Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Het zit allemaal niet zo mee...

Discussie in 'De ballenbak' gestart door mccfelinefantasy, 22 apr 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Tja, het lijkt wel of er een kraai op mijn schouder zit, maar het zit dus echt niet mee bij ons...

Mijn lieve mooie Fébé, moeder van mijn knuffelbeertje, moet dinsdag onder het mes...

Zij is vanaf eind december eingelijk niet meer goed krols geworden. Bovendien is ze een beetje down en teruggetrokken. Van alpha-poes is ze veranderd in een poes die achterna gezeten wordt. In februari werd ze wel een beetje krols, maar de dekking heeft niet gepakt. Op zich allemaal niet zo heel schokkende dingen, maar het zat me toch niet lekker...

Dus hebben we haar naar de DA gebracht. Bij het onderzoeken voelde de DA "wat" vlak achter haar niertje. Eerst werd gedacht aan een drolletje in de darmen. Op de foto was niets te zien en op de echo ook niet echt heel duidelijk. Dus een dag laten vasten en een klisma gegeven zodat de darmen echt helemaal leeg waren en gisteren weer terug voor een 2e echo. Drie dierenartsen hebben gekeken en gevoeld en er zit echt "iets"...

Vermoedelijk is het een cystieus ovarium (gezwelletjes aan de eierstok).
    Dinsdagochtend moeten we haar weer brengen. Dan wordt er in eerste instantie een "kijkgaatje" gemaakt. Blijkt het inderdaad de eierstok te zijn, wordt deze gelijk weggehaald. In dat geval zou er geen reden hoeven te zijn waarom ze niet toch zwanger zou kunnen raken, alleen zal het zeker geen groot nestje worden.

In het geval dat de situatie erger blijkt te zijn, zullen al haar voortplantingsorganen direct helemaal weggehaald worden...

Er is mij verzekerd dat dit soort gezwellen in principe niet levensbedreigend zijn en dat ik me (vooralsnog) geen zorgen hoef te maken over mijn goudhaartje...

Maar ik heb geen oog dichtgedaan, bij het minst geringste barst ik in huilen uit, ik heb hoofdpijn en buikpijn... Jezus, wat duren vier dagen lang!!!!!

Groetjes,
    Monque

2. Ach meid, wat begrijp ik je goed!!
    En wat kan ik me je zorgen goed voorstellen.
    Maar hou vast aan wat er gezegd is.

Misschien krijg je dinsdag wel een geweldig bericht en was het toch niets!!
    Ik duim hier in ieder geval voor!!!!!!!!!

3. Getverderrie,
    t'is nooit leuk als 1 van je katten onder het mes gaat. Dat gevoel ken ik en ik leef erg met je mee. Maar het zou voor haar misschien een opluchting zijn en en laten we hopen dat ze zich hierdoor beter gaat voelen.

IK DUIM MET JE MEE !!!!

4. Jeetje wat een gedoe, kan me goed voorstellen dat je je er goed beroerd onder voelt.

Bij mijn 8 maanden oude Jip (V) voelde ik vorige maand een klein knobbeltje naast haar tepel, dus ik was doodsbenauwd. Ik de volgende dag direct naar de DA, en die wist ook niet echt wat het was, achtte de kans heel klein dat het een melkkliertumor kon zijn maar wist het niet zeker. Ze adviseerde mij z.s.m. haar te laten steriliseren en dan zou ze gelijk kijken wat het was en eventueel weghalen. Diezelfde avond werd ze voor het eerst krols... En knobbeltje was de dag erna verwenen. Waarschijnlijk had het daarmee te maken. Gelukkig was ze maar 3 dagen krols want ze zou die week ook gelijk gesteriliseerd worden.

Bij jou is het dan wel een heel ander verhaal, maar ik dacht hier gelijk aan terug.
    Veel sterkte dinsdag! Hopelijk is het 'niets'!

5. Mijn poes heeft precies hetzelfde gehad we hadden hem laten weghalen en een week later zat er weer een en die hebben we laten zitten en die is uitzichzelf weer weggegaan maar binnenkort wordt ze toch nog wel gesteriliseerd!!

6. Monique, ik kan me voorstellen dat je er zelf ook ziek van wordt, wat een naar bericht.
    Ik duim voor jou en Fébé , héél véél sterkte de komende dagen .

7. Hè bah Monique... geen leuk bericht.. :cry:
    Ik duim voor je... laten we alsnog maar niet van het ergste uitgaan...
    4 lange dagen voor de boeg....

Groetjes,
    Marleen

8. He jakkes, meid! Het zit je inderdaad absoluut niet mee. Ik ga heel hard voor jullie duimen dat het allemaal mee zal vallen!

Groetjes, Janneke.

9. Monique, ik voel ontzettend met je mee!

10. Monique, ik duim dat het allemaal mee zal vallen....

11. Ook ik voel met je mee en zal voor je duimen dat het allemaal snel en goed achter de rug is, sterkte en geef Fébé maar een extra dikke knuf.

12. pfffffffffffff...

jeetje..

ze zeggen dat alles in drieeën komt, laten we hopen dat DIT het laatste is en dat Fébé dinsdag met 1 eierstok minder door het leven mag, en weer helemaal vrolijk en haarzelf terug vindt ;)

mijn duimen staan niet stil, en met zoveel steun moet het toch goed gaan :wink:

13. Monique ik kan me heel goed voorstellen dat het zware dagen voor je zijn.
    Je hebt soms tijden dat opeens van alles dwars zit!'
    Helaas kan ik je enrgens mee helpen ook niet met advies, ik kan je alleen maar sterkte toewensen de komende dagen.

14. Jongens bedankt voor alle lieve reacties! Dat doet een beurs hart goed...
    Wordt vervolgd...

Groetjes,
    Monique

15. oh meisje, dit is zó herkenbaar....!!!
    Heel je wereld kan hierdoor op zijn kant liggen.
    Ik denk dat de meeste van ons zich kunnen inleven in jou situatie.
    Maar goed, wat Natas ook zei, hou je vast aan wat er gezegt is en....
    wie weet loopt het wel allemaal met een sisser af....!!!

Heel veel sterkte en ook hier wordt geduimd voor je....
    KNUF....

16. Heel veel sterkte gewenst Monique de komende dagen, en ik hoop, en duim, dat je dinsdag met goed bericht komt :flower:

17. Hoi Monique,
    Hier heb ik persoonlijk (heel persoonlijk :D) ervaring mee :). "Krols worden" was natuurlijk sowieso niet in the picture :geek: , en zelfs kinderen krijgen ..... geen seconde aan gedacht (itt mijn vader: Ik zat in Texas, en het eerste dat hij vroeg toen hij het hoorde: "Kun je nog kinderen krijgen?" En dat was nog maar het begin van het medeleven uit Nederland, en nog niet de onaardigste :cwm21: Heerlijk, familie ...... (Natuurlijk had ik "nee" moeten zeggen - op je eentje lukt het niet, tenzij je een bacterie bent of zo!))

Maar, ook al werd gezged dat alles beter zou gaan en geen vuiltje aan de lucht en wat al niet meer ....... nou, het was beter (pijnloos), maar verder .... denk niet dat er een kind gekomen zou zijn, als .. etc ...

OK, een ervaring uit een wel heel andere hoek, maar misschien toch iets om mee te nemen in de overwegingen?

STERKTE meid!

18. Heel veel sterkte en we duimen hier ook voor je!

19. Oh Monique wat kl*te zeg. Ik hoop maar dat het allemaal nog een beetje mee valt en dat voor jou snel die 4 dagen om zijn.

20. Monique, ik hoor vandaag alleen slechte berichten..
    Ik wens je heel veel sterkte de komende dagen en je meisje ook.

Wees lief voor mekaar...en snik maar lekker als dat oplucht.
    We duimen hier voor jullie

21. Ach jee,...heel veel sterkte met wachten, gelukkig ben je er op tijd bij!

Misschien heb je wat aan het onderstaande, Peter levert echt goede produkten.

gr,kim

Natuurlijke kankerbehandeling" voor katten

De enige echte bescherming tegen immuniteitsziekten zoals kanker is een gezond immuunsysteem. Dat geldt voor zowel mensen als dieren. Iedereen krijgt iedere dag kankercellen, maar een efficiënt afweersysteem kan hier gemakkelijk weerstand tegen bieden. Verzwakt dit systeem, dan krijgt kanker meer kans. Zelfs na een bestralingbehandeling of een chemokuur moet het immuunsysteem hersteld worden, anders komt de kanker gewoon terug. En dergelijke behandelingen zijn dusdanig ingrijpend, dat het immuunsysteem er zeker niet beter op wordt. Op zoek naar het alternatief ...

Sinds 400 miljoen jaar bevolken haaien de wereldzeeën. Zo ongeveer alles hebben zij overleefd. Waarom? Een uniek immuunsysteem! Een Amerikaans bedrijf heeft de sleutel tot dit immuunsysteem ontrafeld; de Immuno+Petide. Deze peptide heeft een unieke keten van aminozuren die instaat is om zowel het immuunsysteem van de haai als van andere dieren (en mensen) enorm te stimuleren. Door analyse en een nauwkeurige studie is men nu in staat deze amino+peptide na te maken. Uiteraard is deze peptide wereldwijd gepatenteerd, want een verbeterd immuunsysteem is waardevol voor iedereen. De meeste ziekten zijn immers alleen mogelijk bij een verzwakt immuunsysteem.

Het grote voordeel is dat er geen bijwerkingen zijn. Het is geen Anti-bioticum waar bacteriën resistent tegen kunnen worden. Het is juist een Pro-Bioticum. Het stimuleert het eigen afweer- en verdedigingssysteem, in plaats van het over te nemen.

Testen wijzen uit dat het bij mensen wonderbaarlijke dingen kan doen. Bij een normale dosering gaan mensen de winter door met veel minder kans om ziek te worden. Met zwaardere doseringen kunnen mensen met HIV of Kanker ondersteund worden. Het product heet Rejuvenal Varimuneâ„¢.

Een uitstekend combinatieproduct vormt de Rejuvenal OmegaMatrix™, die bevat een zeer hoge dosering Omega 3 vetzuren. Dit zijn essentiële vetzuren, een tekort maakt ons dus ziek. Eigenlijk bevat de olie nog veel meer andere stoffen die deze natuurlijk olie van zeer hoge kwaliteit uniek maakt. Met name voor het immuunsysteem, bevat de olie een hoge dosering Alkylglycerols. Deze ondersteunen in het beenmerg de aanmaak van B- cellen, belangrijk voor het afweersysteem. Ook bieden deze alkylglycerols een zeer goede bescherming tegen tumoren.

Deze producten zijn nu ook in Nederland ook katten en andere huisdieren beschikbaar, met name moeilijk te opereren tumoren of tumoren, die al uitgezaaid zijn. De mate van werkzaamheid bij katten wordt op dit moment bekeken, maar diverse honden hebben al een bijzonder resultaat laten zien.

We zoeken nu katten en andere dieren met tumoren om ze met deze immuunversterkende producten te behandelen. Bijwerkingen zijn er niet, het gaat eerder om de juiste doses vast te stellen.
    Een grote hond (Alaska Malamute) werd behandeld met beide producten; binnen 3 maanden bleek een forse hersentumor, vastgesteld met een hersenscan, grotendeel verdwenen te zijn, terwijl de hond al opgegeven was!

De kosten voor deze voedingssupplementen vallen mee, voorlopig rond de euro per dag voor een kat van 5 kilo, voor grotere exemplaren iets duurder en GEEN bijwerkingen (in tegenstelling tot bestralen en chemokuur, kan daar ook mee worden gecombineerd, versterkt de werking). De producten zijn 100% natuurlijk en daardoor volledig milieuvriendelijk. Lees er meer over op www.rejuvenal.com (ook bestellen voor humaan gebruik).

Voor vragen en aanmelden:
    Peter Klaver, dierenarts
    E-mail: info@klaver4dieren.nl
    vermeld ¨Varimune - tumorbehandeling¨

22. Niets is erger dan dit soort rotsituaties en onzekerheid ik hoop voor jouw dat de dagen voorbij vliegen en je snel uit die onzekerheid bent ook dat allemaal goedkomt met je meisje positief blijven denken hoor :!: :!: :!:

23. Ik hoop met samen met jou op de best mogelijke uitslag dinsdag as.Heel veel sterkte tot dan gewenst!

24. Ik heb helemaal geen ervaring met dit soort vreselijke dingen... Heel veel sterkte toegewenst in ieder geval! :angel5:

25. He joh wat een vervelend nieuws nou....
    Ik wens je heel veel sterkte voor de komende dagen.
    Enne onze duimen draaien hoor. zowel die van mensen als die van de coons!
    Dus dat zijn er heel wat :wink:

26. oh dit is niet zo leuk.. Ik wens Fébé sterkte en jouw beterschap...

Groetjes Christa

27. Nou, Feebs is vandaag dus onder het mes geweest. We zijn (gematigd) positief.

Ze hebben alles laten zitten, de eierstok was wel cystuoos (schrijf je dat zo?) maar niet verontrustend. Er waren een aantal eicellen in verschillende stadia van rijping. Deze zijn aangeprikt/doorgeprikt.

Verder vertoonde haar ene baarmoederhoorn een verdikte wand, maar ook dit vond de DA er niet verontrustend/onrustig uitzien.

Wel zijn er biopten voor celonderzoek genomen dus over een dag of tien horen we meer. Ze heeft uit voorzorg een antibioticakuur voor 14 dagen gekregen en de DA heeft me aangeraden om haar een poosje op de minipil te zetten zodat haar hormoonhuishouding even tot rust kan komen....

Dat laatste zit me niet zo heel lekker en ik heb aan vrienden gevraagd om een second opinion van hun DA... De minipil is een hormoonpreparaat en ik vraag me af wat voor goeds dat zou kunnen doen...

Als er iemand is die hier een antwoord op heeft, dan hoor ik dat heel graag! :?

Nu maar weer 10 dagen wachten...

Groetjes,
    Monique

28. Ow jesses, maar wel fijn dat het meet Febe goed gaat. Dat van die second opion is zeker geen slecht idee. Ben benieuwd wat eruit komt!

Groetjes, Janneke.

29. Jeetje Monique,

dit is niet echt wat we gehoopt hadden..

Tja eigenlijk klinkt het niet zo gek, die minipil. Helemaal niet om de hormoonhuishouding even in balans te krijgen. Nu zonder pil schommelt de hormoonhuishouding aardig. Kijk maar naar vrouwen, die hebben er ook meer last van wanneer er geen pil wordt geslikt. Vrouwen die in de overgang komen worden aangeraden om tijdelijk de pil te nemen. Om de overgang wat gemakkelijker te laten gaan.

Maar een second opinion is altijd prima, laat een andere deskundige er zijn licht over schijnen, wie weet dat hij/zij tot een andere (misschien betere) oplossing komt.

Maar wij blijven duimen dat de uitslag binnen is en dat deze positief uitvalt voor jullie en Fébé.

Geef haar maar een dikke knuffel!!

30. Lastig lastig lastig...
    Maar een poosje op de minipil, geen probleem denk ik hoor.
    Ik ga volledig met Sjoukje mee hoor, hormonen gieren zonder pil toch harder dan met pil.

Gale heeft echt maanden tegen een krolsheid aangezeten, viel af..
    Echt heel erg. Ze kwam zelfs bijna bij een gewicht wat ik als onder limiet had gesteld. Als ze daarop was gekomen, dan was ze gesterilliseerd.
    We hebben toen in overleg met de da besloten om haar een aantal maanden op de pil te zetten. Dit hebben we gedaan. We hebben daar geen enge dingen bij ontdekt.
    Mogelijk dat ze bij haar eerste krolsheid door het gebruik van de pil niet heeft opgenomen, maar dat weten we niet zeker. Bij de tweede krolsheid was het raak en kijk naar onze waanzinnige kittens!!

Vraag wel even of je da dan Ovucon in huis heeft, das een hele lichte poezenpil.
    Wij hebben Gale 1 pil gegeven, een week later weer een. Toen hebben we 1,5 week later er weer een gegeven en toen om de twee weken. Daar redde ze het makkelijk op.
    Dus dat zou je kunnen proberen.
    Heeft hij het niet, dan kan hij het vast bestellen!!!

Sterkte met je beslissing!!!!!!!

31. Hmm sluit me ff aan bij voorgaande dames.
    Ik ben geen arts, zeker geen dierenarts maar betrek het ff op mezelf.
    Want ik denk dat vrouwtjes op dat gebied wel op mekaar lijken.

Ik heb sinds 2 jaar een flink probleem met mijn baarmoeder (en dit druk ik hier ff mild en voorzichtig uit), hierdoor ben ik een jaar niet meer ongesteld geworden.
    Ben toen ook van alle schrik maar gestopt met de pil omdat ik dacht dat dat beter was voor mijn lichaam...als in zelf herstellen en ritme vinden...
    Niet dus.
    Ik moest na ziekenhuisonderzoeken weer verplicht aan de pil.
    Deze zorgt namelijk voor een rustigere hormoonhuishouding.
    Je lichaam komt tot rust, en het hielp mijn baarmoeder met het weer aan kunnen maken van slijmvliezen en ander grut.
    Je brengt ook weer wat regelmaat terug in je cyclus.

Wees lief voor je meisje...
    Wacht lekker op de 2nd opinion....en heel veel sterkte deze paar weken al wachtende op je antwoord.
    Ik duim voor je.

32. Meiden, allemaal bedankt voor de reacties en de raadgeving!

Ik houd jullie wel op de hoogte van de ontwikkelingen.

Groetjes,
    Monique

33. bah wat een narigheid, heel veel sterkte voor de komende tijd monique
    brand een kaarsje voor je dat het weer helemaal goed zal komen

knuf
    renate

Deel Deze Pagina