Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Crème

Discussie in 'Uiterlijk' gestart door Cindy, 17 aug 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Uiteraard is er al het nodige geschreven over kleuren, ik heb het forum zo'n beetje uitgespit, maar heb toch nog een paar vraagjes.
    Mijn nieuwste aanwinst is crème. Maar wat ik niet snap is dat ze qua kleur een stuk lichter is als het crème broer en op haar kop heeft ze weer een veel donkerdere crème vlek. Is haar koppetje dan gewoon wit met een vlek. En haar lijfje, waarom is dat een stuk lichter dan broerlief? Of ligt dat puur aan het feit dat het ene crème niet het andere is?
    Ik weet nog niet welke kleur papa precies is, maar doe mijn best.
    Ik heb een aantal foto's geplaatst van de dame in kwestie.

Deze kennen jullie al.
    Kitje4-1.jpg

Kitje4-2.jpg

Hier het nest van donker naar licht, met Ginger dus uiterst rechts. In vergelijking met de andere twee crème is ze dus erg licht.
    Nest2.jpg

2. Mits de pa van deze ukken zilver is lijkt het mij een zilver.
    Ik heb net een nestje gehad met 3 zilvers en dat zie je 9 van de 10 keer toch wel gelijk bij de geboorte.
    Dit waren onze zilvers.

Ik zie de 2 buitenste kitten rechts bijna zeker als zilvers de oortjes zijn ook al zo wit aan de buitenkant.
    Terwijl de rode ook rode oren heeft.

Conny

3. Ja Conny, je hebt gelijk... Als ik zo jouw foto's zie lijkt dat sprekend op het eerste poesje dat geboren is bij mij. Ik vind de dame helemaal rechts echt te licht voor alleen creme...

4. Vind ik ook.

Hier een foto van het hele nest hier 2 rood witte tabby's en 3 rood/creme zilver tabby's
    Moeders is zoals je kan zien erg licht van kleur maar ze is rood zilver tabby.
    2005-08-04047.jpg

5. #5 mainely, 17 aug 2005
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 apr 2015
    De lichtste zou ik inderdaad in mee kunnen gaan voor zilver, *als*, zoals Conny zegt, Pa (dan wel Ma, toch) zilver is. En slecht zilver ouders kunnen een goed zilveren kind krijgen. Op grond van de foto's zou ik nu voor 2 roden gaan ... Overigens, de linker op foto 2 lijkt blotched :).

Ik denk dat we echt de officiele kleurcodes van Pa en Ma erbij nodig zullen hebben :D.

Voor een foto van een rode kater, die toch *echt* zilver *is* (genetisch!): http://home-4.worldonline.nl/~t237585/bally 1 jaar.htm (hier ook als kitten: Pagina niet beschikbaar | Telfort)

6. Oké, jee, wel erg verhelderend... Thanks!
    Ginger heeft ook een donker vlekje op haar kop. Wauw, lijkt me wel erg gaaf zilver... Dan zou het dus betekenen dat ik maar één creme kitje in het nest heb en drie rode.
    Ben erg benieuwd of ik snel wat hoor van die vorige eigenaar. Misschien dat ik de fokker van paps een mailtje stuur, maar dat is misschien wat voorbarig.

7. YES!
    Ik ben toch maar brutaal geweest en heb de fokker van de vader zelf een mailtje gestuurd. Hij is red silver met wit blotched.
    Ginger zal dan toch ook red silver tabby zijn. Hoe herken ik of ze met wit is?
    En is het andere poesje dan ook met silver?

8. Ik heb nog een foto op weten te snorren van die Pappa...
    10531238_11.jpg

En een met zijn bruid Roosje...
    10531238_31.jpg

Hier zaten ze nog binnen...
    Ik denk dat Ginger erg naar haar vader gaat qua kleur en tekening (dat vlekje op de kop).

Deel Deze Pagina