Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Grote coon

Discussie in 'Uiterlijk' gestart door dan-e, 1 jun 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Hela,
    Nu hebben wij 1 coon (dat worden er wel meer)
    Het mooiste aan de coon vondt ik voordat Frits kwam was dat ze mooi groot kunnen worden.
    Frits weegt 8 kilo en heeft geen grammetje vet(is eigenlijk mager)

Wat is echt en king size coon????
    En ligt dit ook aan de lijnen??(qua fokken)

2. Hello,

Een Maine Coon hoort volgens de standaard 'groot' te zijn. Deze term moet worden uitgelegd als 'groter dan gemiddeld'.
    Met 8 kg schoon aan de haak is jullie Fritsje (hihihi) zeker groter dan gemiddeld en vind ik hem zelfs een grote coon denk ik.

Ik heb een kat genaamd Robin (Charming Coon's Red Robin), hij is inmiddels 10, maar ik heb veel met hem geshowd en het zelfs tot Europees Kampioen met hem geschopt bij de FiFe. Hij is zelfs een jaar beste Kastraat van de rasclub Maine Coon geweest (hij ging er bijna van naast zijn sokjes lopen... :wink: ). Robin is qua frame een redelijk grote coon, maar niet qua gewicht, hij heeft nooit meer dan 6.7 kg gewogen.
    Dus gewicht zegt niet altijd alles...

Ik ken coons die echt heel heel groot zijn en toch maar een kilo of 7/8 wegen (zeker ongekastreerde katers..) en niet zulke grote coons die over de 10 kg gaan omdat ze lekker in hun vel zitten (of vet zitten, zoals mijn Merlijn, qua frame is hij kleiner dan Robin, maar hij is zeker 10 kg. Zware botten zeg maar :wink: )..

Het is inderdaad zo dat bepaalde lijnen grote katten voortbrengen, maar het is geen wet van meden en perzen, ik heb enorme coons gefokt met zelfs kleine ouders en vise versa.
    Kijk maar naar Blix van Ellie hier, hij is echt heel groot (hoeveel weegt hij Ellie??), zijn moeder Neri is niet echt groot te noemen (maar komt wel weer uit grote Deense lijnen) ze weegt zeker niet meer dan 4.5/5 kg en zijn vader Nimitz was ook niet enorm (nooit meer dan 6 kg...). En dan komt er zo'n klepper uit zetten... hihihi.

Maar jullie Frits mag er wezen hoor!!!

Tonja :alien:

3. #3 liesje, 1 jun 2005
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mrt 2015
    Ja dat is inderdaad haast niet te zeggen. Bij HTK katten is dat ook wel zo. Lilo en Frutsel (zijn naam zegt t al) zijn bijde niet echt groot en zwaar. Ze zitten allebij zo rond de 4 kilo, t kan een paar honderd gram meer zijn. Vooral bij Lilo wil dat nog wel eens verschillen, dat is zo'n jojo... Maar hun hebben vorig jaar 5 kittens gehad waarvan 2 naar mijn nicht zijn gegaan, Nemo (jochie) en Deedee (meissie) zijn 2 hele verschillende katten. Nemo is echt Enorm hij is minstens 5,5 kilo en was binnen 10 maanden al groter dan zijn vader en heeft ook een veel langere/dikkere vacht dan zijn ouders, Deedee lijkt op haar vader (qua bouw) en is veel kleiner, ze zal misschien net 4 kilo wegen. Ook haar vacht is gewooon kort, net zoals papa. Dus zo zie je maar weer. Hoe verschillen het kunnen maken en dat er ook wel dingen van de voorouders in de kittens kunnen zitten. Hier onder fotootje van Nemo, toen ie klein was en 9 maanden later.... Hij is nu nog groter geworden, maar heb daar geen foto van zo.

4. Ik merk aan mijn ventjes wel dat er inderdaad veel verschil in zit. Jagger is veel groter gebouwd dan Bowie en heeft ook grotere poten. Toch schelen ze maar een halve kilo in gewicht. Ze zijn nu pas 5 maanden oud dus veel is er nog niet over te zeggen. Wie weet over een paar jaar een vervolgje hierop ;)

5. pootjes.jpg

Dat zijn de pootjes ;)

6. Fritsje blijft groeien.
    Hij heeft na zijn castratie een tijdje stil gestaan maar nu krijgt hij echt pas kop.
    Zijn haren zijn altijd al lang geweest.Ook in de zomer heeft hij een redelijke kraag.
    In februari is hij op zijn mooist en lijkt het soms net of hij extensions heeft.
    Hij kan net niet tippen in hoeveelheid aan ons persje maar qua lengte verslaat hij haar!!!!!!!!!!!
    zal straks ff foto nemen van frits als hij uitgerekt is( :wink: gewoon op de trekbank)hahaha

7. Ik kijk uit naar de foto, Fritz ziet er op de foto onder je naam al indrukwekkend uit! wie is zijn fokker???

Mooi he als ze zo'n vacht hebben... zucht :lol:

Tonja

8. Een vriendin van mij heeft een kater van 14 kilo.. en nee, die is NIET DIK!

Mijn kater weegt nu 6,2 kilo en is net 1 jaar geworden, half mei.

Mn poes van 1 jaar weegt 5 kilo

En mn kleine meisje Tera van 3 maanden weegt nu 2,1 kilo.

Op onderstaande foto is Zorro 5 maanden oud.

34.jpg

33.jpg

9. #9 dan-e, 1 jun 2005
    Hela,
    Daar wil ik een foto van zien!!!!!!!van die kat van 14 kg!!!

Fritsje komt uit kloetinge .De cattery heet De Jachthoek.
    Ze fokt nu nog abessijnen.
    Zijn moeder is moondance big tiger amy
    en zijn vader is hristo roy of bouli´s home.

hier komen die van mij (foto´s dan)

Je ziet hem gewoon genieten :lol:

10. #10 Maine, 1 jun 2005
    waaaaaauw hij ismooi!

Kijk deze eens:

11. Zo 1 moek hebbe!!!!!!!!!!!!!!1hahahahahaha kicke!!!!!!!!
    Ik heb ook een wreed grote op een boomstam ooit eens gezien!!
    Dat was ook een rooie

12. #12 mccfelinefantasy, 1 jun 2005
    Tja, de Maine Coon is het grootste huiskatten ras... Groot zijn ze ook het meest impossant. Maar je kunt ook overdrijven! Wil je echt groot, groter, grootst, dan is dit misschien wat?

Ik denk alleen dat er wel wat facilitaire probleempjes zullen zijn!

Groetjes,
    Monique

13. hehhehe, dat denk ik ook ja :lol: Jammer dat je alleen het plaatje hier niet kunt zien, maar wel als je m in een nieuwe browser opent. Maar grote Coons, ja dat vind ik ook wel mooi, maar Bas nog meer, die zag die twee mooie rooie hier boven staan en die begon meteen te kweilen. :D :lol:

14. Ach joh , kan makkelijk.
    Ik bedoel wat heb je daar nou voor nodig???Een grote kattebak , een grote krabboom ,klimboom en af en toe een nestje jonge impala's halen voor in de tuin.

Zou het trouwens goed kunnen vinden met mijn hyena! :lol:

15. Showt wat moeilijk - ik denk niet dat een dubbele kooi het redt :(

16. Ach die kooi, dan maar een heel carré! Maar dat presenteren aan de keurmeester, daar zit ik toch wel een beetje mee... goed strekken lijkt me zo lastig! En wat lastig om een steward te vinden!!! :lol: :lol: :lol:

En thuis voorzie ik ook het één en ander: ik geloof niet dat mijn waterbedje dit overleeft!

Oh Hanneke? Die klimmeubelen van jullie, die zijn toch speciaal op grote katten gebouwd? :twisted:

Groetjes,
    Monique

17. Waaaaauuuw wat mooi zeg maine en dan-e !!!!!
    Meer meer meer.........

18. Ach, dat strekken - jij de voorpoten (bij de kop :D) en ik de achterpoten, moet toch gaan? Misschien nog iemand voor de buik, om het doorzakken te voorkomen .... En als wij het kunnen, kunnen de stewards het ook. Anders show je toch bij de onafhankelijken? Kun je zelf voordragen (en stewards *mogen* helpen :D )

19. Bij nader inzien .... ik denk niet dat hij (zij?) het ver zal schoppen op shows. Nou ben ik niet voor extreem, maar die oortjes vind ik, in verhouding tot de kop, toch wel wat ERG klein :(

20. Hihi wat een beest!
    ok wat betreft de oren ben ik het eens met Riëtte :D
    dan maar in een aparte klasse showen??
    en dat strekken kan ook zo....
    liger4.jpg

als de steward dan bovenin gaat zitten kan de keurmeester vanaf de zijlijn kijken....

:lol: :lol: :lol:

21. overigens wel een sterke kin.... 8) 8) 8)

22. Wisten jullie, dat je tegenwoordig ECHT kruisingen tussen een leeuw en een kat, tijger en kat en tussen een Jachtluipaard en een kat hebben :shock:

Weet alleen nietmeer hoe ze heten :evil:

Ik ga ff proberen fotos daarvan te zoeken

23. ja :D

die van die foto is een Liger, een kruising vrouwelijke tijger en mannelijke leeuw.

en dan heb je nog een tigon da's dan met mams als leeuw en paps een tijger.

24. Nou weet ik wel dat coon's flink aan de maat zijn, maar het idee dat mijn Jay'tje gedekt zou worden door een leeuw, tijger of jachtluipaard! Whahahahaha!

4,5 kg Coondametje versus 450 kg leeuw?! Ik denk eerder dat hij denkt dat ze een hapklaar brokje is!

Groetjes,
    Monique

25. kan het überhaupt genetisch wel, vraag ik me af, een kat kruisen met een tijger of leeuw??? Qua grootte lijkt me net zoals Monique ook al aangeeft het echt onmogelijk!.... Pff en ik moet er ook niet aan denken arme poes... op het moment dat die tijger of leeuw in het nekvel wil bijten is het smikkel smikkel... weg poes..... nee lijkt me niet wat!

:bom:

26. Kan natuurlijk ook leeuw of tijger x kater. Alleen - ik denk dat de kater een stuk staart moet pakken in plaats van het nekvel ...... :?
    :cry:

27. Hier een kruising tussen een huiskat en eenwilde kat, die je dus ook echt kan kopen:

keystonelong.jpg

28. Ja maar je hebt dus ook, gewone HUISKATTEN die zijn gekruisd met een Tijger of een jachtluipaard..

kan alleen die site niet meer vinden gvd

Die beesten kostte 5000 euro omgerekend...

En er stond ook bij: dat het niet altijd veilig is omdatze toch wild zijn, en dat als ze je eenmaal aanvallen, ze ook doorgaan.. Daarom moet je een grote ren hebben. Want in huis is niet echt veilig..

29. Is dat een soort ocicat????
    Die moeten toch ook wel dichter bij de natuur staan dan gemiddeld??

30. Nee, die beesten zijn echt ENORM, net zo groot als een Labrador ongeveer..

Het was een amerikaanse site...

31. Zou best kunnen, net zoals ezel en paard -> muilezel dan wel muilpaard. Maar deze dieren zijn dan weer steriel ...... (... fokverbod .... ??? :wink: )

32. Ja het kan ja, dat kruisen, dan wordt het kunstmatig geinsemineerd ofzo, want een tijger op een kat, gaat moeilijk..

33. #33 dan-e, 2 jun 2005
    mei051.jpg

en nog een hele grote rooie:

34. Die van het plaatje is geen ocicat! Een ocicat is een kruizing tussen een abby en een siamees...

Ik weet wel van kruizingen met ocelot, serval en bengaalse tijgerkat maar dat zijn wilde katten met een maximum gewicht van 19 kg...

Groetjes,
    Monique

35. wooooow

36. Ja en die ik bedoel wegen rond de 45 kilo

37. #37 dan-e, 2 jun 2005
    in Amerika zijn er mensen volop bezig met het kruisen van Wilde katten met huiskatten.
    De savannah enzo zijn dat toch eigenlijk ook

HYBRID AND MUTANT ANIMALS

38. #38 Maine, 2 jun 2005
    Nee, de savannah is een kruising tussen een Serval en huiskat

39. da's toch ook een cadeautje qua wildzijn dan???hahaha

40. #40 dan-e, 2 jun 2005
    Hinny-Mule
    Hybrid Dogs
    Wolphin
    Leopon