Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Coongroei

Discussie in 'Uiterlijk' gestart door Guest, 15 jan 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Wij hebben thuis 3 Coonmannen waarvan er twee nu 14 maanden zijn. Ik weet dat een Coon ongeveer tot zijn vierde levensjaar doorgroeit maar ik vroeg me af in hoeverre ze nu nog echt zullen groeien. Ik neem aan dat ze na het eerste levensjaar meer de breedte in gaan?? Ik heb het idee dat ze nu al een tijdje "stil" staan. Kan iemand (met een wat oudere Coon) hier wat meer over vertellen? Ben zo nieuwschierig naar hoe ze er straks uit zien als ze helemaal vol groeit zijn. Natuurlijk heb ik een idee als ik naar katten van een ander kijk en vooral naar de ouders............ maar dit zijn toch je eigen kinders he :wink: :D

2. ......... dit was ik :wink:

3. Ga je morgen naar de show? Daar zullen ze ook wel wat veteranen hebben: over de 6, 7 jaar oud :)
    Niet veel *groei* meer, maar wel volgens de weegschaal. En bovendien, het gaat dan zo langzaam dat je het echt niet meer in de gaten hebt! Maar zo'n veteraan - om die in een 'enkel' kooitje te zetten gaat echt zielig worden! Dus er blijft wel wat groei in zitten. Maar vergelijk maar bij mensen - wat voor verschil verwacht je tussen een 20-jarige en een ~ 40-jarige? En daar zit officieel ook weinig groei meer in :D :D

4. Tja,

als je morgen komt naar Haarlem, zoek mij dan op.
    Ik heb mijn oudje mee ;)

Seagal, 2 maart a.s. zal hij 7 jaar worden, dus nog net geen veteraan ;)

5. Wij zijn al regelmatig naar shows geweest om Coontjes te kijken dus ik weet wel hoe een volwassen Coon er uit ziet, ik vroeg me alleen af hoe lang het ongeveer duurt eer dat onze Coons beertjes worden :lol:

En helaas kunnen wij vandaag niet naar de show maar moeten wij op ziekenhuisbezoek :cry:

6. #6 mainely, 16 jan 2005
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mrt 2015
    Niet op wachten, dus :D . Op een gegeven moment kijk je naar je Coon en denk je "Goh, wat een beer is het ook!", maar wanneer hij dat geworden is? Zal een raadsel blijven. Wanneer worden kinderen groot? Ongeveer dezelfde vraag!
    Sterkte met het ziekenhuis :!:

7. Ja dank je!! Haha ben een beetje ongedulig aangelegd maar dat had je vast en zeker al in de gaten :wink: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

8. Kane is weer super in een groeispurt
    zijn vacht is weer krachtiger aan het terug komen
    zijn kraag komt weer terug die dus eerst smoke achtig was
    nu pik zwart
    als ik kane zo zie naast die kittens dan valt je mond gewoon open
    shit dacht ik is die ook zo klein geweest?
    dat geloof je dan gewoon niet
    Valentino word in april 2 en die is hij nu kwa groei al voorbij gegaan
    alleen al als ik hem op til denk ik jeminee wat heb jij ? lood in je reet? :shock:
    een maand terug gewogen ... kwam ie op de 7 kilo
    dacht dat dat toch wel netjes was voor een coon van net 1 jaar oud

groetjes renate

9. Een volwassen Coon kater heb ik nog niet , wel eentje van nog geen 7 maanden en als ik hem zie groeien - lekkerlijk ZIE groeien - dan denk ik wel, wat moet dat worden als hij is uitgegroeid...... hij is nu al 5 kilo en 3 ons. Wat voor monster moet dat worden als hij volwassen is :( ?
    Maar ik blijf van em houden , hoor.

10. We zetten het vast op de calender.... FEESTJE!!! Dus dan komen we rond 14:00 met zijn allen :D .

Michiel

11. Gisteren op de show een rode kater gezien van nog geen jaar oud met een gewicht van ik geloof 7 kilo :shock: dat is net zo zwaar als mijn drie katten bijmekaar. En groooooootttttt :shock: die gaat de teckel van mijn moeder nog voorbij.

Maar ik heb zo ook weer kleiner gezien dus ligt denk ik ook aan de bouw en de ouders.

12. Ik heb waarschijnlijk dezelfde gezien, maar groot is niet altijd mooi :eek:
    Ik vond deze qua vacht nog niet zo mooi uitgegroeid.

13. Was bij de Finse keurmeester zo tegen half drie toen deze gekeurd werd, het ging tussen de Coon en de Ragdoll/ Birmaan geen idee wat het nou was die 2e hihiih. Ik vond de Coon wel mooi eigenlijk en ook een terechte winnaar in deze klasse maar ja ik ben ook nog niet zo thuis in de show wereld.

14. Wat is mijn Caitlin dan een super lichtgewicht.Die is met haar bijna 15 maanden maar net 3,5 kilo!!Eet mochthans smakelijk en zo maar nooit veel.

15. tja, helaas zal je dan voor een dichte deur staan ;) Mijn baas is niet zo lief om mijn dan vrij te geven..hihiihhi

Gooi het cadeautje voor Seagal maar door de brievenbus';) Vind hij helemaaaaaaaaaal niet erg :lol:

16. Nou ik moet zeggen hij was op zich wel mooi maar ik zelf zou toch een kleinere kat prefereen. Bovendien zijn poezen kleiner dan katers en het ligt ook de lijnen van de ouders.
    Ik zou niet graag een kat willen hebben die echt letterlijk net zo groot is als mijn hond dan vindt ik het ook geen kat meer hahahaaha.

Wat wil Seagal hebben dan voor zijn verjaardag :?:

17. Ik heb in een frans tijdschrift over coons gelezen dat ze in fasen groeien. Soms gaat het zo vlug dat je ze bijna "ziet" groeien, dan ligt het weer een beetje stil, en dan krijgen ze weer een flinke scheut. Ik ben nu op mijn werk maar als ik zo de gewichten hoor dan zal ik mijn twee ventjes vanavond nog eens wegen. Ik heb zo een idee dat Redkin toch zeker de 6 kg voorbij is, dat is een super kanjer. Norton is wat kleiner en fijner van bouw. Ik vraag me soms ook af hoe groot Redkin nog kan worden, zijn vader is in elk geval een héél grote coon.

18. ja precies dat bedoel ik........ als ik zo de vaders van onze heren zie dan beloofd dat ook nog wat :lol:

19. :lol: hallo coonfans,
    ik zit eigenlijkook met een vraag ramses is nu 10 maand en 1 week maar ik vind dat die niet meer groeit hij is al ongeveer 3 maanden niet meer veranderd hij zou volgens mij nog 10 cm in de lengte mogen groeien denken jullie dat hij dat nog zal doen of gaat hij vooral nu inde breedte uitgroeien?ik zou natuurlijk wel willen dat hij nog groter word.zou de oorzaak kunnen liggen aan de voeding hij krijgt namelijk volwassen voeding daar hij gecastreedr is ?GRAAG EEN ANTWOORD A U B ,dat zou mij echt heel veel pleier doen daar ik mij daar enorm zorgen om maak.
    groetjes van een coonfan en van ramses.
    nb:zie zelf op de foto dat hij nog seruis wat mag groeien.

20. Kijk maar even bij het kopje premium voer mengen daar heb ik een reactie gegeven. Na een castratie moet het lichaam vaak ook weer even op orde komen dus een tijdelijke groeistop kan daarmee te maken hebben. Onze Kaz groeit ook heel langzaam maar is verder een prima dier......... komt vanzelf goed hoor. O ja, Kaz is nu ongeveer een maand of 15 en heeft net een groeispurtje achter de rug en nu staat hij weer eventjes stil lijkt wel.

21. Onze dame is nog erg klein. Maar ik zag dat haar moeder ook nog erg klein was. Wel groter als een gemiddelde htk poes. Jackie is met 9 maanden pas 2 kilo. Ik vind het wel erg weinig. Maar misschien komt zij nog in een groeispurt. En ach ze neemt rustig de tijd om te groeien. Mag van mij ook best :D

22. Twister heb ik net gewogen en hij weegt 6kg en is nu 1 jaar oud. Maud is kleiner die is nu 1,5 jr en weegt 3,4 kg.

23. Hoe wegen jullie je katten eigenlijk? Want Jagger is zo'n druktemaker dat ik nooit een goed beeld krijg van hoe zwaar hij nu is. Ja, ergens tussen de 2 en 3 kilo :?:

24. Whinnie is nu 7 maanden en weegt 4 kilo.

Greetz,
    Marleen

25. Je gaat zelf op de weegschaal staan,
    en daarna met kat..
    de gewichten trek je van elkaar af en dan houd je het gewicht van de kat over ;)

26. Ik verafschuw de weegschaal, dus mij zal je er niet op zien staan. Maar als je een btje gedult hebt, dan laten ze zich wel wegen... of niet :lol: gelukkig alleen nog maar bij de dierenarts hoeven wegen en daar bleven ze wel op staan, das zo intresant. :D
    Lilo van bijna 3 is zo'n 4 kilo en Frutsel van 1,5 jaar is ook wel zo'n btje 4 kilo Hijs iets slanker dan Lilo maar heeft meer spier. Jackie begint nu ook eindelijk wat in gewicht toe te nemen, maar veel zwaarder dan 2 kilo is ze niet nog steeds niet.

27. Ik heb een digitale tweedehands babyweegschaal gekocht, met zo'n kuipje.
    Gaat uitstekend !
    Balthazar :
    10 maanden 6 en een halve kilo
    Nina :
    10 maanden 4 en een halve kilo
    :)

28. Oh! Gewoon een digitale keukenweegschaal (tot 5 kg en op 1 gram nauwkeurig) en een vergiet: vergiet op de weegschaal, weegschaal aanzetten (en op 0 zetten), kat er op zijn (of haar) ruggetje er in leggen, even met je vingers boven het koppie freubelen zodat daar even de aandacht op gefocused wordt en snel het gewicht aflezen!

Groetjes,
    Monique

29. hee maar welk merk keukenweegschaal heb jij dan :?: ... die van mij gaat maar tot 2 kg. :wink:

Greetz,
    Marleen

30. Volgens mij is het Siemens... Hij is van RVS en het is een plat rond ding. Een soort vliegende schotel zeg maar...

Aan de voorzijde zit een "vleugel" met daarop het schermpje en links de 0-knop en rechts de aan/uit knop....

Groetjes,
    Monique

31. hmmm, ik heb ook een siemens.... maar tja die gaat echt maar tot 2 kg... heb 'em al wel eens voor de 'gek' gehouden, eerst iets zwaars (haha 2kg, dus) erop gezet en toen op nul gezet... dan kan ik weer tot 4 kg. wegen... maar ja dat werkt nu dus niet meer voor Whinnie :wink: ... Misschien toch maar op zoek naar een andere...

Greetz,
    Marleen

32. Een keukenweegschaal , dat lukt bij mij niet en vooral als je daar een Coon van meer dan 6 kilo probeert mee te wegen .
    Gewoon een babyweegschaal, gaat tot 20 kg, tweedehands kopen op Marktplaats.
    Ik betaalde zo'n 30 euro bij een babyspeciaal zaak .
    Hoef je ook niet te klo***en met een vergiet of emmer :)

33. En het merk is Tefal.

34. oké thanxxxx! 8)

groetjes,
    Marleen

35. En hier is tie dan

36. :lol: :lol: :lol: :lol:
    Hihihihi, heerlijk zo'n weegschaal.. lekker comfortabel... :wink:

37. jaaaaaaaaaaaa zo'n ding wil ik ook altijd al hebben
    toch maar eens naar de prenatal dan

groetjes renate

38. Héé Marja! Dat ziet er chique uit!!! Op hoeveel gram weegt deze nauwkeurig?

Groetjes,
    Monique

39. Pff heb net even zitten neuzen, maar heb jij echt maar € 30,- betaald voor zo'n weegschaal? Nieuw varieren ze van de € 87,- tot € 105,-.... en op marktplaats vragen ze toch zeker € 50,-.. dus ik blijf nog even verder zoeken.... Iemand nog tips??? :rolleyes:

Greetz,
    Marleen

40. kijkshop!!

Deel Deze Pagina