Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

De krant lezen

Discussie in 'Gedrag & Karakter' gestart door Calvin, 29 jul 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Onze katten lezen altijd graag de krant. Je legt iets neer of er ploft een kat bovenop. De krant, de nieuwste Harry Potter, een boek over quantumfysica, het maakt ze niet uit, ze lezen alles even graag. Onze oude kat kwam altijd heel overdreven spinnend kopstoten uitdelen als ik zat te lezen. Superirritant. Of heel beledigd zijn als je ze van je boek schuift. Hebben jullie ook van die boekenwurmen? :study:

2. Alleen met de krant lezen, omdat die zo kraakt en knispert als je de blz omdraait. :lol:

3. Yup eentje van de twee.
    Het maakt hem niet uit wat, boeken, folders, info en bankpapieren. Komt voor bij ziet het liggen, en denkt: ik ga der ook maar bij liggen.

Erg makkelijk als je in een spannend boek bezig bent

4. Ja hoor hier doen ze het allemaal :D :D :D
    Tis iedere dag weer feest als er reclame in de bus wordt gegooid :D :D
    Die valt bij ons zo in de gang dus je snapt dat dat een groot feest voor ze is :p :p
    Tis dan ook altijd rapen geblazen als we thuis komen... :evil:

5. Ik moet zeggen dat ik toen Nazca een jonkie was van 3 maanden na een tijdje te bang was om een boek te lezen :D

Het liefst lees ik op mijn bed, maar als ik dan bezig was met een spannend boek van Anne Rice, dan kwam Nazca eraan donderen (groot kitten van 2,8 kilo) sloeg zijn poten om het boek en probeerde het af te pakken :shock:

Een postorder katalogus heeft hij in diezelfde periode aan gort geholpen, de pagina's vlogen gewoon in de rondte :lol:

Mijn oplossin was gewoon de deur dicht met de kat aan de andere kant :D

6. Heb hier een aantal boekenwurmen rondlopen..
    Sera en Isa vinden het prachtig om te kijken hoe de kaft proeft. Mijn boeken zijn dus ook te herkennen aan de preforaties in de kaften en pagina's :rolleyes:

Lance gaat er gewoon boven op liggen met zijn dikke kont :rolleyes:

Heb er een stukje op zijn site over staan: http://www.a-nome-di.nl/a-nome-di_nederlands/verhalen/belezen_katten.htm :wink:

7. haha wat een leuk verhaal :) En de d-tje sen t-tjes dat ken ik. Dat is er vroeger op school bijna letterlijk ingeramd waardoor ik nu een soort van taalpurist ben geworden. Tegenwoordige tijd: stam + t (dus: dat betekent met een T) :D Doe mij maar een cursusje wiskunde want zonder rekenmachine kom ik ook niet ver :oops:
    Wat hebben katten toch een zalig leventje. Geen wiskunde of taal en iedereen weet dat kat met een T is ;)

8. Nou ik kan je vertellen dat ook Schoevers mij het verschil niet heeft uit kunnen leggen...ben gezakt voor spelling met een giga laag cijfer (heb het dus ook meteen van mijn harde schijf gewist :oops: )

Tja, nu een wiskundige som dat lukt mij denk ik niet meer, maar op school was ik de beste uit de klas (behaalde bijna allemaal 8, 9 en 10-en) vond het heerlijk, net als economie, maar taal...blehggg

9. Hihihi! Hier vallen ze de krant allemaal aan... Maar MayDay is de echte boekenverslindster hier in huis! Letterlijk! :?

Ik kan geen boek zomaar laten liggen, of madam gaat er eens lekker aan zitten knauwen! :shock:

Groetjes,
    Monique

10. Hahaha ook hier boekenwurmen... boeken of kranten of folders zijn er gewoon om op te liggen, als tent te gebruiken, als prooi en het allerleukst is nogwel het spel samen met de honden.... post overgooien op tafel net zo lang heen en weer schuiven totdat het eraf valt.... dan komen de honden in actie... en dan kunnen ze het samen mooi verscheuren..... :x :wink:
    Heb hier al wat (knip-) en plakwerk gedaan om nou te kijken wie of wat die brief nu had gestuurd.... ehum.... :? :D

11. Jep hier ook

12. dat is nou precies de reden dat ik snachts op mijn werk altijd lees
    heb er thuis de rust niet voor :mrgreen:

groetjes renate

13. Zal ik het dan makkelijk uitleggen:
    Als je niet weet of iets met een d of d+t geschreven wordt dan vervoeg je b.v het werkwoord doen.

Je doet- Je vindt dat ook. Vindt is dan automatisch met een t achter de stam.
    Doe jij ?- Vind jij dat ook ? Vind is dan zonder t , omdat je als je het werkwoord doen gebruikt er ook geen t achter komt.

Dit is mijn ezelbruggetje , ik gebruik het al jaren en het werkt nog steeds.
    Misschien gaat er nu een belletje rinkelen, of maak ik het weer te moeilijk? :D :D

14. hey dat vind ik wel een goed ezels bruggetje
    ik heb/had er ook altijd moeite mee
    misschien dat het dan zo wel beter gaat :mrgreen:

groetjes renate

15. Oh ik doe dat altijd met lopen.
    Bijv. Branden
    Ik brand
    Jij brandt
    Hij brandt

Dan denk je gewoon aan lopen! Ipv. brandt zeg je loopt.
    Je zegt nl. nooit hij loop.
    Je zegt hij loopt dus hij brandt is ook met dt.
    De ik vorm is de stam hij is stam + t de ik vorm van branden is ik brand.
    ( Dan moet je natuurlijk wel weten dat dat met een d wordt geschreven.)
    Spelling is erg lastig hoor, zelfs ik maak af en toe nog fouten, en dan ben ik nog wel een juf!

:sunny: Marjoleine.

16. #16 Sjoukje, 29 jul 2005
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mrt 2015
    Ik heb zelfs het ezelsbruggetje gebruikt door te "smurfen"..
    zelfs dat heeft er niet voor gezorgd dat ik hoger dan een 3 :oops: uitkwam.....

Heb de hoop gewoon opgegeven, en ben reuze blij met de uitvinding Spellingscontrole yu.gif

17. Sjouk,

Je bent gewoon een bèta meid. :)

Deel Deze Pagina