Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

DE Gladbeck, 25 juni 2005

Discussie in 'Showuitslagen' gestart door coonlover, 25 jun 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Vandaag gingen we dan om 5.30 uur op weg naar Gladbeck voor de laatste show. De show was last-minute gepland, in de hoop een 3e CAC door Nikola te laten behalen.

Uiteraard waren we om 03.00 uur wakker geschrikt door de hevige onweersbuien. Het zou dus een lange dag worden :?

De show was georganiseerd door de Internationale Waldkatzen Verein, dus grote kans om veel Coons, Noren en Siberen te zien.

Er waren inderdaad veel Coons een klusje noren en wel 7 Siberen.

Ik had er enorm zin in, maar het begon me wel te knagen toen ik de Hot Shot van de vereniging nummers zag noteren adhv de catalogus en de ledenlijst.

Cherokee mocht als eerste naar de keurmeester en deze was reuze enthousiast, het keurrapport loog er ook niet om. Alles was excellent en geen aanmerkingen, hij kreeg zijn CACE.

Toen ik met Cherokee wilde weggaan stond mijn vader al met Nazca klaar, snel bij Nazca gevoegd en ook hij kreeg een mooi rapport en zijn eerste CAGPE.

Yes, de eerste punten waren binnen.

Ik had al een beetje om me heen gekeken en het viel mij op dat de meeste exposanten hun katten niet echt goed kamden. Sterker nog de meeste coons zaten onder flink onder de klitten :evil:

Natuurlijk ging mijn bloed verder koken toen ik zag dat deze katten dus wel op het podium kwamen. Maar ja, ze hebben hun punten :D

Het ergste gebeurde nog wel met de keuring van Nikola, de arme schat werd volledig afgekraakt en met de keurmeester viel niet in discussie te gaan. Toen we hem vertelden dat hij reeds 2 CAC's had behaald en nog meer showsuccessen was zijn verhaal dat die keurmeesters duidelijk niet goed hadden gekeken. Hij verdiende gewoonweg zijn certificaat niet omdat hij teveel fouten had en we konden beter een paar jaar wachtten met showen in de hoop dat deze zouden verdwijnen.
    Mijn bloed kookte werkelijk en in mijn hoofd volgden de GVD's elkaar in rap tempo op :twisted:

Mijn moeder kon wel janken, en we hadden het gelijk gehad.

Op het moment dat de oorkondes uitgereikt werden zijn we ook gelijk opgestapt.

Ik weet dat je jezelf sportief op moet stellen, maar hier lag het er te dik bovenop.

Ben wel heeeel blij met de punten voor mijn schatjes, maar ik vindt het verschrikkelijk wat er met Nikola is gebeurd.

2. Jemig, dat is inderdaad een behoorlijke domper, gaat het zo lekker met Cherokee en Nazca (toemaar CACE en CAGPE liegt er ook niet om!!) maar het ene puntje waar je voor gekomen bent, krijg je niet... :evil: En zeker als je dan niet het goede gevoel erover hebt... Kijk als er nou eenmaal mooiere katten aanwezig zijn, dan kan je je daar bij neerleggen, en niet elke keurmeester heeft dezelfde aandachtspunten (vacht, grootte, profiel etc etc) maar dit klinkt niet helemaal zuiver...

Maar goed... Gelukkig weet je dat je zelf de allermooiste poezels in huis hebt!

3. Tjemig! Wat een verhaal zeg!
    Nou, in ieder geval toch gedeeltelijk gefeliciteerd, want die punten voor Cherokee en Nazca zijn natuurlijk hardstikke goed!

Jammer dat je zoiets lelijks moet meemaken in een liefhebberij die voor iedereen gewoon leuk zou moeten zijn. Jammer dat er altijd wel een paar "rotte appels" in een mand te vinden zijn...

Groetjes,
    Monique

4. Je hebt je punten en dat is toch waar je voor gaat, ik begrijp je woede maar jouw Coons zijn toch jouw wereldkampioenen :wink:

Van harte proficiat hiermee.

Een ander vraagje gelijk over Siberen kun je aan de hand van de katalogus mij wat catterynamen van de Siberen sturen??alvast bedankt voor de moeite.

Corry.

5. Dan denk je toch, wat heeft die keurmeester voor probleem dat ie het gaat afreageren op zo'n manier... :rolleyes: Maar gelukkig hebben de andere twee hun punten wel gehaald!

6. Hé bah wat een vervelende ervaring. Kun je in dit soort gevallen dan geen brief schrijven naar de vereniging die deze show verzorgd heeft? Niet zo zeer om een boosheid in te uiten maar wel dat je er in kunt zetten dat het je teleurgesteld heeft dat je bijvoorbeeld niet goed verzorgde katten hebt gezien en dat jouw keurmeester niet correct gekeurd heeft?

Ik ben nog nieuwe in de show wereld dus misschien is bovenstaande totaal ongepast maar dan hoor ik het ook vast wel.

Voor wat betreft de punten behaald door je andere kanjers Van harte Gefeliciteerd!

7. Nope dat heeft absoluut geen zin
    De keurmeester heeft gewoon altijd gelijk en dan een dikke punt :)

gewoon vergeten en verder gaan en hopen dat je die keurmeester voorlopig niet tegen komt

Je kan wel ter plekke een klacht indienen en als er meer (veel meer) klachten zijn dan wil het wel eens zo zijn dat die keurmeester op die show niet zo snel meer gevraagd word

8. Hm nouja inderdaad dan vergeten en niet meer over nadenken en dan in Frankrijk proberen dat puntje te halen ( tenminste als je daar heen gaat ).

9. Ik was niet de enige teleurgestelde exposant. Toen ik met Nazca bij diezelfde keurmeester zat, zat ie mij doodleuk te vertellen dat hij net daarvoor één der lelijkste katten op aarde gekeurd had.

Ik heb hem toen gezegd dat ik daar niet nieuwschierig naar was en dat het niet netjes was zijn ongenoegen over een andere kat aan mij te uitten. Dat hoort gewoon niet.

Hij schijnt het op elke show te doen, wat niet in zijn straatje past wordt afgekraakt.
    Ik hoorde van een andere exposant, die hem op een andere show had, dat toen hij met zijn poes die al reeds groot euro kampioene was geweest en nu in de kastratenklasse meedeed, in de BIS verkiezing stond. Dat meneer hardop riep wie dat "mormel" voorgedragen had!

Hij is ook een vaste keurmeester bij die vereniging, ik heb hem gelukkig niet in NL ooit op een show gezien. Even afkloppen natuurlijk :D

Maar Nikki gaat in augustus gewoon mee naar Ambacht.

Ik ga een leuke hobby niet door zo'n eikel aan de kant schuiven.

10. Ja, vachtverzorging - dan krijg je het punt: is de show een schoonheidswedstrijd, of een keuring naar de standaard van het ras? Voor de Fife geldt dat het een schoonheidswedstrijd is, dus moeten de katten 'schoon' zijn. Bij de onafhankelijken geldt dat schoonheid en vachtverzorging toch veel meer ondergeschikt zijn aan de standaard. En dan kunnen keurmeesters in de standaard lezen dat de Coon een 'natuurras' is, een 'boerderijkat'. Dan hoeft de vacht dus niet zijdezacht doorgekamd te zijn.

Evengoed heb ik nog nooit gehoord dat dat een excuus was voor klitten of vuil! Ik heb als steward ook wel katten op de tafel gezien waar ik ook bij dacht van 'Nou, kan er niet even een kam doorheen?', waarbij de -inderdaad buitenlandse :) - keurmeester daar geen opmerking over maakte ....

En inderdaad, sommige keurmeesters hebben een smaak waarvan je je echt gaat afvragen wat-ie nu denkt :| Ik denk dat echte showtijgers je daar nog heel wat verhalen over kunnen vertellen! Ooit het verhaal gelezen van een fokker die een kat meenam als gezelschap voor een andere kat: profiel was naatje, kon niets worden. Keurmeester was er weg van, kat kreeg nog BIV en -geloof ik- nominatie BIS. Ander geval, een Europees Kampioen die mee gaat op vakantie naar het buitenland, en daar als 7-jarige veteraan door een buitenlandse vriendin was ingeschreven. Door Fife <-> onafhankelijken, zat hij daar voor zijn 'eerste' puntje in zijn categorie - en hij werd afgekraakt! De eigenaar stond erbij met open mond - maar die keurmeester was, wonder boven wonder!, nog wel ontvankelijk voor het argument dat je een 7 jaar oude kat niet kan keuren als een jong katje met een modern extreem uiterlijk. En hij kwam toch nog op het podium terecht - als veteraan, niet als kampioen :D.

Maar inderdaad: de keurmeester heeft altijd gelijk! Totdat hij niet meer wordt uitgenodigd om te keuren! Maar uh, op de laatste show waar ik steward was, hoorde ik toevallig de discussie over de vergoeding die keurmeesters (daar) kregen voor het keuren: reiskosten en E 21,- ... voor een middag in een hete hal, waarbij je de catalogus niet eens *mag* zien - anders weet je wie je gaat keuren! En waarschijnlijk is ander contact met de exposanten eigenlijk ook niet echt toegestaan. Nou ja, over liefdewerk - oud papier gesproken .....
    Is inderdaad geen excuus voor het toestaan van klitten en vuil - maar geeft wellicht wel een idee (dat ik zelf eigenlijk ook niet heb) over de moeilijkheden die een show-organisatie heeft!

11. Ik zie hier wel een flinke machtspositie van die keurmeesters hoor...keurmeester heeft altijd gelijk.

Mja al met al blijft het natuurlijk altijd een gegeven waarbij ook bij een keurmeester persoonlijke voorkeur zal meespelen.
    :(

12. Zoals een potentiële kittenkoper het zei (ze is voor een ander kitten gegaan):
    "Het is een jury sport."
    Net zoals kunstschaatsen, en dressuur rijden. En daar zien we ook het ene (jury)schandaal na het andere ....... Ohhh - het Eurovisie songfestival helemaal vergeten :D - of is dat geen jurysport :| :oops:

Helaas zijn we zo met onze katten begaan dat we de 'sport' er vaak niet van inzien - en dan zijn keurmeesters bedreigd op het parkeerterrein als ze een kat de 'punt' niet hadden gegeven :(

13. Maar ze dienen zich wel aan het geldende rasstandaard te houden natuurlijk.

Ik ben niet iemand die een keurmeester gaat bedreigen op de parkeerplaats, ik voel me ook niet aangesproken hoor :D

Het gaat mij ook om de manier waarop, een keurmeester dient zich ook sportief en netjes op te stellen en niet minderwaardig over een kat doen.

Iedereen heeft zijn voorkeur en daar moet je het op zo'n moment mee doen. Maar als een kat afgerekend wordt op de lengte van zijn poten terwijl een andere kat van het zelfde ras diezelfde lengte poten heeft. Dan is er duidelijk wel iets mis.

Maar ja volgende keer (hopelijk) beter :D

14. Jammer dat het zo moest eindigen want het begon zo goed voor je :(
    Maar toch gefeliciteerd met de puntjes die gehaald hebt :wink:
    Die pakken ze je lekker niet meer af :D

15. Balen zeg dat die keurmeester zo raar deed, misschien had hij zijn dag/week/maand/jaar niet helemaal :D

16. Misschien was die kerel gewoon ongesteld ;)

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Gladbeck 25 juni
  1. heidi
    Reacties:
    18
    Weergaven:
    509
  2. coonlover
    Reacties:
    33
    Weergaven:
    594