Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Gewicht

Discussie in 'Algemeen' gestart door Marjoleine, 27 jun 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Ik vroeg me even af of onze Skippy een zwaargewicht is of gewoon normaal.
    Ik heb haar gisteren gewogen en ze weegt nu 4,3 kilo!
    Ze is bijna acht maanden. Zoals ze er nu uitziet is ze zeker niet te dik, eerder aan de slanke kant.
    Ik ben nieuwsgierig of ze nog zwaarder gaat worden. (Anders ga ik nog maar wat extra fitnessoefeningen doen) Hoe zwaar wegen /wogen jullie Coons met acht maanden?
    MijnCoon.jpg
    :sunny: Marjoleine.

2. Mystery is een zwaargewicht, die nu met 4+ jaar met 8.9 kg een kilotje te zwaar is. Zij was met 8 maanden 4.6 kg. Haar dochter Qanta is nu 2 jaar, en moet %$# eens krols worden; zij is een beetje te dun met 4.25 kg, en zij was met 10 maanden 3.95. Dus, het kan nog alle kanten opgaan :). Tenminste: normaal tot groot. "klein" zit er voor Skippy niet zo in :)

3. Wat het gewicht betreft kan ik je niet echt helpen. Ik weet wel dat je een prachtig dametje hebt. :wink: Helemaal m' n kleur.

4. Twister is 4 maanden ouder dan skippy en weeg 6 kg !! En is ook aan de tengere kant.

5. Jagger is nu bijna een half jaar en zit aan de vier kilo... Maar ja hij is dan ook een ventje ;)

6. Shadow woog met 9 maanden 5,4 kilo. Lika is veel lichter. Zal haar het weekend eens wegen.

7. Hoi Marjoleine

Ik denk dat Skippie wel een mooie grote poes gaat worden. Mooi gewicht hoor. Ze is heel erg mooi!

Groetjes Sandra

8. Zwaar gewicht zou ik het niet noemen. Wel lekker stevig voor haar leeftijd :D

Mooi dametje trouwens :love7:

9. Als ik zo die gewichten die jullie opgeven bekijk, weet ik niet wat er met mijn Senna aan de hand is.
    Die woog met een leeftijd van 5 maanden al 4,5 kilo.

Waar gaat dat naartoe ???

En om nou te zeggen dat hij stevig is, nee, zelfs helemaal niet.
    Hij is wel lang en dun. Ik heb hem nu al een tijd niet gewogen, dat zal ik vanavond toch eens even doen,
    misschien is hij daarna wel niet meer zoveel aangekomen.

Groetjes,

Anita

10. Een kereltje is over het algemeen toch al wat zwaarder

Rose is 9 maand en is de 4 kilo nu over en wat aan de magere kant vind ik zelf
    Zal haar weer gauw eens wegen

11. Ik hoorde gisteren dat de blikopeners van Keramet zijn gewicht, nu met 6.5 maand, schatten op ..... 7 kg! Ze gingen gisteren weer wegen, en ik ga er donderdag, als het kan :), even kijken, dus ik heb nu niet verder gevraagd. Maar als ik er geweest ben, zal ik even verslag doen! Hij was altijd zwaarder dan Ihme, meer - 7 kg met nog geen 7 maanden ... :? . Van mij mogen er een stuk of wat blikjes *dicht* blijven!

Gebeurt overigens ook wel, volgens de berichten letten ze er al op hem niet te veel te geven .....

12. Hihihi! Een gewichtige lekkerbek? Ach ja, soms heb je van die lekkere knoeperts...

Groetjes,
    Monique

13. Een gewicht schatten is heel erg moeilijk :(

Ik heb heel lang gedacht dat Andor ongeveer 7.5 kilo woog. Toen ik een keer met hem bij de da was voor z'n enting, bleek hij maar 6.7 kilo te wegen. Dat is toch ongeveer 800 gram minder. Andor ziet er wel heel stevig uit, waardoor je hem zwaarder zou schatten.

Luna daar in tegen ziet er heel rank uit, maar weegt toch bijna 5 kilo, terwijl ik haar eerder op 4 kilo zou schatten.

14. Bij ons is er nogal verschil in met name de katers.

Viking is 15 maanden en ik denk dat hij nu zo rond de 7 kilo weegt.
    Roady is een maand ouder en weegt zo rond de 4,5 kilo.

Gale is ruim 2,5 jaar en weegt 3 kilo.
    Brandy is bijna 2,5 jaar en weegt 3,5 kilo.
    Aurora is 10 maanden en weegt net iets boven de 4 kilo.
    Oshoni is 5 maanden en weegt 2,6 kilo.

15. Mijn gewone Europese Korthaar kater van 10 maanden weegt 6.5 kilo!
    Hij is absoluut niet te dik, niet eens stevig. Een normaal postuur, staat wel hoog op zijn poten.

En mijn europese korthaar dame weegt met een kleine 10 maanden nu 4.5 kilo!
    Klein vrouwtje, maar ook absoluut niet dik, eerder aan de dunne kant.

Op zich is het allemaal niet zo vreemd. Mensen hebben ook allemaal andere gewichten.

16. Mee eens

17. Leuk al die gewichten, ik zie nu dat Skippy gewoon normaal is! Maar toch ook weer geen kleintje. Hoe doen jullie dat op een show als je haar/hem zo lang in de armen moet houden? Zitten jullie allemaal op fitness?(haha) Ik vond het op de kitten show al een heel gewicht, en toen was ze nog maar vier maanden!
    Maar als mevrouw van plan is nog meer te groeien, moet ik echt aan extra training gaan denken!
    En dan die zware jongens? Negen kilo! pffffffffffffffff
    En dan te bedenken dat wij in de toekomst er graag een kater bij willen!
    Ik ga nu vast trainen!

18. #18 mainely, 28 jun 2005
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mrt 2015
    Maar de meeste mensen brengen de kat ook helemaal verkeerd voor :). Ze zouden eigenlijk op de kittenmiddag dat goed voor moeten doen - maar misschien doen ze dat niet omdat ze dan teveel doorgewinterde showtijgers tegen de schenen schoppen :|. Nu horen die er eigenlijk ook niet te showen, maar OK ......
    Vergelijk:

en
    .

Wie heeft er de meeste spierpijn in de armen, denk je :D? En welke kat het meeste pijn in zijn rug? En: waar zie je het beste de kat???? Ja, het formaat verschilt ook, maar toch .... (En om de kat beter te tonen kun je ook 'tussen de achterpoten' door grijpen, als je het voldoende vertrouwt :) ). Foto's van de laatste kittendag, overigens.

In de hoop geen forumleden tegen de schenen geschopt te hebben ;)

19. Duscha is weegt met zijn 5 maanden nu 4,1 kilo en als je hem zo ziet lopen wordt het al een echte beer 8)

20. Tsja dat vasthouden......... ik weet niet Ik zie ze ook zo vaak met zo'n kromme rug. lijkt me voor de kat niet lekker, en voor jezelf erg zwaar!
    Ik wist het niet zo goed op de kittenshow ik houd haar liever iets tegen me aan.
    prijsRC.jpg
    Maar ja als ik haar echt presenteer is ze wel groter en beter te bekijken denk ik.
    Doe ik het zo goed?
    Ditbenik.jpg
    Moeilijk hoor! Showen! Ik moet alles nog leren! Help!

21. Oh dit zijn wel goede tips, maar Mainely welke is nou de beste? Die onderste zeker?

22. Even zeggen dat ik ook geen expert ben in het presenteren ... :oops: :oops:

Vergelijk even hoe je je onderarm die de voorkant ondersteunt, houdt met de bovenste foto :). Die persoon (weet nie wie ....) heeft haar elleboog stevig op haar heup gepropt - en dat scheelt voor je spieren geen slok, maar wel een hele fles op de borrel!! ;)
    Ennuh - op je onderste foto presenteer je zowel jezelf als de kat aan de keurmeester. Als die persoon op de bovenste foto zich ietwat draait, staat ze een beetje met haar rechterzij naar de keurmeester toe, maar de kat heeft-ie dan goed in zicht.
    Ennuh, als je de kont van je beestje dichter bij je rechterelleboog houdt, en je hand dus meer richting borstkas, heeft dat ook voordelen: je kat kan haar lijf steunen op jouw onderarm (voor haar prettiger), je hebt nog steeds goed grip op haar, en het gewicht komt ook op je onderarm, in plaats van op je handen.

Ik heb het ondertussen zelf ook maar even uitgeprobeerd op Akathsi en Qanta :oops: . Automatisch deed ik het andersom. Ik ben rechtshandig, maar soms heb ik een linkshandige tik. In ieder geval had ik het voorlijf met mijn rechterhand te pakken, en hingen de achterpoten aan weerszijden halverwege mijn linkeronderarm, met mijn vingers in de buurt van het middenrif. Maar het leek wel vol te houden, voor wat tijd :). Linksom en rechtsom zou niets moeten uitmaken, overigens. Uitstrekken van de kat gaat ook heel gemakkelijk door je onderarm (onder het voorlijf), met de elleboog stevig op je heup, uit te draaien van je lichaam weg. Terugdraaien voor een minder gestrekte houding van de kat :D.

Kun je het een beetje volgen? Helpt het, als je het uitprobeert?

En - het zal de keurmeester worst wezen wat voor spierpijn jij de volgende dag hebt :), als hij de kat maar kan zien - en dat kan uitstekend op de foto, dus je deed het uitstekend. Maar misschien is het mogelijk om uitstekend te combineren met wat meer gemak en minder spierpijn :D.

23. Hmm, ja in theorie klopt dat natuurlijk wel, maar als je zo'n lel van een kater als Kane (de onderste) moet presenteren, dan kan je hem niet strekken en tegelijkertijd je elleboog op je heup laten steunen!

Wat je Kitty wel heel goed ziet doen (bovenste foto) is de kat diagonaal presenteren in plaats van horizontaal. Hierdoor richt de kat zich op en presenteert zichzelf. Bovendien zakt dan de rug niet zo door... Dat doorzakken heeft echt niets met het gewicht van de kat te maken en alles met de manier van vasthouden.

Moet ik wel toegeven dat het voor dames met een forse voorgevel ( :oops: ) een stuk lastiger is, omdat je de kat dus verder van je lichaam af moet houden, omdat er anders het één en ander in de weg zit... (uit eigen ervaring :? )

Groetjes,
    Monique

24. Haha, nou daar heb ik in ieder geval geen last van!

Maar het is wel moeilijk! Ik ga nog maar even oefenen!

25. Marjoleine,

Op jou bovenste foto presenteer je je coon alsof het een pers is (in een bolletje). Zo laat je niet goed de lengte en bouw van je coon zien...

Op de 2e foto zie je dat de rug iets doorzakt. Als je je rechterarm iets lager houdt (zodat je kat diagonaal komt) voorkom je een doorgezakte rug. Bovendien, soms laten katten hun kop nogal tussen hun "schouderbladen" hangen en daar heb je in diagonale houding ook minder last van (anders helpt een duim of vinger onder het kinnetje ook wel).

Groetjes,
    Monique

26. Hoe lang moet je dan eigenlijk met zo'n kat lopen sjouwen bij zo'n show??

27. Dat varieeert van een minuut of 3 tot een kwartier (of zelfs langer?)!!! Weet je wel hoe negeneneenhalve kilo aanvoelt als je dat zo lang (soms al tegenstribbelend) moet presenteren???? Whahahaha!!

Groetjes,
    Monique

28. Net even gebeld, om morgen langs te gaan :D: Keramet was met 6.5 maanden precies 6.5 kg .........

Morgen met foto's :)

29. onze lichtste coon is nienna zij weegt 3,5 kilo ook klein voor een coon maar geeft wel groote kittens

flamenco is onze zwaarste coon , met een leeftijd van 9 maandjes zit hij nu op de 6,5 kilo :mrgreen:

groetjes renate

30. Prachtige poes met een heel prima gewicht.....:love5:

31. Haar moeder Jaimy is ook nooit een zwaargewicht geweest schommelde altijd tussen de 3 en 4 kilo maar wat ik wel doe is altijd kittenbrokken geven of er nu wel of geen kittens zijn, en het werkt best.
    Ach als ze maar gezond is,toch?

Corry.

32. Ik heb het toch een beetje warm gekregen, mijn Coontje, Babouche weegt met haar 4 maanden maar 2.3kg....... :cry: Misschien toch wat weinig, maar mager is ze zeker niet hoor....en weinig eten doet ze in geen geval !!!

Knufkes :wink:
    Nancy

33. Nou mijn Milla was niks zwaarder hoor
    Ik heb ze van de week gewogen, Milla is 7 maanden en nu precies 3 kilo
    Ze ziet er mooi in verhouding uit en is niks te mager
    Rose is 9 maanden en 4 kilo, en dat is een magere bonenstaak

Je kunt niet alleen puur naar het gewicht kijken, je moet ook naar de bouw kijken

34. Onze lichste coon is Ronja ......ze is met haar ruim 1,5 jaar maar 3200 gr.
    Niet veel maar ze is kern gezond alleen klein.

Gewichten het zegt niet zo heel veel.
    Tuurlijk zie je het liefst een grote coon maar wat niet is, is er niet toch?
    Zolang ze lekker aanvoelen.....niet graat mager zijn etc kan er weinig mis zijn.

Je moet ook kijken hoe waren de ouder dieren.
    Nu zegt dit ook niet alles maar wel een beetje.

Charlie met zijn bijna 7mnd weegt nu 4 kilo .....niet zwaar en ook niet licht.

Conny

35. Daar hoef je je helemaal geen zorgen over te maken... Ik vind het een keurig gewicht, en op/vanaf die leeftijd komen sommige katten bijna een kilo per maand aan.. En met 4 maanden 2.3 kilo? Dan wordt ze (?) vast wel minstens 4 kilo..

Paul

36. Uiteraard sluit ik me volledig bij Paul aan.
    Ik zou me geen zorgen maken over dat gewicht.
    Zeker niet.

Zoals je in deze topic leest, wij hebben dus vergeleken bij de meesten hier kleine Coons. Gale is een volwassen poes van bijna 3 en weegt 3 kilo.

Dus maak je nergens zorgen over!!!!
    Wij doen dat ook niet, want onze poezen zijn gezond.
    En ik ben heel erg trots op hoe ze eruit zien!!

Dus catloverof10 geen zorgen!!!!!!!

37. Bij ons is het gewicht heel erg verdeeld :D
    Onze kleinste poes weegt 3.3 kg (11 maanden) en Bigfoot onze kater ( 16 maanden) weegt 8.5 kg.
    Onze jongste telg Cooper gaat als een speer en weegt nu met 5 maanden 4.5 kg :D

38. Ok iedereen bedankt voor de info !!!! Ik ben nu wel wat gerust gesteld :rolleyes:

Dadakes

39. Ik heb je wel zien zweten :lol: :lol: :lol:

40. Ach zolang ze maar gezond en levendig zijn toch, dan maakt het gewicht niet uit :D

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Gewicht
  1. Reef
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    147
  2. Fie
    Reacties:
    8
    Weergaven:
    259