Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Sticky diaree en stoppers

Discussie in 'Maag, lever en darm' gestart door kim, 28 jul 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Wie weet er nog meer, stopmiddeltjes die goed werken bij diaree, bv bij kittens?

Ik gebruik zelf lamshart met geweekte brokjes erdoor geprakt, kittenmelk met nutrix en altijd....roosvicee stop. Drie maal daags 1 tot 2 cc puur in het bekkie. Whaltampoeder gebruik ik om ze op peil te houden tijdens de dunne periode.

gr,kim

2. Rijstwater... dus rijst koken en het water laten drinken, evt. een prakje maken met de staafmixer met rijst en wat rijstwater en daar doorheen wat gekookte kipfilet of lamshart.

3. Kaopectate. Een volkomen onschuldig goedje dat je bij de DA kunt krijgen.

Groetjes, Janneke.

4. Is dat een soort klei pasta ?

Als de kittens nog zo klein zijn als die van mij vindt mijn DA dat niet zo'n goed idee. :(

5. Onze vorige DA wilde het niet geven en mompelde iets van 'gewoon geneesmiddel'. Finidiar (= voedingssupplement) wordt hier in huis vaak gebruikt bij diarree.

Overigens, nieuwsgierig als ik ben; Kaopectate kan dus zelfs goed fout zijn voor je kat; eind 2003 is de samenstelling gewijzigd (minder lood als ik het goed heb), maar het "bismuth subsalicylate" schijnt niet altijd even goed te zijn voor de kat. Daarnaast ben ik een paar waarschuwingen voor jonge dieren en mensen tegengekomen en heeft het een waslijst met andere medicijnen waarmee bijwerkingen kunnen optreden....

Dus... Kaopectate? Er zijn mensen die erbij zweren, maar niet hier in huis..

Paul

6. Hoe is jullie ervaring met benebac? Met de middelttjes die ik gebruik is de ontlasting meestal na een dagof twee weer goed.

gr,kim

7. Ik heb benebac in mijn eerste nestje gebruikt. Ik ben gematigd enthousiast. Bij volwassenen gebruik ik liever probiotica. Maar dat heb ik nog niet bij hele jonge kittens gebruikt...

Venkelthee bij maag/darmproblemen, kalmeert, zuivert en tevens vochttoediening. Nutrigel en druivensuiker voor de extra energie.

Groetjes,
    Monique

8. Die rijst met kip heeft hier heel goed gewerkt, Duscha en Dikkie zijn weer helemaal de oude :lol:

9. Zeg en het tegenover gestelde? Wat geven jullie bij verstopping? Hier is een beetje olijfolie het huismiddeltje. Maar misschien zijn er nog middeltjes die beter / sneller werken?

Groetjes,
    Monique

10. Nee ik geef ook olie maar geen olijf, zonnebloemolie. Veel kittens die ineens op de fles overgaan omdat ik de moeder er niet bij heb, krijgen verstoppingen. Ik doe dat een drupje zonnebloemolie door de melk en het werkt goed zoniet super. Geen diaree maar de keutel krijgt een vetter laagje waardoor het erzo uitglijd:)

gr,kim

11. Heb je daar een speciale reden voor Kim? Zonnebloem ipv olijf, bedoel ik? Ik heb tot nu toe ook geen diaree gehad met olijfolie...

Groetjes,
    Monique

12. Zonnebloem olie is zachter niet zo kruidig als olijfolie.

gr,kim

13. Met mijn eerste nestje moest ik de 10 dagen oude kittens, 7 stuks, opeens zelf voeden en ontlasten. Eén weekend maar, gelukkig, daarna kon Moe het (deels) weer overnemen :). Lia gebeld, die mij natuurlijk allerlei hulp en tips bood, waaronder: parafine olie om bij de ontlasting te helpen. Flesje gekocht bij de apotheek, en het werkt als een tierelier :).

14. ik heb ook benebac in huis maar vind het ook niet fantastisch
    hier krijgen ze rauwe gemalen lamshart... voor de kittens die al eten natuurlijk
    voor de rest eigenlijk nog nooit diaree gehad als ze heel klein zijn en nog bij de moeder drinken
    maar denk dat rijstewater dan toch ook de beste oplossing zou zijn en venkel thee

15. Ik heb momenteel ook een dame met diarree... als ik het zo lees zou rijstewater moeten helpen... ff voor de zekerheid... laten jullie het helemaal afkoelen?

Kan ik het trouwens ook met een spuitje in haar bekkie doen ipv met kip?

16. Onze DA schrijft gekookte rijst met kabeljauwfilet voor.
    Wertke toendertijd bij Takoda ook erg goed.

17. Minimaal tot lichaamstemperatuur! Zeker met een spuitje, want dan krijgt ze de wellicht te warme drank ingespoten zonder dat ze kan weigeren. Maar een spuitje kan ook.

Succes!

18. Het gaat met name om het vocht dus dat drinken ze gewoon op.
    Ik had het toen met gekookte kip gedaan en dat vonden ze ook nog eens errug lekker :wink:

19. Onze vorige DA wilde het niet geven en mompelde iets van 'gewoon geneesmiddel'. Finidiar (= voedingssupplement) wordt hier in huis vaak gebruikt bij diarree.

Dit hoorde ik ook dat het goed was Finidiar!

20. Dieseltje is ziek :(
    Moppie heeft flink de diarree.....zijn poep is sowieso nooit echt hard.
    Maar nu is het echt een lichtbruine dunne smurrie.....

De kip staat inmiddels al te koken.
    Rijst zet ik zo op.
    Heb lamshart nog in de diepvries.
    Hoop dat het verder helpt

Iemand nog een tip qua exacte verhoudingen????
    Heb m net effe gewogen om de boel even iets beter in de gaten te kunnen houden.

21. Ik zou het gewoon een beetje op gevoel doen, kijkend naar zijn normale eetgedrag.
    Ik probeer altijd zover aan te koersen dat hij het opkrijgt wat ik voorschotel.

22. eerste mini portie is al op
    met smaak gegeten...de rest kwaad natuurlijk

porties voor morgen staan al in de ijskast
    duimen dat het snel werkt

23. Ik heb voor Groovy (moeder van mijn huidige nestje) na een hele tijd "doe het zelven" met kip en rijst, de blikjes van Feline Porta 21 gebruikt, de 'sensitive" blikjes dan. Die bestaan alleen uit: rijst, kippevlees en kippebouillon. Precies wat ik wilde en een stuk makkelijker!
    Ipv benebac gebruik ik trouwens Pro-enzym, eigenlijk hetzelfde maar dan in de vorm van poeder die je (snufje tussen duim en wijsvinger is genoeg) over het eten strooit en er dan doorheen prakt.

24. Sja....elke dag 'koken' is idd omslachtiger dan hetzelfde spul uit een blikje natuurlijk.
    Dies heeft in ieder geval goddank met smaak gegeten en is nu door het huis aan het sjezen.
    Voor morgen staat dus al klaar..... gepureerde rijst door de fijn geplukte kip en wat water waar ik de kip in gekookt heb.
    Verhouding is 2 op 1 (2 delen kip 1 deel rijst).
    Ff in de gaten houden dan maar en morgen weer wegen.
    Ben misschien een beetje schijterig nog...maar tis in mijn ogen ook gewoon nog maar een ukkie.
    Hij woog van de week 3,3 kilo...nu 3,2 kilo en volgende week moet ie ook nog een week bij mijn mams gaan logeren.
    Dus wil hem uiteraard zo snel mogelijk dikke drollen zien draaien :?

25. Dat is dan ook geen rustig gevoel als je een weekje weggaat. Ik hoop dat hij snel weer beter is en dat jullie met een gerust hart weg kunnen.

26.  
  27. Nou we zijn een weekje verder.
    Diesel zit aan de finidiar, heeft een spuitje gekregen met eea akelig spul (kweet de naam niet maar het schijt een pijnlijke injectie te zijn) tegen zijn onrustige darmpjes en dieetvoer.
    Volgens de DA heeft hij een ontstoken of overgevoelige dunne darm.
    Diesel krijgt sinds maandag dus 3 maal daag een pilletje.
    En gisteren heeft meneer pal voor mijn neus een geweldige dikke drol gelegd :D

Ik heb nog voor een week pillen maar vraag me af of ik nog door moet gaan hiermee.....
    [[

28. Ik zou nog wel heel even doorgaan, totdat je een dag of 5 vaste drollen blijft vinden. Als dat het geval is, lekker stoppen. Dus als je vanaf gisteren gerekend "echte" drollen blijft vinden, zou je dan zo ongeveer dinsdag kunnen stoppen.

29. Ik geef dan wat rijstebloem kindermeel door het eten dat werkte vaak goed dat kan ook door de kittenmelk of blikvoer.

groetjes Elma

30. Ik heb kaomycin liggen. Kun je ook gewoon bij de dierenarts krijgen. Ook rijstwater is goed.
    Voor het tegenovergestelde: inderdaad: gewoon olijfolie of zonnebloemolie. Niet te veel. Hangt van de grootte van de kat/het kitten af.

31. fijn dat het goed gaat

32. Ik heb de laatste keer Aloe Vera siroop van herbalife gekocht en gebruikt......+ overgegaan op rauw vlees inplaats van blik ...( voor de kittens ) en perfect.

33. Ik heb net mijn dierenarts gesproken omdat Sam last heeft van diarree. Ik vertelde hem dat ik hem nu Rijst/Kip in Rijstwater gaf, maar hij zei dat ik dat apart moet geven want dat bij elkaar werkt juist laxerend volgens hem.

Dus ik geef Sam nu rijstwater, en haal vanmiddag diarreepillen. Welke weet ik niet.

34. had het ook al bij goedemorgen gezet, wel samen koken maar de rijst eruit zeven
    Dus alleen kip met kookvocht

35. Ik heb voor Sam 6 tabletjes Finidair gekregen (2x daags 1 tablet), en ik heb nog 2 blikjes intestinal Formula (Eukanuba) meegenomen.

Daarbij kreeg ik te horen dat Sam even niet meer zoveel mag eten. Dus ik zet alle katten even op een klein dieetje, en probeer zo dat Sam niet teveel gaat eten zodat zijn maag tot rust kan komen. Eigenlijk ook wel logisch maar daar had ik nooit zo erg over nagedacht.

Nou zo moet Sam de feestdagen wel doorkomen!

36. Arme jongen, nou sterkte ermee. Ik hoop dat hij gauw weer de oude is.

37. Dit heb ik altijd in huis en het werkt echt goed.
    Darmreiniger van Beaphar

Darmreiniger is een zuiver plantaardig natuurproduct dat reuk en smaakloos is
    de darmwerking bevordert en de darmflora in stand helpt te houden.
    Darmreiniger neemt vocht op dient als hulpmiddel bij diarree ten gevolge
    van voedingsstoornissen.
    De vezels van dit product reinigen de darm en voorkommen irritatie van de darmwand.
    Door de vochtopnamewordt de darminhoud groter en soepeler wat de ontlasting
    gemakkelijker op gang brengt.
    Darmreiniger zorgt er voor dat de opgelikte haren ingekapselt en afgevoerd worden
    via de darmen.
    Omdat darmreiniger volkomen veilig is kan het altijd worden toegepast.
    Ook bij KITTENS en pups.
    Gebruiksaanwijzing:1/2 - 2 theelepels per dag afhankelijk van de aandoening
    door het voer mengen.

Dit gebruik ik dus met diarree en het werkt echt heel goed.
    Ik heb dit altijd in huis,je kunt het gewoon bij de DW kopen.

Ingredient. Psyllium Husk.

P.S Je kunt het ook voor je zelf gebruiken.

Ria en Rose:D

38. Ik gebruik bij diaree altijd SUXASTOP verkrijg baar bij de dierenarts.
    En de vlees schijfjes van Prins (voor mensen die honden hebben dit is het zelfde als energique, alleen dan spec.voor de kat)
    Vis sticks bij de supermarkt weg werken ook goed.

39. Bij diarree geef ik tegenwoordig Hill's I/D.
    Werkt heel goed, en ze vinden het lekker.
    Het is best prijzig, maar het scheelt een hoop stress voor de kat en voor ons!:D
    Verkrijgbaar bij o.a. Zooplus, http://www.zooplus.nl/shop/merkenwinkel/hills/hills_perscription_diet_kattenvoer[/i]

40. Let op.... dit is een heeeeeel oud topic! ;)

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - diaree stoppers
  1. Nht210
    Reacties:
    103
    Weergaven:
    673
  2. Beestachtig
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    751