Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Graag een beetje dikker

Discussie in 'Voeding' gestart door Tehya, 26 okt 2004.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Mijn witte Main Coon poes is dit jaar 1 jaar oud en weegt nog altijd maar om en bij 3 kilo;Ze is mooi groot en eet goed en is verder levendig en lief.Is eigenlijk ook niet moeilijk met eten.Eet nu RC Maine Coon en Exigent aangevuld met af en toe eens vers rundshart en een blikje Felix of Gourmet.Ze is nog nooit krols geweest en ik vroeg me af hoe ik haar wat dikker kan krijgen;Ze is echt een beetje aan de magere kant.Iemand een idee?

2. Hoi,

Qanta werd pas met 13 maanden voor de eerste keer krols, er zijn poezen die nog later voor de eerste keer krols worden. Reken jezelf gelukkig, op een krolse poes zit je niet te wachten :)

Qanta was met 9, 10 maanden 4 kg, daarna begon ze (waarschijnlijk ook met de voorbereidingen voor het krols worden :) ) *af* te vallen, tot ze 3.75 kg was toen ze krols werd. Na de tweede krolsheid was ze 3.55 kg. Nu staat ze op de pil en is ze over de 4 kg.

De Maine Coon staat bekend als een langzaam uitgroeiend ras - geef haar de tijd, lekker wat tijd, om Coonkitten te zijn. Die hele strijd van 'mijn Maine Coon is groter' - ach, 'mijn Maine Coon is liever' is toch veel leuker?! Laat ze maar niet uit hun krachten groeien!

Zolang ze goed speels is, zou ik me geen zorgen maken, en ook eigenlijk niet proberen om haar dikker en groter te krijgen! Straks kom je bij de DA en moet ze afvallen .....

Riëtte

3. Ik vind onze Davi ook wat te licht voor zijn formaat... maar ach, hij is gezond en da's het belangrijkst... hij eet gewoon niet veel

4. hier zijn de dames ook niet super zwaar hoor
    nienna is nu omdat ze zwanger is bijna 4 kilo maar normaal ook iets van 3 kilo en is 15 maanden
    nenda is iets van 3,5 kilo 14 maanden
    allebij vreten ze als dijkwerkers .... en zijn gewoon lekker speels
    behalve nienna dan omdat ze over 3 dagen moet bevallen.. maar ja dat is normaal
    een coon is pas uit gegroeit na zijn 3e levens jaar dus dat aankomen zal met de jaartjes wel komen hoor :wink:

groetjes renate

5. Bedankt voor jullie berichtjes.Ik heb nu toch de indruk dat Caitlin niet echt superlicht is maar gewoon 'slank'.Dan laat ik haar maar gewoon haar gangetje gaan en hou haar gewoon in de gaten dat ze wel goed blijft eten.

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Graag beetje dikker
  1. Marjon G
    Reacties:
    22
    Weergaven:
    668
  2. Marjo
    Reacties:
    7
    Weergaven:
    1.306