Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

De invloed van Coons op andere niet-coon katten

Discussie in 'Gedrag & Karakter' gestart door coonlover, 15 mrt 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Ik verwonder me af en toe over de invloed die onze Coons hebben op ons enig Persje Sunshine.

Voordat de Coons kwamen was zij een eenkennig grommend feeksje en mocht maar 1 persoon in huis haar aanraken en binnen 3 meter afstand van haar komen. Na de 1e kennismaking met haar had ik haar de bijnaam lucifer al gegeven. Ik hoefde maar in de buurt van haar te komen en ze begon uit alle macht te blazen en te grommen :(

Maar toen kwam Nazca onze eerste Coon, en toen draaide ze al een beetje bij, en nu 2 jaar later (nog 2 Coons en een Sibeer erbij) kruipt ze gezellig op de bank en kroelt met iedereen en gromt en blaast niet meer :D

Maar da's niet alles, ze speelt nu ook mee met de anderen, gaat net als de andere op de hoogste top van de krabpaal liggen en springt van daaraf op de stoel. Houdt ook race uurtjes met de andere katten. Gaat op de keukenkastjes liggen en nog veel meer dingen die ze dus vroeger niet deed.

De Coons hebben haar gewoon omgeturnd van een eenkennige .... naar een gezellige lieve sociale meid :D

Ze is nu 10 maar zo jong als ze zich nu voordoet is ze nooit geweest, hebben jullie ook zulke ervaringen?

Groetjes,

Gerda

2. Vaak is het zo dat als ze zien dat ze de aandacht moeten gaan
    delen dat ze op alle mogelijke manieren van alles doen om die aandacht te krijgen.
    En Sunshine heeft het op de leuke manier gedaan. :D

3. Helaas bij mijn bijna 11 jarige HTK kat werkt het niet zo, ze is heel lief voor ons , maar naar de coons toe dat is een ander verhaal :cry:

4. Heeft iemand ook ervaringen in dit kader met maine coon en ragdoll. Hoe gaan die met elkaar om?

groetjes Sonja

5. Onze pas overleden ekh poes vond alles leuk wat er binnen kwam en onze ekh kater vind coons geweldig! Onze MC poes voor de ren en race spelletjes en de mc kater voor het stoeien. Dus ja, gaat hier altijd super

gr,kim

6. ik ken diverse fokkers die zowel ragdolls hebben als maine coons en als ik daar dan kom ziet alles er heel gemoedelijk uit
    gaat volgens mij ook uitstekend samen

groetjes renate

7. Sunshine had eerst 2 Perzische soortgenoten, eentje van 5 en eentje van 15.

Daar deed ze dus niks mee. Deze dames zijn jammergenoeg overleden. :(

Het grappige is dat ze nu dus ook Coontrekjes vertoont :D

Ik ben er dus ook heel erg blij mee, oh ja ze is trouwens wel de baas in huis :D

8. Wij hebben zowel Coons als Ragdolls en dat gaat prima samen! De Coons zijn wel pittiger van karakter en de Dolletjes zijn iets gemoedelijker. Echter ze vullen elkaar prima aan, en ik zou niet kunnen kiezen uit de beide rassen.

Ik heb niet het idee dat ze karaktertrekjes van elkaar overnemen. Het lijkt misschien zo omdat de Ragdolls ook wel eens met water smeren maar dat was voor de komst van de Coon(s) al zo. Ik moet wel zeggen dat sinds Patch bij ons is de waterschade wel groter is. :evil:

Verder is Patch heel relaxed maar of dat door de Dolletjes komt, dat denk ik niet. Noah, Nina en Sharon soms, kunnen we als een baby op de arm vasthouden, dat hoef ik met Patch niet te proberen.

Groetjes,
    Ellis

9. Ja ik herken het.
    Mijn Amber (wel ook Coon) was een enorm angstig 'kreng'.
    Ik was als de dood dat het ellende zou worden met een kat erbij, maar ik heb een katerkitten erbij genomen (Davi) omdat ze anders toch maar zo alleen was. En ze werd steeds vriendelijker, ondanks dat ze een eenling bleef.
    En zeker nu ook Storm er bij is gekomen, ze wordt per kat socialer, lijkt wel!!!

10. Onze Snotje was altijd een coontje wat heel erg op zichzelf was.
    Totdat we Lucca erbij kregen, hij kwam zomaar op de bank bij me liggen :shock:
    Begon te babbelen, ontfermde zich als Lucca's grote broer, zo verschrikkelijk lief...
    Lucca heeft van ons Snottekind een meer toegankelijker coontje gemaakt dan dat hij ooit was.
    En daar zijn we reuze blij mee :wink:

11. Wij hebben 4 ekh de 3 jongsten spelen heel leuk samen met de Coons ze rennen en vliegen door de tuin en het huis.
    Soms ben je niet veilig want daar komt weer een gevaarte die de korste weg over je neemt :lol:
    Maar onze oudste ehk van 18 jaar is doodsbang voor de Coons toen ze nog niet in de katerkamer zat hebben ze haar flink achterna gezeten waardoor ze doodsbang is.

12. Ik heb twee britse kortharen en twee coons en persoonlijk vind ik ook dat de coons een gunstige invloed hebben gehad op het karakter van mijn britten. Ze zijn er ook liever door geworden :D

13. Ik vindt dat de Coons een hele rustig invloed hebben op de andere rassen in huis. Nooit is er ruzie of onenigheid. Komt er een nieuwe bij, nou dan zie je ze denken "oh gezellig, kom er maar bij hoor". Onverstoorbaar gelijkmatig van karakter en dat wordt overgenomen door de anderen. :wink:

14. Zorro, mijn pers, is ook speelser geworden sinds we 2 coons hebben. Soms ligt ie zomaar ineens te rollebollen :shock: Dan zijn we echt heeel verbaasd. Queen zit alleen nog maar boven in haar kast, die vindt de coons maar helemaal niks. 's Nachts komt ze wel bij ons op bed liggen. En onze HTK.....nou....das zowiezo een geval apart. Zijn vader is een coon en die deed het dus met Pien.....heb ik zelf gezien en daar kwamen 7 kittens uit waaronder Robijn, onze HTK. Die was altijd al heel speels maar leek een beetje in te dutten en dat op 4 jarige leeftijd! Totdat onze coons kwamen. Nu is meneer ineens de gangmaker. :D Vooral de jongste (Tiffany) is zijn favoriet. Die 2 rennen zo hard de trap op en neer dat ik soms denk dat de trap het gaat begeven. Maar ook met Sky is het dolle pret en met zijn drieen is natuurlijk nog leuker. Dan gaat het Zorro te hard en staat ie erbij te kijken.

Groetjes,

Jessica.

15. Hoe is het met Sky?
    Lang geen foto's gezien van hem,gaat het goed? :wink:

16. Sky gaat prima. Ze groeit als kool en haar vacht is bijna weer net zo lang als voor de schimmel. Haar zusje raced nu vaak samen met Sky door het huis en die 2 slopen dan ook de hele boel hier. Ik was net ff met ze buiten en dan moet ik Tiff toch echt goed in de gaten houden, want die ziet ineens vogeltjes en er waait van alles weg :shock: Dat is natuurlijk machtig cool, zoals mijn 6 jarige neefje zo leuk weet uit te drukken. Sky vond het ook heerlijk om even buiten te zijn net als Zorro en Robijn trouwens. Ik had er even mijn handen vol aan. 4 katten naar buiten terwijl ze weg zouden kunnen is goed oppassen geblazen. Maar des te meer reden om maar es snel aan een kattenren te beginnen te werken. Met Lucca gaat het ook prima las ik.....en ik blijf lezen....227 berichten sinds donderdag!!!!!

Groetjes,

Jessica.

17. Ik was ook 1 dag niet geweest 112 nieuwe berichten :shock: :?
    Je zal 3 weken op vakantie zijn geweest :wink:

18. karakter

hallo iedereen,
    ik heb ook vier katten waarvan één ragdoll ,een britse borthaar,één britse langhaar en eem mainecoon.
    onze mainecoon is de laatste bijgekomen en ik moet ook zeggen dat mijn andere kateen ook aanhankelijker zijn geworden sinds ons ccontje in huis is gekomen,maar ik moet wel zeggen dat onze ragdoll pittiger is dan onze mainecoon in alle geval ze komen allemaal heeeeeeeeel goed overeen de ragdoll en de mainecoon wassen elkaar .
    groetjes ramses. :lol:

19. Gelukki beinvloedt Calvin de birmanen niet. Andersom wel. Zo kan Calvin birmaans miauwen (prauw ipv mauw) en gaat hij ook wel eens raar met zijn kontje omhoog en voorkant plat zoals de 2 birmanen dat ook altijd doen (favoriete kroelhouding).

20. Wij hebben een fusie tussen een htk-kat en twee MC's ook goed doorstaan. De MC's zijn zoooo ontzettend sociaal, echt niet normaal gewoon.

De htk-kat heeft geen eigenschappen van de mc's overgenomen (helaas), behalve dan het watergebeuren. Hij loopt wel de hele dag achter Grijs aan te sjouwen.. t is net Me and My Shadow :D
    (de visite zegt wel es dat Tinus 'groter' is geworden, en zich zo heeft aangepast aan de mc's.. maarre... dat lijkt mij wat vergezocht :alien: )

Ik ben wel heel erg blij dat de mc's niet de idiote gewoonten van de htk-kat overnemen. Een paar kleine klauwtjes die behang mollen is al erg, laat staan als er vier enorme poten bijkomen :evil:

21. Ik denk dat het karakter ook mee speelt.
    Josje mijn bejaarde van 18 die ik helaas een maand geleden in heb laten slapen was bang voor de Coons.
    Enkele roken dat en gingen op haar jagen, Josje stond doodsangsten uit en durfde niet meer vrij in huis of de tuin rond te lopen, tenslotten haar in de katerkamer gedaan en daar leefde ze helemaal op.
    Dan Trude die is bang voor Joy en Lady vooral Lady die pest haar waardoor Trude bang voor haar is.
    Rana geeft lady geen kans om haar te pesten Rana mept er lustig op los dus Lady kijkt wel uit.
    Faye is een allemans vriendje die kan met iedereen op schieten.

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - invloed Coons coon
  1. CoonMaurice
    Reacties:
    9
    Weergaven:
    553
  2. Mo83
    Reacties:
    22
    Weergaven:
    1.082