Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

In de ijskast?

Discussie in 'Bij de fokker' gestart door Janneke, 12 aug 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Ik zit er stiekem toch over te denken om mijn fokplannen maar eens een tijdje in de ijskast te zetten. Hoewel ik het fokken ontzettend leuk vind. Ik zie om me heen er alleen maar catteries bijkomen. Je kittens verkopen is vrij lastig (ze zijn nu bijna 9 weken en ik heb er nog 3). Ik hoor ook bij de beginners, zit ruim 4 jaar in dit wereldje met dit jaar mijn eerste nestje, en ik weet alle begin is moeilijk. En het wordt je door de gevestigde orde ook niet altijd even makkelijk gemaakt. Bne eigenlijk wel benieuwd hoe jullie tegen die problemen aankijken.

Groetjes, Janneke.

2. Tja daar kan ik nog geen zinnig woord over zeggen

Ik stoor me redelijk aan de houding van de *gevestigde* orde soms dat moge duidelijk zijn

Het viel me wel op, hoe snel Corry haar kittens op optie heeft staan
    En ik begreep dat ze nog veel meer aanvragen had, voor kittens waar al een optie op stond
    Dat verbaasde me eigenlijk omdat zij ook vrij nieuw is
    Aan de andere kant denk ik ook dat kittenkopers ook wel in hun eigen leefomgevinggaan zoeken
    Als ik dan zie dat in steenwijk, een plaatsje van 17.000 inwoners, 5!!!!! *fokkers* zitten dan zie ik het somber in
    En dan kan ik wel roepen , ja maar ik test zo goed als alles, dat zal kittenkopers blijkbaar worst wezen

Ik hoop echt niet dat je het aan de wilgen hangt, je bent leuk bezig, en met gemak raakt je naam wat bekender en dan gaat het wellicht ook wat makkelijker?

3. Janneke waag het niet 8) ;)
    Het is vakantie tijd nu mensen zijn allemaal met hun hoofd ergens anders.
    Let maar op je bent straks zo je kittens kwijt.
    Het zijn hartstikke mooitjes om te zien.
    Ik ben hartstikke blij dat jij Dreampie hebt gefokt anders had ik haar niet gehad.
    Je naam moet groeien.

Je weet ik hield al mijn nesten zelf haha .....maar goed dan weet ook geen mens wie je bent.

Ik zou zeggen vooral lekker doorgaan je hebt er lol in ;)

Conny

4. Jammer dat je daar stiekem over denkt Janneke..
    Maar jij schat dit natuurlijk altijd het beste in, dat kan niemand voor je doen.

Veel shows...veel opdates op je site zetten :D
    Dat moeten mensen toch niet kunnen missen.
    Zeker niet met zo'n mooie bebe's

5. hoe kan dat nou? ze zijn schitterend!

eh... blonde vraag wat wordt er bedoeld met "vrij maar niet voor de fok"
    (ja dat je er niet mee mag fokken oke...) ik las ook ergens dat er in een contract staat dat je ze voor ze 1 jaar zijn moet laten castreren. Waar is dat voor?

6. Maar je hebt prachtige kittens hoor.
    Ik begrijp ook niet dat er steeds meer catteries bij kunnen komen.
    Ook zie ik zoveel kittens te koop steeds staan op kittentekoop. Het lijkt maar te groeien. Ik heb er ook over gedacht, lijkt zo mooi eens een nestje. Maar wat als ik de kittens dan niet verkoop. Na overwegen toch maar besloten niet te doen, en zelf een kitten erbij te kopen.
    Maar niet opgeven, ze krijgen vast een goed tehuis.

Groeten, Marjan :wink:

7. Precies, je mag er niet mee fokken. Alleen als huisdier dus.

Ook bij mij staat dat in het contract. Dit om illegaal fokken te voorkomen. Ik vraag dan ook altijd om een bewijs van de DA.

Thanks!!!

Groetjes, Janneke.

8. He meis,

Snap helemaal wat je bedoeld, maar wacht nog even af.
    Na dit nestje hoef je toch ook voorlopig helemaal niets, als alleen 1 1/2 tot 2 jaar achterover,
    genieten en wat je zo heel erg leuk vindt om te doen "SHOWEN".....
    Tot aan dit tijd kan er nog van alles gebeuren....tóch....!!!

Dikke knuffels....

9. Ga je zondag allemaal horen want staat ook in jouw kontrakt :)

10. Oh dat vind ik eigenlijk wel heel goed zeg!

11. hahaha.... hier geen nestjes hoor! En (doe even Mazzls oortjes dicht!) als het mag gaat meneer naar de ballenbak (zo noemen jullie dat toch :wink: )

eh... wat staat er nog meer allemaal in? :rolleyes:

12. Janneke denk er goed over na als je de fok even in de koelkast wil zetten, dan ben je als je weer wil beginnen weer een beginner ondanks dat je alle kennis wel hebt.

Zoals 1 van de reacties al aangaf het is vakantie tijd, het is precies als met de soorten ( als je poesjes hebt wil iedereen ineens een kater )en als je rooie hebt wil iedereen ineens een zilveren of een donkere.

Ik weet niet of je je nestje ook bij kittentekoop.nl hebt staan daar is namelijk ook niks mis mee daar staan ( of gestaan hebben ) wel meer leden hier ook op dacht ik ff vlug te zien !

En voor de rest is het mond op mond reclame ook buiten het fokkers wereldje

Hans

13. Janneke 2 jaar geleden hadden wij ook 2 kittens niet verkocht tot de 13 week.
    Enkele dagen na de dag dat ze eigenlijk weg mochten werden ze verkocht.
    Zelf vind ik het ook spannend of ik ze wel kwijt kan.
    Kan je niet vragen aan bevriende cattery's die geen kittens hebben of ze bv mensen naar jou toe willen sturen of een link van jou cattery bij hun topic kittens neer zetten dat jij kittens heb??

14. Janneke, ik begrijp helemaal wat je bedoeld.
    En ik kan me heel goed voorstellen dat je er even zo over denkt.

Maar net wat Diaan al zei, je hoeft even helemaal niets.
    Je beide meiden hebben net bebies gehad dus geef die lekker de tijd en die tijd kan jij lekker gebruiken om na te denken en je gevoel helder te krijgen.
    Dus geniet gewoon van je kattenlieffies en kijk over een jaar hoe je je dan voelt.

Stoppen kan altijd nog!!...!!
    Dus nu lekker nog even geen beslissingen nemen.

15. Goh Janneke, jammer dat je er zo over denkt... Ook ik denk dat je je nog geen zorgen hoeft te maken over de 3 schatjes die nog geen gouden mandjes hebben gevonden. En zoals Diana al zei: het duurt toch nog een poosje tot je volgende nestje!

Wacht gewoon even af...

Sterkte!
    Monique

16. Eten van een gouden lepeltje enzo :)
    Nee hoor hoor je zondag wel, geen gekke dingen

17. Ik begrijp goed dat je daar soms aan denkt.Ik heb maar net mijn eerste nestje achter de rug en al hoewel dat vlit verkocht is heb ik nu wel enkele andere problemen b etreffende de katten en ik denk soms ook waarom wil ik dit in godsnaam allemaal op mijn nek halen.Ik zie ook met lede ogen aan dat er in Nederland alleen al bijna 300 Maine Coon fokkerijen zijn gaande van 1 nestje en dan nooit meer tot 3 ,4 ,5 nestjes per jaar.Ik vraag me af waar al die kittens blijven.Wat doe je met de kittens die je niet verkoopt .Je kan ze toch niet allemaal blijven bijhouden???
    In Belgie hebben we dan nog het probleem dat de kittens hier 250 € duurder zijn in de meeste fokkerijen dan in de Nederlandse en je bent even snel in Eindhoven dan aan de Belgische Kust bij manier van spreken.
    Ik kijk toch ook de kat uit de boom hoor en ben nu zo een beetje aan het twijfelen of ik nu Bluebell gestorven is dit jaar nog wel naar een tweede poesje voor de fok uitkijk???
    Echt ik begrijp je dilemma heel goed.

18. Ik denk dat te veel mensen fokken erg licht nemen en gewoon maar doen (even met betrekking op die 300 cattery's in Nederland)
    Ze krijgen een kat, horen van iedereen in hun omgeving..
    "Ohhhhhhh daar zou ik der ook wel 1 van willen"
    En boem....ff poes laten dekken.
    Verkopen misschien zonder stamboom, zonder allerlei testen en zijn lekker goedkoop (goedkoper?)
    En denken snel ff geld te verdienen.

Het is voor een serieuze koper gewoon heel moeilijk om een serieuze cattery te vinden (vind ik)
    En ik denk dat veel kopers zich niet goed voorbereiden en maar gewoon doen en ergens een kat halen bij Jan Beun.
    Lekker snel en makkelijk.

Toch maar vroeg castratie????
    Dat maakt het de beuntjes al heel wat moeilijker....want volgens mij trekken die zich van een contract toch niets aan.

19. Janneke,

Ik kan me je gedachten heel goed voorstellen.'
    Maar houdt ook in je achterhoofd, het is nu vakantietijd, dus de mensen zijn nu massaal in het buitenland.
    Je kan ook bij ROy coons aanschaffen en hier foto's van de nog beschikbare kittens plaatsen.

Verder is al meerdere keren in dit topic gezegd dat je dames net kittens hebben gehad, dus je hebt nog alle tijd om te bedenken of je verder wilt gaan of niet :wink:

Ik had eind vorig jaar kittens, en eentje wilde niemand hebben, die heb ik pas verkocht nadat hij ruim 9 weken was. Ik dacht ook toen dat ik met hem bleef zitten (niet dat ik dat een probleem vond, twas een droppert ;) ) maar dat spookt toch door je hoofd heen ;)
    Het is nu gewoon zorg dat je je site goed up-dated en op verschillende sites kenbaar maakt dat je kittens hebt rondlopen die een huisje zoeken ;)

Dus meis,
    het komt heus allemaal goed, en so what als ze langer blijven, kan je wat langer van ze genieten ;)

20. Hoi janneke

ik snap dat het een onzeker gevoel geeft dat ze nog niet verkocht zijn
    maar net wat de anderen zeggen mensen zijn nog op vakantie en zitten niet achter internet te zoeken naar een kitten.
    wacht het even af voor je het weet zijn ze verkocht.
    wil ook eventueel je link plaatsen op mijn site onder Kittens, zodat ik ze zo kan door verwijzen naar jou.
    als je dat wil moet je dat maar aangeven.... :D

groetjes renate

21. Hoi Janneke,

Ik zal een linkje op me site zetten.. en een beetje mond reclame!

Het zijn zulke scheetjes!! komt helemaal goed met ze..

22. Hoi Janneke

Ik kan mij goed voorstellen dat je misschien tijdelijk wil stoppen met je cattery maar zoals al meerderen tegen je gezegd hebben, het is nu een rottijd ivm de vakantie.
    Ik heb nu 5 jaar een cattery en tot nu toe ging het altijd vrij vlot.
    Nu heb ik ook nog 1 kitten beschikbaar maar ze is nog maar 4 en een halve week. Ik had een aanvraag voor een rood katertje maar dit werd niet geboren dus deze mevrouw heb ik doorgestuurd naar Corry. Deze mevrouw toch blij gemaakt en Corry ook natuurlijk!
    Een kennis van mij fokt met siberen, zij heeft een nestje van 6 kittens die inmiddels allemaal weg zouden mogen maar er is er geen 1 verkocht!
    Ik denk dat deze tijd voor de maine coon fokkers ooit ook nog aan zal breken. Zeker omdat er zoveel zijn!
    Maar maak je nou nog maar niet te druk!

23. wauw ik heb ff een kijkje genomen op je site en casper vind ik geweldig wat een mooie katertje.
    en diesel mag er ook wezen en naf naf ze zijn allemaal prachtig.
    als ik er niet genoeg had dan had ik er maar wat graag 1 gekocht maar helaas wij zijn voorzien al lijkt het me enig een leuk kameraatje voor mayla erbij.
    ik snap dat je er over denkt je caterie in de ijskast te zetten er is gewoon te vel onzekerheid voor de mensen en tja dan is het eerste wat ze doen de hand op de knip en geen gekke bokkensprongen,en dat betekend dus ook geen knuffel erbij wand die kosten geld.
    ik zou het gewoon nog even aan kijken en niet gelijk alles in de ijskast zetten dat zou ontzetten jammer zijn.
    inderdaat wat al eerder gezegt is mensen zijn met vakantie of gaan nog.
    heel veel suc6 met nieuw personeel vinden voor je mooie kittens ze zijn prachtig.

24. Hoi Janneke,

Alle reacties lijken ervan uit te gaan dat je even rustig aan wilt doen omdat de verkoop nu even niet zo vlot loopt. Ik weet niet of dat zo is - zou wat kort door de bocht kunnen zijn :D. Maar inderdaad, met Jan en alleman die een nestje, al dan niet met stamboom :(, op de wereld zet, liefst zonder enige kennis van zaken, is de lol van het fokken wat minder. Want als beginner moet je nu opboksen tegen het idee van 'de gevestigde orde' van: *WEER* zo'n goedwillende kluns. Laten we wel wezen: de meeste beginners vallen in die categorie - en die nemen dan meestal nog niet de moeite om naar de voorlichtingsdagen te gaan, of zelfs maar lid te worden van het forum :D.

Maar ook als je geen nestje, of nest-plannen, hebt, ben je nog steeds fokker. Althans, kun je nog steeds fokker zijn :). Showen, lijsten, meepraten, kijken wat er geboren wordt, wat er allemaal geïmporteerd wordt, (wat er naar het buitenland gaat,) wie er allemaal bezig zijn ... Als je dan, na die activiteiten, over een paar jaar weer eens zit te denken aan een nestje, ben je echt niet weer een beginner. 'Fokken' is een uitgebreide hobby, en het 'nestjes krijgen' is er maar een klein onderdeel van. Ik hoop dan ook dat je, in deze betekenis, toch niet zult stoppen met fokken! Want inderdaad - de 'verkoop'situatie is ook een reden dat ik mijn dames niet achter de broek aan zit - ze willen maar niet krols worden, en ik wacht rustig af!

25. Ik heb ook gezegd dat ze nie te hard van stapel moet lopen, ten slotte van het vorige nest heeft het met fantasmic ook ruim 11 weken geduurd en daar kwam ook iemand voor en hij ligt nu in een goude mandje .

We genieten nog van ze en we hopen dat ze een goed huisje zullen vinden

26. Janneke ik kan me niet voorstellen dat je je kittens niiet kwijt raakt, ze zijn zo prachtig!!
    Net wat de anderen al zeiden, tis vakantie tijd dus geef het nog even de tijd, ik ben dan wel geen fokker, maar het komt volgens mij best wel goed hoor!
    Tis dat ik niet meer mag :rolleyes: :rolleyes: , het manneke vind 5 genoeg.... :rolleyes:
    Anders mocht je Naf naf hier zo brengen hoor :D

27. manlief vind naf naf ook helemaal geweldig maar helaas 3 is genoeg maar ik probeer hem nog steeds over te hallen ........
    hij wilden immers zelf geen katten en heeft er 2 bij genomen dus er is hier nog hoop voor nummertje 4 nu manlief zo ver nog krijgen.

28. de meeste cattery's hebben per poes maar 1 nestje in een jaar.. Tijd genoeg om dus na te denken en je er nog verder in te verdiepen..

Ik ben/was opzoek naar een egaal gekleurde effe kater.. Die heb ik bij corry gevonden.. Op de vorige pagina werd daar iets over gezegd..
    Het was stom geluk of het moest zo zijn.. King mag niet voor de dek gebruikt worden. Dat geeft voor ons niets.. Was dit wel het geval was hij voor ons niet meer beschikbaar geweest..

Omdat het zoveel geld is wat je uitgeeft aan een kat( zo denken de meeste mensen in mijn buurt :lol: :lol: ) wil je hem precies zoals je hem wilt.. Ik wilde dus een hele zwarte, blauwe of witte. Zonder een enkle zichtbaar ander kleurtje.. Vlekje op de buik vond ik niet erg maar niets zichtbaars als hij stond.. king heeft dat.. ik vind hem geweldig..

Er moet wel een klik zijn.. Het is voor jou dus gewoon wachten op iemand met de juiste klik.. Ik heb regelmatig gekeken op kitten tekoop en ben ook 2 x wezen kijken bij een cattery voor een zwart katertje daardoor.. 2de keer was de klik er maar heeft iemand anders de eerste keuze mogen maken.. Het ging helaas niet door..

Zet je kittens er gewoon op en het mooiste is met groep foto van de kittens..
    neem zoveel mogelijk foto's voor op je site. laat iedereen die het aangeboden heeft een link plaatsen..
    Dan komt het echt wel goed..

Ondanks mijn specifieke voorkeur deze keer kan het best gebeuren dan er de volgende keer een kater komt in de kleuren van NAF NAF want die vind ik het gaafste.. Kans is erg klein maar toch :lol: :lol:

Kortom gewoon volhouden en zet het ff in de schaduw uit de zon maar niet in de ijskast.. is zonde van het werk wat je er nu al in gestopt hebt..
    Alles komt in orde.. :wink:

29. He Janneke, wat jammer zeg en ik kan helemaal begrijpen hoe je je voelt. Dat zou ook een van mijn angsten zijn bij het fokken. Maar zoals de ervaren achterban al zegt het komt allemaal goed en dat is natuurlijk ook zo. Hopelijk kom je snel op andere gedachten want het zou id. zonde zijn van alles wat je nu hebt opgebouwd en hetgeen waar je nu bent. Even de tanden op elkaar en doorzetten hoor, je komt er wel!! Beetje mond op mond reclame doet wonderen en hang anders her en der een briefje met een leuke foto van het nestje bij diversen dierenwinkels bij jou in de buurt op, werkt vaak ook wel ;)

groetjes,
    Anoeschka

30. Hoi Janneke, ik herken dit goed hoor. Ook ik loop soms met dezelfde gedachten en denk ,waar ben ik mee bezig!Ik denk dat iedere fokker zich dat wel eens afvraagd. Niet alleen met de verkoop maar ook als er iets mis gaat met de bevalling of de kittens.
    Het is op het moment erg stil met de verkoop, inderdaad door de vakanties, ik heb dit verleden jaar gehad met een nestje, dus dat zal wel weer goed komen. Maar ik begrijp je gedachten wel.
    Groetjes, Thea

31. Hoi Janneke,

Ook ik heb dezelfde gedachten gehad, stoppen of niet/ waar ben ik aan begonnen /er zijn al genoeg startende catteries ( ik ben ook een beginnende fokker ).
    Na diep nadenken en nog eens overwegen, waarom vond en vind ik dit toch zo leuk en wat breng ik in als beginner ( tje ) , wat verbeter ik aan het ras enz.enz, kwam ik tot de conclusie dat iedere goedwillende/nadenkende en bewuste starter deze hobbels nemen moet of anders moet stoppen. Een naam moet je opbouwen en dat gaat niet van vandaag op morgen.
    Ook heb ik ingecalculeerd dat als er kittens niet verkocht zouden worden er genoeg ruimte / geld/ aandacht en liefde moet zijn om de overblijvertjes te houden.

Ik heb deze week veel vragen en informatie gehad , het struikelblok bij veel mensen is toch de prijs. Maar er wordt niet gemarchandeerd over de prijs , ik ga ze beslist niet onder mijn vraagprijs weg doen.
    Zelfs vragen over afbetaling................ :? Moet ik een soort MC credit card gaan invoeren,geen haar op mijn hoofd die hier aan denkt. :twisted:

Nu heb ik ook nog eens de pech, als je dat zo noemen wilt, dat ik 2 nestjes van 6 kittens heb , 12 in totaal dus , waarvan er 6 of 7 nog een lieve blikopener moeten vinden.

Ook heb ik van Lia van Rheenen- Holman gehoord dat het op dit moment slecht "handelen" is , volgens haar trekt de de markt weer aan na de zomervakantie :wink:. Daar ben ik heilig van overtuigd en ik ga vol goede moed verder met werfen van nieuw personeel voor onze heerlijke meiden en die andere rode knul.

Niet stoppen is mijn advies en even doorbijten . Ik heb gezien hoe jij en Alex begaan zijn met jullie kittens en andere katten en ik zou het dus eeuwig zonde vinden.

32. Allereerst sorry voor mijn late reactie. Ik heb het het hele weekend druk gehad en geen pc gezien :( .......

Iedereen bedankt voor de opbeurende woorden. Hartstikke lief. En ik weet dat het vakantietijd is, dus dat heb ik inderdaad niet mee. En jullie hebben gelijk, mijn dames hoeven voorlopig even lekker niets. En dat ben ik ook niet van plan. Dus iets castreren doe ik voorlopig zeker niet. En tuurlijk vinden ze allemaal een mandje. Maar ik ga wel goed nadenken. Of ik wel wil fokken zoals de coonwereld nu is. Ik weet zeker van mezelf dat ik niet iemand ben die maar lukraak iets doet. En heb een duidelijk doel voor ogen. En ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die over zulke dingen nadenkt. Dus iedereen Bedankt!!!!!!

Groetjes, Janneke.

Deel Deze Pagina