Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Braken en afvallen

Discussie in 'Maag, lever en darm' gestart door coonlover, 25 jul 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Ben vandaag met Cherokee naar de DA geweest. Gister begon hij ineens te braken, geen voedsel maar gal en schuim en hij had er duidelijk moeite mee :( Tussen 6 en 12 uur vanmorgen wel 6 keer!!!
    En hij werd ook zo mistroostig, het zieltje.

Zijn keel was wel rood, geen koorts, wel vergrote nieren, vondt het absoluut niet leuk om aan zijn buik en zij gevoeld te worden.

Hij kreeg in ieder geval een spuitje tegen de misselijkheid en tabletjes.

Omdat hij het dit jaar zeker al twee keer eerder heeft gehad en ook gewicht is kwijt geraakt (in februari woog hij ruim 7 kilo en nu 5,5 kilo) vonden wij en ook de DA het een goed idee om zijn bloed te onderzoeken.

Nu werd dat een aardige slachting, als eerste werd er flink stuk vacht weggeschoren, toen zag de DA dat ze verkeerd gemikt had en nog een stuk moest weghalen :twisted:
    Blijkt meneer ook een holle en rollende ader te hebben, wat dus resulteerde in een half uur durend gevecht. Cherokee die er geen zin meer in had en een frustrerende DA omdat er geen bloed uitkwam, een andere DA erbij en toen kwam er eindelijk bloed uit, moeizaam :twisted:

Vanavond, waarschijnlijk na tienen hoor ik de uitslag, ik hoop op niets ernstigs maar eigenlijk wel op een verklaring.

Maar hij eet voor een zieke kip en zit te bleren om uit de kamer te kunnen. Hij heeft gelukkig niet meer gebraakt sinds een paar uur :D

Nou maar effies afwachten, maar ik ben positief want hij is alweer wat luidruchtiger en beweeglijker :D

2. Ach gossssss
    Wel even de uitslag doorgeven vanavond he?!

Sterkte voor en met het knaapje

3. Wat een stumpertje die cherokee!! Hopelijk komt er niks ernstigs uit!! sterkte ermee!!

4. Gerda,

sterkte enne de duimen zijn aan het werk voor een goed uitslag!!

5. Arme Cherokee!!! Ik hoop dat ze er snel achter zijn wat hij mankeert, Gerda!

6. Dank je wel!!

Het zieltje ligt nu op het bed van mijn ouders, weer errug mistroostig te kijken :cry:

Maar het ergste vindt ik nog wel dat zijn pleegpapa en beste maatje Nazca hem nu gewoon negeert en als Cherokee te dicht in de buurt van hem komt dan valt Nazca hem gewoon aan! Ik heb dat gewoon nog nooit meegemaakt, wat kunnen dieren onderling wreed zijn, de arme schat!!

Ik kan gewoon niet wachten totdat de telefoon gaat :cry:

7. Ach gossie :( :( :(
    Ik hoop dat de uitslag van het bloed mee zal vallen en dat het niks ernstig is...
    Ik duim voor jullie hoor!

8. Gewoon met rust laten ... Spannend - ben benieuwd. Maar je laat het wel weten, he :wink: ?

9. Spannend. Ik hoop dat ze hem kunnen helpen.

Groetjes, Janneke.

10. Gerda, weet je al wat?

Groetjes,
    Monique

11. Tjeetje wat een ellende zeg arme ventje.... Ik hoop dat alles OK komt met hem... :( :(
    Wat een ramp he dat bloedprikken weet ik alles van heb ik ook meegemaakt met mijn Tippie en hopelijk nooit meer... :( :(

12. O wat rot zeg
    Heb je al iets van een uitslag ???

Heb je feliway in huis????
    Probeer dat anders ff op beide katten.
    Nazca kan zo vervelend reageren vanwege de DA geur die aan Cherokee hangt.
    We hebben dat hier na een castratie gehad.

13. Heb je ook op de werking van de schildklier het bloed laten onderzoeken?

Wat ik lees herken ik terug in Rusty.
    En die heeft een verhoogde schildklierwerking.

14. Urine eventueel ook na laten kijken. Bij lever problemen en bij suikerziekte zie je ook deze symptomen..Meid sterkte, ik hoop dat het gewoon een onschuldig iets mag zijn wat makkelijk verholpen kan worden.

gr,kim

15. En, is er al meer bekend wat het nou is? Ik hoop dat het mee valt voor hem ! ! !

16. Oh, die arme knul... Ik hoop dat jullie er snel achterkomen wat er mis is met hem!!
    Veel sterkte!!!!

Groetjes, Jolanda

17. Gisteravond laat belde de DA nog, er waren wat spoedgevallen tussen gekomen en kon niet eerder bellen en onderzoekjes doen.

Zijn bloedwaardes zijn normaal, maar ik weet niet of er ook naar de schildklier is gekeken.

Maar zijn situatie is weer dat ie verschillende keren gebraakt heeft en nog niet opgefleurd is.

Ik heb een kwartier geleden een urine kit bij de DA gehaald en Cherokee deed al snel zijn plasje, dus dat gaat straks al weer naar de DA.

Ik krijg alweer Flashbacks van Ilona de wijlen dochter van onze Chinchilla pers die vertoonde ook hetzelfde gedrag en is jammergenoeg overleden aan te laat ontdekte suiker :cry:

Hij loopt zich ook als een gek te wassen en te drinken, maar dat kan ook weer door het braken komen.

Ik houdt de moed erin, maar het begint een beetje te zakken. Als je hem maar eens kon zien, de flierefluiter is nu .......... snik......

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte.

Groetjes,

Gerda

18. Kop op meis! Houdt de moed erin hoor! Je weet wat ze zeggen: it ain't over 'till the fat lady sings! En ik houd mijn snater dicht dusssss..........

Niet gelijk het ergste denken. Even de onderzoeken afwachten. Het is al een heel goed teken dat het bloed in orde is... Blijkbaar dus geen infectie, lever- of nierfalen anders had het bloed het wel laten zien! Dat zijn toch de eerste dingen die men checkt.

Die schildklier is een optie. Kan je nagaan of hij ergens aan gelikt heeft waar hij vanaf had moeten blijven? Een giftig plantje, een fles chloor, iets dat bedorven was of zoiets?

Nou, hup terug naar die DA, plasje mee en vragen stellen: kan het dit zijn, heeft u hier aan gedacht, enz, enz!

Het komt vast goed met Cherokee hoor!

Groetjes,
    Monique

19. Ik ben net terug van de DA, nogmaals nagevraagd waar zijn bloed op was getest, inderdaad de hele rambam en het zat binnen de waardes.

Ze waren een beetje verbaasd dat de urine er al was :D

Morgen kan ik tussen 1 en half 2 bellen voor de uitslag, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ze veel zullen vinden. De vorige keer had hij namelijk veel kristallen en toen heeft hij voor de zekerheid antibiotica gehad (hoorde ik nu pas), ik had namelijk toen begrepen dat hij zeker weten een blaasontsteking had :?

Maar ik moest hem in ieder geval in de gaten houden en letten op bloed in zijn overgeefsel en ik moet hem iedere week wegen om te checken of hij in zijn gewicht verandert.

Ik ben heel erg blij met onze kliniek, ze staan altijd voor je klaar en zijn meer dan bereid alles uit te sluiten.

Zodra ik morgen meer weet horen jullie het. Enne nogmaals bedankt voor de steun!

20. Moed houden hoor!!!
    Tis net wat Monique al zei , in ieder geval is zijn bloed ok!!!
    Dat heb je in ieder geval....
    Ik hoop dat je manneke weer snel opknapt..
    Sterkte hoor!!

21. Het is gister niet meer geworden, geen computertijd gehad.
    Wel contact gehad met de DA. Er waren rode bloedlichaampjes en wederom veel kristallen gevonden :?
    Maar omdat deze DA Cherokee niet behandeld had kon ze er niet al te veel over zeggen en ging eerst overleggen, en dan zou er vandaag weer contact opgenomen worden.

Niet veel wijzer geworden dus.

Vandaag belde mijn moeder om door te geven dat de DA had gebeld, 't jochie moet morgen om 13.00 uur naar de kliniek. Daar wordt dan een steriele urine extractie verricht, om vervolgens de urine op te sturen naar Utrecht.
    Tevens willen ze een echo van zijn nieren maken, en nog een test maar ik weet niet zo goed meer wat het was. De Nieren wilden ze beter bekijken om te kijken of de nierfilters wel functioneren, of zoiets.

Nu wilden ze geloof ik ook nog in overleg met mij hem nogmaals testen op Felv en Fiv en tevens FIP omdat hij vlak voor Valiants geboorte in huis is gekomen en 5,5 maand met hem heeft opgetrokken. Ze willen het zekere voor het onzekere, zeg maar.

Ik ben blij dat ik ze niet zelf aan de telefoon heb gehad want ik was ze al kwijtgeraakt bij het zeggen van het woord opname :cry:

Ik heb ook totaal geen idee of hij spoedig daarna naar huis mag, maar ik hoop wel 's avonds. Ik had nog wel zoiets van, mjaa zie je wel gewoon een virusje maar nu begin ik toch een beetje bang te worden :cry:

22. Ohhh meid... pfff da's ff schrikken... maar gelukkig hebben ze wel ideëen waar ze naar gaan zoeken/kijken. Dus niet de moed in de schoenen laten zakken! Laat ze hem dan maar goed onderzoeken daarna weet je pas meer vooralsnog geen beren op de weg zien!

23. Wat een leed op het forum de laatste tijd, of lees ik alleen maar de nare berichten.

In ieder geval héél véél sterkte ,ik duim dat jouw mooie mannetje weer gauw gezond is en dat je spoedig weet wat hij mankeert.

24. In ieder geval wordt er goed naar gekeken. Maar wat een gedoe, en wat zul jij je er rot bij voelen! STERKTE!

25. Jemig wat een narigheid, Gerda! We zijn toch al op volle toeren aan het duimdraaien, dus jij kan er ook nog wel bij. Heel veel sterkte!

Groetjes,
    Monique

26. Kop op Gerda moed houden hoor voor je manneke. Het is in ieder geval wel heel goed dat ze hem helemaal gaan bekijken, en ik begrijp dat dat voor jou heeeel spannend is, daarom heel veel STERKTE!

27. Heel veel sterkte ermee!
    Hopelijk komen ze er zo wel achter wat er aan de hand is!

28. Sterkte hoor !!!
    Verdikkie er is wel veel narigheid op het forum he de laatste tijd :(
    Ik duim voor jullie hoor !!

29. Hier ook hoor draaien de duimen weer op volle toeren..claps.gifclaps.gifclaps.gif

30. Heel veel sterkte.

31. Wat akelig toch... ik surf toch iedere keer weer naar dit itempje toe in de hoop positief nieuws te lezen... Ondertussen duim ik me suf!!!

Sterkte Gerda, het is altijd zo waanzinnig rot als 1 van je poezels ziek is.... :cry:

Gr. Jolanda

32. Ik lees dit topic nu pas en schrik van dit nare bericht!
    Ik wens je heel veel sterkte en hopelijk komt er snel goed bericht.

33. Eindelijk weer eens wat goed nieuws, Cherokee heeft echt niet meer gebraakt :D

Hij mocht gelukkig vrijdagavond na 20.00 uur opgehaald worden en zijn organen zagen er goed uit, geen rare dingen.

Ik moest nog even wachten op de urine uitslag, die was later ook goed. Het andere deel wordt in Utrecht onderzocht en daar moet ik zeker een week op wachten.

Thuisgekomen kwam Nazca Blèrend op de kooi afrennen (die ik nog beet had) en rende me omver om bij Cherry te kunnen komen :evil: Zittend op de grond moest ik moeite doen om de kooi open te krijgen omdat Nazca van buiten aan het deurtje zat te klauwen en Cherry van binnen :D
    Er eenmaal uit begon Nazca hem helemaal te knuffelen, hij had hem zo gemist :)

Toen ik eindelijk aan de beurt was om mijn schat een knuffel te geven, schrok ik me een hoedje. Hij is werkelijk kaal van onder, de dierenkliniek is niet zo voorzichtig geweest :evil: Maar de gezondheid gaat voor natuurlijk.

Tja echt antwoorden hebben ze niet kunnen vinden, moet zijn gewicht in de gaten houden. Hij is vergeleken met maandag 300 gram afgevallen :cry: Ik zal blij zijn als hij zijn oude gewicht van ruim 7kg weer terug heeft.

Gister heeft hij voor het eerst weer snoepies gegeten, en hij eet ook alweer erg goed. En daar ben ik errug blij om.

34. He he, lang op gewacht :D. Nou moet het maar de goede kant op blijven gaan! Dieetadvies meegekregen? Of gewoon, laat maar eten zoveel als hij wil :) ?

In ieder geval, blij dat iedereen er weer is, lekker thuis! :)

35. Gelukkig Gerda dat zijn goede berichten en nu bergopwaarts blijven gaan hoor. :D

36. Fijn dat hij weer thuis is Gerda :D :D
    En dat gewicht wat hij kwijt is, is vast de vacht die ze er bij de DA hebben afgeschoren :wink: :wink: :wink:

37. Wat fijn zeg dat het weer de goede kant op gaat!

38. Heerlijk dit goede bericht hopen dat ze je meer kunnen vertellen over een week voor nu heb je hem lekker weer thuis toch heel bijzonder dat ze zo'n band hebben met elkaar... :lol: :lol: :lol: :lol:

39. Gerda wat een opluchting!!!!!!!! Blij toe dat het weer wat beter gaat!!!!!!!

Nog even door blijven duimen voor die uitslag van Utrecht, maar dat zit vast wel snor!

Groetjes,
    Monique

40. Heerlijk dat het weer zo goed gaat!!!! Nu hopen dat de uitslag uit Utrecht ook goed is.

Groetjes, Janneke.

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Braken afvallen
  1. Trudy
    Reacties:
    15
    Weergaven:
    398
  2. Toefje Kunst
    Reacties:
    32
    Weergaven: