Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

hoe oud moet een nestje kittens zijn om aan een show...

Discussie in 'Help! Ik ga naar show!' gestart door anouk, 5 dec 2004.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. hoe oud moet een nestje kittens zijn om aan een show te mogen meedoen?
    en mijn kittens krijgen de stamboom van mundikat en ik ben zelf ook lid van mundikat. moet je dan persee aan een show van mundikat meedoen om een titel te krijgen die ook geldig is? of kan je gewoon aan alle shows meedoen?

ik hoop dat iemand mij dit kan vertellen.

groetjes anouk

2. Hoi Anouk,

Gefeliciteerd met de goede afloop, voor nu tenminste :), van dit avontuur.
    Onafhankelijken en Fife kunnen over het showen van nestjes verschillende regels hebben. Het is het beste om gewoon het inschrijfburo te vragen wat de regels hierover zijn. Op http:///www.kattenshows.nl staat over het algemeen onder 'meer informatie' zowel een telefoonnummer als een email adres.

Maar in het algemeen: kittens kunnen zelfstandig geshowed worden vanaf 3 maanden / 13 weken; als nest is dat iets eerder, minimaal 9 weken, waarschijnlijker 11 weken. Maar: vraag dit even na bij de show waar je naar toe zou willen gaan.

Bij een show krijg je geen 'titel'. Volwassen katten (ouder dan 10 maanden) krijgen eventueel een 'punt', en bij voldoende punten (minimaal 3), behaald op shows die door jouw vereniging erkend worden (en voor Mundikat zijn dat Fife shows, dus in Nederland Felikat en Mundikat), krijgt jouw kat van jouw vereniging het recht zich kampioen (of een hogere titel) te noemen. Een kitten (jonger dan 10 maanden) krijgt *nooit* een punt, enkel een beoordeling. Dat kan een winnende beoordeling zijn, maar is nog steeds geen punt, telt niet voor een kampioenstitel. Waarom niet: een kitten moet nog groeien, en kan in die groei nog zodanig veranderen, dat een titel op die jonge leeftijd nergens op slaat.

Met een nestje kan ik me dus niet voorstellen dat je 'kampioen' wordt in die zin dat je op meerdere shows wint. Dat wil je je nestje ook niet aandoen. Wel kun je, net als een afzonderlijk kitten, een winnende beoordeling krijgen, en dan heb je dus 'het beste nest van die-en-die show'. Het doet er dan, mijns inziens, weinig toe of dat een Fife show of een andere show is: er zijn geen puntjes, dus of onafhankelijke puntjes tellen voor de Fife doet er ook niet toe.

Maar eerst genieten van de kittens, hoor! En laat eerst ons maar foto's zien: we kunnen dan wel geen puntjes geven, maar wel pluimen :D :D :D :D

Groetjes,
    Riëtte

3. hoi Riëtte,

bedankt voor de informatie!

en er komen zeker nog meer foto's! :D :D

en ik ga er goed van genieten.

groetjes anouk

Laden...

Deel Deze Pagina