Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

de dolle ren

Discussie in 'Gedrag & Karakter' gestart door Calvin, 15 jul 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. #1 Calvin, 15 jul 2005
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mrt 2015
    Vaak hoor ik van andere kattenbezitters dat hun katten "de dolle 5 minuten" hebben. Ik zie het ook bij de kat van mijn moeder en onze birmanen. Even flink tekeer gaan en vervolgens quasi nonchalant om zich heenkijken en zich gaan zitten wassen alsof er niets gebeurd is. Onze Coon heeft dat niet. Hij heeft de hele dag "een dolle dag". Altijd in voor spelen, gek doen en grenzen verleggen. Aangezien hij onze eerste echte Coon is (de eerste was een kruising) vroeg ik me af of dat Cooneigen is om zo speels te zijn of dat dat gewoon komt doordat meneer nog jong is.
    Ik vind het overigens erg leuk om te zien hoe een kat zo maf kan zijn. Vooral die ogen die in 1 x zwart worden alsof ze bezeten zijn :)

Onder de bank kruipen en vanonder de grand foulard alles aanvallen is bijvoorbeeld erg grappig :D
    Hij gaat echt door totdat hij loopt te hijgen. Stom gezicht voor een kat. Meestal zie je katten luie dingen doen ipv zo lang lopen rennen tot ze lopen t ehijgen.

2. Hahaha dat gehijg ken ik wel, dat doet mijn rooie HTK ook wanneer hij zijn dolle uurtjes heeft. Ziet er niet uit zoals hij dan door het huis heen rent het liefst achter Whinnie aan, en dan dat geluid erbij, :lol: :lol: :lol:

3. Yep! Heel herkenbaar!!! En dan nog oren plat, snor op "vijf voor half zeven" en een krul in de staart! Dat is HET teken dat we weer veiligheidshelmen moeten opzetten en crash positie moeten aannemen! :shock:

Groetjes,
    Monique

4. Typisch kattig-gedrag en dat jong zijn telt dubbel en dwars mee.
    Diesel is hier ook een mega drukte maker.

Grote kijkers opzetten en door het huis crossen maar.
    Vooral de bank vind ie helemaal geweldig (dat vinden wij dan meteen een heel stuk minder leuk) dus we hadden al het grandioze idee om beneden in de woonkamer geen speeltjes te leggen maar alleen op hun kamer.
    Dus meneer gaat boven een speeltje halen en crosst alsnog als een gek naar beneden met het speeltje in zijn bek dat ie vervolgens over de hele bank gaat najagen.

BTW....buiten dat gedrag door heel de dag is 11 uur s'avonds wel zijn meest favoriete raasuurtje

5. :D :D :D Wat een mafkezen zijn het toch. Vandaag had onze birmaan een dol halfuur. Geen gezicht. Zijn mooie blauwe ogen waren helemaal zwart en z'n haar stond omhoog als een stekelvarken. Tja, er zat onweer in de lucht en we kregen bezoek.

6. Oh, wij zeggen altijd dat er visite komt als een kat zich uitgebreid achter de oren wast!!!!!!

En als ze zo wild zijn, dan zeggen we ook dat het gaat donderen!

Groetjes,
    Monique

7. Daar moest ik weer enorm aan wennen toen ik weer thuis was :D

Zoals 's ochtends rustig genieten van je bakje koffie en sigaret zonder dat je door 5 Coons/boskatten omver gelopen, besprongen, opzij geduwd en als krabpaal wordt gebruikt :evil:

Maar nu weet ik alweer in welke stoel ik niet moet zitten 's morgens en hoe ik de meeste sprongen kan ontwijken, prachtig :D

8. hier het zelfde hoor, en sinds dat we in een eengezins woning wonen is het dubbel zo erg... ze vinden die trappen helemaal geweldig... de hele dag door zijn er hier wel een paar die het leuk vinden om die een aantal keer op en af te rezen alsof hun leven er van af hangt :mrgreen:

9. #9 Marja, 25 jul 2005
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mrt 2015
    Nu met 6 kittens en 5 grote Coons heb ik hier continue de gekke 5 minuten, alles wordt gebruikt om op te klimmen/af te racen , mee te spelen. Maar weet je nu wat ik het "vervelendste" vind : de bijna groot katten zijn bijna niet te corrigeren en lappen regelmatig de weinige regels aan hun laars.

Kortom het is hier af en toe een beestenbende en ik geniet !!!!!!!

10. hihi ja ik herken het ook hoor.channel is ook zo'n donderskop..aangezien we hier maar 1 poes hebben moet ze zich wel uitleven op de honden die trouwens alles maar toelaten *gelukkig*het mooiste spelletje wat ze kan bedenken is de honden aanvallen..dan gaat ze helemaal boven aan de krabpaal liggen ,gaat haar kontje schudden ogen worden groot en aanvallen maar..die arme honden hebben wat te verduren met deze druktemaker.het liefste pakt ze de staarten van de honden en bijt er dan vervolgens keihard in :wink:
    nu het zomer is vind ze vliegen vangen ook helemaal geweldig..ze vangt ze speeld ze dood en laat ze dan lekker liggen en kijkt mij aan met een blik van..vrouwtje zou je dat niet eens even gaan opruimen?

ze liggen ook vaak met z'n drieen bij elkaar te slapen dat is echt een lief gezicht,een grote labrador een jack russel en dan channel.ik zal er eens een foto van plaatsen.. :D

11. Dat is de Kolder

Hebben honden ook wel eens last van :lol:

12. dus dat hijgen is ook niks bijzonders????

takoda heeft altijd tussen 22:00 en 23:00 zijn nationale rausuurtje en hijgt dan ook ja.
    Ik dacht al dat het weer iets bijzonders was, maar waarschijnlijk normaal van de inspanning of warmte???

13. Het leukste vond ik toch toen ik kittens had als ze hun dolle uren hadden en dan ging dat ook de trappen op en af het grappigste daarvan was dat het net is alsof er een stel volwassen kerels van een kilootje of tig naar beneden komen donderen terwijl het maar van die hummels waren verbazend wat een herrie kunnen die maken...Toen Sky en Luna dat hadden die liepen geen trappen die vlogen trappen.... :lol: :lol: :lol: Maar hijgen nee nooit gezien tenzij ik zelf met ze speel en heel lang doorga..

14. Ik denk dat Calvin gaat hijgen omdat hij gewoon geen grenzen heeft. De birmanen gaan niet verder dan het punt waarop ze zwaar gaan ademen (flanken uitzetten). Dan stoppen ze even en gaan weer verder. Calvin blijft gewoon doorgaan.
    Paarden hebben trouwens ook heerlijke dolle 5 minuten :D

15. Is dat zo...???? echt nooit geweten bijzonder eigenlijk :lol: :lol: :lol:

16. Hehe herkenbaar want hier zit er ook eentje Stitch die ook zo zn gekke 5 minuten heeft en dan rent ie trap op en af en dan glijd ie zowat uit op het laminaat en gaat dan nog ff luidkeels zitten miaauwen wat meer op janken van een jong hondje lijkt.:lol:

17. hier ook hoor de dolle 5 minuten...het liefst de hele kamer doorrennen , over de vensterbank en weer terug..Vooral Orlando en Dulce ( pers ) doen dat vaak met zijn 2en...Even een stopmoment tussendoor en dan kijken waar we nou weer naar toe rennen...Moet af en toe wel eens een plantje redden hier.....

18. :D ach zo herkenbaar, vooral dat gestamp trappen op en af... meestal 's avonds natuurlijk... af en toe denk ik: ze zijn de meubels aan het versjouwen...:(:D en ook onze hond (een rottweiler teefje van bijna 1 jaar) moet het ontgelden, haar wangen en lippen zijn inmddels doorzeefd door de nagels van onze HTK Fiona... "a dog's life" :D

19. Pluk onze main coon van bijna 1 jaar kent dat dolle uurtje ook. En het leukste is als onze jongste dochter van 3 dan mee gaat rennen. Een lol dat die 2 dan hebben! Af en toe stopt Pluk dan om te kijken waar zijn race genoot blijft en zodra hij ziet dat ze in de buurt is dan rent hij verder.

Groeten Nicole

Laden...

Deel Deze Pagina