Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Jalourse HTK kat

Discussie in 'Gedrag & Karakter' gestart door Marja, 19 sep 2004.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Ik heb sinds een weekje , zoals jullie wel gelezen zult hebben, een MC poes. Nina past zich wonderbaarlijk snel aan in ons gezin en dat is het probleem ook niet , helaas is mijn HTK kat Rinkel er helemaal niet van gecharmeerd en kan op geen enkele manier overgehaald worden om Nina te accepteren ( veel geblaas en zich het liefst verstoppen ).Wat kan ik aan de situatie doen?
    ter info : Rinkel is 10 jaar oud en heeft altijd al met meerdere katten in huis gewoond.

2. Marja,

geen paniek, de dame enheer zitten pas 1 week bij elkaar..Katten hebben best wel een tijdje nodig om aan elkaar te wennen, bij sommige is de acceptatie periode binnen een aantal dagen bij andere weer een kleine maand ;)

Wat je het beste kan doen is veel aandacht aan Rinkel geven, verleidt hem met snoepjes, eten wat hij lekker vind, geen Nina ook geen aandacht wanneer jij je aandacht aan Rinkel geeft..probeer het op deze manier..1 ding is zeker, gevechten niet dus dat is al een heel groot voordeel ;)
    Zo laat je Rinkel merken dat hij nog steed nr 1 is.

3. Dank je voor je antwoord, ben gerustgesteld.Het is ook al weer zo lang geleden dat ik een kleintje in huis heb :wink: .

4. Ik denk ook : geduld geduld en nog eens geduld :eek: zolang ze niet gaan vechten natuurlijk :shock: :shock: het duurde van Sheba toch ook wel een drietal maanden voor ze de coons heeft aanvaard hoor. In het begin kroop ze gewoon in de wasmand en kwam er maar uit om te eten, drinken of naar de bak te gaan, zo boos was ze. En kijk, nu laat ze zelfs toe dat Redkin tegen haar gaat slapen. Zelfs met Norton durft ze al eens spelen, vooral als ze in de ren zitten. En Norton, ocharme, ze kon hem helemaal niet verdragen toen hij hier kwam wonen. Hij heeft een paar keer flink mogen wegrennen toen ze hem achternazat :lol: :lol: nu komt het gelukkig allemaal op zijn pootjes terecht. En ja, af en toe geeft ze flink van katoen, maar ja, als enige dame tussen drie mannen moet je ook je mannetje staan zeker :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: mijn man zegt dan altijd " 't is een vrouw hé, wat zou je er anders van willen verwachten" :? :? :? :? :? :? :? :wink: :wink: :wink:

5. Ik ben er nu achter dat Nina (pas een week in huis) de boel terroriseerd, ook Balthazar werd met veel gegrom en geblaas begroet en als mijn oudste kat zit te eten dan zit het kleine monster :) onder de keukenverwarming Rinkel uit te dagen.Het duurt niet lang meer of zij is de baas!!

groetjes Marja

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Jalourse HTK kat
  1. Jobke
    Reacties:
    11
    Weergaven:
    830

Deel Deze Pagina