Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Gordijntips????

Discussie in 'Help! Ik ga naar show!' gestart door Djinkie, 17 feb 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Iemand creatief hier? Ga binnenkort voor het eerst naar een show en moet dus gordijntjes hebben, hoe kun je deze het beste maken?

Of iemand een adres waar je ze kant en klaar kunt kopen?

Die laatste optie geniet mijn voorkeur zoals je begrijpt :wink: :lol:

2. Hi!
    Ik heb ook een beetje een "broertje dood" aan naaien :oops:

Daar had ik wel iets op gevonden: je kunt van dat tafellakenspul kopen van stof dat met een soort plastic coating is behandeld (ziet er dus niet geplastificeerd uit en is verkrijgbaar in diverse kleuren) en dat spul rafelt dus niet en hoef je dus ook niet om te zomen!!! Ik heb de gordijntjes op maat geknipt (hoogte = kooihoogte en breedte = 1,5 x kooibreedte) en aan de bovenzijnde heb ik van die ijzeren ringen gestansd (kan je gewoon bij zo'n stoffenwinkel kopen). Met zijde lintjes door de ringetjes maakte ik de gordijntjes met strikjes aan de kooi vast en voila: gordijntjes zonder naaimachine!!!

Nu heb ik andere gordijntjes (omdat ik een heel mooi stofje had gevonden dat ik graag wilde gebruiken) en heb mijn oma de gordijntjes laten omzomen...

3. soms hebben ze op shows dat ze gordijn pakketjes verkopen maar dat is niet overal
    ik zou eens gaan kijken voor die tijd op een show als dat mogelijk is
    en anders een familie lid heel lief aan kijken
    mijn schoonmoeder heeft het voor mij gedaan.... en anders een vragen of je van iemand kan lenen

groetjes renate

4. ('search' op gordijn) heeft iets dat ervoor kan dienen - best mooi :)
    Maar - de zijkanten zijn 50x50, en dan zeg 65 cm lang. Met een lap stof en een stel waskijpers en/of veiligheidsspelden kun je al een heel eind komen! Vind je dat niet mooi, of denk je dat je vaker gaat showen, kun je op de show pakketjes kopen.
    Minimaal heb je nodig: Afscherming voor de zijkanten, en iets comfortabels op de bodem. En, voor het geval je kat in de stress schiet: een 'grot' / mand/ of wat dan ook waar hij zich in kan verstoppen, zodat hij niemand hoeft te zien en kan doen alsof er niets aan de hand is. Dat is ook te imiteren met een paar grote (hand)doeken waarmee je een groot deel van de kkoi aan alle kanten afschermt.
    Op de show kun je kleine kattebakjes ('showbakjes') kopen, en dan is er natuurlijk minder vloer om comfortabel te bedekken - vooral omdat de meeste katten toch in de bak gaan liggen :x . Bakje voor voer en eentje voor water is wel leuk (- de meeste katten eten toch niet op show).
    Nou ja, gebaseerd hierop kun je het uitbouwen tot hele paleisjes, eventueel met wit kant en roze strikken :D :D

Succes!

5. Ik heb heel veel echte mooi kattestofjes in katoen als je daar mocht op zoek naar zijn.Ik koop die normaal om patchwork quilts mee te maken.Wie gordijntjes wil moet maar een maat opgeven en ik wil ze dan wel maken in een katoenen stofje.De prijs komen we wel overeen.Die stofjes zitten zo rond de 12,5 euro de meter.

6. Djinki ik weet niet of je al gordijntjes hebt maar ik heb ze hier nog wel liggen aangezien ik ze toch niet ga gebruiken ze zijn zelfs nog nieuw!!!! ow ja er zit zelf een kussentje bij. Ik heb dit zelf eens op een show gekocht.

Deel Deze Pagina