Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Derde kat? Graag jullie advies!!!

Discussie in 'Informatie' gestart door Evelyn, 19 jul 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. We hebben nu twee katers (beiden geholpen) waarvan een een HTK... en de ander natuurlijk een MaineCoon! Beiden net een jaar. Ze kunnen het heel goed vinden samen. We zouden wel graag nog een Maine Coon erbij willen maar zijn bang dat dit de vriendschap tussen onze beide heren zou verstoren. Hebben jullie adviezen/ ervaringen etc.?? En is het dan verstandig om dan een poes te nemen?
    Alvast heel hartelijk dank,
    Evelyn
    basposerend.jpg Bas in de ren...

2. Ik zou me geen zorgen maken :). Ligt natuurlijk aan karakter (en leeftijd?) van je jongens. Maar ook twee ouderen kunnen waarschijnlijk goed met een kitten opschieten, en als je een oudere herplaatser vindt - tja, dan moet je natuurlijk rekening houden, nog meer dan met een kitten, met het karakter van de derde, niet 'zomaar een kat' erbij nemen. Maar ik denk dat er hier genoeg mensen zitten met ervaring wat betreft een Maine Coon bij 2 andere/oudere katten :D.

Welkom, trouwens! De een is een HTK - en de ander?

3. We hebben nu twee katers (beiden geholpen) waarvan een een HTK... en de ander natuurlijk een MaineCoon! Beiden net een jaar. Ze kunnen het heel goed vinden samen. We zouden wel graag nog een Maine Coon erbij willen maar zijn bang dat dit de vriendschap tussen onze beide heren zou verstoren. Hebben jullie adviezen/ ervaringen etc.?? En is het dan verstandig om dan een poes te nemen?
    Alvast heel hartelijk dank,
    Evelyn
    basposerend.jpg Bas in de ren...[/quote]

4. Wow wat een schoonheid is Bas!
    Ik heb er geen ervarig mee, maar volgens mij wordt een kitten meestal wel geaccepteerd.
    :sunny: Marjoleine

5. basposerend.jpg

prachtige kater die bas

maar even om op je vraag te komen
    ik denk dat je je geen zorgen hoefd te maken
    het ligt inderdaad ook wel aan het karakter maar vind toch wel dat maine coons een heel stabiel karakter hebben dat wel een stootje kan hebben
    ik heb hier nu 9 katten waarvan 6 coons
    en allemaal gaan ze goed met elkaar om.
    kittens worden goed geaccepteerd maar ik heb ook 2 katten die wat ouder waren toen ze hier kwamen en dat ging ook gewoon goed
    het heeft even iets langer geduurt dan normaal voor ze elkaar helemaal accepteren maar dat heeft dus weer met leeftijd te maken.

maar jou kerels zijn ook pas rond een jaar dus nog erg jong en flexibel
    dus zou er gewoon voor gaan hoor :D

groetjes renate

6. Ik ben begonnen met 1 Maine Coon, na een jaar een tweede.
    En zo totdat ik er 4 had. Heb wel altijd kitten genomen. Maar het wende altijd snel. Een kitten past zich makkelijk aan.
    Ik ga waarschijnlijk een 5e coon erbij nemen. Ben ook altijd weer bang dat dit niet zal gaan, maar zal wel lukken denk ik. Blijft wel spannend natuurlijk.
    Ik heb nu 2 poezen en 2 katers.

Groeten, Marjan :wink:

7. Toen wij onze eerste Maine Coon (een kitten) erbij namen hadden wij al 6 HTK.
    De oudste was toen een jaar of 15, 2 van 11, 1 van 9 en 2 van 6 en dat is ook goed gegaan.
    De 2e Coon, weer een kitten hebben we erbij genomen toen de eerste 2 jaar was en dat gaat
    echt geweldig. Bono heeft een paar dagen om het kitten heen lopen draaien en toen was het voor elkaar.
    Ze zijn nu echt altijd samen.
    En wij durfen het daarom wel aan om in oktober een 3e Maine Coon te nemen.

Het zijn trouwens allemaal katers en de HTK zijn poezen.

8. Hoi

Over het algemeen, wat ook al gezegd is, wordt een kitten wel geaccepteerd. Hier gaat het altijd goed al moet ik zeggen dat mijn maine- coon meiden altijd wat moeilijker doen. De meiden blazen altijd de eerste dagen tot een week en daarna gaat het prima. Mijn 2 htkk vinden het goed en mijn kastraat maine coon is ook een schatje, die is altijd gelijk vriendjes met het nieuwe kitten.

9. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik nog nooit gehoord heb dat een Maine Coon kitten zich niet al heel snel thuisvoelt en zich niet heel snel aanpast.. :lol: :lol: Het is wel zo dat ook bij mij de meiden en vooral Kyta er de meeste problemen mee hebben maar zelfs dat was vrij snel over.. Ik heb zelfs gehad dat toen Avenga hier kwam dat Kyta 3 weken tegen haar heeft lopen blazen en grommen en van de ene op de andere dag was het over en Avenga werd haar adotiekindje :rolleyes: :rolleyes:

KytaAvenga07-31-0404.jpg

10. #10 liesje, 20 jul 2005
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mrt 2015
    Ja dat heb ik ook eens meegemaakt bij een vriendin van me, Die hadden 2 htk's en daar kwam een klein turks angoraatje bij, eerst moest de dame niks van hem hebben, maar na drie dagen lag hij bij haar te lurken... :rolleyes:

11. Poes of kater????
    Ik heb als eerste een poes gekozen (htk)...de dame had mij uitgezocht dus die ging mee.
    Vervolgens 2 heren (htk) en ging allemaal prima.

Sinds anderhalve week heb ik er een coon mannetje bij.
    Gevoelsmatig zou ik zeggen dat ik der misschien beter een meisje bij had kunnen zetten voor het evenwicht.
    En bovendien hebben poezen een kleiner territorium nodig dan katers.
    Echter ik vind katers mooier dan poezen om eerlijk te zijn.
    Dus is het een kater geworden.

Het gaat hier verder prima tussen de katten ook de kennismaking is redelijk rustig verlopen.
    De Coon is super meegaand en open naar de rest.
    Helaas zijn ze allemaal nog niet zo close als ik zou willen, alhoewel ik ze soms wel betrap op waspartijen en ze lekker tegen mekaar aan liggen.
    Dus er komt wel wat schot in de zaak.

12. Wij hadden al 3 htk's toen ons eerste coontje erbij kwam. De htk's waren er niet bepaald van gecharmeerd. De baas in huis, de htk Sam, vond dat het geblaas op een bepaald mooi was geweest en nam de kleine coon onder zijn hoede. Dit leverde in ieder geval alweer minder stress op voor de kleine meid.

Wel konden wij heel goed het verschil in het karakter van de htk's en een coontje zien. Lika wou zo graag spelen met de htk's en lekker tegen ze aankruipen, hier moesten ze echter alle 3 al helemaal niets van hebben. Ze wouden 'r redelijk tollereren, maar zo dichtbij werd toch probematisch. Bij thuiskomst uit mijn werk op een bapaalde dag, lagen de plukken van Lika door de hele huiskamer. Ik heb me eigen helemaal suf gejankt. Mijn hart brak. Ik heb direct de telefoon gepakt en gebeld voor nog een coontje, een maatje voor mijn kleine meid. Je neemt immers niet een poes alleen voor je eigen plezier. Ook voor haar moet het prettig en plezierig zijn.

Een maand later na de komst van Lika kregen wij ook Shadow erbij. Deze twee zijn nu dikke maatjes. Ze ravotten wat aan met z'n tweetjes. Ennnnn, na veel geduld is het nu echt 1 grote poezelfamilie bij ons in huis. Heerlijk. Uiteraard wordt er nog wel eens door dees of geen geblazen, of heeeeeel soms een tik(je) uitgedeeld onderling, maar dan is er altijd nog Sam die ze dan allemaal afgaat, allemaal een andere hoek in jaagt, in het midden van de huiskamer blijft zitten en dan afwacht of ze allemaal weer rustig en fatsoenlijk met elkaar om kunnen gaan. Echt geweldig om dat te zien :D

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Derde kat Graag
  1. Esthermvdrie
    Reacties:
    9
    Weergaven:
    134
  2. Marco_Guus
    Reacties:
    30
    Weergaven:
    384