Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

even van mij afpraten

Discussie in 'Algemeen' gestart door Sjoukje, 19 aug 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. een tijdje geleden had ik een topic over een kittenkoper die allergisch blijkt te zijn voor het kitten dat ze in januari gekocht heeft bij mij.

Gisterenavond is de kogel door de kerk gegaan..

Carpe komt morgen thuis. Beide wilde we dat het anders zou gaan, maar helaas, het is niet anders.

Eerst zal meneer even in onze slaapkamer bivakeren om te kijken hoe hij reageerd op de verhuizing, en heel belangrijk om te kijken of hij geen gekke dingen mee neemt ;)
    Maandag zal hij een check-up krijgen van de da, en dan op korte termijn gecastreerd worden. Als hij helemaal is bijgekomen zullen we kijken hoe hij reageerd op een groep katten, daar hij als kittenzijnde behoorlijke einzelganger was en de laatste 7 maanden in een huishouden heeft geleefd zonder katten ( wel had hij 2 honden als speelmaatjes).
    Mocht dit allemaal goed gaan hebben we een pracht huisje voor met, met een platium mandje ;).

Dus willen jullie allemaal duimen dat Capre helemaal gezond is, en goed in een groep katten kan leven!!'
    Dat hebben we 2 forumleden die ik erg blij kan maken ;)

Hier een foto van hem toen hij 9 maanden was, hij is nu 10 maanden ;)
    Carpejuli2005.jpg

BBQjuli2005002.jpg

2. Ik duim mee!

3. Wauw, wat is hij mooi uitgegroeid.
    Zal voor je duimen dat het goed gaat. Je verwacht niet je kittens binnen een jaar weer terug te krijgen... Heel jammer dat het zo gelopen is.
    Maar fijn voor jou en Carpe dat hij, wanneer hij gezond is en in een groep kan leven een fijn huisje krijgt.
    Sccs ermee!

4. Wow wat een super mooie beestje!!!!! :love5: :love5:

Ik zal voor je duimen dat alles goed komt!

5. Mooie man... Hopelijk gaat alles goed, maar dat zal vast goedkomen (ik zal hoe dan ook voor je duimen).

6. Nee dit verwacht je totaal niet!!

Het was heel raar maar toen ik de eerste berichten hoorde over de allergie kreeg ik een heel scherp voorgevoel dat wij hem weer thuis zouden krijgen..
    Helaas was mijn voorgevoel juist :(

7. @ Chiel: dit is zeker een man waarvoor jij smelt...
    (Haha, H*m*... )

8. Ja inderdaad ;)
    Dus als het niets wordt (wat ik niet hoop hoor!!!)....

9. ach wat een mooie man! Jammer, maar hij krijgt een lekker nieuw mandje. Moet gewoon!

10. Waaauuuuw wat een mooierd echt een knapperd en wat een joekel :shock: tja dat voorgevoel is meestal toch juist he :( ik hoop dat ie een gouden mandje vind !!Dat verdiend ie !!!

11. Jameer dat het zo moet lopen, maar het zal vast helemaal goed komen...
    En wat is hij mooi 'opgedroogd'!!!!! (zo zeggen jullie dat toch???)
    WOW 8)

12. Jammer Sjoukje.....
    Je voorgevoel heeft je dus niet in de steek gelaten.
    Geluk is dat ze je eerlijk heeft benaderd en je zeker weet dat je knapperd dus naar huis komt.
    Want een knapperd is het zeker weten.

Voor hetzelfde geld zullen der zat mensen zijn die gewoon maar wat doen met een beestje.

13. Je krijgt hem tenminste terug thuis en kan zijn leven een nieuwe mooie wending geven.Gelukkig hebben ze hun liefde voor hun beestje getoond door hem terug aan jou te geven.Ik hoop dat hij helemaal gezond is en straks een nieuw gulden mandje krijgt bij die andere forumgebruiker.

14. Dat lijkt me toch niet leuk als het zo moet lopen met een van je kittens, je hoopt toch op "they lived happily ever after"

Het is een schitterende heer, die vindt vast snel een platinum mandje :D

Hebben jullie daar trouwens afspraken over als iemand een kitten koopt en de kopers willen hem na een tijdje weg doen? En als een kat al bv 2 jaar is?

15. Barbamama,

ik heb in mijn contract staan dat mocht er problemen oid zijn waardoor het betreffende kitten niet meer in huis kan blijven dan zal ik de kat terug halen en er voor zorgdragen dat deze een ander geschikt huisje zal krijgen, ongeacht hoe oud de kat op dat moment is.

16. dat vind ik nou echte Coonliefde!!! :cat:

17. Saskia,

daar heb je gelijk in hoor, ik bedoel het is al erg genoeg dat het niet meer kan ivm de allergie, maar ik had hem bijv ook terug kunnen vinden op marktplaats oid :?

18. En gewoon je verantwoording van fokkerzijnde nemen ;)

19. O Sjoukje wat een pracht kater is dit geworden zeg :eek: :shock:
    Jammer dat het bij deze eigenaar niet mocht lukkem..
    Maar net wat je zegt je krijgt hem weer thuis, beter dat dan op een site net zoiets als marktplaza :? :evil:
    Ik hoop dat alle testen goed uit zullen pakken en dat deze kerel naar verloop van tijd weer een gelukkig huis krijgt met een liefevole verzorging :D :D
    Ik duim voor jullie hoor...enne zal toch wel leuk zijn dat hij hier bij een van de forum mensen terecht komt...kunnen we hem lekker volgen d.m.v foto's en verhalen :mrgreen:
    Succes hoor!

20. Komen we elkaar weer tegen, Michiel, het begint bijna iets persoonlijks te worden :twisted: :wink:

Nee en nou weer ff serieus, toen dit maanden geleden bekend raakte, had ik al tegen Sjoukje gezegd dat hij bij ons mocht komen.
    Sterker nog, ik heb ook de advertentie sites in de gaten gehouden, want ik was bang dat hij zomaar door diegene zou worden aangeboden. En dan had ik hem diezelfde dag nog gehaald.... Gelukkig is dat niet gebeurd.

Ik heb zijn broer Settore ook en ik vond het toen al moeilijk om te kiezen tussen Carpe en Settore, maar ik heb toch voor Settore gekozen. We zouden maar voor 1 Coon gaan. Daarna is Carpe nog heel lang als kitten vrij geweest. Ik kwam toen op gegeven moment op Inge haar site en zag daar Isis en die was nog beschikbaar en (mijn) Michiel en ik werden verliefd op dat smoeltje. Maar Michiel zei toen ook dat als we er 2 namen ook net zo goed Carpe konden nemen. Nou ja, de keuze is toen op Isis gevallen, want dat klikte meteen. Ik wilde het liefst toch een kater en een poes.

Daarom toen Sjoukje me belde over het verhaal van de allergie en dat ze hem wellicht terug kreeg, heb ik meteen gezegd dat hij hier kon komen en dat ik hem eigenlijk toendertijd al er gewoon bij had moeten nemen.

Maar Sjoukje moet eerst maar even de tijd nemen om te kijken of het kan, want wij hebben ook 5 katten en hij is katten nou niet gewend.
    Het welzijn van Carpe gaat mij voor.

21. O Daan dat zal wel leuk zijn als hij bij jullie kon komen wonen :D
    Ik duim voor jullie hoor :wink:

22. Hij is schitterend! Ik hoop voor je dat alles goed gaat ;)

23. ik hoop werkelijk dat het lukt!! Soms zit de inprenting nog zo aan de bovenkant. Afgelopen zomer moesten twee kittens van vorig jaar ook herplaatst worden, na ons waren ze bijna een jaar alleen samen geweest en het nieuwe adres is een coonfokker met bullen...Ze waren hier opgeroeit tussen de bullen en andere poezels dus ja, spannend! Het katertje had er geen problemen mee en na een dag lag hij al bij de bullen te slapen. Het poesje niet die heeft het nu bijna een maand of drie later geacepteerd en blaast eindelijk niet meer continu. Je kan er niets over zeggen..Maar knap is die man wel zeg, een kanjer!! Ik duim in ieder geval mee.

gr,kim

24. Ik hoop het ook, ik heb altijd een zwak voor Carpe gehad. Maar nogmaals, Sjoukje moet de tijd nemen om het allemaal te evalueren. Ik ga niet pushen. Bij mij gaat Carpe voor, en ik wil niet dat hij telkens uit zijn vertrouwde omgeving wordt gehaald omdat het niet gaat.

25. Kim dat klopt, maar omdat Carpe als kittenzijnde best wel een einzelganger is geweest wil ik hier eerst kijken of het goed gaat..Stel je voor dat hij heel dominant is, dat kan ik de groep van Danielle en Michiel niet aandoen :? :wink:
    Dus ik hoop dat hij het hier goed doet in de groep, en dan kan hij lekker gecastreerd naar Daan en Michiel toe. Hoeven zij daar geen zorgen meer over te maken ;)

26. Ach meneertje valt met zijn kont in de boter bij jullie ;)
    Enne wie weet is hij wat slimmer dan Settore :mrgreen:

27. Wat een prachtige vent!

Ik hoop dat het goed gaat tussen hem en de groep katten
    zodat hij bij Danielle uiteindelijk kan gaan genieten van zijn leventje en bij
    haar oud kan worden.

28. Niet weer 1 die zijn kont zo vies maakt, hoor, 1 is zat biggrin.gif
    Slimmer dan Settore? Kan dat dan?dance.gif

29. Ik denk dat dat geen probleem zal zijn :lol: Settore was vergeten om in de rij te gaan staan, en als ik naar Carpe kijk heeft daar wel in gestaan :twisted: :lol:

30. :| anyone wanna know what I think? :?

31. Wat een schitterende kater !! Jammer dat het eerst niet gelukt is, maar ik hoop dat hij nu wel gelukkig wordt bij die nieuwe personeelsleden ;) !

32. Heeeejuh, tut tut tut, wil die mevrouw die bij ons dat enfant terible heeft achtergelaten eens even wat indammen nono.gif :angel9:

Als ik het nog goed herinner was Carpe 1 van de eerste die uit de kittenkooi ontsnapte, dus bijdehand is hij waarschijnlijk wel, maar de druktemakers waren toch Sera en Spirit, en Settore en Carpe waren de levende vloerkleedjes en gek op eten.

33. :angel4: :angel4: :angel4: :angel4:

34. Jeetje wat een sneu verhaal............. lijkt me vreselijk om afstand te moeten doen van zo'n ventje. Hij is werkelijk waar prachtig en heeft een onwijs lief smoeltje. Ik duim voor jullie en voor Carpe nog het meest dat het allemaal goed komt en hij straks lekker mag genieten in de kudde van Daan. Fluister het hem maar in Sjouk misschien werkt dat ;)

35. Wat een kanjer zeg. Ik zal zeker voor je duimen.

36. Yup,

meneer was de snelste uit het nest..zucht..ben benieuwd of hij dat nog is :mrgreen:
    en verder een levend vloerkleedje..hahaha

ben heel zenuwachtig voor morgen,,
    Dank dat jullie allemaal mee duimen ;)

37. mooie kerel sjoukje, we duimen mee!

38. Wat goed zeg dat Carpe bij jou teruggekomen is, ik vindt het vreselijk als ze van hot naar her gesleept worden. Maar gelukkig is dat hem bespaard gebleven :D

Ik duim op volle toeren dat hij kan gedijen tussen de andere poezels en dat hij bij Daan en Michiel kan gaan wonen.

Den Schat verdient gewoon stabiliteit :wink:

39. Het is een prachtige kerel Sjoukje, en ik denk dat de eigenaar wel haar best gedaan heeft om hem te kunnen houden, maar ja als het dan uiteindelijk toch niet gaat dan moet je een oplossing zoeken.

Ik heb begrepen dat er 2 forumleden geinteresseerd zijn in je kater, dus het zal voor jou nog moeilijk zijn om een keus te maken bij wie hij geplaatst wordt. Lijkt mij heel moeilijk omdat je niemand voor het hoofd wil stoten, dus succes ermee! :wink:

40. Klopt, het is voor haar ook geen makkelijke beslissing geweest ;)

Enne de beide forumleden zijn al 10 jaar bijelkaar, dus gelukkig hoef ik niemand voor het hoofd te stoten ;)

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - mij afpraten
  1. The F team
    Reacties:
    14
    Weergaven:
    191
  2. Reef
    Reacties:
    32
    Weergaven:
    608