Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Baby gewassen

Discussie in 'Vachtverzorging' gestart door Sjoukje, 15 mrt 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Om Sera te laten wennen aan het wassen voor show, mocht ze vandaag de "vuurproef"doorstaan.

Bang voor water is ze niet, want als Pino uit de kraan staat te drinken wordt hij bijna weggeduwd omdat madam met haar neus er boven op moet staan..

Dus verwarming lekker hoog gezet, baby opgepakt en naar boven.
    Eerst lekker een grote handdoek op de grond gelegd en madam gekamt (vind ze heerlijk)
    Toen stapte ze zelf de douchecabine in, luid knorrend (ik denk, das goe...)

Toen de douche aan..dat werdt minder leuk, het motertje ging wat zachter, maar verder nog helemaal niet.
    Baby lekker nat gemaakt, motor was helemaal uit...
    Daarna ingesopt, baby vond het water wat wegliep wel interessant..(de muts) en weer de douche aan en uitspoelen..Nou oke, vin ut niet echt leuk, maar voor uit.

Dus nog een keertje ingesopt en weer uitspoelen..mopperend kroop ze bij mij op schoot..... :rolleyes: Dus Sera uitspoelen en mezelf doorweekt spoelen.... zucht...katten... gelukkig ging ze wel ook zo zitten nadat haar linkerzijde was uitgespoelt dat de rechterzijde ook uitgespoelt kon worden..

Nu maar hopen dat ze dit niet blijft doen..
    met 2,8 kilo is het te doen, maar als ze net als mams een klein vetso-tje wordt van ruim 4 kilo...pfffffff..moet er niet aandenken.. :wink:

Maar ik ben heel benieuwd hoe ze er morgen uitziet als ze goed is opgedroogd ;)

2. Nou Sjoukje het klinkt wel dat het errug goed ging hoor :D

Ik heb zondag Nazca (8kg) gewassen, die dus aboluut niet meewerkte en ik heb nog steeds pijn in mijn rug :evil:

Maar ik moet zeggen dat de meeste Coons wel goed te wassen zijn, ze mekkeren misschien wel maar blijven over het algemeen wel rustig.

En als ik het zo lees dan zal Sera niet een te grote worsteling worden in de toekomst. Het doopbadje ging goed, en dat is meestal een voorbode voor de toekomst :D

3. Ik moet hier nog beginnen met m'n doop badje met isis ik ga dit weekend maar
    even aan de slag.
    Geloof dat het met haar ook geen probleem wordt want ze knort om alles. :mrgreen:

4. Al een geluk dat jij mijn Jack niet moest wassen want dan kon je gegarandeerd eerst effe naar de Spoed!
    Dit lijkt me heel lekker gegaan te zijn!

5. Haar moeder is ook relaxd met wassen, die loopt de hele cabine rond.
    Oscar, Sera haar oom, daarentegen....die gilt en blerht de hele buurt bij elkaar, en heeft het zelfs 1 x voor elkaar gekregen om met zijn kop tussen de schuifdeuren van de douchekabine te krijgen..

Dus ben wel blij dat Sera niet gek wordt en dat het geen worsteling is geworden ;)

Over 1.5 week mag ze weer, voor Arnhem ;)

6. Ik heb vorige week alles gewassen, 4 stuks dus, dat ging vrij goed alleen Snotje maakte er een gevecht van, die vind het dus echt helemaal niks he! :evil:
    IK heb Lucca zijn staart gewassen omdat die vrij vet was zeg maar, heb ik gewoon aan de was gedaan, hij had zoiets van: he wat doe je nou? :shock:
    Maar voor de rest liet hij het toe!
    Totdat hij op de grond werd gezet en zijn staart zag...kwaad op die staart !!!! Grommen en er tegen aan tikken !! :evil:
    Ik heb zo gelachen, gelukkig heeft hij later die morgen zijn staart weer geaccepteerd :wink:

7. :laughing6: :laughing6: :laughing6: :laughing6:

heerlijk beest is de Lucca toch..hahahahaah

8. Hihiihhihi, ja die staarten zijn dan opeens zo anders. :lol: :lol: Ik heb toenet Jackie ook ff gewassen. Vooral haar staart. Die zwiept ze overal in. Ik had eerst mezelf gedoucht en daarna Jackie de badkamer in geroepen. Medame was vrij snel terplekke. Maar toen de deuren van de douchecabine dicht gingen, kreeg ze het toch wel een beetje benauwt. Zeker toen er een wame straal over haar heen gleed. Mauwen dat ze deed, maar gelukkig niet oorverdovend. :D Haar ff gewassen en weer goed uitgespoelt. Ze vond het niet wat, maar goed, ze vond zichzelf heel erg zielug :lol: Haar lekker op de grote handdoek gezet en toen zag ze inderdaad ook haar staart :shock: maar wat is dat nou, zag je haar denken :lol: Heb haar lekker opgerolt in de handdoek en heb haar toen ff lekker boven de kachel laten zitten en afgedroogt. Ze begon zich meteen helemaal schoon te likken natuurlijk. Dus dat word zo nog even goed kammen. Heb haar oren ondertussen ook nog even goed schoongemaakt. En medame zit nu al redelijk opgedroogt in de hangmand zichzelf nog steeds schoon te maken. De staart word al weer wat groter, maar er bleef echt niks meer van over toen ie zo nat was. :lol: Maar goed. Straks is ze weer lekker droog en heeft ze me weer vergeven dat ik haar zo nat heb gemaakt en komt ze weer lekker schoon en fris op mijn schoot gerolt :D

9. heb dus van de week al kane gewassen ook al zo'n kerel van 7 kilo
    maar nu is dus onze deense vent aan de beurt
    ben benieuwd wat hij gaat doen

roosje doe ik niet in bad
    die doe ik alleen een beetje met de verstuiver
    en een glansborsteltje erover heen

groetjes renate

10. Kan je me vertellen wat je met een vertstuiver en glansborsteltje bedoelt?
    Ik kan het namelijk niet :shock:

11. ik heb een leave in shampoo van petsilk
    dus alleen een beetje voor de geur
    en een glans borstel is een hele zachte borstel waar ze heel mooi van gaan glimmen
    je ziet ze wel eens in oude films waar prinsesjes hun haren mee borstelen
    zo'n zijde zachte brostel :mrgreen:

heb hem ook gekocht bij de DA (drogist)

groetjes renate

12. Worden ze daar niet statisch van?
    Van die borstel bedoel ik :wink:

13. nee hoor , in combinatie met wat liquit silk en het borstelen gaat het prima

groetjes renate

14. Zal Petsilk ook op show zondag in Dordt zijn?
    Wat denk je?

15. schijnt een behoorlijke show te zijn
    dus denk het wel

16. Wassen jullie de katten alleen als ze vies zijn of voor de show?
    Of wassen jullie ze tussendoor ook om hun vacht mooi te houden?

17. in prensiepe doe ik het alleen als ik naar show ga
    maar soms zijn ze heel erg groezelig als ze weer eens voor plumo hebben gespeelt en dan doe ik ze ook wel in bad
    maar dan niet het hele was programma wat ik voor show doe
    maar dan zeg maar alleen met de normale kattenshampoo en voor bij de gene waar het nodig is ook de condisener
    maar als het niet hoefd hoefd het niet

groetjes renate

18. Maar doe je ze dan ook echt in bad of zet je ze dan onder de douche?
    Murphey zit wel vaak in de douche als ik aan het douchen ben, maar altijd aan de droge kant van het douchegordijn :D

19. Meestal alleen onder de douce, maar wel in de badkuip

Het water op zich vinden ze niet erg, het is meer de shampoo :(

Als ik ze nat gespoeld heb, dan kijken ze me aan van, we zijn nu toch al schooon waarom moet die shampoo nou :twisted:

Maar ze weten dat ze na het douchen en badderen een snoepje krijgen.

Maar Johan springen ze bij jou niet onder de douche dan als jij er onder staat?
    Deden ze bij mij wel namelijk, in de kittenperiode althans

20. Nee hoor, Murphey zit helemaal in de hoek ver van het water vandaan. Hij komt pas als ik klaar ben en de kraan weer uit is :D
    Ik heb ze ook nog nooit gewassen, maar als ze bij het doen van de vaat bijvoorbeeld per ongeluk nat worden dan vinden ze dat maar niks hoor.

21. Bij ons worden ze alleen gewassen als het echt nodig is... :?

En dat is zo'n 2 keer per jaar, dus dat valt best mee :wink:

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Baby gewassen
  1. Wouter
    Reacties:
    27
    Weergaven:
    1.808

Deel Deze Pagina