Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Dekkater kopen...Hoe wat enz...

Discussie in 'Informatie' gestart door Tehya, 4 mei 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Ik denk eraan een dekkatertje te kopen en vraag me af wat de implicaties zijn daarvan.
    Moet je hem echt apart houden van de dames( ook op de momenten dat ze niet krols zijn)?
    Hoe regelen jullie dat?
    Gaat een ongekastreerde kater altijd sproeien in huis?
    Met wat maak je dat schoon ,als hij het doet,zodat de geur weg gaat?
    Gaat een kater niet vervelend doen als hij maar 1 keer of 2 keer of 2 keer per jaar mag dekken (ik bedoel,extra gaan sproeien enzo)
    Bestaat er zoiets als een katerbroekjes die je de kater kan aandoen als hij een krolse dame niet mag dekken?
    Enfin een hoop vragen zoals jullie zien.

2. Dat geeft niet. Liever teveel vragen dat iets stom doen :wink: .

Ik heb een dekkater en hij loopt hier gewoon door het huis heen. Dit kan omdat hij niet sproeit en niet vervelend is. Als de dames krols zijn en niet gedekt mogen worden gaan ze op de pil. Ik kies er bewust voor Face niet apart te houden maar een onderdeel te laten zijn van de groep. Gaat Face sproeien dan betekend dat hij linea recta gecastreerd gaat worden. Dit omdat ik mijn kater absoluut niet apart wil houden. Doordat hij dus niet sproeit heb ik ook geen last van vervelende luchtjes.
    Face mag beperkt dekken en heeft daar tot op heden totaal geen problemen mee. En Diana heefte rvaringen met een broekje.

Dit hele verhaal geld natuurlijk alleen voor mijn kater. Het verschilt per kater hoe ze om gaan met het 'open' zijn. Ik weet bijvoorbeeld dat Natasja andere ervaringen heeft. Soms helpt het als je ites weet van de voorouders van de kater. met name de vaders uiteraard.

Denk er in ieder geval heel goed over na. Het is niet makkelijk om een dekkater te houden en een fokker te vinden die je er een wil verkopen. Dit is niet lullig bedoeld maar meer een goedbedoelde waarschuwing :wink: .

Groetjes, Janneke.

3. Op geen van de vragen is een eenduidig antwoord te geven, aangezien geen enkele kater hetzelfde is.
    Op 1 vraag is hetzelfde antwoord te geven, sproeien STINKT en die geur die blijft hangen.
    Het is niet te zeggen of elke kater gaat sproeien en op welke leeftijd.
    Wij hebben bij de aanschaf van onze mannetjes heel goed ons laten informeren over het sproeigedrag van voorvaderen.

Het verstandigste is om je kater inderdaad apart te houden van je open dames. Zeker als je ze niet op de pil wilt zetten, de pil houdt toch altijd een risico in.
    En ja, hou hem ook weg bij de dames die niet krols zijn, meneer heeft het eerder door dan jij.......
    Ook is er niet 1 antwoord te geven op je vraag of een kater vervelend wordt als hij maar 1x per jaar mag dekken. Dat is ook per kater weer verschillend.

Ja, er bestaan katerbroekjes, maar de ene kater wil het wel aan en de ander niet.

Het hebben van een dekkater vraagt veel aandacht en tijd. Veel inzet en een boel extra werk.
    Maar het is ook vreselijk leuk!!

4. ik heb zelf dus 2 open mannen rond lopen
    en ook hun heb ik tot nu toe vrij rond lopen door het huis
    maar dat was meer omdat ik in mijn flat niet appart kon houden
    en ach toen waren ze nog jong en nog totaal niet op de dames alles was nog zeer in de kitten fase
    maar nu woon ik in een eengezinswoning en wil ik dus een deur boven aan de trap maken dat de katers 1e en 2e verdieping voor zich alleen hebben
    en de dames beneden
    want ik heb het nu al een paar keer gehad dat 1 van mijn poezen door de pil heen toch krols werd en gelukkig ben ik gewoon bijna altijd thuis en houd ik de katers wel appart voor de zekerheid als ik slaap of van huis ben .
    dus tot nu toe wel goed gegaan
    alleen eens ben je niet zo vlug en dan heb je misschien een ongepland nest en dat is voor beide partijen in kwestie wel een feest op zich maar niet voor mij :evil:

het is inderdaad even passen en meten
    en ik ga er altijd vanuit dat een kater kan gaan sproeien en dat meurt als de neten
    gelukkig hebben die van mij het nog nooit gedaan
    even afkloppen
    oja en natuurlijk dat klagelijke gemauw als kane weer eens in een geile bui is dat is soms wel erg vervelend zeker als je snachts net in een roes begint te raken
    maar voor de rest ervaar ik het als erg leuk en gezellig om ook mijn eigen dekhengsten te hebben :lol:

groetjes renate

5. Zoal jullie wete n heb ik nu al een sproeiende en plassende gecastreerde kater in huis.Gelukkig stinkt het bij hem niet maar ik ben het dus wel gewoon om plekjes weg te vegen.Ik heb wel een kamertje boven waar hij bv alleen kan zitten maar dat kan maar voor korte tijd want ja je wilt zo een kat toch niet gelijk opsluiten voor een lange periode.Dat van dat sproeigedrag dat kan ik inderdaad eens vragen aan de fokker waar ik mogelijks een katertje wil kopen.
    Voor s'nachts heb ik niet zo een bang daar onze katten veel slapen in de garage (waar nooit een auo staat en alleen maar een wasmachine,diepvries en kattespullen oa twee kattebakken)en verder ban ik ook altijd thuis.Alleen kan ik hem niet op bv de bovenverdieping houden want wij hebben een open trap en mezanine (dus zonder deur naar de verdieping).Het is dus veelal geluk hebben vooral op gebied van sproeien.
    Maar laat de goede raad en advies maar verder komen.

6. ja die open trappen hebben wij ook
    maar die gaan wij dicht maken al niet laten maken
    want er hoeft maar 1 kat zijn gekke uurtje te hebben en alle bende ligt door heel het huis heen
    en met een dichte trap kan je dit een beetje binnen de perken houden
    dus patje en renaatje gaan weer vol goede moed aan de slag :mrgreen:

7. Waar je ook rekening mee moet houden is dat er fokkers zijn die best een dekkater willen verkopen maar dat er dan beperkingen in het contract staan. En dat is niet altijd even handig.

Wij weten dat een dame krols wordt doordat Face meer begint te wauwelen. Maar hij dekt pas als ze een dag of twee krols zijn. Eerder heeft hij er geen zin in. Voor ons wel makkelijk. Een andere reden dat Face hier gewoon rondloopt is dat de dame die hier nog rondloopt gewoon gedekt mag worden. Dus kan op een slipnestje, in die zin, is er hier niet. Stel dat een poes een nestje heeft moet je er ook rekening mee houden dat alhoewel ze zoogt toch krols kan worden.
    En wat doe je inderdaad als hij toch gaat sproeien en je kan je poezen voorlopig niet laten dekken.....

Groetjes, Janneke.

8. Dat is hier ook al niet te realiseren.

9. Slipnestjes kan niet tenminste niet als hij niet ontsnapt.Wij hebben alleen Caitlin open,de htk poesjes zijn geholpen.

10. Ok een kater dus maar stel dat hij sproeit.Wie heeft er dan een een goede oplossing om de geur uit het huis te krijgen.Met wat maken jullie zulke vlekken schoon en laten het weer wat fris ruiken.Ik heb nl constant cursiten over de vloer en ik vind niet dat zij (maar mij ook niet ) constant in de kater zijn stank moeten leven.
    Dus wat is goed tegen de geur??

11. Vorige week heeft Jay herenbezoek gehad (zij gaat nooit zelf uit logeren omdat ze autorijden zoooo erg vindt dat dekkingen nooit kunnen slagen). Deze lieve man werd helemaal opgewonden van onze schone Jay en kon zich echt niet inhouden! Overal, door de hele kattenkamer heen, heeft hij zijn visitekaartje achter gelaten. Tegen de muren (ook vanaf de bovenste plank van de krabpaal, langs de muur helemaal naar beneden!), tegen de ramen, in alle hoeken, tegen de deur, over de kattenbak, tegen mijn werkbank, enz.

Je hoeved maar in de buurt van de trap te komen, of je rook het al! En boven was de geur zowat bedwemend!!!

Na zijn vertrek heb ik voordat ik de kamer ging schoonmaken alle "bezochte" plekken ingespoten met UrineGuard en.... de geur verdween als sneeuw voor de zon! Het spul heb ik bij een dierenwinkel gekocht en volgens de fles is het onschadelijk voor dier en milieu. Het is niet goedkoop, maar je moet het voor gebruik verdunnen, dus je doet er relatief lang mee.

Ik vond het in ieder geval ideaal spul!

Groetjes,
    Monique

12. Hé goede tip! Die ga ik onthouden voor het geval ik het ooit nodig mocht hebben!!!!

Groetjes, Janneke.

13. Monique,

kan je een foto van die fles plaatsen, dan kan ik het aan mijn dierenspeciaalzaak laten zien en kunnen ze het voor mij bestellen..

14. Dan maar te hopen dat ze dit produkt hier in Belgie ook verkopen.Iemand ervaring met Odour kill van Spat?

15. Ik heb odour kill van Spat, maar mijn ervaring is dat de geur sterker ruikt dan de urine, dus eigelijk alleen markeren van de lucht...
    Maar goed, het is tot nu toe nog een van de beste middelen ;)

Verder maak ik de banken schoon met wasmiddel, dus emmertje wat vullen een aardige zooi waspoeder erin en banken wassen ;)
    Het beste is Biotex, dat breekt nl de eiwitten af ;)

Maar ik ben erg benieuwd naar dat spul van Monique! Klinkt ideaal!!

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Dekkater kopen enz
  1. lizzy
    Reacties:
    31
    Weergaven:
    3.188

Deel Deze Pagina