Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Karakter poes en kater....

Discussie in 'Gedrag & Karakter' gestart door Tatum, 12 aug 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Hai, hier naar aanleiding van mijn twijfel over een poes of een kater (en dan met name de omgang met kittens) dan mijn vraag over het karakter van een poes en een kater. Ik begrijp dat elke kat een individu is met zijn eigen karaktertrekken, maar er zijn vast bepaalde trekjes die je meer bij een kater dan bij een poes vind horen. Zo hoor je bv vaak dat katers iets relaxter en liever zijn dan poezen, poesjes kunnen daarintegen iest kattiger en humeuriger zijn dan katers...... :rolleyes:
    Kun jij een karaktertypering schetsen van jouw ervaring met poezen en katers?????? Ben heeeeel erg benieuwd!!! :lol:
    Groetjes Tatum

2. Ik heb 3 katers en ze zijn inderdaad alle drie verschillend, Murphey is heel relaxed, Dikkie een dondersteen en Duscha . . . . tja Duscha is een geval apart, heel lief maar ook heel stout (maar die is ook nog niet zo oud :lol: )

3. tsja ze zeggen wel dat poezen wat meer gereserveerder zijn als katers
    en dat katers ook veel knuffeliger zijn
    maar op nienna na zijn mijn verdere poezen ook oin voor een knuffel
    Nenda die zit ook het liefst zodra ik achter de pc zit op schoot te knuffelen
    al vind ik katers wat meer relaxed en vind het eerlijk om met die groote beren te knuffelen want ze worden nou eenmaal grooter als poezen dat is wel een feit.
    maar ik vind beide geslachten even lief :mrgreen:

groetjes renate

4. Het grootste verschil vind ik dat de poezen meer tuttebellen zijn:)) Ze miepen wat meer, zijn wat sneller beledigd en poetsen zich vele malen beter. Mijn katers hier vinden alles wel best, zint iets ze niet gaan ze elders kijken. Moet hen ook vaker helpen bij de vachtverzorging. Maar alle katten hier zijn knuffelig naar ons toe al spannen mijn oude dame van 18 jaar en mijn laatste weesbaby wel de kroon:)

gr,kim

5. Katers zijn schattig!
    Poezen hebben last van pms enzo :)

Voor de heb ga ik absoluut voor een kater
    (Milla is de uitzondering , dat is ook een enorme knuffel)

6. Ook ik ben een kater mens, vrouwen hebben toch wat stemmingswisselingen............. hormonen misschien? Ik vind een kater vaak wat stabieler in zijn karakter en dat relaxte id. dat is wat mij aanspreekt.

7. Wat betreft knuffelgehalte is het hier gelijk, wat betreft properheid ook. Ook spelen doen ze allebei evenveel. Alleen de dames hebben inderdaad iets langere tenen en een hogere eigendunk... :lol:

Ik zou niet kunnen kiezen tussen een kater en een poes, allebei hebben ze wat... maar ik show 100x liever met een kater dan met een poes!!!!!!!! :oops:

Groetjes,
    Monqiue

8. Op mijn Bennekind na "die stort zich vol overgave in je armen letterlijk :shock: " zijn de katers hier niet echt schootzitterig.......Ja als je ze pakt blijven ze dom zitten kijken :D Charlie blijft zitten, hangen of liggen maar komt niet snel uit zichzelf. Wolf is heel gereserveerd .... en Gameboy is een druiloor :rolleyes:
    Wel erg lief hoor. :lol: Daarin tegen de dames poes ....het overgrote meerendeel wil allemaal op schoot. Allemaal lief en allemaal kletserig.
    Er zijn er misschien maar 2 of 3 die nooit op schoot komen en ook wat gereserveerder zijn.
    Overigens visite is voor de dames een groot festijn, nog meer knuffels en aaitjes :D

Mij maakt het dus niet uit.

Conny

9. Ik geef toch de voorkeur aan katers. Ze zijn stoerder en ik vind de poezen toch sneller humeurig, vaak door de hormoontjes. Vooral als ze aan de pil moeten zie ik toch geregeld slechte buien.
    Katers zijn wat mij betreft wat evenwichtiger in dat geval.Wat knuffelen betreft, ik denk dat je gewoon poezen èn kater verschillen daarin hebt. De èèn houd hiervan en de ander is wat meer op zichzelf, dat maakt het geslacht volgens mij niet uit.

10. katers hier zijn goede dombo's.... van die lieve ondeugende scheten
    poes hier is toch wat gereserveerder, lief en aanhankelijk maar gereserveerd

Laden...

Deel Deze Pagina