Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Herplaatsing

Discussie in 'Informatie' gestart door Carmen, 5 mei 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. In mijn zoektocht naar een herplaatser kom ik toch op wat vragen.
    Ik ben niet zo dol op site's als de marktplaats en eerlijk gezegd zie ik me daar geen kat vandaan halen.
    Ik heb net een mail gestuurd naar de herplaatsing van de rasclub.
    Dat vind ik op de een of andere manier vertrouwder.

Nou vraag ik me af of er mensen zijn die ervaring hebben met herplaatsing via de rasclub of op een andere manier.
    En natuurlijk ook waar ik op moet letten.
    Mijn noren zijn herplaatsers die komen via een fokster.

2. hai Carmen,

Welkom hier.
    Ik zelf heb al de nodige keren op de site van Felikat gekeken.
    Zij hebben wekelijks herplaatsers van alle rassen...ben er zelf nog geen Coon tegengekomen.
    Maar je weet nooit.

Enige nadeel wat ik wel tot nu toe ontdek bij hun is dat practisch elke herplaatser de opmerking heeft niet met honden of katten te kunnen.... :(

3. Neem eens contact op met de rmc. (rasclub maine coons) http://carton.nl/rmc hier hebben ze ook een kopje herplaatsing!

gr,kim

4. Naar de rasclub maine coons heb ik net gemaild.
    Bij felikat kijk ik ook vaak maar daar zie ik ook nooit een maine coon.

Dat niet bij honden en katten zie ik ook heel vaak.
    Geen van mijn katten waren honden gewend of hadden nare ervaringen met honden.
    Maar moet zeggen ze zijn er allemaal aan gewend nu vooral de franse bull is een echte favoriet bij de katten.

5. Niet persoonlijk, wel een vriendin. Ze wilde 2 katten, kleur niet belangrijk, (kleine) gedragsproblemen te verwachten, en niet acuut of onder-de-leden ziek. Mijn vriendin werd op de hoogte gesteld van 2 katten, moeder en zoon, die wegens allergie van de baby (ja, inderdaad, waar hebben we dat vaker gehoord :? ?) weg moesten. De bemiddeling raadde haar aan om eerst te kijken en te overwegen en wat al niet, maar mijn vriendin zag dat niet zo zitten: uit een goed huis, niets mis mee, wat zou zij bij een bezoekje en een praatje kunnen zien dat van invloed zou zijn op haar beslissing? Heeft ze natuurlijk eigenlijk nog gelijk in ook. Aan de andere kant heeft de bemiddeling ook gelijk met die raad, want de meeste mensen zijn eigenlijk niet zo realistisch .... "Oh nee, die kleur toch niet, nee, dat probleempje kunnen we niet hebben ...."
    De vorige eigenaar was in tranen, zou nog vaak contact opnemen, was zo jammer .....
    Eigenlijk qua bemiddeling een succesverhaal :D

De rest is het verhaal van een enthusiasteling die, niet gehinderd door enige kennis van zaken, (1) kat(ten) in huis heeft genomen, en (2) een nestje heeft 'genomen', en (3) nou dat ze weg zijn, hehe, wel lekker .... Maar dat heeft niets met de bemiddeling te maken, en is natuurlijk ook de katten niet aan te rekenen. Toont hooguit aan dat je bij herplaatsing al even goed moet letten op de personen waar de kat vandaan komt, als dat je bij een kitten moet letten op de fokker ....

6. De noren van mij komen van een fokster alle drie herplaatst.
    Mercedes omdat ze agressief naar de kittens was (hier nooit iets van gemerkt) Mercedes heeft mijn HTK katje opgevoed en heel erg lief ook.
    Winnie was 5 maanden en niet geschrikt voor de fok te klein ookal is ze nu met bijna twee echt super.
    Babs haar vader is gestorven aan HCM (nooit onderzocht volgens mij ik heb er verder weinig info over) ze is gesteraliseerd en daarna herplaats.
    De pers was bang voor de honden hier trouwens ook niet.

Ik heb niet zoveel eisen eigenlijk kleur maakt me niet uit met andere katten kunnen omgaan is wel belangrijk honden dat komt wel die van mij zijn het gewend en op zich wennen katten aan honden best goed ( is mijn ervaring).
    Nou ja een lekker sociaal dier is natuurlijk heerlijk.

7. ik heb deze week Rossi de maine coon die ik een jaar gelden had opgevangen helaas moeten herplaatsen
    de groep wilde hem echt niet accepteren
    hij werd het hele huis door gemept en daarom sliep ie dan snachts bij ons omdat wij anders ook gebroken wakker werden
    en het was gewoon zielig om te zien.
    hij woont nu 2 huizen verder op bij mijn zus die zelf alleen een hond heeft
    hij zit er nu een paar dagen en kom vaak langs om te kijken hoe het gaat maar je herkent hem niet meer terug
    knuffelen , kroelen , spelen met het speelpakketje dat ik voor hem had gekocht, samen met de kattenbak, voer ,groote zak grit, een cat it water fontein en hij heeft ook nog een krabboom gekregen van uit ons huis.
    Rossi blijft op papier van mij maar woont dus bij mijn zus ik betaal dan ook zijn voer , katten grit en eventueele da bezoekjes.
    hij hoefde van mij dan ook niet weg maar het was gewoon het beste voor hem
    en kan zien dat ie nu veel gelukkiger is

groetjes renate

8. Coonmoonrising's Zorah, silver classic tabby/white. Geb.28 November 2002.
    Zij is heel aanhankelijk en knuffelig en komt graag op schoot en volgt me overal.Ze is heel aanhankelijk en speels en vindt allerlei kattekwaad uit. Ze vindt het heerlijk om dingetjes en speeltjes te apporteren; ze brengt ze dan en na het weg te gooien brengt ze het weer terug en kan dat eindeloos herhalen. Ze kan spinnen als de beste en wij zijn heel blij met haar.
    Ze heeft ons 2 prachtige nesten gegeven.
    We hebben Angel uit het eerste nest gehouden.
    Dzjingles komt uit het tweede nest.
    Zorah is inmiddels gesteriliseerd en mag nu van haar pensioen genieten

Misschien is dit een heel lief meisje voor je Carmen?? Ze zit hier in een cattery hier in de buurt bij mij.

9. Het is een schitterende meid toch wil ik voor een kater gaan.
    Dit word mijn allerlaatste kattenaanwinst hierna kan er echt geen kat meer bij.
    Heb er heel lang over nagedacht wat ik dan precies wilde een kitten of niet.
    En kittens zijn natuurlijk harstikke leuk maar ook zie worden volwassen ik heb van Sids kittentijd genoten maar vind ze volwassen zo leuk.
    Mijn groepje katten is nog heel erg jong trouwens Winnie Babs Tamara en Sid zijn allemaal 1 jaar Sid is de jongste trouwens.
    Mercedes is nu bijna 4 jaar.
    Mijn oudste poes Minoes is afgelopen september gestorven helaas werdt ze maar 14 jaar.

10. Ik dat dat er op Kitten te Koop ook een aantal Main Coons in herplaatsing stonden.

11. Mijn 2 herplaatsers zijn via een bevriende fokster bij ons gekomen....
    En die ben ik nog steeds reuze dankbaar :wink:

12. Ik weet twee mij bekende cattery's (betrouwbare!) die allebei nog een castraatkater hebben die herplaatst mag worden... maar ze hoeven niet met hoge nood weg ofzo, dus ze hebben wel heel specifieke voorkeur naar wie die wel of niet wegmag...

13. Ik weet zelf helemaal niet zo goed hoe zoiets gaat :oops: :oops:
    De noren heb ik via een fokster die ik al heel lang via een forum kon.
    We waren zeg maar redelijk vertrouwd met elkaar.
    De pers kwam via de marktplaats en dat is ook de reden dat ik geen katten meer wil via zulk soort site's.
    De informatie over de kat was sumier ik wist helemaal niets over haar.
    Weglopen daar zonder kat kon bijna niet er stonden twee behoorlijk valse honden te blaffen achter me :?

Met de noren fokster heb ik nog steeds contact ik mail haar de foto's en houd haar op de hoogte van het reilen en zeilen hier.
    En dat vind ik ook wel fijn vooral omdat je dan nog eens kan bellen als er iets is met ze of om dingen te vragen.
    Dat mis ik dus een beetje bij de fokster van mijn pers er is helemaal niets meer terwijl ik eigenlijk heel graag zou willen zeggen dat het lekker met haar gaat hier.

14. Nou Carmen valt niet mee he een geschikte kater vinden ik heb zelf ook wel gezocht maar vind het toch best tegenvallen. Ik ben alle azielen bij langs geweest via internet. Ik heb net een huis gekocht dus ik heb het even op een laag pitje gezet. Ik weet ook nog niet zo goed een kitten is erg leuk maar een volwassen kat zou ik ook geen bezwaar tegen hebben. Heel veel succes met zoeken en je houd ons wel op de hoogte he !

15. Echt heel erg gezocht heb ik niet meer naar die kater niet omdat het een slechte indruk was maar het heeft me toch wel heel veel verdriet gedaan.
    Hij is hier maar een paar dagen geweest en ik vond het echt vreselijk dat hij weer moest gaan.

Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte.
    Vind het ook erg leuk om hier te lezen
    En ik kijk af en toe op de website's ook erg leuk

16. Hoi Carmen

Dit is dan een belgische site maar ook speciaal voor de herplaatsing van maine coons ook zohra staat op deze site. Misschien kan je wel je aanmelden daar voor als ze anderen coons binnen krijgen voor herplaasting.

17. bedankt voor de link ik zal ze morgen even mailen

18. @carmen

Toevallig heb ik deze week een aanvraag gekregen voor het plaatsen van een advertentie van een herplaatsing.
    Het betreft hier waarschijnlijk een kater (Goofy is de naam) en is ong. 10 jaar oud. Rood/gemarmerd met wit en zoekt een nieuw baasje ivm tijdgebrek.

Indien je belangstelling hebt stuur je me maar een mail of pb en zal ik je de gegevens wel doorgeven. Want het kan nog even duren voor de advertentie geplaatst wordt.

19. Wij hebben eigenlijk in het verleden ook bijna herplaatsers in huis genomen, het gevaar is alleen dat de katten al gevormd bij jou komen.
    Sunshine, onze pers, gromt nu al een jaar niet meer tegen mij, maar dat heeft ze 5 jaar wel gedaan. Ze hoefde daarvoor voor mij niet weg, maar het was beter geweest als de fokker het gelijk had gezegd.
    Toen we haar daarover 6 jaar geleden opbelde, was haar antwoord, tja daar wist ook geen raad meer mee, maar je mag haar dochter er wel gratis bij hebben hoor. Als goedmakertje zeg maar.

Het is gewoon belangrijk dat je de achtergrond van de herplaatsing te weten komt, de allergie smoes kennen we allemaal wel maar dan is er meestal meer aan de hand.

Met pijn in ons hart hebben wij onze Maine Coon Poes Haley bij mijn oom en tante geplaatst, want ze werd hier systematisch door de hele groep gepest, en we wilden haar persé bij bekenden plaatsen en in de buurt. Nu woont ze dus 4 straten verder en heeft het hardstikke naar haar zin, ze is geaccepteerd door de andere kat van 14 jaar oud en er zullen geen katten bijkomen.

Maar wat heb ik er een verdriet van gehad, boos op de andere poezels geweest vanwege het pesten, ze is nu 2 weken weg maar ik heb haar al vaak opgezocht en het is hier nu ook veel rustiger.

Maar toch mis ik haar enorm, ons wasbeertje.

20. Ik denk dat 10 jaar te oud is voor mijn groep vier van mijn katten zijn onder de twee en echt super druk.

Ik heb zelf hele goede ervaringen met herplaats poezen.
    Ik heb vier herplaatsers en eigenlijk hebben ze nooit mot met elkaar.
    Moet ik er wel bij zeggen dat ze allevier uit een groep komen.
    Sid de htk kwam hier met 8 weken en is ook gewend in een groep te leven.
    Ik vind het eigenlijk heel mooi om te zien dat ze nieuwe katten heel snel heel goed opvangen.

Deel Deze Pagina