Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Dominantie?????

Discussie in 'Gedrag & Karakter' gestart door Annet, 18 dec 2004.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Hai, even een vraagje: mijn Bandit,die eigenlijk veel liever is als zijn zwart-witte(grotere) broer vertoont sinds 2 dagen 'vreemd' gedrag.
    Hij springt z'n broer bovenop de rug, bijt hem vast(tot piepen toe)in de nek van Zorro en beweegt zich enigzins zeg maar alsof hij met Zorro wil paren!!!!!
    Is dit nu gewoon dominantie net als bij honden????
    Normaal is Zorro degene die z'n broertje 'aanvalt'en op de grond worstelt en is Bandit degene die het onderspit delft!!!!!
    P.s ze zijn nu 18 weken.

2. Yep...gewoon de baas uithangen....
    Doet onze Chappy ook regelmatig,
    laat er dan ook hartverscheurdende kreten bij !!!! :x
    Gaat ook weer over hoor :wink:
    Gebeurd gewoon van tijd tot tijd.
    Hoort bij de pubertijd zeg maar.

3. okee, pfffffffff :) .ik hoef me dus geen zorgen te maken!!!!!

4. Nee hoor, je kan op gelucht adem halen zeg maar :D :D :D

5. Wat ik nu een paar keer met moeder & kind heb meegemaakt: In het begin zijn de verhoudingen nog als uit het nest, of in ieder geval als nieuwkomertje. Maar op een gegeven moment zal dat om moeten slaan naar twee volwassen katten die naat en met elkaar leven. Niet meer jonkie en oudere, ondergeschikt en bovengeschikt, maar een nieuwe rangorde van volwassenen onder elkaar. Oftewel, puberteit :)
    Ik heb het nu gezien zo rond 5 - 6 maanden, dus dat klopt dan wel een beetje :D :D . Geen sex, geen 'doktertje spelen' - en geen zorgen voor jou :D , gewoon aanpassen van de verhoudingen aan nieuwe omstandigheden. OK, testosteron zal er wel een rol bij spelen :) , en zorgen kun je je altijd maken, maar dan meer voor vazen die onderuit kunnen gaan! Hou je hart vast voor de gordijnen - maar niet voor de katten, wat dat betreft: geniet van deze fase!

Groetjes,

Riëtte

6. Oh wat tof dat ik dit nu pas lees :twisted:

Ik dacht al dat ik een stel katers had die meer op katers vielen :wink:

Het ergste is dat ik de dierenarts erover opgebelt heb, maar die zei dus hetzelfde, en nu voel ik me dus toch een beetje............. :oops:

7. Ben je gek joh...geeft nix...beter 1 x te veel gebeld dan 1 x te weinig :wink:

8. Dat doet onze Calvin ook altijd bij de birmanen. Dat gaat lang goed totdat ze boos worden. Dan krijgt meneer er flink van langs, vooral van het vrouwtje. Calvin is nog jong dus ik gooi het maar op kwajongensstreken om zijn grenzen te verkennen.

9. Hoelang duurt zoiets meestal. Hier is het nu al een week bezig en het is niet echt leuk meer om naar te kijken. Der wordt flink gemept en ook wel gebeten. Gelukkig nog geen gewonden maar het is echt niet leuk meer.

10. Mijn 2 kastraat HTK-katers (1 en 2 jaar) doen het nog steeds in het spel de ene keer gaat het er harder aan toe dan de andere keer en ze doen het ook bij mijn open poes die nog niet krols is of is geweest en het dus ook maar niks vindt :wink: ..... dus ik denk dat dit wel hun hele leven zo door gaat. :D

11. Hoi,

Puur tussen Triton en Dubhe? Geen andere katten, toch? Dat zou toch puur spelen moeten zijn. Weliswaar ruw spelen, maar ja, daar zijn het jongens voor ;). Misschien is het nog een beetje reactie op het verhuizen, plus dat ze nu enkel elkaar hebben, en niet 10 anderen :). Ik denk dat het teveel energie is :D. Erg veel laten rennen - zo'n hengel, of een laserlampje, is fantastisch! En als het je toch teveel lijkt, misschien een paar uur per dag apart houden? Ik denk dat dat meer voor je eigen gemoedsrust is dan voor de katten, maar dat is ook *erg* belangrijk ;).

12. Ach hier rennen, eigenlijk meer racen :rolleyes: , Sera en Lance elkaar achterna En wanneer ze de ander te pakken hebben een hoop gegrom bij het (ruwe) spelen..

Maar het is gewoon spelen, enne ik sta nog steeds verbaasd dat er oren aan die twee zitten :rolleyes: :mrgreen:

13. hier doen ze het ook
    Eldie vind Teus erg leuk
    rennen en hollen dan el-
    kaar flink bijten tot hoesten
    toe. gaat wel weer over

14. het is wat!! :mrgreen:

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Dominantie
  1. carpediem
    Reacties:
    6
    Weergaven: