Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

alweer katerstaart, maar dan ja....wat erger!

Discussie in 'Vachtverzorging' gestart door Ivy- Sandra, 1 jun 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Hallo allemaal

Ik heb een probleem, mijn kater Diesel heeft een katerstaart zoals zo veel katers. Echter nu heeft hij een ontsteking.
    Ik behandel zijn staart erg goed, vind ik zelf, denk ik!
    Eens in de zoveel tijd dan was ik de staart goed met Deep cleansing van pet silk , daarna de andere shampoo van pet silk. En de rest van de tijd met talkpoeder/droogshampoo van Gimpet.
    Gisteren heb ik met callendula geprobeerd de staart te behandelen. Nou dat werd 1 grote puinhoop. Dus weer met Diesel onder de douche en zijn staart wassen. Nou toen schrok ik toch wel hoor, ik voelde soms wat kleine korstjes maar dat waren dus 5 a 6 mee eters en hij had een klein met vocht gevuld bobbeltje, deze knapte kapot en een prut wat eruit kwam. Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen, ik ben bang dat straks van zijn prachtige mooie volle staart niet veel meer overblijft. En het belangrijkst is natuurlijk dat ik niet wil dat mijn lieve kanjer pijn heeft. En het lijkt me toch niet prettig! Ik kan natuurlijk de DA vragen wat ik moet doen, maar waarschijnlijk moet Diesel dan aan de AB. Denk ik !

HEBBEN JULLIE NOG TIPS?

Groetjes Sandra

2. Hey Sandra,

Oh wat sneu voor Diesel!! Voor zover ik lees doe je het heel goed wat betreft het schoon houden van zijn staart....
    Maar het kan af en toe zo zijn dat hij zoveel vet produceert daar dat er niet tegenaan te wassen of poederen is.. en dan loop je het risico dat het gaat ontsteken. Ik denk dat het nu bij Diesel zover is.
    Ik denk dat het verstandig is even een SB kuurtje bij de da te halen om de ontstekingkjes die er nu zijn de kop in te drukken. Calendula zalf op zich is prima, maar ik denk dat de da ook daarvoor even wat anders kan geven, als een creme nodig is.
    Ik neem aan dat hij nog niet gekastreerd is...? dat zou een oplossing zijn, maar ik denk dat dat nog lang niet de bedoeling is hahaha.

Je zou ook naar zijn voeding kunnen kijken, wellicht doet hij het op een andere brok beter. wat geef je hem nu?

Tonja

3. Hoi Tonia

Misschien domme vraag, maar wat bedoel je met een SB kuurtje? bedoel je een AB kuurtje? De S van Synulox misschien?

Nee het is nog niet de bedoeling dat ik mijn prachtige lieverd laat castreren, hij is mijn dekkater. Ik wil nog wel graag een keer een nestje van hem.

Hij krijgt als voer, maine coon 31 van royal canin.

Ik vind het zo zielig voor hem, want het doet hem wel zeer hoor. Als ik aan zijn staart wil zitten dan trekt hij hem gelijk weg. Die arme stakker.

Groetjes Sandra

4. HAHAHA, ja ik bedoelde AB... de S zit akelig dicht bij de A op het toetsenbord... dat krijg je ervan als je niet even naleest wat je schrijft :oops: :wink: .

Maar synulox is geen slechte keuze...

Aha, nee een gekastreerde dekkater is dan geen optie uiteraard hihihi (is hij degene in de foto onder je naam???)

De Maine Coon brokken van RC hebben de neiging om vachten nogal vettig te maken, heb daar al meer mensen over gehoord en ik was er buiten de mooie grootte van de brokken niet enthousiast over. Het meeste succes qua vacht heb ik gehad met Iams (en dan specifiek de Lam).. mooie lange en droge vachten...
    Is een optie..
    Het kan natuurlijk ook zijn dat zijn hormonen ineens opspelen en daardoor nogal op hol springen en dus zorgen voor die enorme katerstaart, dan zal het vanzelf wel weer rustiger worden, maar een AB kuurtje is denk ik wel even op z'n plaats om te voorkomen dat het erger wordt..
    je kan ook bij de da een medicinale shampoo gaan halen, Sebocalm bijvoorbeeld, dat kalmeert de huid...

Tonja

5. HAHAHA een gecastreerde dekkater klinkt wel grappig he! JA de foto is Diesel!

Qua hormoon huishouding zou het kunnen dat die een beetje opgelaaid zijn want Diesel had pas een heel lief en mooi vriendinnetje op bezoek.

Ik ga zo gelijk de DA bellen, hij komt vanmiddag toch om de kittens van Diesel en Kyra te enten, dan kan hij gelijk een kuurtje meenemen en de medicianle shampoo. Dat is wel een goede tip!

Ik heb in het verleden IAMS gegeven maar dat vonden ze toch niet zo lekker.

Groetjes Sandra

6. Ik heb net de DA gesproken en hij neemt een kuurtje mee, maar wil het natuurlijk wel eerst bekijken. En hij neemt een medicinale shampoo mee. Genaamd Allermyl ofzo. Ik weet niet hoe je het schrijft.
    Maar de werking zou kalmerend zijn voor de huid en ontstekingremmend.

PFFF moet Diesel vanavond weer gezellig met me mee onder de douche.
    Gelukkig vind hij het wel prima onder de douche en alleen zijn staart duurt ook niet zo erg lang.

groetjes Sandra

7. hmmm dan zal de oorzaak wel het leuke lieve vriendinnetje zijn geweest :D :wink: .

Die shampoo werkt goed. Gebruikte hem ook wel eens zo tussendoor, of als laatste shampoo van een show wasbeurt als ik flink in de weer was geweest met ontvettende shampo's, om de huid weer een beetje rustig te krijgen..

Tonja

8. Ik ga het vanvond proberen. Ben benieuwd. Het is inderdaad ook een goed idee om deze shampoo dan wat vaker te gaan gebruiken.

Heel erg bedankt voor deze tip.

Groetjes Sandra

9. Heee, toppie! :lol:
    uiteraard moet hij het eerst zien, het is onzin AB te geven als het niet echt nodig is...

Gezellig samen onder de douche, het wordt nog eens een water coon :wink: . hahaha

Mooie kerel hoor die Diesel!!!

Tonja

10. Ach ja... hij is echt gek op water, dus een douche buurt is voor hem geen ramp. Alleen wel voor mijn rug! Opstaan wordt dan ff wat moeilijker. MAar dat heb ik wel voor over! Hij kijkt me ook altijd zo lief aan als we samen onder de douche staan. HAHAHA hij is echt verliefd op me. Ik krijg het ene koppie na de andere! Zo af en toe zeht ie MIIIAAAAAAAAAAAUW!

Dank je, ik vind Diesel ook een erg mooie kerel!.

Groetjes Sandra

11. Mischien een tip voor de volgende keer was zijn staart eens met
    betadine shampoo dit is onsteking remmend en zorgt er voor dat de
    staart niet vet wordt.

Mischien komt de onsteking wel door de pet silk shampoo ik zeg niet dat het
    slecht is hoor voor de show was ik ze hier ook er altijd mee.
    Doordat je een katerstaart heb zijn de klieren al een beetje onstoken
    als je ze dan met petsilk wast kan het zijn dat door de ingredienten
    de staart nog erger onstoken raakt.
    Ik waste arrow zijn staart altijd met de goop en poederde hem altijd met
    show poeder uit duitsland ik weet alleen niet meer hoe dat heet.

12. VAndaag was de DA bij Diesel en hij vertelde mij dat de ontsteking waarschijnlijk niet tengevolge van een katerstaart is maar waarschijnlijk is ontstaan door een nagel die er tijdens het spelen in terecht gekomen is.
    Ja dat zou natuurlijk ook zo kunnen. Hij krijgt nu in elk geval een AB kuurtje.
    Waar kan ik betadineshampoo kopen?

Die talkpoeder die jij gebruikt is dat ook een zwarte talkpoeder? Ik heb ook talkpoeder uit Duitsland van beautiful cats.

Groetjes Sandra

13. De betedine shampoo kan je bij de Apotheek of bij een goede drogist kopen.

De poeder die ik heb is een groene fles en der staat Trocken-Shampoo op
    wat volgens mij droog shampoo betekend.

Hier is een link naar een duitse site waar ik altijd mijn spullen
    bestel volgens mij is hier de petsilk ook goed koper en ze hebben
    veel anderen leuke speeltjes

http://217.172.183.24/shop2/index.php?user=beautyfulcats&sid=8e07c86e740c78d29cfbd6a26ecb2317&hkat=55&vskats=1

14. Famor van mij heeft ook last van een katerstaart, zou die betadineshampoo ook wat voor hem zijn aangezien hij wit is?? En betadinezalf tenminste van die bruine zooi is. Zijn staart poeder ik met rijstzetmeel, is echt prima spul.

Groetjes Marjolein

15. Ik heb wel eens gehoord dat dat juist goed zou zijn voor witte vachten, maar ik moet zeggen: ik zou het niet zo maar aandurven! Straks heb je een maisgele kat!!!! Whahahahah!

Misschien kan je eerst eens een klein stukje proberen? Een voetje bijvoorbeeld?

:lol: :lol: :lol: :lol:

Groetjes,
    Monique

16. Ehmz.... Ik zou die Betadine shampo zeker niet gebruiken bij een witte kat, of als de sodemieter uitspoelen... Ze worden er prachtig geel van hahaha

Een medicinale shampoo van de dierenarts voor ontstoken huid is beter en veiliger voor de witte vacht.

Tonja

17. Hm, komt ie in een eigen kleurklasse - bij de onafhankelijke zou je dan gauw je 'puntjes' hebben - tenzij ze natuurlijk zeggen dat de kleur 'niet erkend' is (en dan hebben ze nog gelijk ook). Bovendien, of je nu waarde moet hechten aan dergelijke puntjes .... :? Maar, het is een idee :D!

18. Wat ik gebruik voor katerstaarten is : Oryzae Amylum ( rijstzetmeel )
    te verkrijgen bij de Apotheek, het is een oud middel ze hebben het vaak niet op
    voorraad maar ze hebben binnen 1 a 2 dagen in huis.
    Het is NIET goedkoop, maar het is een wondermiddel,
    het vet wordt helemaal geabsorbeerd in de poeder en na 24 uur borstel je het met een zachte borstel er zo uit, eventueel nog een keertje herhalen als je nog niet tevreden bent.
    De haren van de staart worden er super zacht van.

Have a nice day :lol:

19. Misschien zit er niets anders op dan zijn staart kaal te scheren, en hem zo te behandelen...?

20. Andor had op een gegeven moment ook een mega vette katerstaart. Hij had er zelfs een kale plek van op z'n staart (een beetje verwaarloosd :oops: :oops: ) Toen heb ik de kale plek op z'n staart eerst schoongemaakt met alcehol (97%) en 2 dagen later z'n staart gewassen.
    Het heeft na die keer heel lang geduurd voordat z'n staart weer vet werd.

21. Gisteren heeft de dierenarts gekeken naar de staart van Diesel en hij zegt dat het een abces is. Waarschijnlijk ontstaan door een nagel tijdens het spelen.
    Het abces is al opengeknapt onder de douche dus de meeste troep is er nu wel uit. Ook is het niet meer zo dik.
    Dus kaal scheren is nu nog geen optie. Pas als het echt heel erg wordt, ja dan zal het wel moeten.

groetjes Sandra

22. Dat deed denk wel erg veel pijn, alcohol op zijn staart, dat PRIKT!!!
    Tenzij hij geen openwondjes had natuurlijk.

groetjes Sandra

23. Andor had geen wondjes op z'n staart. Dus het deed geen pijn. Ik denk dat je kan vergelijken met alcehol op je huid (zonder wondjes) dat voelt alleen koud aan.
    Als Andor een wondje op z'n staart had gehad, had ik het ook niet gedaan.

24. Gelukkig maar, ik had ook niet verwacht hoor dat iemand zoiets zou doen.
    Eigenlijk voelt het wel lekker, alcohol op je huid, inderdaad lekker koel.

Groetjes Sandra

25. Daarom! En je ontsmet de plek, zodat het niet alsnog kan gaan ontsteken.

26. Ik was toevallig vandaag bij de DA samen met mijn moeder aangezien haar pers vandaag werd gecastreerd en toen heb ik nagevraagd wat goeie shampoo is voor een katerstaart en toen heb ik Sebomild shampoo meegekregen, dit zou goed moeten helpen.

Groetjes Marjolein

27. Ik was toevallig vandaag bij de DA samen met mijn moeder aangezien haar pers vandaag werd gecastreerd en toen heb ik nagevraagd wat goeie shampoo is voor een katerstaart en toen heb ik Sebomild shampoo meegekregen, dit zou goed moeten helpen.

Groetjes Marjolein

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - alweer katerstaart erger
  1. Henderika
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    809
  2. Symbas Story
    Reacties:
    2
    Weergaven: