Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Poll Anti-vlooienmiddel

Discussie in 'Huid en haar' gestart door Axel, 8 okt 2014.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

?

Welk anti-vlooienmiddel werkt goed?

Peiling gesloten op 8 nov 2014.
  1. Activyl

1 stem(men)
    2,4%
  2. Advantage

26 stem(men)
    61,9%
  3. Advocate

1 stem(men)
    2,4%
  4. Beaphar

0 stem(men)
    0,0%
  5. Bob Martin Spray

0 stem(men)
    0,0%
  6. Bolfo

1 stem(men)
    2,4%
  7. Demavic

0 stem(men)
    0,0%
  8. Effipro

0 stem(men)
    0,0%
  9. Eliminall

0 stem(men)
    0,0%
  10. Exil

2 stem(men)
    4,8%
  11. Fiprospot

0 stem(men)
    0,0%
  12. Flevox

0 stem(men)
    0,0%
  13. Frontline

1 stem(men)
    2,4%
  14. Midaspot

0 stem(men)
    0,0%
  15. Program

3 stem(men)
    7,1%
  16. Stronghold

28 stem(men)
    66,7%
  17. Comfortis

2 stem(men)
    4,8%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. #1 Axel, 8 okt 2014
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2015
    Met welk anti-vlooienmiddel hebben jullie goede ervaring?

Over deze poll:
    • De verschillende huismerken zijn niet meegenomen (Kruitvat, Action et cetera)
    • Het is mogelijk om je stem(men) te wijzigen
    Alle opmerkingen / aanvullingen zullen hier worden samengevat.

Vote-2_zps1ab1a64c.jpg

Carmensita en Vinala vinden dit leuk.
  2. Gestemd!

Axel vindt dit leuk.
  3. Ook gestemd!

Axel vindt dit leuk.
  4. Mis comfortis

Axel vindt dit leuk.
  5. @Monnie@Monnie - Comfortis toegevoegd :)

Negatieve ervaring met een product kun je in de replies zetten. Neem ik op in het topic ;)

Monnie vindt dit leuk.
  6. Gestemd

Axel vindt dit leuk.
  7. Ik heb hele goede ervaringen met stronghold. En ik kan met de dosis voor honden tot 40 kg, al mijn katten met 1 pipet doen.
    Overigens mag je dit niet met andere middelen doen.. er is er nog 1 maar die weet ik dus niet uit mijn hoofd.
    Maar ik doe dit al jaren zo...en het werkt heel erg goed.

Axel en Cartouche vinden dit leuk.
  8. #8 Sjoukje, 8 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2014
    Waarschuwing

Nooit vlooienmiddel voor honden aan katten geven.
    In veel vlooienmiddelen voor honden zit permethrin. Dit is zeer giftig voor katten!

Jacqueline, Axel, cissycraner en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Gestemd :)

Axel vindt dit leuk.
  10. Goede waarschuwing dit zien ze beter als mijn waarschuwing ;)

Axel en Sjoukje vinden dit leuk.
  11. Heb gestemd en bedankt voor het toevoegen @Axel@Axel

Axel vindt dit leuk.
  12. Gestemd toch wel grappig hoe gelijk het opgaat

Axel vindt dit leuk.
  13. Wow ook alweer zoiets goeds aan het nieuwe forum dit valt gegarandeerd op

14. Heb het een en ander aangekruist.
    Met als kanttekening, Bolfo Gold en Advantage zijn precies hetzelfde, alleen een andere merknaam.
    Verder zelfde werkzame bestandsdelen, zelfde fabrikant.

15. Eerste samenvatting van de opmerkingen zijn geplaatst in het startbericht ;)

en als je nog niet hebt gestemd, snel
    doen! Zo kunnen we van elkaar leren welk merk goed werkt tegen vlooien ;)

Axel vindt dit leuk.
  16. Comfortis werkt hartstikke binnen een half uur zijn werkelijk alle vlooien op je kat naar de andere wereld

Sjoukje vindt dit leuk.
  17. Heb begrepen dat frontline, eliminall en effipro ook hetzelfde zijn. Zelfde bestanddelen. Ooit aan een vertegenwoordiger gevraagd wat het verschil was tussen frontline en deze nieuwe producten, maar zijn antwoord kwam neer op dat het verschil in bestanddelen niet verschillend zijn, alleen dat het op moleculair niveau iets zou moeten verschillen.
    Dat klinkt bij mij als: er is geen verschil maar ik moet het toch zien te verkopen...

Sjoukje vindt dit leuk.
  18. Gestemd.

In tegenstelling tot de meesten ben ik zeer tevreden over Frontline Combo. Sinds wij dit aan onze hondjes en katten toedienen is ons huis vlo vrij. Volgens mij gebruiken we Frontline Combo inmiddels zo'n 10 jaar.

19. Ik heb ooit effipro gehad, maar deed niks. Vlooien bleven vrolijk rond springen. :bad:

20. Wij gebruiken ook al een paar jaren Stronghold, en zijn er zeer tevreden over, mede omdat je niet alleen vlooien behandelt, maar ook bepaalde vormen van wormen, en oormijt, dus wij gaan er vrolijk mee door, minstens 1 keer per jaar, we hebben het net deze week gedaan, 1 Coon was een beetje aan de dunne, verder had er niemand last van.

cissycraner vindt dit leuk.
  21. Ik gebruik tegenwoordig Activyl voor de honden en de katten en ben van mening dat dit middel prima werkt. In het verleden Advantage en Stronghold gebruikt, nadeel bij de Advantage was dat sommige katten een kale plek in hun nek kregen.

22. Advantage ...alleen als ze in pension gaan, geef nooit preventief ook niet aan de honden. Blijft toch gif, je kind behandel je ook niet preventief met luizenmiddelen ;)

23. Alle opmerkingen zoveel mogelijk verwerkt in openingstopic.

24. 2 jaar geleden vlooien gehad. Frontline deed niks! Toen advantage gebruikt en binnen een dag zag je de vlooien al slomer worden.
    Stronghold werkt ook goed.

Ik geef ook niet preventief, vind het gif. Alleen diegene die naar de show gaan, krijgen het preventief.

Axel vindt dit leuk.
  25. al 5 jaar Stronghold

Axel vindt dit leuk.
  26. Alle opmerkingen bijgewerkt tot hier. Alvast de tussentijdse resultaten opgenomen op Parasieten Maine Coon

27. Net Owen in bad gedaan en me rot geschrokken.
    Hele buik en achterkant met vlooien toch drie weken geleden efipro gehad, dit werkt dus niet.
    Bij de over buurvrouw net uit nood maar frontline combo geleend in de hoop dat die wel werkt.

28. @andre Emmelot@andre Emmelot druppels pas aanbrengen als de vacht goed droog is anders kans dat het verminderd of niet werkt!
    En vandaag als de wiedeweerga wat bussen omgevingsspray halen en je huis behandelen want met alleen de kat behandelen ben je er niet als er al zoveel opzitten. . Even goed de ligplekken zoals mandjes etc wassen.

29. Ik heb het hele huis onderhanden genomen met omgevingspray.
    De frontline heeft bij owen niet of niet goed gewerk, door die natte vacht dus waarschijnlijk, weer wat geleerd.
    Ik heb nu weer mijn vertrouwde advantage gekocht dat werkte altijd goed, ik snap ook niet dat ik dat andere eerst gekocht heb.
    Maar nu, weet iemand hoeveel tijd er tussen moet zitten voor ik owen met de advantage kan behandelen.
    mijn andere 5 katten zijn gelukkig schoon maar ik heb ze wel preventief behandel nu.

30. In principe moet er tenminste een week tussen zitten. Als je nog steeds levende vlooien tegenkomt zou je nog eens kunnen wassen.

31. Ik heb vanochtend comfortis gegeven aan de katten maar dat is de eerste en laatste keer geweest. :(
    Van de 3 zijn er 2 duidelijk niet lekker en 1 heeft gespuugd en niks meer gegeten nadien. :confused:
    Alleen kliko-poes heeft nog actief interesse voor eten. Maar als hij geen interesse heeft voor eten dan kan ik meteen de da bellen. Hij heeft zijn bijnaam niet voor niks. :D

Dan maar 2 dagen goed opletten en Zazou weghouden bij water (hij spoelt een pipet gewoon uit zijn vacht door zijn kop onder de kraan te steken) maar ik doe dit niet weer!

32. @sneeuwkat@sneeuwkat, niet rot bedoeld maar een vlooienpipet op nieuwjaarsdag na zoveel stress is ook niet zo heel praktisch.

33. Ik houd altijd de 1e aan en zo'n heftige reactie had ik niet verwacht.

Misschien is het niet handig. Toch denk ik dat deze reactie over een week hetzelfde was geweest. Ze zijn er echt fysiek ziek van. De reactie op de pillen is niet van stress maar van hartstikke misselijk zijn.
    Zelfs Caddy is rustiger dan normaal. En die is nog soortement van actief en heeft nog trek.
    De andere 2 zijn ziek.

De heftigheid van de reacties is als volgt:
    Caddy zit aan de bovenggrens van de pil, niet heel beroerd.
    Luna zit in het midden van de gewichtsklasse, die is beroerd.
    Zaas zit meer aan de onderkant van zijn gewichtsklasse en die is er ziek van.

Dus de dosering lijkt er nogal toe te doen.
    Waarbij ik me trouwens keurig aan de voorschriften heb gehouden.

34. Het kan natuurlijk sowieso een reactie zijn. Ik heb er ook weinig ervaring mee, vlooienmiddel heb ik in huis voor het geval dat, afgelopen jaar 1 x gebruikt omdat Martine een vlo bij haar hondje had gevonden (en dan gebruik ik Advantage) en ontwormen doe ik om de paar maanden en dat doe ik met Milbemax of Panacur.

sneeuwkat vindt dit leuk.
  35. Ik dacht slim te zijn omdat Zazou de laatste keer zijn pipet al na een halve dag onder de kraan had afgespoeld. :rolleyes:
    Drinken uit de kraan en spelen met water is zijn beloning als hij 's ochtends zijn supplementen heeft gehad. Dat wilde ik hem niet 2 dagen per maand afnemen.
    Maar met wat ik nu zie denk ik dat dat mindee erg is. :eek:
    Ontvlooien doe ik maandelijks en ontwormen 3-maandelijks.
    Heb jij goede ervaring met Advantage?

36. Ja nog nooit problemen mee gehad, gebruik het ook bij klanten. Heb het van de zomer een x voor mijn katten gebruikt, de laatste x daarvoor was 5 jaar eerder. In 6 jaar geen vlo gezien en ik gebruik het liever niet als er geen reden voor is.

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Anti vlooienmiddel
  1. Sissi87
    Reacties:
    14
    Weergaven:
    651
  2. Corry_v
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    733