Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

afbrekende snorharen

Discussie in 'Uiterlijk' gestart door Tehya, 1 jul 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Ik zie wel eens kittens en grotere katten waarvan de snorharen steeds afbreken.Er wordt wel ggezegd dat moeder ze vakkundig bijgesnoeid heeft maar ik denk dat er soms andere redenen zijn waarom snorharen afbreken.Iemand enig idee waarom dit gebeurt en kan je dat tegengaan door bepaalde voeding te geven of zo???

2. Ihme heeft ook een aantal afgebroken snorharen... anderen blijven weer wel lang.. geen idee hoe het komt, alhoewel... het spelen met de hond mischien in ons geval ?

3. Diesel heeft dat ook. In het begin toen ik m net in huis had, had ie alleen maar korte stompjes. De DA moest er toen om lachen, was best een komisch gezicht. Nu heeft ie nog steeds hier en daar wat stompjes er tussen staan, maar het grootste gedeelte is inmiddels mooi lang.
    ALhoewel hij denk ik nooit zo'n mooie volle snor zal krijgen als Duncan.

Maar hoe het komt?? Geen idee. Ze spelen allebei evenveel en even wild. Duncan is vaak zelfs een stukje onhandiger dan Diesel en wil nog wel eens ergens tegenaan knallen.
    Tja dus ik kan je niet echt helpen met het vinden van de oorzaak. Is misschien net zoiets als het verschil in grootte tussen alle katten. De ene heeft flexibele snorharen en de andere breekbare :?: (kijk naar de nagels en haren van mensen, is ook zoiets).

groetjes
    N

4. Nou ik weet dat Hamal echt fors gekortwiekt is door een van de oudere dames.
    Ziet idd niet uit maar komt wel goed.

5. Misschien heeft het wel met schoonmaken/houden te maken. Ik weet wel dat wij een hond hadden en als ze de kans kreeg begon ze je wenkbrauwen te epileren met haar voortandjes :? :? Raar beest maar best pijnlijk.. :lol: :lol: :lol: De haren op je arm moesten er ook af dus wat dat voor iets is ik weet het niet maar volgens mij heeft het niets te maken met breekbare snorharen...of voeding :D :D :D

6. Mmm mij viel juist op dat Duscha echt super lange snorharen had. En nog steeds heeft ondanks de wilde stoeipartijen met Dikkie 8)

7. Isis der snorharen waren ook kortgewiekt toen ze nog kitten was
    volgens mij had een van de katten dat hier gedaan, Waarom
    zou het eingelijk niet weten ze zijn nu weer lang.
    Mischien heeft het wel met rangorde te maken. :D

8. Mij is verteld dat het te maken had met het karakter van het kitten.
    Een volgens ma poes te druk kitten word tot orde geroepen middels het kortwieken van de snorharen.
    Omdat snorharen een onderdeel van de belevingswereld zijn mbt tast is een gemis hiervan een oplossing om het kitten iets rustiger te houden.

Nou moet ik zeggen dat hamalleke een echt adhd-tje was toen we laatst gingen kijken dus volgens mij heeft het niet al te gek veel uitgemaakt. ;)

9. Wauw wat gaaf dat iemand (Natas :?: :?: ) uitleg gaf hierover heb heel wat afgegoolged maar nada niks gevonden. Ja dat het gebeurd bij kittens maar geen reden.. :lol: :lol: :lol:

10. Vaak worden de snorharen rond de 5de week gekortwiekt als een kitten te ver bij het nest vandaan gaat. Onze Nolan vond dit ook noodzaak bij de pleegkittens als stief vader zijnde, allemaal stoppeltjes:)

gr,kim

11. Haha wat een komisch verhaal, had die hond van jou niet een soort van "smoothy" neigingen??? :mrgreen:

12. Maffe hond hoor.

Het enige dat mijn Mickey deed was je haar wassen...heel schattig....kwam boven je hoofd liggen en wassen maar :cry: :cry: :cry:
    Helaas is Mickey niet meer en geen enkele kat heeft dit verder hier in huis gedaan.

13. Dank jullie voor het meedenken en de ideeen over het waarom dit gebeurt.

14. Inderdaad die haren hoorde daar niet volgens haar :lol: :lol: :lol:

Was inderdaad een geval apart onze Muffit helaas veel te jong aan botkanker overleden :cry: :cry: :cry: Maar als ik ooit weer een hond zou nemen ga ik weer voor een flatcoatretrever :lol: :lol: :lol:

15. #15 Paul, 3 jul 2005
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mei 2015
    (google nieuwsgroepen)

(google nieuwsgroepen)

(idem)

En het kan dus kennelijk ook andersom.. :wink:
    Hiero

Oftewel.. Het bericht "van horen zeggen" is waarschijnlijk juist (totdat iemand leert praten met kittens en moeder)

Paul

16. Kom het neit dat het blijft haken ergens achter??

17. Een heel nest tegelijk? Altans hier worden meteen alle kittens iedere keer onder handen genomen:) Vorig jaar hebben we een kitten gehad die dit deed bij de andere kittens. Het was een kite die gedumpt was in een maisveld in the middle of nowhere, helemaal in paniek had geen stemgeluid meer over van het vele roepen. Bang voor mannen en geluiden van dichtslaande auto's bezorgden het arme ding bijna een rol beroerte. Maar goed, die kleine was zo blij met zijn nieuwe familie nestbroertjes en zusjes dat ook hier de snnorhaartjes werden gekortwiekt, alleen ze liepen ze ver weg naar zijn mening:)

gr,kim

18. :oops: heel nestje sorry heb ik verkeerd gelezen!

Ach gut wat zielig voor het grut gelukkig heb jij het op gevangen :mrgreen:

19. Nou dat zielige was alleen dat bewuste jongentje vorig jaar hoor, de anderen wisten niet beter net als de gekortwiekte ukken van dit jaar die hadden dus een stief coon vader zonder gedegen kappersopleiding:)

gr,kim

Deel Deze Pagina