Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Kan een Maine Coon goed alleen zijn?

Discussie in 'Gedrag & Karakter' gestart door DV07, 25 jul 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. In februari heb ik twee Maine Coon poesjes uit hetzelfde nest gekregen. Helaas heb ik vorige week eentje in moeten laten slapen... :cry:

Ik vraag me nu af of ik weer een nieuw poesje moet kopen om degene die ik nog heb gezelschap te houden. Ze is aan de ene kant nog nooit alleen geweest, maar aan de andere kant is ze pas 8 maanden oud. Kan een Maine Coon goed alleen zijn, of is het beter een maatje voor haar te vinden?

-Renzo

2. och jee wat vreselijk ! :cry:

ja ik weet dat ze wel alleen kunnen zijn maar vind alleen altijd ook maar zo alleen en ze is toch wel altijd een speelmaatje gewent geweest

groetjes renate

3. Een maine coon heeft wel erg graag een maatje om zich heen denk ik zo

Erg van je kitten zeg

4. Jeetje wat erg dat je een van je twee coontjes hebt moeten laten inslapen.

Wat betreft het andere coontje. Alleen laten kan altijd, maar ik heb wel al gelezen dat ze heel veel gezelschap beleven als ze met 1 of meerdere zijn.

5. Wat een hard gelag, om zo snel alweer een Coontje te moeten missen :(.

Ik vind 8 maanden nog wel jong en speels en energiek om alleen te zijn. Als er mensen thuis zijn, is het weer wat anders, maar om helemaal alleen te zijn, vind ik eerlijk gezegd wel moeilijk voor haar.

Mijn Akathsi laat ik ook wel alleen in een kamer (ze is het piespaaltje geworden ... :(), maar ja, dat is een theemuts van 7.5 jaar - da's iets anders dan 8 *maanden* :wink:

Als het even kan, zou ik een maatje voor haar vinden!

6. Ik zou ook een maatje voor haar gaan zoeken. Als ik zie hoeveel plezier zien hier van en met elkaar hebben............ Ze hebben gewoon graag gezelschap.

Groetjes, Janneke.

7. Tjeetje wat rot zeg dat je al zo snel een coontje moest laten inslapen... :( :( :( Maar zoals de anderen al zeiden ze kan wel alleen maar ik zou toch ook zo snel mogelijk een maatje voor haar er bij zoeken want Coons zijn niet graag alleen en hebben zoals Janneke zegd graag gezelschap

8. Ach hoe erg...Waaraan is je poes overleden als ik vragen mag?

Alleen is maar alleen..Hier trekken ze echt veel met elkaar op, de ene meer met de andere. Mijn oude dame van 18 jaar geniet van rust maar kan niet meer alleen zijn, gaat ze zoeken. Voor haar rust slaapt ze s'nachts alleen in de kamer en de rest boven. Als je ziet hoe ze samen spelen, elkaar wassen bij elkaar slapen, elkaar begluren..Nee, alleen is maar alleen...Heb trouwens om deze reden nog nooit een kitten weg gedaan waar het enig huisdier is.

gr,kim

9. Ja ik zou ook weer voor een nieuwe gaan. Helemaal omdat ze nooit alleen is geweest zou ik zeker voor een speelmaatje zorgen :D

10. Ja, ik denk ook dat je haar er een groot plezier mee doet om er nog
    eentje bij te nemen. :)

11. Sluit me helemaal bij de vorige sprekers aan.........zeker een maatje erbij want alleen is zooooooooooo zielig wie wil er nu alleen zijn :? niemand toch.

Corry.

12. Ach wat sneu!! en net als de er een coontje bij :mrgreen:

13. Joh wat rot dat je al zo snel afscheid hebt moeten nemen van dat ene coontje :( :(
    Ik ga met de rest mee, ik zou er ook een nieuw kameraadje voor haar gaan zoeken, want alleen is alleen....
    En ze was het per slot van rekening al gewent om iemand bij haar te hebben.

14. Als je de ganse dag werken bent en dit ene Coontje is het enige huisdier in huis dan zou ik zeker voor een vriendje gaan.

15. Ik woon in een oud huis op de derde verdieping. Ze is ontsnapt via het raam en daarna kan ik alleen maar gissen wat er gebeurd is. Of ze is meteen naar beneden gevallen, of eerst het dak op gegaan en daar vanaf gevallen. Ze was zo zwaar gewond dat de dierenarts niets anders kon doen dan in laten slapen. Heel vervelend.

Ik denk dat ik inderdaad maar een nieuw maatje voor haar ga zoeken. Allemaal bedankt voor de reacties en het medeleven.

-Renzo

16. Hoi Renzo,

verschrikkelijk om je kat te moeten verliezen..
    Veel sterkte daar mee.

Verder kan je ook kijk als je geen Maine Coon kitten erbij wilt hebben of het asiel bij jou in de buurt nog kittens heeft, helaas is nu het "seizoen" ervoor..

Of via de Rasclub Maine Coon vragen voor een kat die herplaatst moet worden ;)

17. Hi Renzo! Welkom hier op dit gezellige forum!

Wat een triest verhaal over je coontje... Een nachtmerrie gewoon!! Het arme ding!

Tja, ook ik zou zeggen: snel weer een maatje voor die andere zoeken. Maar ik zou wel eerst eens kijken hoe je die ramen kan beveiligen! Met horgaas bijvoorbeeld. Je moet er toch niet aan denken dat dit je nog eens overkomt! Al dat verdriet!!!!

Zeg, heb je ook foto's van je hummel? En wat is zijn of haar naam? We zijn hier erg dol op foto's!!!

Groetjes,
    Monique

18. ..... en een hor voor het raam ;) Hier en daar staan op dit forum allerlei tips om ramen (en deuren) cat-proof te houden want ja, het blijven wel katten :lol: en je moet ze soms tgen hunzelf beschermen :).

19. Mijn ervaring met een hor is dat ze gaan krabbelen en erin vast komen te zitten met de nagels..Ik heb nu net voor de ramen, niet zo mooi maar ach:)

Een nachtmerrie...alsnog veel sterkte gewenst met dit grote verlies!

gr,kim

20. #20 Bianca, 26 jul 2005
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mrt 2015
    Goh wat een triest verhaal Zo sneu.

Ook ik zal zeker de keus hebben gemaakt om er weer een vriendje/vriendinnetje bij te nemen.

Veel succes bij het maken van je keuze dit wel of niet te doen.

Groetjes,
    Bianca

21. Hoi Renzo,

Oh wat erg om je coontje zo te verliezen.

Ik heb geen idee waar je woont, of ik heb het over het hoofd gezien, maar bij de dierenkliniek Ridderkerk zoeken ze een adres voor Jut en Jul. 2 Htk's En omdat het asiel vol zit verblijven ze in de kliniek omdat ze anders afgemaakt hadden moeten worden.

Het trieste is nu dat ze in principe geen ruimte hebben in de kliniek en alle artsen en assistenten al dieren hebben en ook al vondelingen in huis hebben genomen. Moeten ze eigenlijk met spoed herplaatst worden, anders worden ze hoogstwaarschijnlijk nog ingeslapen worden :cry:

22. #22 DV07, 26 jul 2005
    Een fotootje

Links is Freya, rechts is Nova (zij is overleden).

23. ach wat een schatjes

24. Wat een plaatjes :love7:

25. NAHHH wat een lieffies zeg...

26. Ow bah Renzo, wat vreselijk!

En ik sluit me bij de rest aan wat betreft een speelmaatje... maar ik zie dat je dat ook al van plan bent. Succes!

27. #27 Bianca, 26 jul 2005
    Wat een lieffies zeg. Maar ik kan ook niet veel anders zeggen, ze lijken nl. wel een beetje op mijn Shadow

En ik dank de hemel dat ie lekker helemaal gezond is. Helemaal als ik zo'n triest verhaal als dat van jou lees. :cry:

28. Dropjes!!!!!!!! :love5:

Groetjes,
    Monique

29. Twee hele mooie meisjes. Heel jammer van Nova.

30. Allereerst hartelijk welkom en ik kan niet anders zeggen dan dat ik me bij de rest aansluit. Maak je woning en ramen dus cat-proof en kijk id. voor een leuk maatje voor je krummel. Zal ze je heel dankbaar voor zijn denk ik. Ik ervaar de Coon zelf als een zeer sociale kat die graag soortgenootjes om zich heen heeft ;) En dat integenstelling wat ik van het gros van de mensen hoor; een kat is lowner, nou die zon gaat hier niet op hoor.

Hopelijk kun je voor jezelf gauw een beslissing nemen en je verdriet een plekje geven................. sterkte :wink:

31. ...ben ook voorstander van een vriendje.....!!!

32. Ik zou zo snel mogelijk een nieuw poesje of katertje erbij nemen als ik jou was. Leuk voor poes, leuk voor jou :D

33. Wat een prachtige fotos

Laden...

Deel Deze Pagina