Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Hcm uitslagen van Twister.....

Discussie in 'Testen' gestart door Twistertje, 18 apr 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Vandaag was het een spannende dag. Toen we in Emmeloord waren werd ik toch wel erg zenuwwachtig twister natuurlijk ook want die begreep er helemaal niks van.
    Maar de uitslagen heb ik eindelijk en het luid als volgt:
    Het echocardiografisch onderzoek toonde:
    Duidelijke hypertrofie van de linker ventrikel. JA/NEE uitpuilend
    septum in LVO
    Dilatatie van het linker atrium NEE !!!!
    Klepafwijkingen NEE !!!!
    De FS waarde, een maat voor de contractiliteit van de linker ventrikel,
    was hoognormaal!!!! (dus niet te laag of te hoog of normaal).
    Met de kleurendoppler werden geen afwijkingen gevonden

Conclusie: Een hoognormale waarden en uitpuilend septum in LVOT op deze jonge leeftijd. Passend bij beginnende HCM.
    Advies: controle over een jaar of bij klachten.

waarden in mm: normaal is:
    LVd= 14 (11-16)
    LVs= 6 (6-10)
    LVWd= 5,7 ( 2,5-5/6,0)
    LVWs= 7,6 ( 4-9)
    IVSd= 5,5 (2,5-5/6.0)
    IVSs= 9,3 (5-9)
    LA= 14 (8.5-12,5)
    Ao= 10,7 (6,5-11)
    FS= 56 % (29-55 %)
    LA/Ao= 1,3 (0,8-1,3)

Emmeloord 18-04-2005
    drs. Natascha de Heer
    Vetereinaire radiologie

Ze vertelde er nog wel bij dat Twister erg jong was om te laten testen en dat je het eigenlijk beter op latere leeftijd kon doen. Maar in mijn geval was dat dus niet zo. Ik ben in iedergeval erg blij dat hij in principe gezond is verklaard en ze zei zelfs dat ik er mee mocht fokken.... maar tja dat zou ik dus nooit doen ik laat hem gewoon lekker castereren. :wink:

Paasnini, Rianna en EllenLaLau vinden dit leuk.
  2. Gefeliciteerd hoor met de goede uitslag :D

Je hart ging zeker net zo hart tekeer als bij Twister?

3. Geen idee wat al die afkortingen betekenen, maar ik begrijp dat op dit moment alles goed is ?
    Nou GEFELICITEERD dan met dit goede nieuws ! ! !

4. Ik weet eigenlijk ook niet wat de afkortingen betekenen :oops: .
    Je zegt het goed op dit moment heeft hij nog geen HCM maar de kans zit er dus wel degelijk in dat hij het krijgt :(

5. En dan, wat moet je dan doen als hij het later ooit wel krijgt? Medicijnen, of helpen die niet?
    Maar voorlopig heeft hij nog nergens last van ! ! ! ! !

6. GEFELICITEERD!!!!
    Tja, eigenlijjk is dat altijd zo met een goede HCM uitslag - garantie tot de hoek van de straat .... (En dan te bedenken dat ik Qanta heb laten testen bij de Spoedkliniek in Amsterdam: die staat OP -of in, hoe noem je dat :)- de hoek van 2 straten!)

Wat het betekent lijkt de radioloog goed uitgelegd te hebben: Twister heeft op het moment niet de klinische symptomen van HCM - maar het lijkt erop dat hij al wel die kant op gaat! Natuurlijk, hoe vroeger je erbij bent, hoe eerder je kunt beginnen met medicijnen. Die kunnen HCM niet genezen, maar het wel voor Twister (eventueel, als hij inderdaad HCM blijkt te hebben) gemakkkelijker maken.

Dus moet ik afsluiten, toch, met:
    STERKTE!

7. Nou voor nu Gefeliciteerd hoor!

8. Gefeliciteerd met de toch wel goede uitslagen, en voor de toekomst zal het afwachten zijn wat het zal brengen voor Twister, dus ook hierbij sterkte gewenst.

9. Nou meis hopelijk voel je je nu een beetje opgelucht want ik weet als geen ander hoe het voelt als iemand je adviseerd om een test te laten uitvoeren en er dus een kans bestaat dat je met een foute uitslag naar huis gaat.
    Gelukkig is het voor nu goed maar houd het goed in de gaten dan kun je er waarschijnlijk bijtijds bij zijn mocht hij wel last krijgen.

Geef hem maar een dikke knuffel na dit spannende avontuur bij zo'n vreemde testmeneer (of mevrouw).

Liefs,
    Anoeschka

10. jullie moesten eens weten hoe opgelucht ik ben. Ik zag het het hele gebeuren al voor me. Ik heb hem ff proberen te knuffelen maar dat was niet zo succes.... :scratch: Want hij had helemaal geen tijd, want hij zit namelijk nog helemaal onder die vieze gel. Ze wou hem eigenlijk scheren maar toen zei ik uit de gein aaah daar gaan zijn mooie oksel haartjes :( toen zij ze owww nou dan doen we dat toch niet waardoor hij nu vervolgens helemaal onder die troep zit en hij nu in bad moet wat hij verschikkelijk maar dan ook echt verschikkelijk erg vind. STOM STOM STOM :violent1: Had ik het nu maar gewoon weg laten scheren! ach het is een les voor de volgende keer

Ik kan nu niet zo heel veel met de fokker of vinden jullie dat ik hem gewoon moet opbellen?

Rianna vindt dit leuk.
  11. Heeee Esther geweldig :lol: hoor die uitslag heb hem echt zitten knijpen vandaag na die uitslag van Avenga je weet maar nooit gelukkig is alles goed met het mannetje
    Na dit spannende avontuur geef hem maar een dikke knuffel van mij....en hopelijk kunnen jullie weer een beetje lekker slapen....in ieder geval met een gerust hart voor nu... :D En tja de fokker bellen je kent mijn mening... :evil:
    Spreek je snel weer... :lol:

12. Esther,

Fijn dat je je niet acuut zorgen hoeft te maken! Heb je met de DA nog iets afgesproken over verdere stappen (behalve de hertesting dan)?

Groetjes,
    Monique

13. Voor nu Super en gefeliciteerd.
    Nu even weer lekker gaan genieten hoor....!!!

14. Heerlijk!! Ben erg blij voor je al zit er een negatief randje aan maar voorlopig van harte!

gr,kim

15. nee eigenlijk heb ik verder niks meer afgespoken met de dierenarts :? Had ik nog wat moeten vragen?

16. :sign3: :wink:

17. Fijn dat je je inderdaad voorlopig geen zorgen hoeft te maken.
    Gefeliciteerd.

Echter sluit ik me wel bij Mainely aan.

Ik zou als ik jou was zeker contact opnemen met de fokker, deze zal de info vast willen hebben.
    Ik heb toch wat moeite met het feit dat deze radiologe zegt dat je met Twister zou kunnen fokken. Ik weet wel dat je dat niet gaat doen. Maar het gaat me om de opmerking van haar. Over een jaar weet je pas wat meer. En wat Mainely ook al zei het lijkt er wel op dat hij "die" kant op gaat.......

In ieder geval zijn jouw ergste zorgen voorlopig van de baan en kan je je weer rotknuffelen :wink: okee, als de gel echt weg is :D

18. Het was al zo vreemd dat de radiologe dat zij maar heeft het toch echt gezegt !!! Maar ja ....ik kan me er verder niet zo heel druk over maken want hij wordt toch gecastreerd dat is voor hem ook veel beter. Hij is namelijk ook wel tenger misschien dat hij van de castratie ook wel wat dikker wordt!!

Ik wil vanmmiddag de fokker gaan bellen, ik zal ff alle moet verzamelen maar ik met het gewoon van mezelf en voor marinda doen. Want zij heeft immers Avanga niet meer ik heb twister nog. Je kunt al zo weinig doen tegen deze broodfokkers dus willen jullie duimen voor mij???

19. Natuurlijk doen we dat voor je!!
    Succes daarmee.

20. Super!!!!

Groetjes, Janneke.

21. esther, ik duim voor je hoor. En laat je ons weten hoe het is afgelopen! ! !

22. Het beste met Twister en met het gesprek met de fokker.

23. Hoe is het afgelopen Esther?

24. De fokker zou nog terug bellen maar waren inprincipe best meelevend. Dus nog ff wachten dat hij terug beld

25. En heeft hij al gebeld inmiddels?

26. Nee hij heeft niet meer gebeld :? Maar ik heb hem zelf maar weer terug gebeld. Er waren meerdere dingen die achteraf niet klopten zoals zijn paspoort klopte helemaal niet ik had het paspoort van een andere kitten maar wel met de naam van mijn kat. Beetje vreemd maar ja ik kan er verder weinig mee.

Ik heb de fokker alles verteld en dus ook dat ik erg teleurgesteld was! eigenlijk was hij best meelevend en vond het best wel sneu voor mij! Maar hij vertelde dat hij er met de vader te laat achter kwam dat er h.c.m in zijn lijn zat ?? Dit nestje was ook niet echt gepland. Hij vertelde dat hij weinig voor mij kon doen en hij wou op de hoogte gehouden worden over de toestand van twister. Ik vertelde dat ik daar weinig aan had/heb. Als hij dan toch niks voor mij kan doen waarom zou ik hem dan nog op de hoogte houden?????

Ik heb er dus niks mee bereikt en heb nu gemengde gevoelens over hem. Aan de ene kant vond ik het wel goed van hem dat hij best nog wel meelevend is, maar aan de andere kant is hij best wel dom geweest!! Om het maar netjes te zeggen.
    Maar ik zit er dus nu wel mooi mee!!
    Twister en Maud worden allerbij woensdag geholpen en krijgen een gasnarcose aangezien dit beter voor hun is bij Maud zou ik graag willen dat ze de hele baarmoeder eruit zouden halen. Ze heeft er toch niks meer aan en weg is weg. Ze kan daar dan e.v.t ook geen kanker of een tumor aan krijgen.

Ik moet zeggen hoe meer ik er over denk hoe enger ik het ga vinden!!!
    Maar we zullen het wel zien het zal vast allemaal wel goedkomen.

27. Die fokker, tja... Sta er maar niet te veel bij stil joh! Je hebt gedaan wat je kon en meer dan dit krijg je er toch niet uit... Jij hebt in ieder geval twee heerlijke coontjes en een "fris" geweten.

Veel sterkte woensdag...

Groetjes,
    Monique

28. Dank je!!
    maar je wilt deze mensen graag laten weten wat voor'n ellende wij ermee hebben!!!! Ook al zeggen ze dat ze het begrijpen. Maar ik denk toch dat ik hem wel op de hoogte ga houden na woensdag....... Ben wel benieuwd wat hij er verder mee wil doen.

29. Ik sluit me hier helemaal bij aan...
    Laat lekker links liggen die kerel, focus jezelf lekker op je coons..
    Sterkte hoor woensdag :thumbup:

30. Ik heb deze hele week al een beetje een slecht gevoel bij ons kereltje hij gaat naar mijn idee toch wel achteruit. Ik ga strakkies de dierenarts bellen, want mijn gevoel is meestal toch wel goed

31. He bah!
    Heel veel succes en hou ons op de hoogte

32. Esther,

veel sterkte,
    en we duimen hier voor je ventje!!

33. Shit, sterkte, Esther! Misschien wordt het inderdaad tijd voor medicijnen :|

34. veel sterkte en hier draaien de duimen ook overuren....!!!!

35. Jeetje meis, gadverdarrie!! Ik denk aan je en als er wat is............... dan hoor ik het he? Je kunt me t.a.t. persoonlijk benaderen :wink:

36. Hè bah Esther, ik wens je veel sterkte en hoop dat je ventje snel opknapt!

Groetjes,
    Marleen

37. Sterkte voor jou en je ventje... Hopen dat hij snel weer wat opknapt :(

38. Jeetje, wat een vervelend bericht.
    Ik hoop dat het allemaal meevalt!!!

Heel veel sterkte.

39. Ik hoop dat het allemaal een beetje meevalt voor hem. Wanneer ga je naar de DA?

40. Ik hoop ook voor je dat het allemaal meevalt. Heb je al een afspraak kunnen maken bij de DA?

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Hcm uitslagen Twister
  1. John
    Reacties:
    26
    Weergaven:
    867
  2. John
    Reacties:
    33
    Weergaven:
    1.257