Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

hoe oud moet een maine coon zijn om aan een show te mogen...

Discussie in 'Help! Ik ga naar show!' gestart door anouk, 18 jul 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. hallo,

ik zou graag met de show in schiedam willen mee doen en dan is mijn maine coon 10 maanden oud. is zij dan oud genoeg om mee te mogen doen? hoe oud moet een maine coon zijn om aan een show te mogen deelnemen?

Gaan er meer mensen naar deze show?

groetjes Anouk

ps ik heb nog een probleempje het lukt mij niet meer om fotos toe te voegen aan een bericht :? eerst stond er altijd automatisch zoon schermpje waar je dan een foto in kon toevoegen maar dat staat er nu niet meer. kan iemand mij uitleggen hoe je nu een foto kunt toevoegen??

2. Een kat mag vanaf 3 maanden al meedoen aan een show (soms ietsje eerder, afhankelijk van vereniging, en dan in de nestlklasse)

Tot 10 maanden doet je Coon nog mee in de jeugdklasse (onderverdeeld in 3-6 maanden en 6-10 maanden klasse). Na 10 maanden doet je kat mee in de open klasse, hetzij voor CAC (niet gecastreerd) hetzij voor CAP (gecastreerd).

3. dus ze kan dan nog geen titels halen met 10 maanden?

groetjes Anouk

4. Een titel krijg je nadat je de benodigde punten voor die titel bij elkaar hebt geswprokkeld. Voor CH (Champion), heb je 3 CAC punten nodig. Voor kastraten geldt vergelijkbaar dat ze voor de titel Premior 3 CAP punten nodig hebben. Maar kittens, dus tot en met 10 maanden, kunnen inderdaad nog geen punten krijgen. Best wel logisch, want lelijke eendjes kunnen uitgroeien tot mooie zwanen, en als je mooie showkatten wilt fokken heb je liever mooie zwanen dan mooie eendjes in de stamboom. En als je een mooie showkat wilt kopen, een kat die uitgroeit tot een mooie showkat, heb je ook meer aan mooie zwanen dan mooie eendjes in de stamboom. (Natuurlijk hoeft dat niets te zeggen: de mooiste showkat kan de showkwaliteit erg slecht vererven, en de grootste schoonheden hebben soms de lelijkste ouders ....)
    Wel krijgen de kittens ook een Goed, Zeer Goed, of Uitmuntend beoordeling, en eventueel U1, U2, etc. En natuurlijk is op die show een U1 gelijk aan een U1, en dus qua verdienste gelijk aan een 'puntje' - kat heeft evenveel recht op een snoepje, en de eigenaar / shower heeft evenveel recht op een schouderklopje :D.

5. oke bedankt voor de uitleg!

kan iemand mij ook vertellen hoe het met die foto's zit?
    want ik vind het erg jammer dat ik geen foto's meer kan zetten in een bericht.

groetjes Anouk

6. Kittens kunnen niet voor titels gaan, maar er is wel een BIS (Best in Show) voor kittens 3-6 maand en kittens 6-10 maand, dus het is evengoed spannend om mee te doen ;)

Over de foto's... Volgens mij moet je in dit onderwep je foto's elders op het internet hebben staan, er zijn ook onderwerpen waar inderdaad zo'n knopje voor de foto's staat. Voor elders op internet kan je bijvoorbeeld Photobucket gebuiken, of anders eigen webspace.

7. oke bedankt!

ja het lijkt mij idd zowiezo leuk om aan een show mee te doen of ik nu titels kan halen of niet.

groetjes Anouk

8. niet alleen BIS maar ook BOB (best of best) en best over all en best in general

9. Hey anouk we gaan binnenkort gewoon saampjes meedoen, ik dacht namelijk dat ik met maud niet kon showen omdat ze zo klein is maar ik heb nu al een aantal mensen horen zeggen dat ze toch best mee kan doen. En we hebben het nu al zo vaak tegen elkaar gezegd dat we eens een keer mee gaan doen. Dus de eerste de beste show schrijf ik me in. Jij hebt nu al ervaring gehad met de kittenshow dus dan kan je me mooi helpen :mrgreen: Dan zullen we ze daar eens mooi een poepie laten ruiken! :mrgreen:

10. Dat is alleen bij de onafhankelijken denk ik :)

11. kom dan naar Schiedam!
    Daar zullen wel redelijk wat mensen van het forum zijn schat ik zo, want het is de eerste Fife show van het seizoen

12. Schiedam??? wie wat hoe wanneer enwaar ??? :mrgreen: :mrgreen:

13. 18-09-2005
    in uhh Schiedam dus hahahaha

kijk ff op mijn goedbegin site (link hieronder) daar staat aan de rechterkant ergens een link naar de showkalender

14. Ik ga meteen ff kijken suzanne!! :mrgreen:

15. Nou denk niet dat dat wat wordt we hebben dan net de sleutel van het huis :| en aangezien ik maar een weekje vrij krijg van mijn werk heb ik die hard nodig voor het huisje. Jammer maar de volgende keer beter!!

16. Nou dan maar Breda in Oktober
    Daar ga ik in ieder geval ook heen :)

Hmm ik ben bijna op de 1000!
    Eens ff kijken welk topic ik ga stalken :)

17. Dat klinkt inderdaad beter ja !! oktober....
    Jaja je bent er echt bijna ja! 8)

18. ik heb me net ingeschreven voor schiedam en toen pas zag ik wat jullie schreven. jammer dat je niet kunt esther maar het lijkt me zeker gezellig om samen naar een show te gaan!!! dat hebben we idd al zoooo vaak gezegt!!
    ik denk dat je met maud ver komt want het is een erg mooie poes!

groetjes Anouk

19. yup lijkt me echt erg gezellig maar wie weet komt het er nog ooit van :oops: :oops: :oops: Ikweet niet hoor Of Maud wel zo ver komt ze blijft zo klein!? Vooral vergeleken bij Keyah hoe zwaar is zij nu??

20. Keyah weegt nu 4,5 kilo. Maar ze is niks vergeleken bij haar broer die weegt nu 6 kilo!! maar het lijkt me erg gezellig om samen naar een show te gaan moeten we ff afspreken.

groetjes Anouk

21. Esther,

Ik doe aankomende zondag met mijn ook nog vrij "tengere" poes van dan precies(!) 10 maanden oud mee in de open klasse van de Nvvk show in h.i. ambacht
    er word bij onafhankelijke shows wel opgelet dat de poes pas net 10 maanden is, groeispurt komt (hier thuis dan) net erna

groetjes gabrielle

22. Huh?!! Dat snap ik niet... Je keurt toch een kat zoals die op dat moment op tafel staat?

Bij een Miss verkiezing wordt toch ook geen rekening gehouden met het feit dat die strakke meid van 18 straks helemaal vet en uitgezakt kan zijn?! Of dat ze tijdens een andere periode van de maand misschien geen puistjes heeft?!

Je kijkt naar wat er op dat moment te zien is!

Groetjes,
    Monique

Laden...

Deel Deze Pagina