Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Sticky Ingeschreven voor een show en dan....

Discussie in 'Help! Ik ga naar show!' gestart door Sjoukje, 7 jun 2004.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. #1 Sjoukje, 7 jun 2004
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 okt 2014
    Wanneer je je kat hebt ingeschreven voor een show krijg je ongeveer een dag of 10 voor de show je inschrijvingskaart, controleer deze goed! , of de kat wel in de juiste klasse en groep is ingedeeld, of de naam wel correct gespeld is en of het geslacht juist is!

Wanneer een van de bovenstaande problemen zich voordoen dien je zo snel mogelijk contact op te nemen met het secretariaat van de betreffende vereniging die de show organiseert. Wanneer je dit pas doorgeeft op de dag van de show zelf zijn er extra kosten aan verbonden.

Ongeveer 4 dagen voor de show even je kat een extra anti-vlooienbehandeling geven in de vorm van druppels in de nek, dit is een voorzorgsmaatregel die ik in ieder geval neem. Je weet nooit wat de kat in de kooi naast jou kat heeft en vlooien neem ik in ieder geval niet graag mee naar huis ;)

Ongeveer 2 dagen voor de show is het baddertijd voor de kat(ten) die je mee neemt. ( hier kom ik in een andere thread over terug). Zorg ook dat je de nagels knipt van je kat, er zijn menig keurmeester die je kat terug stuurt om als je geluk hebt als nog te knippen en anders wordt de kat gediskwalificeerd.

Het is verstandig om alvast de dag voor de show de benodigde spullen in te pakken:
    • Entingsboekje van de kat die je mee neemt.
    • De inschrijvingskaart
    • De routebeschrijving naar de show
    • Klein kattenbakje
    • Grit voor in het kattenbakje
    • Gordijntjes voor in de kooi
    • Afdekplastic of nog beter plexiglas om de kooi mee af te schermen, dit voorkomt dat bezoekers aan je kat zitten, je weet nooit wat ze aan bacteriën meebrengen ;)
    • Iets voor op de bodem van de kooi, een schapenvachtje of iets dergelijks
    • Een lekker mandje waar de kat in kan liggen
    • Een speeltje voor de kat
    • Kammetje en borstel (ook belangrijk, een eigen vlooienkammetje voor bij de veterinaire keuring)
    • Bakjes voor wat eten en drinken voor de kat
    • Eten en drinken voor je zelf ;)
    • Stoeltje om bij de kooi te kunnen zitten, niet ieder vereniging zorgt voor stoelen.
    • Wat handig is is een pen.
    • Keukenrol voor ongelukjes onderweg
    • Plasticzakjes voor de drolletjes die de kat neerlegt in het kleine kattenbakje op show, anders gaat het bij de kooi heel erg stinken

En dan breekt de dag aan! Heel vroeg gaat de wekker...
    Laat de kat die je mee neemt even op zijn/haar gemak wat eten en drinken en even een sanitairestop maken op de bak, want het is niet zo prettig als de kat dat onderweg doet..het kan behoorlijk stinken ;) Dan is het zaak om (als je meerdere katten hebt) de juiste kat in de vervoersmand te stoppen en dan alle spullen en kat mee de auto in.

En dan kan het showen beginnen ( een andere thread zal ik daar meer over vertellen)

2. Handig topic Sjoukje. Ik ben me een beetje aan het verdiepen in die shows en dit is zeker hele nuttige informatie :D

Het topic over hoe het er op een show aan toe gaat kan ik niet vinden, klopt dat of kijk ik gewoon niet goed :D

3. hahaah,

zover ben ik nog niet gekomen ;)
    maar dat komt er zeer zeker, maar dan moet er ook verschil uitgelegt worden betreft onafhankelijk en fife..denk dat iemand die beide showt dat beter kan uitleggen ;)

4. Die kooien waar ze in zitten bij zo'n show, moet je die zelf meenemen of hebben ze die daar?

5. Over de showdag staat op met twee berichten later over de echte showdag, maar dan specifiek (naar mijn mening .... :) ) een Fife show.

Er staat ook ergens een verhaal van mij over de showdag als bezoeker; zodra ik dat weer vind zet ik het hier :)

6. De kooien zijn op de show aanwezig, en daar staat ook je nummer op.

Bij fifé shows moet je je eigen tafel en stoelen meenemen, bij de onafhankelijken zijn die aanwezig.

Johan, als je een keertje onafhankelijk wilt showen wil ik je wel helpen hoor. Eigenlijk wijst het zich vanzelf maar het is leuker als je bij iemand met je vragen terecht kan.

7. Dat zou heel handig zijn ja. Maar wat is het verschil tussen fife (schrijf je dat zo?)en de onafhankelijken, mag je niet bij allebei meedoen dan?

8. Johan, er is al ergens een topic FIFe vs Onafhankelijk. Je kan aan beide meedoen, alleen tellen de punten die je behaald hebt bij de onafhankelijken niet mee bij de FIFe

Groetjes,
    Monique

9. volgens mij heb ik zo'n beetje alles nu al ingepakt??? Ik heb het lijstje afgewerkt.. zijn er verder nog handige tips ???

10. ik weet niet maar verschild per show is dat je deurtjes hebt die opzei moet schuiven en omhoog (in denemarken heb je zelfs kooien waar gewoon een openklappende deur hebt)
    voor de omhoog schuif deurtjes heb ik altijd een knijper mee zodat ik het deurtje open kan houden en er geen staart of kop tussen kan komen

ook is wel handig een veiligheids speltje waarmee je papiertje kan opspelden met je nummer als je bij de keurmeester moet komen

bij de fife krijg je die bij de keurmeester (moet je zelf opletten waneer je aan de beurt bent en zelf de keurmeesters tafel opzoeken)
    en bij de onafhankelijke komt een stuward langs die je het papiertje geeft en zegt over hoeveel min. je bij de keurmeester aanwezig moet zijn en krijg je bij je kooi je papiertje met je nummer en bij welke keurmeester je je moet melden .

11. Bedankt voor de handige tips :D .

Zijn ze bij de kittenmiddag ook zo streng met nageltjes knippen?

Groetjes Liz

12. Misschien even nog iets korts...... Ik laat de kat niet eten voordat ik op weg ga, sterker nog na 0.00 uur haal ik het eten weg, zodat ik hopelijk geen overgevende kat achterin de auto heb....

13. das wel een handig idee ja!!!

14. Geld, en een extra tasje voor alle extra rotzooi waar je mee thuis komt :D
    boekje / puzzles
    drinken! (thermosfles koffie wordt zijn gewicht in goud waard! Nou ja, OK, euro's ;) )

15. visite kaartjes zijn ook erg handig. Voor als je een cattery bent of een dekkater zoekt of hebt o.i.d

16. visite kaartjes zijn ook erg handig. Voor als je een cattery bent of een dekkater zoekt of hebt o.i.d

17. Dit is inderdaad een interessant topic want ik ben me ook aan het informeren en verdiepen in shows (al zit ik nog in het prille begin hoor :rolleyes:)

Waar kan je te weten komen waar en wanneer er een show is ? (behalve op dit forum dan ...)

18. RE:  Ingeschreven voor een show en dan....

Hangt er van af... De FIFé show's vind je op de Felikat of Mundikat site
    (www.felikat.nl / www.mundikat.nl)

Onafhankelijke show's... ik weet niet of daar ook een centrale kalender van is? Misschien dat één van de OA-showers je dat kan vertellen?

Groetjes,
    Monique

19. Op www.kattenshows.nl kan je shows vinden in binnen- en buitenland.

20. Zijn de shows hetzelfde in België en Nederland ? of bestaat er hier (in België) een ander systeem ?
    Ik heb de site van de BVRK al gevonden, daar heb ik shows op gevonden.

21. wanneer komt de uitleg van het showen zelf ???? ben reuzebenieuwd na al die verslagjes hier over katten die prijzen gewonnen hebben ... wat moet je op een show allemaal doen voor die keurmeesters ???? vertel, vertel !

22. RE:  Ingeschreven voor een show en dan....

nog effe een oproep doen : wat moet je bij het showen allemaal doen ?? hoe gaat dat in zijn werk ??

23. RE:   Ingeschreven voor een show en dan....

Tja hoe omschrijf je zo iets. Ik zelf heb geen ervaring met de onafhankelijke zo als de bkv'94 en dergelijke maar ik show FIFE.

Maar wat moet je doen, zorgen dat je kat dus schoon is en klit vrij. Bij de onafhankelijke weet ik wel dat de stuwart je komt halen en je dus een briefje krijgt dat je je moet melden bij de keurmeester. Bij de Fife moet je dit zelf in de gaten houden en vaak kan je dit zien op een groot scherm zo als munidkat dit gebruikt maar ook bij de keurmeester zelf kan je zien met welke categorie hij bezig is en wanneer je ongeveer aan de beurt bent.

Als je mag komen zorg dat je dat kat goed presenteert dus in de juiste showhouding. Ga nooit in discussie met de keurmeester over wat hij van de kat vind, wel antwoord geven op de vragen die hij je eventueel stelt. Bij de fife word open gekeurd zo dat publiek en zo kan mee luisteren wat een keurmeester vind en wie hij als zijn nummer 1 enzo voort geeft. Bij de onafhankelijke word er meestal in een aparte keurruimte gekeurd en moet je vaak wachten op je uitslag tot het einde van de dag.

Verder kan je terug geroepen worden voor een nominatie en ook kan er in een groep een biv worden toegekend, bij de fife gebeurt dit gelijk na de keuring en word dit vaak aangegeven dat je moet blijven als de rest bv uit de poesen klasse van dan moet komen. Voor de nominatie word je ook terug geroepen.

Ik hoop dat anderen aanvullen de dingen die ik zeker te weten ben vergeten, maar misschien eens een show al bezoeken voor dat het zover is dat je zelf gaat showen dan kan je rustig eens kijken hoe het in zijn werk gaat.

24. Dit is ook een goeie link waar alle shows en andere activiteiten op staan

http://geocities.com/catdatandl/NDL_kalender.html

Gr. Annita

25. Bedankt voor de uitleg ! die link was ook al verhelderend !!

Ik ga zeker nog naar een kattenshow kijken voor ik zelf ga showen met Ben ;)

26. eerlijk gezegd heb ik nog nooit geshowd, ben nog nooit naar een show geweest om verschillende ( praktische) redenen, maar als ik her en der zo vanalles lees over shows, lijkt het me in de toekomst superleuk om het ook eens mee te maken! Jammer genoeg is mijn lieveling niet de kat die ik gauw mee naar shows zou nemen omdat ik denk dat ze helemaal de pan uit zou stressen en dat wil ik haar niet aan doen. showen is leuk, maar alleen als de kat t ook leuk vind :) Als ik in de toekomst ooit nog een katje erbij neem, dan ga ik zeker overwegen om hem/haar eens mee te nemen naar een show. en dan vanaf kleins af aan. Ik vind dit een bere interessant topic en ik ga zoveel info vast in me opslaan!

27. Gewoon een keertje gaan kijken Queen, ik kan je de Fife shows aanraden want die vind ik (over het algemeen) leuker voor bezoekers want er zijn meestal leuke en leerzame raspresentaties; al moet ik zeggen dat dit bij de onafhankelijke verenigingen ook een tendens begint te worden.
    Maak er een leuk dagje uit van, er zijn altijd leuke kraampjes met van alles te vinden (dus neem een dikke portemonnee mee), en de exposanten zijn over het algemeen altijd bereid om je van alles over hun katten te vertellen.
    Heel veel plezier!

28. * Entingsboekje van de kat die je mee neemt. * in de tas check
    * De inschrijvingskaart * in de tas, check
    • De routebeschrijving naar de show nog uitprinten, oh kan niet :cry:
    • Klein kattenbakje heb ik niet :cry:
    * Grit voor in het kattenbakje, in de bak, check
    * Gordijntjes voor in de kooi klaar in de bak, check
    * Afdekplastic of nog beter plexiglas om de kooi mee af te schermen, dit voorkomt dat bezoekers aan je kat zitten, je weet nooit wat ze aan bacteriën meebrengen ;) neem Remco mee vandaag! plakband zit in de tas, check
    • Iets voor op de bodem van de kooi, een schapenvachtje of iets dergelijks ben Reggys broertje al aan het villen :rolleyes:
    * Een lekker mandje waar de kat in kan liggen, broertje ligt vast lekker
    * Een speeltje voor de kat muis mee, check
    * Kammetje en borstel (ook belangrijk, een eigen vlooienkammetje voor bij de veterinaire keuring) vlooienkam moet ik nog kopen, kan die van mijn nergens vinden
    * Bakjes voor wat eten en drinken voor de kat, in de bak, check
    • Eten en drinken voor je zelf ;) oja... doe ik zondag ochtend
    * Stoeltje om bij de kooi te kunnen zitten, niet ieder vereniging zorgt voor stoelen. staat klaar, check.... alleen mijn stoel is in de verkeerde kleur... oh oh stresssss :shock: ;)
    * Wat handig is is een pen. zit altijd in de tas, check
    * Keukenrol voor ongelukjes onderweg, all risk verzekering ook goed? :rolleyes:
    * Plasticzakjes voor de drolletjes die de kat neerlegt in het kleine kattenbakje op show, anders gaat het bij de kooi heel erg stinken in de tas, check

kattenbakje, vlooienkam, eten voor mezelf... er was nog wat wat ik niet moet vergeten... oja DJ 8)

verder ben ik niet zenuwachtig hoor :shock:

29. :lol::lol::lol::lol::lol:

oh ja, niet vergeten de wekker op de juiste tijd zetten!

30. Wat dacht je van een losse drol gewoon in de prullenbak, enig idee hoe dat kan gaan meuren? Dan biedt een plastic zakje ook uitkomst hoor.;):lol:

Jemig, nou maak je mij ook nog zenuwachtig... En ik had nog nergens last van. a085.gif

31. DIEP ADEMHALEN ........

KOMPGOE

32. Moet ik een bakkie voor je meesleuren Barbie?
    Heb nog wel een lime kleurige :)

33. jaaaaaaaaaaa lime is ook helemaal de goede kleur!!!! :D
    ik heb geen broertje van Reggy gevild maar gewoon teddystof gepakt en daar een kussentje van gemaakt :rolleyes:

die gordijntjes waren wel weer een klerewerk, nu maar hopen dat ze vast kunnen zoals ik dat wil :evil:

34. okidoki
    Vergeet geen grint :)
    (was ik wel in Groningen)

35. Suus als je weer eens zonder grit zit dan weet je me te vinden. Ik heb altijd hetzelfde mee als jij gebruikt.

36. Ow waar zit je dan in Haarlem????/ :)

37. Zit/Sta/Hang. Maakt niet uit we vinden elkaar wel :lol:

38. grit zit in het krat! check :rolleyes:

39. Voor het geval dat Ro, als Wij van Kensdale, weer alle kooien bij langs moet..... :mrgreen:

40. Volgens mij ben jij niet eens alle kooien langs geweest :lol::lol:

Laden...

Deel Deze Pagina