Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Gevaarlijke en onhandige acrobaten

Discussie in 'Gedrag & Karakter' gestart door chantal, 30 sep 2004.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Mijn coons zijn onhandig, mens mens, ik moet soms lachen met die twee rakkers zulle. Redkin spant de kroon, dat is de onhandigste van de twee :lol: :lol: we hebben nu onze krabpaal zelf gemaakt om hem zo groot en breed mogelijk te maken zodat de coons er veel plaats op zouden hebben. Wel, Redkin die slaagt er altijd in om... er af te vallen. Die ligt dan te rollen in zijn slaap en hup... ligt beneden... kijkt dan een beetje verdwaasd zo van... waarom lig in nu op de grond ??? Ofwel waagt hij een sprong van de kast op de stoel... mist... blijft aan de leuning hangen... stoel op de grond... olalala, wat een onhandig kereltje :lol: :lol: dat is dan ook de reden dat ze helemaal niet naar boven mogen gaan. We hebben een groot huis en beneden hebben ze plaats zat : een grote woonkamer, een grote keuken, een washok, een grote garage... dus, plaats genoeg om te spelen en te ravotten.
    Een maand of twee geleden waren de coons me gevolgd naar de badkamer. Ik dacht, nu ja, voor eventjes is het niet erg, ze zullen nu wel eens de kamer doorsnuffelen héél blij dat ze het hier ook eens mogen verkennen. Ik sta dus in de badkamer en na een vijftal minutjes kijk ik even in de gang wat ze aan het uitspoken zijn... ik kreeg bijna een hartaanval van wat ik zag... Norton die zat héél hoog op de smalle ballustrade van de trap, precies als een vogel, met zijn vier pootjes dichtbij elkaar !!!! Om het beeld helemaal kompleet te maken was ie nog weg en weer aan het duizen precies om zijn evenwicht te zoeken :shock: :shock: :shock: ik ben héél traag en voorzichtig naar de ballustrade gestapt, heb hem er met een ruk afgenomen en ze mochten alle twee terug naar beneden, naar de veilige woonkamer. En dat is de reden dat de coons NOOIT meer naar boven mogen. Het zou een val zijn van bijna 4 meter dus met alle gevolgen vandien.....

2. HiHi, wel herkenbaar. Ik kan niet zeggen dat ze onhandig zijn maar dit soort capriolen komen hier ook regelmatig voor.

Groetjes, Janneke.

3. ik had het net nog... pfffff me hart zat in me keel
    Nenda die maakte hier een misstap op de computer kast en viel zo naar beneden... gelukkig zat ik achter de computer dus kon haar ovangen...
    arme kind der hartje ging te keer maar ze was wel blij dat ik haar opgevangen had.... die bedankt altijd voor iets he... dus nu weer likjes geven op me wang...
    ach wat is ze toch een schatje :D

4. dit klink mij ook erg bekend in de oren. het is bij mij ook vaak voorgekomen dat de kater op het aanrecht wou springen en dat hij er direct weer van af glijd. mijn kater presteerd het zelf om van de trap af te vallen hij slaat gewoonweg wat treeen over en komt dan vervolgens in de knoop te zitten. Ja hij laat ons ook regelmatig goed schrikken
    groetjes esther

5. Die van ons 'stuiteren' ook regelmatig ergens vanaf. Dan schudden ze hun koppie en proberen het gewoon nog een keer. Stronteigenwijs die rare katten

6. hahaha wat een herkenning, hoe vaak ik deze 2wk dat we matisse hebben al niet boink boink boink hem van de trap hebben horen stuiteren, hij hield niet op dus hebben we er nu een traphekje voor met een stuk plastic tussen de latten zodat meneer er niet door kan, ook moet ik altijd de wc deur dichthouden wacht hij probeert telkens in de pot te springen!!!

7. Mijn katten hebben ook die drang om in de wc te kruipen, maar niet in de pot......neee bij vrouwtje op schoot. Want dan kunnen ze bij de wasbak. Ik ben ooit es zo stom geweest om mijn HTK erin te laten en water te laten drinken en sindsdien ga ik niet meer alleen naar het toilet. Ik heb nu 3 katten bij me. De 2 coons en de HTK lopen zich te verdringen op schoot om maar bijde wasbak te kunnen drinken. Terwijl ze vers water hebben op hun kattenkamer....

Groetjes,

Jessica.

8. Wat een feest bij jou op het wctje :wink: :wink:

9. ik heb er vandaag eens op gelet na jullie verhalen en ik heb Matisse wel 4x zien mis springen, zo erg!

10. Het is hier ook vaak zo van, O gut dat gaat niet goed :? :shock:
    Dan sluit ik mijn ogen maar en hoop dat als ik ze weer open doe alles goed is afgelopen, want je snapt, met zijn 5en is er altijd wel één die loopt te stuiteren :?
    Het is tot nu toe nog steeds goed afgelopen, maar mijn hart maakt wel eens een sprongetje hoor :wink:

11. #11 Mirage, 20 feb 2005
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mrt 2015
    Ik stond vanmiddag in de tuin mijn 1maal daagse sigaretje te roken en zag ineens matisse die via de buggy in de keuken richting het keukendeurraam aan het klimmen was, hij zat op zo'n ong. 30cm van het raam en sprong ineens BOEM! tegen het raam aan! Ik liet van schrik en de lach bijna mijn koffie uit mijn handen vallen! Hij heeft het wel 3x herhaald, en toen bleef hij verontwaardigd v.a de buggy naar mij zitten kijken, volgens mij had hij het idee dat als ik er door kon, hij dat ook wel zou kunnen!

12. Mmmm ik ben benieuwd of Duscha ook zo onhandig wordt :D
    Mijn 2 HTK katten doen niet van zulke dingen in ieder geval.

13. Mijn Lilo heeft hoogte vrees..... Ja ja een kat met hoogte vrees, je gelooft t niet. Maar dan wil ze nog eens graag op dingen klimmen..... maar ja, dan heetf ze eignelijk een ander punt gevonden om weer terug tegaan, maar das eignelijk toch wel erg hoog..... :rolleyes: Dus dan staan ze nog een half uur te maauwen en wacht dan net zo lang tot wij haar iets neer zetten waar ze dan eerst op kan springen. En dan moet ze nog ff kijken of het wel stevig genoeg is enzo....
    Jackie, tja is ook een coontje en volgens mij is het echt hun karakter eigenschap dat ze ene btje onbenullig zijn.... Jackie mis vaak de laatste tree van de trap.. offe valt van de stoel tijdens haar spring oefening.. op de stoel, van de stoel, op de stoel van de stoel, op de stoel... kabafff kletter boem van de stoel.... :rolleyes:

14. Hahaha! Nou, hier zijn ze niet onhandig maar ronduit lomp!!! :lol: :lol: :lol:
    Tijdens hun "gekke half uurtje" denderen ze met z'n allen achter elkaar aan, kijken nergens naar, zelfs niet naar de arme baasjes die bibberend op de bank zitten!!! De spullen in de vensterbank zijn niet voor niets met dubbelzijdig tape vastgeplakt!!!

Groetjes,
    Monique

15. Oh dat is wel een goede tip zeg. Nu heb ik gelukkig houten bloempotten, dus die breken niet maar om het vast te tapen is heel slim.
    Met Kerst staat bij mij alles vast met ijzerdraad, dom dat ik er nooit ben opgekomen om het de rest van het jaar vast te tapen.

16. Jack is ook zo een acrobaat maar gelukkig heeft hij meestal een uitstekend evenwichtsgevoel.Hij springt van de klimpaal op de kast dan vandaar op de balk die dwars over de living loopt en vandaar wandelt hij naar de mezanine en zo dan terug met de trap naar beneden.Tegenwoordig doet hij het andersom en dan springt hij van die balk op de klimpaal en dat geeft me een dreun !De eerste keer schrok ik me een hoedje.Maar hij slaapt ook nogal veel op die dubbel ongeveer 25 cm brede balk en laatst is hij er toch eens afgedonderd en hing gelijk een acrobaat met zijn 2 voorpoten nog net aan de balk.Hij heeft zich er toch weer zelf op kunnen hijsen.IK zou nogal iets aan de hand gehad hebben als hij daar vanaf gevallen zou zijn want onder de balk staat de eettafel en daar ligt meestal vanalles op en dan bedoel ik geen kussens maar vazen en naaigerief en dergelijk!

Deel Deze Pagina