Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

gezocht

Discussie in 'Informatie' gestart door lousje, 20 nov 2004.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Hallo,

weet eigenlijk niet of dit mag, maar dan hoor ik het hopelijk wel.

Een hele lieve mevrouw uit ons dorp kwam vanmorgen naar mij toe. Ze vroeg me of ze mijn katten mocht zien...en waar ik ze vandaan had.

Het is al een wat ouder echtpaar,,niet stokoud hoor :D waarvan de man in een rolstoel zit. Ze hebben in de familie een moeilijke periode achter de rug en hebben nu de zorg van een meisje van 10 op zich genomen.

Afgelopen week hebben ze hun kat van ruim 14 jaar moeten laten inslapen.
    Nu wil ze op zoek naar een nieuwe "knuffel ex kater" mag al iets ouder zijn want een kitten vinden ze in hun situatie niet zo geschikt. Liever een kat die al wat meer op eigen poten staat. Ze willen heel graag een maine coon,herplaatser, met of zonder papieren. Kleur enz maakt niet uit, maar het liefste een kater.

Ze hebben een mooi en lieve sheltie, die aan katten gewend is. Ze hebben ervaring met langer harigen katten.
    Heel veel kunnen ze niet betalen maar ze hebben er zeker wat voor over.

In elk geval kan ik zeggen dat ze super goed voor hun dieren zorgen,,en ook voor andere mensen. Zijn erg lief.

Mocht iemand een kat hebben die herplaatst moet worden of er een weten,,en die zoekt een ECHT GOED TEHUIS.

Kunnen jullie mij dat laten weten!

groeten Lous

2. Hoi,

Je kunt je bij de RMC opgeven voor een herplaatsingskat.

Groetjes, Janneke.

3. herplaatsing

Hoi Janneke,,

bedankt voor je reactie.
    dat telefoonnr van annemieke heb ik ze al gegeven!
    Weet dat ze momenteel alleen poezen hebben en er in elk geval een persoon voor hen op de wachtlijst staat voor een ex kater.
    Maar probeer via allerlei verschillende wegen er een te vinden.

gr lous

4. Gewoon eens lekker surfen langs alle Cooncattery-sites. Er zijn meerdere catterys die wel herplaatsers beschikbaar hebben...

Ik heb even op Marktplaats gekeken en er staan er zo 4 in de aanbieding:

5. highlander

he waar heb je die eerste vandaan??

want die ben ik niet tegen gekomen

gr lous

6. eigenlijk zoek ik voor onze Rossi een beter thuis
    wij hebben hem des tijds op gevangen omdat hij werd verwaarloosd door zijn vorige eigenaar.
    nu zijn we al iets van een half jaar verder en bij ons word hij nog steeds niet helemaal geaccepteerd in de groep en dat vind ik wel heel jammer vooral omdat hij zelf wel heel erg lief is.
    Lascivia's Rossi is een Rode ex-kater van 4 jaar
    en is een super lieve kat...
    ik denk zelf dat hij beter op zijn plaats is als hij wat meer ruimte voor zich zelf heeft..... en niet op zijn tellen hoeft te passen omdat hij laast in rang is bij de katten.
    hij is honden gewent dus dat is geen probleem

groetjes renate

7. Op de site van Felikat http://www.herplaatsing.nl/
    staan vaak katten die een goed tehuis zoeken niet alleen maine coon's
    maar ook anderen rassen. :D

8. besluit

Hoi,

ik heb een besluit genomen, wellicht dat jullie het onbegrijpelijk vinden, ik heb het er ook heel moeilijk mee.

Heb besloten Moos aan die mensen te geven. Moos is een superkater, ben helemaal verliefd op hem en is ontzettend lief. Alleen Muis, mijn oude kater delft het onderspit bij hem. Moos valt muis de laatste week steeds aan en jaagt hem het hele huis door. Vanavond lag muis heerlijk te slapen op de bank Moos ging de hele tijd blazen tegen hem. Toen muis er niet op reageerde (heb het idee dat hij wat doof word of gewoon negeertechniek) ging moos bovenop de leuning van de bank staan blazen en evenlater mepte hij erop los...muis reageert er niet meer op dan op de vlucht slaan, en dan gaat moos achter hem aan.

Die mensen zijn supergoed voor hun dieren. Ik wilde eerst helemaal geen katers meer alleen nog een vrouwtje erbij. Maar was op slag verliefd op Moos. En dat is hij waard.
    Maar denk dat dit beter is voor mijn Muisje. Ik heb muis al vanaf dat hij een klein kitten was van 7 wkn. Hij was mijn allereerste kat in mijn eerste eigen huisje samen met zijn broertje. Muis laat alles altijd met hem doen,,kan met alle mensen honden en andere dieren. Hij is al oud,,en zal hem nooit weg doen. Maar moet hem ook een rustige ouderdom geven. Katja en muis gaan prima samen.

Heb wel de afspraak met die mensen dat Moos binnen blijft en niet gelijk gecastreerd word...nog iets waar jullie het ws niet allemaal mee eens zijn. Maar als ik alsnog papieren voor beide kan organiseren en ze zijn beide gezond wil ik 1 keer een nestje bij Katja. Hopelijk zit daar dan een lief meisje bij die we dan zullen houden.

Yael is superverdrietig,maar snapt het ook wel. Bovendien woont er bij die mensen een nichtje van 11 jr. Haar moeder is op een heel nare manier overleden. Ook voor haar is het fijn een lieve knuffelkat als troost te hebben.

Ze zijn vanavond op bezoek geweest, Moos vind die mevrouw fantastisch,ging gelijk op schoot zitten in haar haren likken en bijten en daarna heerlijk slapen bij haar op schoot. Dat doet hij zelfs nog niet bij mij.

Ik heb er vertrouwen in dat hij daar perfect zal zitten, ws nog beter dan dat hij het bij mij ooit zou krijgen.

Maar desondanks ben ik ook erg verdrietig..

9. beste lous,

veel sterkte met deze beslissing, het klinkt of je de juiste hebt genomen, zelf zou ik je het niet nadoen.

jolande

10. tjeempie dat is de moeder van mijn kat!!!!!!!!! NAOMI
    ik wist niet dat ze te koop is wie kan me daar meer over vertellen

11. naomie?

Hoi,

wie is de moeder van jouw kat???

Vermoed nl dat je alleen een naam door de war haalt.

gr lous

12. ps voor de rest

O, ik zie ineens Naomi staan, sorry. Zij kwam volgens mij van Marktplaats. Maar weet niet waar ze heen gegaan is. Is al een aantal maanden geleden geweest.

Met mij gaat het al een tijdje niet zo goed , evenals met mijn jongste dochtertje veel heb getobt met de gezondheid.
    IK blijk artrose oa te hebben, ben 31 dus vind het behoorlijk heftig. Moet allerlei dingen in huis aanpassen en ik moet spalken. En ik moet nog naar een revalidatie gedoe toe.

Wat wel goed gaat, KATJA! is echt een superpoes! ze is bijna 1 jr en harstikke lief.

laat binnenkort weer wat horen hoop ik. Sorry voor degene met wie ik aan het mailen en msn en was, had de puf een hele tijd niet om contact te houden.

13. Re: ps voor de rest

Jeetje wat vervelend voor je dat dit hebt... :(
    Heel je leven zal behoorlijk op zijn kop staan daardoor denk ik...
    Sterkte er mee hoor :wave:

14. De fokkers van Maud hebben een eigen site. En daarin stond ook dat ze nu een kastraad is met precies de zelfde foto. Ik heb hier een beetje mijn bedenkingen bij maar goed ik weer dus zeker dat dat de moeder is van Maud. Ik kan haar advertentie niet meer weervinden op marktplaats dus ze zal al wel verkocht zijn. Ik vind he wel jammer want ik was wel gek van haar.

Deel Deze Pagina