Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Epilepsie

Discussie in 'Hoofd en zenuwstelsel' gestart door Twistertje, 13 jun 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Ons ventje heeft ons vannacht weer eens rot laten schrikken....

Mijn ventje heeft vannacht een epileptische activiteit gehad. Gelukkig waren wij nog wakker. En hebben we het kunnen zien. We hebben direct de dierenarts gebeld. Die volgens mij niet zo blij was dat we haar wakker belden. Ik legde een beetje in paniek euit dat twister een toeval had en h.c.m. heeft. Ze vroeg aan mij wat dat was???? Misschien was ze nog niet helemaal wakker maar ik ga er wel vannuit dat elke dierenarts weet wat dit is. Het was overgens niet mijn eigen dierenarts maar eentje van hieruit de buurt. Ze vertelde heel makkelijk dat ik me niet druk hoefde te maken en dat dat iedereen kan overkomen bla bla bla en dat hij zo wel weer eruit zou komen. Nou hoef je mij over epilepsie niks te vertellen want ik weet er alles van, ik krijg hiermee dagelijk te maken. En weet dus dat het niet altijd zo is dat je uit een insult komt. Vooral voor een kat met een slecht hart!!!
    Sorry maar ik ben echt kwaad en moet ff mijn verhaal kwijt.
    Gelukkig heb ik alles in huis voor epilepsie en ik weet dat katten dezelfde medicatie krijgen natuurlijk moet je hier voorzichtig me wezen maar als hij er uitendelijk niet uit was gekomen dan had ik het mooi wel zelf opgelost !
    Wat ik dus al vertelde is dat hij er wel uit is gekomen gods zij dank. En hij heeft hier dus een flinke klap van gehad en we gaan straks naar Emmeloord en dan hoop ik dat ik daar beter wordt geholpen. Tijdens zijn insult viel Maud hem aan en hebben wij haar er vanaf kunnen halen. Maar dit maakt het allemaal niet gemakkelijker het is ons ook werkelijk waar niet gegunt. Voorlopig voor ons ook geen derde kat!

2. :? laten we hopen dat dit een eenmalig iets was..en dat hij jullie nooit weer zo laat schrikken....geef twister maar een lekkere knuffel van me..

3. Tjeemig, Esther! Het zit je inderdaad niet mee zeg... Het arme ventje...

Succes straks in Emmeloord en laat je ons even weten hoe het is?

Groetjes,
    Monique

PS: Gisteren naar de lezing van het RMC geweest over gezondheid, maar daar bleek weer dat lang niet alle dierenartsen weten waar ze mee bezig zijn!!! Dus altijd op je hoede blijven, eindeloos door blijven vragen en zelf ook dingen uitzoeken!!!

4. Das toch heel erg vreemd Monique of niet ??? Dat is net als chlamydia elke dierenarts heeft weer iets anders in zijn hoofd bij deze ziekte, ik vind dat een hele slechte zaak want op deze manier kan de kat niet goed geholpen worden !!
    Die lezing had ik graag ook mee willen maken was ook wel goed voor mij geweest. De volgende keer ben ik ook van de partij!!!

5. Tja kind! Er kloppen wel meer dingen niet in deze wereld...

Maar effe terug op de dierenartsen: sommigen zijn eigenlijk veearts en bepalen hun therapie alleen op basis van economische punten, anderen zijn 40 jaar geleden afgestudeerd en hebben nooit wat bijgeleerd en dan heb je nog diegenen die wel zijn afgestudeerd, maar eigenlijk nooit DA hadden mogen worden!!!

Maar gelukkig zijn er natuurlijk ook heel veel goede dierenartsen!

Gisteren heb je op het gebied van HCM of Chlamydia in ieder geval niets gemist, want deze onderwerpen kwamen (dit keer?) niet aan bod. Hopelijk komt er nog eens een vervolglezing...

Groetjes,
    Monique

6. Ik blijf het maar dom vinden dat deze mensen toch zo de gezondheid mogen bepalen over andermans dieren! Gelukkig heb ik mijn mondje op mijn goede plek wat betreft mijn katten verder ben nik heel rustig hoor ;)

Ik vind het zowiezo erg interesant ziektebeelden, want daar ging het toch over? Of het nou over hcm/chlamydia gaat of niet.

7. Jeetje Es,

ik duim dat de controle in Emmeloortd goed is.
    Veel door vragen en een hele dikke knuf aan Twister!!

8. Hoi Es wat wel werd besproken is het Dolly Parton Syndroom en een medicijn dat werd gebruikt daar tegen was een progresteronreceptorblokker.. Dit Medicijn heet Alisin merk Virbac. Ik weet niet zeker of ik de naam goed heb geschreven dus als iemand de juiste benaming heeft graag verbeteren. Misschien heb je hier iets aan voor Maud...?? Je kunt er allicht om vragen bij je DA of anders in Emmeloord.
    En Twister jeetje wat erg meid wat zal je geschrokken zijn en gelukkig waren jullie nog op. Ik hoop dat het bij 1 keer blijft... :? :?
    Een dikke knuffel voor jullie allemaal daar... :D :D

9. Maar Marinda, werd er ook niet gezegd dat een sterilisatie een eind maakt aan het syndroom? En dat er een andere aandoening is die in eerste instantie veel op het syndroom lijkt?

Esther, als je het helemaal zeker wilt weten, moet je Natasja eens mailen (haar mailadres staat op de RMC-site, bij de contactpersonen van de werkgroep Fok & Advies...

Groetjes,
    Monique

10. Kind wat een gedoe!

Wat Maud betreft, ik weet dat het bij honden heel normaal is dat ze in zo'n geval de zwakkere aanvallen
    Een vriend van ons had 6 honden en 1 met epilepsie, als die een aanval had, dan pakten de andere honden hem. Uiteindelijk heeft hij hem ook uit de groep moeten halen
    En jaaaaaren geleden in Bemmel, daar kreeg een oudere man een epilepsie aanval en hebben zijn honden hem doodgebeten :?
    ALs twister dit soort dingen vaker krijgt dan zou ik hem niet alleen laten met Maud lijkt me
    Gewoon even apart opsluiten

Succes in Emmeloord zo dadelijk

11. Als ik nu terug kijk heeft twister dit al eens eerder gehad. En ik heb gevraagd bij de dierenarts of die melkklieren van maud na een sterilisatie weer op kunnen zetten. Dat kon maar meestal is het gewoon vet!

12. Hoi Monique Maud is al gesteriliseerd en de bulten die ze vorige keer had zijn onderzocht en bleken niet kwaadaardig vandaar dat ik deze tip gaf... :D :D :D

En met Natasja mailen lijkt mij een hele goede tip... :lol: :lol: :lol:

13. De uitleg van twister viel best tegen hij moet door een hele molen van onderzoeken. Ik geef dadelijk een beter uitleg maar moet nu weer weg.

14. Hi Marinda,
    Ja dat wist ik, juist daarom bedoelde ik... Als ze dus gesteriliseerd is en er toch weer last van krijgt, dan zou je verwachten dat het géén DPS is... Tenminste, dat lijkt mij aan de hand van de informatie die Natasja gisteren gaf?

Maar Esther kan het inderdaad beter aan de deskundigen vragen! :lol:

Groetjes,
    Monique

15. Maar Esther kan het inderdaad beter aan de deskundigen vragen! Maar zoals al eerder gezegd ook die zijn het vaak niet met elkaar eens :? :?

Maar het was ook een tip waarmee zij naar de DA zou kunnen niet geschoten altijd mis toch..... :lol: :lol: :lol:

16. Jeetje wat een verhaal!!!! Ik hoop dat z ejullie verder kunnen helpen met twister!

Groetjes, Janneke.

17. Nou het is niet zo mooi allemaal Twister wordt helemaal onderzocht. Er is nu bloed afgenomen omdat hij zoveel dronk, w.s heeft hij wat met zijn nieren het zij of een kyste of een infectie hier word een echo van gemaakt. Verder klonken zijn longen ook niet helemaal goed daar worden nog foto's van gemaakt. Zijn hartje wordt ook weer een echo vangemaakt omdat we daar al onze twijfels over hadden en het kan zijn dat alles met elkaar inverband zit. Dus misschien heeft hij epilepsie ten gevolge van H.C.M maar misschien ook niet ?!
    Zijn conditie is momenteel dus wel zorgelijk !!! Verder weet ik eigenlijk niks a.s donderdag krijgt hij zijn volgende onderzoeken. En dan zijn we weer wat verder.....
    We hebben nu stecolid meegekregen voor het geval dat, verder nog helemaal geen medicatie of wat dan ook.

18. Nou meisje, dat klinkt allemaal helemaal niet zo mooi.
    Ik ga in ieder geval harstikke hart voor je duimen en hopen dat jullie mannekie er, ondanks alles, redelijk goed onderuit komt.
    Geef hem maar een dikke knuffel en neem er zelf ook lekker een.....
    Heel veel sterkte en SUCCES......!!!!

19. Potverdorie Esther! Wat een toestand weer!!! Nou, wij gaan ook hardstikke hard voor Twister duimen hoor!

Groetjes,
    Monique

20. Tjonge jonge zeg
    Ik duim weer mee!

21. Wat fijn van jullie zeg geeft me een heel klein beetje moed. Morgen probeer ik mijn moed bij elkaar te verzamelen om de fokker op de hoogte te brengen. Dat doe ik namelijk altijd.
    Twister zit de hele dag al verstopt boven hij raakt al zijn trots kwijt, eerst zijn zaakie en nu ook nog zijn kraag. Omdat er bloed afgenomen moest worden en dat hebben ze in zijn hele mooie kraag gedaan, donderdag zijn mooie okselhaartjes :(.
    Het is allemaal niet voor niks en gelukkig is het zomer ;).

twister081.jpg

22. Dat meen je niet !!! Hellup !!!
    Dadelijk ben ik er niet bij en dan tref ik hem aan ??? Dat hoop ik toch niet mee te maken!! Echt niet !!! Wij werken allerbij giga veel moet ik hem dan zo lang opsluiten ??? Wat voor een leven heeft het mijn ventje dan ???

23. Tjee wat zul jij geschrokken zijn, Esther.
    En nu weer allerlei onderzoeken. Ik wens jullie heel veel succes a.s donderdag . Ik duim voor jou en Twister .

24. Meissie je weet we duimen hier allemaal mee met je. En je weet ook je kan altijd bij ons terecht...

25. Jeetje wat een verhaal
    Het enige wat ik kan doen is je heel veel sterkte wensen en hopen dat alles goed komt.

Groetjes Marjolein

26. Nog eventjes om terug te komen op Monique en Marinda. Ik vind het hel erg lief dat jullie met me meedenken en alle advies is hier zeer welkom !!! Maar ik ga er niet nu direct wat mee doen.Dus donderdag nog eventjes voor Twister ik kom hier nog voor moeilijke beslissingen te staan en wil me hier op richten. Maud vergeet ik echt niet maar ben anders bang dat het ons teveel word. ?

27. Esther,
    zal voor je duimen.....

even een tip, schrijf al je vragen even op, vergeet je donderdag niks te vragen wanneer je bij de dierenarts bent...

28. Heel veel succes donderdag!!!!!

Groetjes, Janneke.

29. Jeetje zeg wat een schrik zullen jullie hebben gehad! Ik duim voor Twister dat het eenmalig is geweest.

30. Ik heb nog eens alle informatie van gisteren bij de dierenarts doorgenomen. Zo was ik vergeten dat als je meerdere katten in huis hebt en je hebt een kat die een toeval krijgt. Je dan zo snel mogelijk je katten in een andere ruimte moet zetten niet alleen omdat ze hem aan vallen tijdens een toeval maar ook omdat ze misschien niet meer accepteren !!! Verder mag je de kat helemaal niet aanraken, maar moet je wel voorkomen dat hij of bijv valt of zichzelf pijndigt aan een t.v meubel of zo. Verder moet je zoveel mogelijk prikkels vermijden zoals licht en geluid. Je moet zelf ook niet in paniek raken en gaan roepen of zo. Dit kan de toeval alleen maar verergeren. De tijd moet je ook bij houden want na drie min wat al heel erg langs is voor een toeval moet hij stecolid grijgen 5 mg rectaal. Zijn hersenen krijgen namelijk geen zuurstof en kan hij een beschadiging op lopen van zijn hersenen.
    Voor de mensen die nog niet weten wat epilepsie is:
    Epilepsie is een soort van kortsluiting van de hersenen. Waardoor je eventjes weg raakt en omver valt en daarna begind te schudden van al je ledematen hier heb je totaal geen controle meer over twister ging ook rollen. Een kat kan je dus beginnen te krabben of bijten, zonder dat hij hier enig bezef van heeft. Je hebt allemaal verschillende toevallen en vaak is elke toeval weer anders.
    Je hebt hele grote toevallen die wel drie min duren maar ze kunne ook maar heel kort duren zelf maar een paar seconde!!!

31. Esther, heel heel veel sterkte!
    Ik hoop dat je snel uitslagen krijgen en weet hoe of wat en dat er een goede medicatie te vinden is.

Ik duim heel hard voor jullie!!

32. Jeetje Esther wat erg allemaal joh...
    Ik hoop dat je donderdag meer duidelijkheid zal krijgen en dat je manneke snel weer op zal knappen...
    We duimen hier voor jullie hoor en heeel veeel sterkte :3some:

33. We gaan strakkies weer terug naar Emmeloord, ik ben erg zenuwachtig. Heel slecht geslapen :? Maar straks ff koffie zetten, dan kan ik er weer ffies tegen aan. Gelukkig hebben katten het niet door. Want hij is nu nog zo lekker aan het spelen :lol: . Straks in de auto dan zal hij wel wat gepannen worden en zal hij last van de warmte krijgen heeft iemand tips voor mij ??? Want ik zal het autoraampje wel niet open kunnen zetten, i.v.m tocht ??

34. Zolang je maar één raampje op een kier zet, dan heb je toch geen tocht? Als je maar niet 2 ramen tegenover elkaar open zet...

Succes straks. We duimen voor jullie!

Groetjes,
    Monique

35. Dank je Monique, ik twijfelde of het kon. Maar zal het doen!! bedankt hoor.
    Wat fijn dat jullie met me mee duimen!!!!
    Jullie krijgen strakkies natuurlijk weer een uitgebreid verslag zoals gewoonlijk ;)
    Ik ben nu alles zo'n beetje aan het klaarzetten want we zitten daar nog wel eventjes zo lekker broodjes halen bij de bakker 8) Ik neem de rescue druppels mee voor de terugweg hij mocht ze nu niet hebben vanwege de h.c.m test.

36. Ik ga heel erg hard voor jullie duimen, meid!!!!

37. He Meis
    HEEL VEEL STERKTE VOOR VANDAAG
    Dikke knuffels van hier

38. Pfff Esther... ik lees het hele relaas nu pas.... :?

Ik wens je zo meteen heel veel sterkte bij de da in Emmeloord!

Zet lekker het raampje in de auto op een kiertje want het wordt veel te warm in de auto als je dat niet doet... neem zelf ook een paar rescue druppels... kan geen kwaad en het is beter wanneer je zelf rustig blijft.

Veel sterkte nogmaals en een knuf voor Twister!

39. STERKTE!!!

In de auto heb je toch die ventialtor-dingen in het dashboard? En dan het raampje - weet je precies hoe de tocht eventueel gaat. Dus als je dat afschermd voor Twister, moet het goed gaan, lijkt me: de voordelen van de ventilatie, zonder tocht :)

Hoop dat alles goed gaat, heb je nu ook wel eens verdiend!!

40. We zijn er weer!!!!
    1. zijn nieren zijn niet helemaal o.k (CIN)maar echt slecht kan je het niet noemen, dit is iets wat we wel goed in de gaten moeten houden af en toe bloed onderzoek en een echo is wel aan te raden. Dit zal wel erger worden in de loop van de tijd.
    2. zijn longen klonken goed hij heeft het wel wat benauwd maar dat zou door de H.C.M komen.
    3. Zijn hart is heel erg hard achteruit gegaan !!! Dit zag er absoluut niet o.k uit ! En dat in de twee maanden tijd !!! Het bloed wordt heel slecht naar zijn hersenen gepompt waardoor je dus een epileptische aanval kan krijgen.
    4. Dus heeft hij GEEN epilepsie, wanneer hij zijn medicatie krijgt voor de h.c.m zal hij voorlopig ook geen toevallen meer krijgen.

Mijn manneke heeft nu een speciaal dieet en hij krijgt w.s ook medicijnen voor zijn hart maar omdat er hier zoveel voor bestaan. Gaan ze dit eerst even overleggen met een internist dr. Gerritsen. Er bestaan ook medicijnen die hij voor zijn hart en voor zijn nieren kan gebruiken. Dit zal ze ook voorleggen aan dr. Gerritsen. De h.c.m uitslagen heb ik nog niet maar dat wordt mij allemaal toegestuurd zodra ik dat heb zal ik jullie de verschillen laten zien.

Zijn gewicht was wel erg mooi namelijk 6 kg teminste dat vond ik. maar de dierenarts vond hem wel wat tenger (en erg lang) maar dat is voor zijn h.c.m. niet eens zo erg.

De testen verliepen allemaal prima mijn manneke heeft zich heel goed gedragen hij heeft wel drie kwartier moeten liggen want ze hadden een nieuw echo apparaat en die werd als eerst bij hem uitgetest. Dierenartsen uit Duitsland zaten er ook bij die gaven hun hier les in. Best wel moeilijk hoor want je zat ze wijzen en maar beppen en ik verstond er helemaal geen ene mallemoer van. Gelukkig kreeg ik na drie kwartier wel uitleg !! Ondanks het raampje en de ventilator zat Twister toch flink te puffen, hij was ook wel zo moe. Meneer ligt nu weer verstopt achter de bank bij te komen.

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Epilepsie
  1. Kitty van Z
    Reacties:
    18
    Weergaven:
    1.789
  2. Twistertje
    Reacties:
    32
    Weergaven:
    1.425