Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

De kittens van Door

Discussie in 'Zwangerschap en bevalling' gestart door annemiekvdl, 28 jul 2004.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Door was vandaag de hele dag al erg onrustig. Graven in alles wat ze zag, volgens mij werd alles tegen het licht gehouden als mogelijk nest.

De geimproviseerde werpkist werd duidelijk afgekeurd. Hiervoor een hele grote doos gehaald, hierin een mooie opening gemaakt en een favoriete mand erin gezet en gevuld met een al even favoriete oude deken. Een van haar "broers" is er overigens wel erg blij mee.

Door wil duidelijk dat ik in de buurt ben, overal wordt ik geroepen. Ik heb hier uiteindelijk vrij voor genomen, dus ik geef hier graag aan toe. Geen zonnebad in de tuin, maar samen op de zolder, samen even op bed liggen, samen op de bank, etc.

Tegen de middag wordt ze rustiger en gaat bij mij liggen slapen.

's Avonds om 22.00 uur wordt duidelijk dat het nu menens wordt. Gejammer, gehijg en heel veel zenuwen (nu vooral bij Door).
    We proberen haar te kalmeren door haar mee naar bed te nemen, maar daarvoor heeft ze de rust niet.
    Ik besluit samen met haar beneden te gaan zitten. Mand van zolder gehaald, andere katten uit de woonkamer en kijken wat er gebeurd. Als ik de mand uiteindelijk naast me zet en Door aanhaal en aai gaat ze liggen en spinnen.

23:45 de weeën beginnen nu echt. Ik voel haar lijfje samentrekken. Door blijft er nu rustig onder.

0:13 uur het eerste kitten wordt geboren. Het gaat supervlot en ogenschijnlijk makkelijk. Door gedraagt zich alsof dit niet haar eerste nest is, ze weet precies wat er moet gebeuren. Wassen, nageboorte, navelstreng, alles volgens het boekje. Een pracht stevige baby van nog onbekend geslacht.

Hierna even rust. Er wordt stevig gedronken door de kleine en Door oogt super tevreden!! Ik besluit de keukenweegschaal nog even te latenvoor wat het is, Door heeft duidelijk liever haar kittens bij zich. Morgenochtend weeg ik de kittens en voorzie ze van een merkteken.

1:33 kitten nummer 2, ook dit keer even makkelijk. Dezelfde cremekleur als zijn broer of zus. Iets magerder, maar even levendig. Ook deze drinkt meteen.

Volgens mij komt er nog wel een kitten, ik meen nog te voelen.
    De da heeft gevoeld toen ze 4-5 weken zwanger was en hij gokte op 4, dus dat zal wel kloppen.

Ik hou jullie op de hoogte maar nu slapen moeders en de kinders zeer tevreden.

Annemiek

:D :) :D :eek:

2. Het blijven er dus twee

De hele nacht met Door opgezeten,maar er komt niets meer.
    Haar buik is ook helemaal rustig nu. Vannacht dacht ik (zeer onervaren kattenoma) dat ik nog iets voelde, maar nu lijkt alles rustig geworden.

Ga zo de dierenarts maar eens bellen, kijken wat die zegt. Waarschijnlijk dat ik moet komen en eigenlijk wil ik dat niet.
    Ze begint nu net een klein beetje rust te krijgen......

We zullen zien.
    Ik zal vanmiddag wat foto's op het forum zetten.

Annemiek

3. We zullen zeker zien..!!!

DA gebeld, die was zeer geruststellend.
    Er kan veel tijd tussen zitten en zolang ze duidelijk niet perst of weeën heeft is er waarschijnlijk niets aan de hand.

Rond het middaguur moet de baarmoeder weer samengetrokken zijn (als er geen kitten is) en ook voor een leek moet ze dan een soepele zachte leeg aanvoelende buik hebben. zo niet, dan is actie nodig. Evt. komt hij zelfs even langs, top toch.

Maar dan maakt Door duidelijk dat ze inderdaad gewoon "even" pauze heeft genoemen. De weeën komen op gang, 9:45 en er komt een derde kitten ter wereld. Ook nu weer, keurig volgens het boekje, kopje eerst, direct ademen, bewegen en drinken, dus ook volgens het boekje.

Nu voelt de buik van Door veel leger, dus waarschijnlijk blijft het hierbij.

groetjes

4. Wauw,
    drie nieuwe wereldburgers!!!

Gefeliciteerd Annemiek!!

wacht vol spanning de foto's van de kittens af :wink: :lol:
    Geef mams maar een lekkere knuf en verwen haar maar lekker met allerlei lekkere hapjes :wink:

5. Mag nooit meer raden

De da had van het begin af gelijk, het zijn er toch nog vier geworden.

De laatste is rond 12.00 uur geboren, of wel tussen nr 1 en nr 4 zit haast 12 uur!!!!

Maar ook nu weer helemaal gezond!
    Ga nu even wat foto's op het juiste formaat maken enplaatsen.

groetjes

Annemiek

6. Jeetje, dus toch 4,
    Super!!

Gefeliciteerd!!

7. wauw gefeliciteerd joh met het viertal
    wens je 13 hele mooie en zorgeloze weken toe
    geniet er maar van want voor je het weet zijn de 13 weken om

groetjes renate

8. Congrats!!!!!!!!!!!!!!!! Jeetje wat een happening en id. 12 uur tussen het eerste en het laatste kitten zijn wel heel erg zenuwslopende uurtjes voor je geweest denk ik.

Geniet er maar van, leuk straks al dat rondhuppelende grut door je kamer :D

Anoeschka

Laden...

Deel Deze Pagina