Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Cat-it waterfontein

Discussie in 'Kattenbenodigdheden' gestart door Sjoukje, 25 sep 2004.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Even een tipje:

Vanaf maandag zijn de waterfonteinen bij de intratuin in de aanbieding voor € 24.99.

groetjes.

2. Wordt nieuwsgierig door deze mededeling, wat is het dan zo'n fontein? spelen ze daar mee, of moeten er visjes in waar ze mee spelen :shock:

*mariska*

3. Dit is hem. Mijn poezels zijn er helemaal weg van. Levi was 1 dag binnen en hij wist hoe het werkte. Met de warmte van de afgelopen zomer was het heerlijk. Hele dag vers, koel, stromend water. Het water stroomt over de bol het bakje in. Daar wordt het gefilterd en weer omhoog gepompt.

4. ben zo benieuwd....

Ook ik vroeg me af wat een cat-it waterfontein is en .....
    ik kan geen plaatjes zien, wel "mooie" rode kruisjes....
    :cry: :cry:

Ook de url (http://img.photobucket.com/albums/v159/Helmaa/Zomaars/t-16062004_019.jpg) van de plaatjes rechtstreeks proberen te benaderen geeft geen soelaas, ik denk dat je album niet openbaar is of zo...

groetjes

5. #5 miakoda, 26 sep 2004
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mrt 2015
    kijken of ik hem kan plaatsen :D
    ik heb er zelf ook een en is gewoon ideaal
    denk dat ik er zelf nog 1 ga aanschaffen
    is wel lekker met 8 katten

Geschikt voor ( kleine) honden en katten.
    Net als mensen hebben dieren water nodig om te overleven. Het lichaam van de hond en kat bestaat voor ongeveer 70 % uit water. Het aanmoedigen van uw huisdier om meer water te drinken helpt mee aan een gezonder leven.
    De Cat-it fontein komt tegemoet aan de behoefte van uw huisdier voor een continue beschikbaarheid van water. Circulerend water met een grote blootstelling aan zuurstof levert fris smakend, koud, gefilterd water met veel gezondheids voordelen.
    Het aanmoedigen van met name katten om meer vers water te drinken helpt een gezonde nierfunctie te behouden en blaasgruis te voorkomen.

groetjes renate

6. bof ik ff

heb net met een of andere enquete 20 euro waardebonnen gewonnen. Op de vraag van wie heb ik voor Intratuin gekozen, dacht ach, komt altijd van pas of voor mij wat fleurigs of voor de beesten.

Goede keuze dus, ga volgende week beslist zo'n ding halen. Hoef nu maar een heel klein beetje bij te leggen, heerlijk toch :lol: :D . Bedankt voor de tip, mede namens alle poezels en de hond. :wink:

even praktische vraag, is het snoer een beetje lang??

groetjes

7. ik heb hem gisteren gekocht maar ze zijn er nog niet echt kapot van moet ik zeggen nou heb ik weer van die 'kijk wat de kat niet kent dat vreet/drinkt hij niet' maar het zal vast niet lang meer duren :lol:

8. Wel de andere drinkbakken weghalen hoor. Een kat gaat uit gewoonte weer terug naar de oude plek. Wel in de gaten houden dat ze gaan drinken. Mijn poezels vinden het allemaal nog steeds hartstikke leuk. Ik heb dus alleen de Cat it staan.

9. Ja dat heb ik gedaan hahah zag alleen vanmorgen dat een van de katten beneden uit de bak van de hond wat dronk maar ze drinken ook van de fontein gelukkig.

10. Nou wij hebben er zojuist ook een aangeschaft en deze net gemonteert, de katten vinden het alledrie nog een beetje vreemd. De jongste en bijdehandste telg staat er alleen maar met zijn poot tegenaan te slaan, een natte bende :lol:
    Maar volgens mij gaat het helemaal goedkomen, ze zullen het straks prachtig vinden en niet meer uit een normale drinkbak willen drinken.

11. vooral in de zomer is het heerlijk. Het water is lekker koel.

12. Dat zou voor mij misschien wel handig zijn met Redkin die al de waterbakken leeg haalt :eek:

13. cat-it

hoi, ik ben nieuw hier maar zijn deze cat-it drinkfonteinen bij intratuin te koop????? of een ander merk.

loet :lol:

14. Als het goed is zijn ze inderdaad bij de intratuin te koop. Ik heb hem hier bij Tuinland gekocht voor 24 euro ( was voorheen intratuin).
    Maar ze zijn er hier toch nog niet echt kapot van moet ik zeggen dus ik hoop dat het straks veranderd als de warme dagen voor de deur staan!

15. Het water loopt bij mij alleen niet gelijkmatig over de bol, iemand dezelfde ervaring of een tip?

16. Cat it Waterfontein

Hoi Djinkie,

Als het water niet evenredig over de bol loop moet je met je handen (wel eerst wassen natuurlijk) het water lijden over de bol, helpt dat ook niet dan moet je de stop op de bol een beetje verder opendraaien.

Als tip heb ik nog dat je de bol ook regelmatig van binnen moet schoonmaken en op tijd de filters vervangen.

Vooral in de zomermaanden, hij gaat dan ook veel sneller leeg door de warmte. Bij mij lurken er dan ook 3 MC's, een Pers en een Sibeer eraan.

17. Ik moet zeggen dat ik tot op heden een beetje gemengde gevoelens heb van de gebruik van de fontein. Ik maak 'm met grote regelmaat helemaal schoon, haal alles uit elkaar en maak 'm dan schoon met stromend water en een nieuwe tandenborstel zodat ik goed tussen alle hoekjes e.d. kan komen. Toch ruikt ie niet altijd even fris en maakt ook een zoemend geluid. Op dat laatste heb ik nu enigzins een oplossing gevonden; we hebben een oude keukenhanddoek dubbel gevouwen en onder de placemat gelegd, het dempt iets maar echt tevreden ben ik niet............. eenmaal stuk schaf ik denk ik geen nieuwe aan.

18. Wij hebben er twee, een Cat-It (die bol dus) en een Pet Fountain (een soort watervalletje)

Beiden worden veel gebruikt door de katten. In onderhoud vind ik de Pet Fountain makkelijker (minder hobbeltjes, bobbeltjes en groefjes om te boenen) Op zaterdag gaan beide fonteinen helemaal uitelkaar en was ik ze goed af met dreft. Spoelen, inelkaar zetten en eens in de zoveel tijd de filter vervangen (de filter spoel ik overigens ook heel goed af)

Ik heb nog nooit iets van stank gemerkt en ik gebruik beide fonteinen toch al vanaf december/januari. Wel moet ik toegeven dat de bol iets meer lawaai maakt als de waterval...

Groetjes,
    Monique

19. Nou tis niet echt een stank maar als je die bol uit elkaar haalt wat ik gemiddeld 2 a 3 keer in de week doe dan ruikt ie soms een beetje naar een aqaurium....... of misschien heb ik wel (zoals velen zeggen) een hele scherpe reuk.

20. Bij mij drinken ze uit de kraan of uit schaaltjes die in de wasbak staan waar ik voor hen water in doe, dit naast hun gewone waterbakjes die op de grond staan :D

21. Ja, Jay heeft een vast ochtendritueel: zodra wij opstaan en naar de badkamer lopen, vliegt ze voor ons uit en springt in het bad. Dan moet de badkraan open, drinkt ze uit de kraan en gaat daarna uitgebreid spelen met het water. Vooral het putje waarin al het water verdwijnt is heeeeeel erg fancinerend :lol:

En iedere keer dat we dus de badkamer inlopen (kan dus wel een paar keer zijn, je weet wel: naar de wc, douchen, tandenpoetsen, haren in fatsoen brengen en ga zo maar door) iedere keer springt ze dan het bad in!!! Gekke kat :love7:

Groetjes,
    Monique

22. De bol is ook hier heel favoriet.
    Moet wel zeggen nog nooit iets van een geur te hebben gemerkt en ik heb hem toch al van vorig jaar.
    Word regelmatig schoongemaakt en elke 2 dagen vers water der in (want sinds we hem hebben drinken de katten erg veel)

23. Hebben wij hier ook er zit een luchtje aan van water wat net even iets te lang in de kom heeft gestaan ( tenminste het doet me denken aan het water uit de goudvissenkom van vroeger). Maar nu weet ik dat wij hier in Assen heel erg veel kalk in het water hebben dus ik probeer eigenlijk om de dag vers water er in te doen en inderdaad wekelijks op zaterdag gaat hij hier ook uit mekaar en wordt in een sopje schoongemaakt en met de flessenborstel ook tussen de kleine gaatjes en hoekjes. Toch bevalt hij me wel en ik vindt het geluid nou niet echt storend.

24. Ik zit ook te wachten tot ie de geest geeft hoor! Heel herkenbaar, het aquariumluchtje :?
    Maar ja, de katten zijn er heel content mee.

Ik ga van de zomer in Vancouver op zoek naar een dierenwinkel om een drinkwell mee te nemen. Ik vindt de prijzen in Europa een beetje te gortig, scheelt toch zo'n veertig euro als je hem in Noord-Amerika koopt.

Vorig jaar had ik hem in Louisiana gezien, maar stom stom stom genoeg niet meegenomen. Dus dit jaar wel.

Het meest gruwelijke aan die bol vindt ik nog (naast het aquariumluchtje) dat als je hem openmaakt voor de schoonmaakbeurt, het allemaal een beetje slijmerig aanvoelt, Getver!!

Gelukkig is mijn paps zo lief om dat te doen, dus dat ik het doe komt niet zoveel voor, maar als het moet dan krijg ik flashbacks naar de tijd dat we hier een mega aquarium hadden van 4 meter lang. En als die gereinigd werd, bleugh algenlucht, gatver :twisted:

25. Ik dacht al dat ik de enige was en ik ben juist zo schoon op alles, misschien is het id. wel het kalk in het water zelf :?:

26. Hoeveel water moet een kat eigenlijk normaal gesproken drinken op een dag?
    Het lijkt wel of ze de ene dag veel meer water drinken dan de andere, al is dat door alle bakjes soms moeilijk te bepalen :D

27. Ik ga begin juli naar New York voor 10 dagen , naast heel veel honkbalspullen, kleding etc, zal ik ook veel kattenhebbedingetjes kopen o.a. de drinkwell.

28. Ja die bedoel ik: Drinkwell Petfountain!!! Erg blij mee! Ik heb hem via internet uit Duitsland besteld. Was inderdaad een rib uit mijn lijf! In Amerika is deze dus 50% goedkoper? Tjeemig!

Groetjes,
    Monique

29. Ik heb hier ook de Cat-it fontein staan. Idd dat slijmerige en aquariumluchtje herken ik wel... Maar Jaggertje is er niet bij weg te slaan en zeker nu het zomer wordt neem ik het vaker schoonmaken etc etc maar voor lief :)

30. Maarre houd het leegmeppen van het drinkgedeelte dan op? Of blijven ze dat nog steeds doen?
    Ik zit er nl ook aan te denken om zo'n bol aan te schaffen, in de hoop dat ze dan niet meer zo kliederen en mn parket straks niet bol gaat staan. :D

31. mijn catit, stinkt niet, slijmt niet, bromt niet. Ben uitermate tevreden. Ik heb hem op het aanrecht staan, dus mochten ze met het water spelen dan is er geen man overboord.

32. Kan alleen maar blijven zeggen dat ie niet meurt (stinkt) of slijmerig is.
    Eerder een beetje korrelig door het kalk.

Katten drinken nu echt wel meer dan vroeger met de gewone bakjes

33. Mmmm ik ben toch wel benieuwd aan het worden naar dat ding.
    Werkt hij op een snoer of op batterijen?

34. Op electra... dus met snoer. :D

Greetz,
    Marleen

35. Werkt op stroom.
    Zit een pompje in het fonteintje dat het water rond blijft pompen.
    Ik vind het super en bovendien knal ik m bomvol (das 3 liter water) dus ik hoef me gewoon geen zorgen te maken dat de katten droogvallen omdat ze hun drinkbakje ommikken

36. Maar kan dat ding dan niet nat worden en zichzelf electrocuteren? Ik heb het niet zo op snoeren, katten en water eigenlijk :?

37. Ding weegt een ton. Snoer is beschermd dmv een buis waar het doorheen loopt en een pomp is gemaakt om nat te zijn

38. Oke, dan ga ik eens op pad om zo'n ding te scoren.
    Huh, waar moet ik dan eigenlijk zijn? Intratuin ofzo?

39. Ik heb dat dramading, na een aantal keer al stuk te zijn geweest, weggegooid.
    Ik heb nu een ander soort fontein en dat werkt erg goed.

Pet Mate Deluxe Fresh Flow Fountain
    waterfontein.jpg

waterfontein2.jpg

40. Btw Johan...heb m idd gekocht bij de intratuin maar andere zaken verkopen m ook.
    Prijs geen idee meer.
    Filters vallen qua prijs ook mee.
    Mij bevalt ie echt goed en wil je hem nog eens zien (met snoer) kijk maar op mijn site

Laden...

Deel Deze Pagina