Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

"andere katten"

Discussie in 'Uiterlijk' gestart door Djinkie, 20 jun 2004.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Hihi hebben jullie dat nou ook................... ik schaam me er bijna voor :oops:

In principe vind ik alle dieren leuk en ben echt een vervent dierenfreak maar sinds wij onze Coons hebben en ik dus dagelijks deze kanjers zie vind ik andere katten ineens heel raar om te zien. Ze hebben kleine pootjes en een klein dun staartje en ook de kop van een gewone HTK-kat vind ik ineens heel raar.............. alsof het niet klopt.

Vanmiddag zat ik even in onze grote kattenencyclopedie te bladeren en zag ineens een foto van een Brit, nou ik kon er echt ineens niks moois meer aan ondekken en dat terwijl ik dat in de Whiskas reclame hele mooie katjes vond.

Ben ik nou de enige met dit gebrek of ben ik gewoon verliefd en verslaafd aan het uiterlijk van de Coon???

2.  
  3. ??? Wilde je wat zeggen :wink:

4. ik ben het met je eens. Sinds ik de Coon heb 'ontdekt' vind ik de rest niks meer aan. Perzen zijn tegen de muur gerend en missen een neus, HTKtjes hebben zo'n kort en dun staartje, Britten hebben een opgeblazen kop....

en tuurlijk: alle katten zijn leuk/ grappig/ lief, maar voor mij nooit meer iets anders dan die leipe Coons met hun bijzondere karakters! (Perzen bijv. vind ik ook zo saai....)

5. ja sorry, is de eerste keer dat ik op deze site zit, wist nog niet hoe het werkte.
    wij hebben vroeger 2 lieve Europese katten gehad, en nu 4 coons. wij hebben nu ook zo iets van er is geen mooiere kat als een coon

6. nouuuuuuuuu, ik heb drie htk's, 2 britten en vier Coons. En de Coons zijn prachtig, echt waar. En helemaal mijn eigen kampioenen. Maar ik weet ook dat er nog meer mooie rassen op de wereld zijn. Sinds anderhalve week heb ik een Heilige Birmaan Blue tabby point katertje (nu bijna 15 weken) en ik vindt hem prachtig. De wereld stopt echt niet bij de Coons hoor. :D

7. Tja,

ik ben helemaal hoteldebotel van de Coons,
    Maar ik moet Helma helemaal gelijk geven, er zijn nog veel meer andere rassen die ik heeeeel erg mooi vind!
    Ik heb zelf 5 htk's en 3 coons..Ik zal altijd een htk in huis hebben, ik vind ze heel erg leuk en lief.
    Verder vind ik de perzen super gave katten, juist dat ze bijna geen nues als snuit hebben ( want een neus hebben ze wel degelijk!) Want saai zijn de persen absoluut NIET!
    En de oude siamees, tegenwoordig de thai genoemd, vind ik prachtig.

Maar de Coon zal altijd mijn huis bevolken, samen met een htk :wink:

8. o ja maar dat klopt hoor.
    Ik vind Birmanen ook heel mooi en Abessijners enzo... zoveel trouwens. En gisteren liep bij mijn moeder voor de deur ook een perfect mooie jonge HTK. Dus ik kan heus nog wel van andere katten genieten hoor.
    Maar voor mij toch alleen nog maar Coons!

9. Ik kan daar helemaal in komen :lol: :lol: mijn eerste grote kattenliefde waren britten. Ik heb er twee, een lilac poes van 7 jaar en een creme kater van 4 jaar. Sinds ik de coons heb vind ik mijn britten soms echt komiek om zien (sorry schatjes, mama ziet jullie nog altijd even graag hoor) als ik dan bijvoorbeeld de staartjes vergelijk, ocharme, wat een zielig staartje hebben mijn britjes, hahahaha, ik mag daar niet mee lachen hé. Maar ik denk dat het volkomen normaal is dat je nu de maine coon de mooiste kat van de wereld vind want dat doe ik tegenwoordig ook :lol:

10. Nee, ik heb dat helemaal niet, er zijn een aantal rassen die ik echt sneu vind, zoals de sphinx en die kat met die korte pootjes :( maar ik weet zeker dat er mensen zijn die juist die erg mooi vind. Ik vind ook heel veel rassen gewoon geweldig maar zou ik nooit willen hebben, en dat heb ik wel met de Noorse Boskat en de Maine Coon, want daar wordt ik erg hebberig van. :oops:

*mariska*

11. heb ik ook, vooral dat staartje dan denk je: ?? daar klopt iets niet. Ook de vacht is heel anders, vgeel stugger, als ik een normale HTK zie dan heb ik de drang om te aaien veel minder dan bij een coon. Verder vind ik de Somali wel helemaal geweldig.

12. Ik heb nou precies hetzelfde :-D... Maar wel met alle respect naar de mensen die deze katten wel prachtig vinden natuurlijk.

13. Tja Maine Coons zijn prachtige beesten maar mijn HTK katten vind ik ook mooi hoor. Wel anders, maar zeker niet minder mooi :!:

14. ik kan me heirbij helemaal aansluiten!!!!!!

15. Onze buren hebben twee ocicats en mijn zusje heeft een htktje. Steeds als ik die katten van de buren zie denk ik "wat zijn ze dun en wat een rare ogen". Jagger is nu al even groot als die twee volgroeide beestjes. Het HTKtje van mijn zusje is best lief maar er gaat niets boven mijn eigen rooie gekkie :oops:

16. Ik vind onze HTK katten ook nog steeds erg mooi, maar het scheelt wel dat die van ons ook vrij groot zijn. Ik denk dat we ook wel altijd HTK's erbij zullen hebben. Ik had het wel laatst bij 2 Siamezen, die zaten vanaf de tuin van de buren naar onze katten te kijken en toen dacht ik van: "Ieuwww, wat een iele beesten!"

17. Nee hoe gek ik ook op de Coons ben mijn htk'tjes zijn ook even mooi Rana met haar oogjes die niet goed zijn maar kan zo lekker sabbelen bij me, Trude omdat het en dametje is met een pittig karakter, Faye zo lief karakter, verleden jaar heeft ze me zo goed geholpen om kittens moederliefde te geven door ze te wassen, de moederpoes kon door ziekte haar kleintjes niet verzorgen, Josje mijn enigste bejaarde dame van 18 die kijhard begint te snorren als ik de katerkamer binnen kom.
    Aan Perzen met platte neuzen heb ik noit wat aan gevonden vind het een zielig gezicht, Britse kortharen kan ik niet warm voor lopen

18. Nou de ccontjes zijn bij ons ook definitief favoriet!
    Perzen: niet de moderne pers, maar vroeger waren persjes wel erg mooi hoor!
    Oosterse kortharen: hmm, die thai is wel leuk, maar de rest is zo mager en extreem! Ik vind dat gezeik van siamezen wel leuk! Altijd in discussie :lol:
    Birmanen: wel mooi maar te soft
    Noren: ook leuk, maar net geen coon hè? Hetzelfde geldt voor Ragdolls en Siberische...
    Britten: mijn Tommy is een schatje, net een zeehondenbaby! Ik zou hem niet willen missen, maar nooit weer een andere Brit...
    Bengalen: erg, erg mooi! Ik heb alleen een klein beetje moeite met hun voorouders... Ik vind het naar wanneer een van oorssprong wilde kat gevangen moet worden om een tam ras te creeren... Dat zelfde geldt voor de Savannah en de Ocicat.
    HTK: tja, het punt is: ik kan niet zeggen "ik ben dol op de HTK, ik vind ze prachtig"
    tuurlijk: er zijn hele mooie exemplaren, tuurlijk diegenen die ik ken zijn verschrikkelijk lief, maar om nou te zeggen: "ik wil per se een htk'tje"? Nee, dat niet.
    Alle katten met een ingefokte deformatie (of het nu ooit een keertje een freak of nature was of niet) vind ik helemaal niets: Munchkin: een kat hoort normale poten te hebben! Scottisch fold: jakkie! Naaktkatten: bleh! Manx: een staart MOET!!!

Dus we houden het hier maar bij de Coontjes!
    Groetjes,
    Monique

19. Ik vind persen soms net aliens om te zien. Sorry maar ik heb toch liever een neusje erop ;)
    Onze birmanen hebben worstenpootjes vergeleken bij Calvins stelten maar ik vind ze niet vreemd. Een gewone HTK vind ik gewoon netjes in proporties maar rassen met platte koppen daar kan ik maar niet aan wennen.

20. Ja hihihi , inderdaad de Somali vind ik ook prachtig! En de siberische kat vind ik ook mooi. Maar eerlijk is eerlijk de MAINE COON vind ik de ALLERMOOOOOOOOOOOIIIIIIIIIISTE!

groetjes Sandra

21. Haha dat heb ik nou precies zo!
    Voor onze HTK had ik twee Heilige birmanen, ik vond het toen de mooiste katten van de hele wereld! Na de Birmanen kreeg ik Tommie een HTK ik vond hem prachtig! De mooiste HTK die er rondliep was onze Tom (Op zijn hangbuik na)
    Toe we besloten er een poesje bij te nemen keek ik dus weer naar een Birmaantje, maar Dick (Mijn man) wees me op een Maine Coon. Tsja toen ik dat zag was ik verkocht!
    En nu hebben we Skippy, de mooiste kat van de hele wereld! En Tommie? Uh lelijk! Miezerig staartje, grauwe vacht etc. Nee hoor mooi vind ik hem niet meer. Gelukkig is het nog wel de liefste kat die er rondloopt! Alhoewel..................

Skippy is hier nog maar een ukje! inmiddels is ze groter als Tom.
    :sunny: Marjoleine.

22. Hahaha wat een Lolz hier zeg!!

Ik ben helemaal verliefd op de Coon hun uiterlijk karakter doen en laten en natuurlijk hun Geweldige uitstraling!! :love5: :love5:

Ik heb 1 HTK maar zo'n kat is ook super geweldig totaal ander karakter dan de Coon.. Maar ook geweldig SOmmige zijn echt mooi!!

Perzen neej alleen waar een neus op zit, sorry maar ik vind ze niet mooi!
    Ik ken er wat in het echt en sommige zijn gewoon scheel of een rare mond.. Zijn ook geen Show Perzen.

Verder kan ik over andere rassen niets zeggen... Bengaal * geweldig!! En ooit wil ik een Sphynx of bengaal!! gewoon wat anders en hun karakters trekken me wel aan...!! maar dat is later :lol:

Maar wat maak je hier uit net als Moniqeu De Coonies natuurlijk :mrgreen:

:love5::love5::love5::love5::love5::love5:

23. Vroeger was ik een echt perzenmens.
    We hadden er 14 en waren begin 20 :D
    Goldens en Silvers fokten we...en helemaal hysterisch als er eens een blue golden werd geboren.
    Ik vind ze nog steeds het einde ........en hoop toch ooit nog eens een mooie golden te hebben.
    Maar goed als ik dat nu zeg begint er 1 wit weg te trekken :shock:
    Verder kan ik echt helemaal vertederd raken van kittens :D
    Ongeacht welk ras.
    Ik heb wel een overduidelijke voorkeur voor de Coon maar om de rest nu direct tot niet leuk te bombarderen of te iel, te korte staart etc nee dat kan ik niet.

Conny

24. Ik vind meer rassen toch wel erg mooi...maar ik kan ze al slechts allemaal in huis nemen ;)

Ik hou niet van oosterse katten....te dun, iel en spits.
    Perzen gruwel ik van, Munchkins ook.
    Birmanen en Ragdolls vind ik erg mooi (maar ik hou meer van een bontere vacht)
    Bengalen en Ocicatten vind ik geweldig mooi en de Somali is ook super.
    Maine Coon vind ik vreselijk indrukwekkend om te zien en idd die Noor is net geen Coon.

Ik ben heel benieuwd hoe ons kleine ventje opdroogd.

Mijn HTK zijn (sorry voor alle anderen die ook zo denken) de mooiste, liefste en kroelerigste katten ter wereld (behalve Wizzy die is gewoon lelijk en sinds gisteren kaal dus heet nu Sugar Lee Pussy).
    Ik ben nog steeds verliefd op ze...hun lekker dikke compacte lijfjes en bolle kopjes.
    Ik zou ze voor geen geld ter wereld afstaan....mijn lekker rode duo.

Mijn man zou graag een brit willen maar daar trek ik nu niet helemaal zo aan.
    Ik vind ze te perzerig om eerlijk te zijn en hou niet van de kleur ogen in combi met hun vachtkleuren (en tenzij er een golden of cinnamon voorbij komt wandelen zie ik ons niet aan de britten gaan)

Onze volgende zal denk ik toch weer een Coon zijn....en dan ga ik voor een mooi tortie meisje of een gitzwarte knul

Deel Deze Pagina