand anders ook al opmerkte.
    Als je het echt niet vertrouwd, neem dan contact op met een paar mensen die jij goed kent en vertrouwd, en vraag ze naar informatie over de eigenaar van kat. Het kan natuurlijk zijn dat het iemand is die niet goed bekend staat.

Groetjes, Lies.

39. Aan de enne kant snap ik dat wel maar als ik een kat zou moeten herplaatsen zou ik de weken daarvoor zoveel mogelijk willen weten over degene waar hij naartoe gaat.
    Zaterdag stuurde ze een sms dat ze hem woensdag komt brengen ze zou me bellen.
    Als er dan maar niet gebeld wordt is dat toch steeds een beetje een terleurstelling.
    Morgen is het woensdag en eigenlijk zie ik het niet gebeuren dat hij dan komt.
    Ik hoop het wel hoor maar ik heb er op het moment gewoon weinig vertrouwen in.

Enne na al mijn nare ervaringen zie ik het mischien wel te snel somber in hoor zou kunnen.
    En mischien komt het ook allemaal wel goed maar op het moment heb ik wel even zoiets van ik wacht nu haar reaktie af.

40. Misschien belt ze vanavond en komt hij morgen gewoon. En misschien is het zoals Lies het zegt en weet ze nou dat het snel dichterbij komt dat ze haar kater moet wegbrengen.

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Kater gevonden
  1. Joanne
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    507
  2. lizzy
    Reacties:
    31
    Weergaven:
    3.188