Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

geluidloos mauwen

Discussie in 'Gedrag & Karakter' gestart door Calvin, 21 jul 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Calvin heeft weer wat geks uitgevonden: geluidloos mauwen :D Hij doet het meestal als hij in de tuin loopt en ik hem vertel dat hij naar binnen moet. De birmanen weten dat ze naar binnen moeten als ik ze dat zeg, maar meneer coon denkt dat hij eronder uit kan komen door plat te gaan liggen en zielig te gaan mauwen. Later bleef na de mauw zijn bekkie openstaan gevolgd door een gaap en tegenwoordig is de actie verworden tot een geluidloos mauwen. Hij doet gewoon zijn bek open en houdt hem open. Vaak gevolgd door een gaap. De gaap kan ik plaatsen als overspronggedrag maar de geluidloze mauw vind ik weer erg bizar. Hij doet het ook wel eens binnen als hij me gedag komt zeggen.
    Is dit weer iets typisch coons?

2. Nee hoor, mijn htk-katten miauwen ook vaak zonder geluid en ziet der idd een beetje gaperig uit.

3. Ik vind het er lief uit zien :mrgreen:

4. Baloe mijn htk-jeweetwel kater is er erg goed in die doet dat ook regelmatig.
    Ik noem dat altijd playback miauwen :D

Groetjes Marjolein

5. Yep, playbacken daar zijn ze hier ook goed in....!!! Of ze geven een girlymiepje.... :lol: :lol: :lol:

6. ja idd playbacken. Ziet er dom uit maar ze trekken er wel een heel lief bekkie bij :D

7. Hahaha, wij noemen dat ook playbacken, en dat vind ik er zo lief uitzien. Zo'n lief bekkie trekken ze dan.

Vooral als je dan tegen ze gaat praten, dan blijven ze doorgaan :)

8. Onze pers Queen deed dat heel erg veel. Wij zeiden altijd: "Zo stembandjes weer es stuk?" :mrgreen:

9. Mijn coon kan gewoon niet goed miauwen.. Alhoewel hij meer oefent het steeds beter gaat ;) Er ontsnapt alleen lucht en je mag blij zijn als je een kleine 'iee' hoort!

10. hahaha onze Reiko heeft er ook een handje van, als hij komt aanlopen gaat zijn bekkie wel heen en weer maar geluid ho maar:lol:

11. bij de htk kat van mijn moeder kwam er ook nooit geluid uit....Maar op latere leeftijd ( nu is ze 15 ) produceerde ze eindelijk een echt miauw....zeker als er snoep bij komt kijken...

12. Dit topic is al 2 jaar oud!

13. Geeft toch niet San? Dit is zo'n voorbeeld van een topic waarvan het eigenlijk niet zo heel erg belangrijk is als er na twee jaar weer op gereageerd wordt :):):) Mensen vinden het gewoon leuk om hun ervaringen met het mauwen van hun coontjes op te zetten, wat maakt het uit- we hebben allemaal wel zo'n playbacker ertussen zitten denk ik :lol::lol::lol:

14. Mijn Dinky heeft ook wel eens, soms komt er soort geknerp uit. De enige keer dat hij echt hard miauwd is als hij in bad moet :D:D

15. ik herken het van de buitenkatten

Deel Deze Pagina