Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Hoera!!! 't Is zover.......

Discussie in 'Algemeen' gestart door Corry_v, 21 jun 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Eindelijk durf ik het met zekerheid te zeggen…
    SAARTJE IS ZWANGER!!!!
    Alhoewel alles bij haar natuurlijk weer anders gaat dan “normaal” is.
    Eerst al de dekking. Eindelijk mocht het dan gebeuren, wordt mevrouw niet krols!
    Terwijl ze tot dan toe heel regelmatig krols werd….Dus wachten, wachten, wachten…eindelijk bijna 2 maanden later dan gepland was, werd ze weer krols (zo zie je maar weer dat de natuur zich niet laat plannen..)

Dus maandags meteen na mijn werk zou ik haar weg brengen naar Diesel, de kater waardoor ze gedekt moest worden. Daar aangekomen haar op de kattenkamer gezet, en na een rondje door de kamer gemaakt te hebben, voelde ze zich al aardig thuis. Alleen gedroeg ze zich niet echt krols meer!
    Na een uurtje de kater erbij (wel in een kooi) om haar aan hem te laten wennen en te kijken of het goed ging. Na wat geblaas van Saartjes kant besloten dat het veilig was de katten bij elkaar te zetten, en dat ging goed. Ze vlogen elkaar niet aan, alleen moest Diesel het niet wagen bij haar in de buurt te komen!
    Hopend dat de krolsheid terug kwam heb ik haar daar gelaten, en na zo’n 3 dagen konden ze heel goed met elkaar overweg, alleen wel als broer en zus!! Krolsheid was nog niet terug gekomen. Pff, en dan duurt wachten lang….
    Uiteindelijk is het na 12 dagen dan toch gebeurt. Er zijn 2 kreten gehoord (‘s nachts natuurlijk) en verder was ze overdag stil, ook al werd ze wel gedekt..alleen krijste zij er dus niet bij..

En toen mocht ze gelukkig weer naar huis. Tja, en dan is het afwachten of de lampionnetjes verschijnen na 3 weken en opletten op afwijkend gedrag.
    In Saartjes geval begon ze een paar dagen nadat ze thuis was opeens belangstelling te vertonen voor de trapkast. Alsof ze toen al op zoek was naar een nestje, terwijl normale katten daar pas op ‘t eind vd zwangerschap mee beginnen. En veel slapen en de beste ligplekjes voor zichzelf opeisen!
    Gelukkig waren na 3 weken de tepeltjes al wel wat opgezet, en nu wijkt het haar ook rond de tepeltjes en haar buikje wordt al behoorlijk strak, en ze is zo’n 450 gram aangekomen, dus nu geloof ik het wel, ze is zwanger.
    Dus…...als alles goed gaat verder verwacht Saartje rond 25 juli haar eerste nestje!

2. oh spannend van harte gefeliciteerd!!!!! :mrgreen:

3. Owwwww spannend Corry... je weet hè ik duim mee!!!

Leuk hoor zo'n 'Heimat'-nestje! :wink:

4. Mag ik peettante zijn?

5. Oh geweldig zeg. Gefeliciteerd. Nu nog heel even geduld hebben. Jeetje wat lijkt me dat toch bijzonder. Alvast veel voorpret gewenst.

Groetjes,
    Bianca

6. GEFELICITEERD!!!!

Nou de voorpret van de zwangerschap, en alles in huis halen, en bijlezen, en ......, en dan ... spannend!!! :D :D

7. Leuk zeg !!! Gefeliciteerd hoor !!!

8. Van Harte Gefeliciteerd!!!!!!!!!!! :D Leuk voor jullie!!!

:sign10: :sign12: :sign10: :sign12: :sign10: :sign12: :sign10: :sign12:

9. Jij hebt een heel mooi vooruitzicht Corry. Spannend hoor.

GEFELICITEERD! :wink:

10. Gefeliciteerd!
    Wat een leuk vooruitzicht!
    Kijk uit voor die trapkast hoor! Toen mijn ( inmiddels overleden) HTK poes een nestje kreeg moest ik er de hele tijd bij blijven! Ik heb toen drie uur lang in de kast gezeten! Haha!...................
    ( m,,,,,,,,,,,,,,imkkk)( dit is het commentaar van Skippy, die zit weer eens met haar poten op het toetsenbord!)7777777777777777777777777777777777777777777777777777777
    alweer dus!
    :sunny: Marjoleine

11. Spannend,

nu aftellen ;)

12. Spannend!!!! Ik ben toch zooo benieuwd wat Saartje en Diesel "gebakken" hebben!!!

Groetjes,
    Monique

13. Van Harte ! ! ! !

Nu maar hopen dat alles vlekkeloos verloopt :D

14. :eek:ccasion7: Proficiat :eek:ccasion7:
    Nu begint het aftellen :wink:

15. :D :D :D Spannend! Gefeliciteerd!

16. Gefelciciteerd!!!

Groetjes, Janneke.

17. HEEEEEEEE Corry

GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!! JIPPIIIIIEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!

Ze waren wel een lief stel samen he! Zo lekker lief tegen elkaar aan liggen, elkaar wassen en koppies geven!

Ik zal Diesel nu ECHT feliciteren dat hij papa wordt. Vorige week ook al gedaan maar nu is het natuurlijk nog zekerder!
    Het worden zeker weten heeeeeeele mooie en lieve kittens! HAHAHA kan ook niet anders met Saartje als mama en Diesel als papa!

Geef Saar maar een knuffel van mij en een koppie en een likje van Diesel.

groetjes Sandra

18. Gefeliciteerd hoor :eek:ccasion7: :eek:ccasion7: :eek:ccasion7:

19. Leuk hoor, gefeliciteerd.

Groeten, Marjan :wink:

20. pff, vind het zelf waarschijnlijk veel spannender dan Saartje. Heb bijna alles al in huis, van allerlei dingen: injectie spuitjes, klemmetjes, alcohol, medicijnen, kittenbrokjes, KMR, kittencursus RMC, etc etc, je weet nooit of het van pas komt, toch??
    Hoop in ieder geval dat ik het meeste van die dingen totaal niet nodig heb, en dat het allemaal goed gaat.. maar better save then sorry.
    Ze is inmiddels gegroeid van 3700 gram naar 4320 gram.... 8)

21. Gefeliciteerd en nu maar afwachten dat zijn toch altijd hele spannende maar wel leuke weken.
    Ieder moment kijken of haar tepeltjes wel verkleuren, wordt ze al wat zwaarder en haar gedrag ik vindt het altijd weer super hoor en een wonder van de natuur .
    En dan te zien dat van die krumelkes hele grote coons kunnen worden prachtig toch ?

Corry 8)

22. Gefeliciteerd met de aankomende kittens.Telkens toch weer een heel spannend en blij gebeuren.

23. Tuurlijk, je weet toch dat peettantes altijd heel veel leuke cadeautjes meenemen, toch?
    Zou leuk zijn als er een Beertje tussen zat, maar geloof dat dat een ander recept was, of niet? :wink:
    als 't even kan, wil ik dat voorkomen, ik zie het al helemaal voor me, alle hulptroepen verzameld, en dan maar proppen in de kast... Nee, lijkt mij niet echt ideaal :wink:

24. Gefeliciteerd ........... altijd spannend een zwangerschap en bevalling ;)

Conny

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Hoera 't zover
  1. The F team
    Reacties:
    16
    Weergaven:
    116
  2. Emmely Driessen
    Reacties:
    8
    Weergaven: