Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Allergie

Discussie in 'Algemeen' gestart door Sjoukje, 29 jun 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Beste mensen,

een kittenkoper van ons blijkt na ruim 4 maand allergisch te zijn voor het katertje, ze wil er alles aandoen om hem te kunnen houden.
    In oktober kan ze pas met een 3 jarig durende medicatie-sessie meedoen.

Het probleem is dat ze dus voor de haren van hem allergisch is.
    Ik heb al aangegeven dat ze zo veel mogelijk moet stofzuigen, kater niet meer op de slaapkamer houden, en alle oppervlakte met een vochtige doek dagenlijks afnemen.

Heeft iemand nog een andere suggestie die ik aan haar kan doorgeven??

2. he bah wat naar, ik heb toen medicatie gekregen dat heet aqua en een neusspray ik ben nl ook allergisch voor katten en knaagdieren en gras ( ik heb alledrie in en om huis) en nu 2 jaar verder moet ik zeggen dat ik amper er nog wat van merk heel soms krijg ik als ik te dicht bij de kat heb gezeten met mijn mond allemaal blaasjes maar dat komt nog maar zelde voor. Nou stofzuig ik dagelijks ( ik vindt het nog leuk ook :wink: ) en de katten mogen hier bij ons niet op de slaaplkamer vanaf begin al niet verder heb ik geen tapijt en vrij makkelijk afneembare stoffen in huis en voor mij heeft dat aardig geholpen wie weet voor haar ook nog.

3. Een luchtbevochtiger? Dan dwarrelt er niet zo veel in de lucht...

Groetjes,
    Monique

4. Jeetje, dan baal je als je opeens na zoveel maanden allergie krijgt :?
    Helaas heb ik geen tips voor je :(

5. Das balen zeg.
    Voor nu zuigen zuigen en nog eens zuigen.

Misschien al een klein kuurtje halen??

6. Gerrit is astmatisch en allergisch...
    Hij heeft oa een neusspray en natuurlijk medicatie voor de astma.
    Het werkt perfect.
    Alles is verder glad in huis.
    En geloof me te netjes is ook niet goed want als je blijft poetsen en schoonmaken bouw je ook geen weerstand op.
    Ik ben geen poetsmens stofzuigen etc doen we iedere dag maar alles nat afnemen 2 a 3 keer per week.......of ik moet echt stof zien liggen :rolleyes:
    Wat ik wel heb ondervonden de laatste jaren is stofzuigen als Gerrit erbij zit erger dan de haren die blijven liggen.Of je moet een superdeluxe stofzuiger kopen met antiallergie filter oa van Dyson.
    Maar een stofzuiger blaast enorm veel fijn stof weer uit en dit is ook vaak de boosdoener om een niesbui oid te krijgen.
    Ik denk dat we allemaal wel mensen kennen met een allergie voor katten.....de een heeft het erger dan de ander.
    Mijn vriendin Eef heeft ondanks haar bewezen kattenallergie 3 Coons en ze bouwt weestand op .......het is in de 2,5 jaar dat zij ze nu heeft al een heel stuk minder geworden.

Conny

7. ik heb haar ook verteld dat ze immuniteit (schrijf je dat zo :? ) moet opbouwen, maar het mailtje wat ik van haar kreeg kreeg ik het idee van dat hij ala minuut weg zou moeten, dus ik in paniek gebeld.
    Maar goed, ze heeft een bloedtest gedaan en weet nu niet precies wat zo moet doen.
    Dus ik heb ook al aangegeven om eerst met haar huisarts te praten voor een tijdelijke overbrugging..

8. Idd bij sommige mensen is het meteen paniek ........ en ruimen ze alles op met haar.
    En toch ga je rond deze tijd ook aan de vakantie denken en moeten er weer een hoop dieren weg "wegens allergie".
    Zou toch doodsneu zijn voor het diertje.

Conny

9. Ik heb sinds Ninoque (de ergste stof en haarbal ) bij ons gekomen is , ook een allergie onwikkeld. :( , zelfs 2 ; voor katten en hooikoorts.
    Vervelende bijwerkingen zoals de bekende niesbuien , rode ogen, ontzettend vermoeid etc, etc. , daarbij komt ook nog eens bij dat ik asmatisch ben .

Ik heb het geaccepteerd, ik doe mijn katten niet weg. misschien een beetje kort door de bocht en waarschijnlijk heb ik een lichtere vorm of een vorm die voor mij acceptabel is dan de vriendin van Sjoukje.

Sinds ik Ninoque van mijn hoofdkussen geweerd heb , heb ik geen echte aanvallen meer gehad, wel blijven de verschijnselen zoals geïrriteerde ogen en vermoeidheid.

Mijn medicatie bestaat uit een pil ( Xyzal ) , een neusspray en oogdruppels . Ik stofzuig één keer per dag en dweilen doe ik ook dagelijks, stof afnemen .................tja, 1 keer in de 3/4 dagen.

Een echte oplossing of tip heb ik helaas niet, ben ook nog zoekende. :?

10. Ik kreeg de eerste schrik op mijn eerste kattenshow. Ik zat daaarbinnen met een paar honderd katten. Tranende en brandende ogen, opgezette slijmvliezen in mijn keel, opgezette klieren en errug Niezen en een knallende hoofdpijn :cry:

Toch maar langs de dokter gegaan, bleek ik dus voor honden, katten, boomschors, pollen, huisstofmeit en nog een paar dingen allergisch te zijn :twisted:

Maar de dokter raadde me aan om het huis zo stof en haarmogelijk vrij te houden.

Als eerste heb ik mijn donzen dekbed in de kliko gegooid en dekens gekocht, dus ouderwets onder lakens en dekens slapen. Ik vindt het toch prettiger moet ik zeggen :D

En medicijntjes natuurlijk, maar ik neem het voor lief, mijn katten hoeven er niet voor weg en de dokter vondt ook niet dat dat hoefde. Hij heeft ze zelf ook en is ook allergisch.

Ik vindt het alleen irritant als ze op de omgeslagen laken ligen (over de dekens heen, zoals in een hotel) want als ik dan ga slapen zitten de haren wel te kriebelen en sta ik als verkouden de volgende ochtend op.

Daarom ben ik ook blij met Nikola de sibeer, Siberen zijn namelijk hypo-allergeen. Ik kan gewoon met gezicht door zijn harendos gaan, no problem :D

Bij allergieën veel shoonmaken en heel veel borstelen, heb je minder haren :D

11. Ik ken het ook allergie, en heb er helaas ook mee te maken.Op het moment heb ik het meest last van de pollen en stuifmeel, hooikoorts. Vroeger was ik ook allergisch voor honden en katten. Ik ben toen bij de dermatoloog met een desensibilisatiekuur begonnen. Ze injecteren je dan met stoffen waar je allergisch voor bent, en dat bouwen ze heel langzaam op. Bij mij heeft het echt heel goed geholpen. Het is een kuur die een paar jaar duurt, en je moet dan 1x per maand om een injectie, maar het is zeker aan te raden om het te doen.

12. ...met stofzuigen verspreid je ook heel veel stofjes....
    Vaak ben je allergisch voor de huidschilfers van de dieren, dus luid het advies niet overdreven stofzuigen. Het nat afnemen en dweilen is wel een goede optie. Misschien kan ze ook eens proberen met een anti-histamine. Die zijn gewoon te koop bij het bv het kruitvat. Anders zou ze eens contact op kunnen nemen met haar huisarts om voor de tussenliggende periode toch wat te krijgen bv. telfast, xyzal of cetirizine.....

13. Ik wil jullie allemaal danken voor het meedenken.
    Ik heb de antwoorden naar haar door gemailt.

14. Ik heb nog even een laatste toevoeging. Als ze tabletten wil gebruiken kan ze het beste Xyzal, Aerius of telfast vragen. Cetirizine en Loratadine wordt nl. niet vergoed door de zorgverzekeraar mits het langer dan 6 mnd wordt gebruikt. Mocht orale medicatie niet voldoende helpen dan zijn er ook oogdruppels en neuspray onder de naam Livocab. Deze vergoedt de vezekering ook.

Groetjes Liz

15. JA! Via huisarts en dierenarts desensitiseren! Dat wil zeggen: kat EVEN uit huis (of weinig contact mee), en dan moet ze een aantal weken een injectie gaan halen (met katten'stof zeg maar) en dat wordt dan opgebouwd en dan kun je er tegen!

(effe simpel uitgelegd, maar mijn vriendin is dierenartsassistente en die gebruikt zo'n moeilijke taal :wink:

O, oeps, die tip stond er al :oops:

16. Geeft niet hoor, beter te veel dan te weinig ;)

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Allergie
  1. dian
    Reacties:
    23
    Weergaven:
    7.115

Deel Deze Pagina