Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Advies gevraagd

Discussie in 'Gedrag & Karakter' gestart door Ellie, 6 nov 2004.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Hallo allemaal,
    Ik werd eerder deze week gebeld door een nichtje van mij,in een beetje lichte paniek...
    Zij heeft twee britse kortharen en een H.T.K. een mooi koppeltje bij elkaar.
    De tweede brit heeft ze sinds deze zomer en dat verliep allemaal heel voorspoedig, tot deze week...
    Zij had de twee oudste buiten gelaten en de jongste brit binnen gehouden, ging allemaal ok, tot Binkie( de kleine brit) dacht iets te zien buiten, ging op zijn hoede naar de deur en begon te grommen...o, dacht mijn nichtje zal hem laten zien dat er niets aan de hand is en dat het gewoon zijn huis genootjes zijn...dus doet niets vermoedend de deur open om ze binnen te laten, en toen ging Binkie helemaal over rood zeg maar...en wel zo dat hij zijn ontlasting en al er uitgooide, en bovenop de andere Brit sprong al gillend en krijsend..paniek in de tent dus!
    Uit elkaar gehaald, alles op geruimd en denken "het hoort er allemäal bij"
    Moeten gewoon weer aan elkaar wennen...hij is gewoon geschrokken...
    Maar gister avond belde ze weer dat het "weer"gebeurd was!
    Nu kwam Mikey (de oudste brit) gewoon ergens vandaan lopen, en Binkie ging weer over rood!
    Liet weer zijn ontlasting lopen(kan je er iets bij voorstellen) en sprong weer al gillend bovenop Mikey!! Vechten zo erg dat ze ze bijna niet uitelkaar kon krijgen....ze heeft ze toen op mijn aan raden even apart gezet, en later weer bij elkaar gelaten, en toen ja...niks aan het handje....
    Maar zij is nu toch we lichtelijk in paniek, zo van"ja wat als dit nu met regelmaat gebeurd...wat dan?"
    Ze wil hem graag als dek kater gaan gebruiken, maar kan dat zo wel?
    Ik kon haar daar eigenlijk geen antwoord op geven want ik had nog nooit zoiets mee gemaakt....mijn vraag aan jullie is dan ook, hebben jullie weleens zo iets dergelijks meegemaakt?
    En zo ja, wat te doe dan?
    Ik hoor het graag!

2. Ellie,

laat haar als eerste feliway proberen. Te koop bij o.a. de dierenarts en een goede dierenspeciaalzaak ;)
    Kosten ongeveer € 40.00 voor een stekkerding en vulling.
    Dit bevat feromonen, dit is het zelfde wat een kat afgeeft bij het kopjes geven.
    Wie weet helpt dit om de open kater wat rustiger te houden ;)

Ik hoop dat er nog andere tips komen ;)

3. Bach bloesem therapie ......
    Binkie in een bench zetten (eerst maar buiten :) ), Mikey uit de buurt, laten wennen aan de bench. En dan Mikey op een afstand erbij .... Weet ik eigenlijk niet zo.

Bij Tinley kun je advies vragen (http://www.tinley.nl/katten/kattengedrags.htm) - niet goedkoop, maar .... Er staat een telefoon nummer (0900), dus dat is altijd te proberen! Ook is er de site http://www.kattengedragstherapie.nl/, maar dit is nauw gelieerd met Tinley.

Ik heb zelf absoluut geen ervaring met Tinley. Heb er wel eens wat in positieve zin over opgevangen, en, eigenlijk, veel keus is er niet voor katten probleem gedrag!

STERKTE!
    SUCCES!!!

Groetjes,
    Riëtte

4. Hi Ellie,

De vorige twee antwoorden zijn zeker het proberen waard, maar wat ik nog even wil opmerken: als het mijn kater zou zijn, zou ik beslist deze niet voor de fok willen gebruiken!!!

Misschien heb ik het helemaal mis, maar een fokkat moet zowel mooi van buiten als van binnen zijn en uit jou verhaal maak ik op dat deze kat toch niet helemaal betrouwbaar is...

Hij is misschien in normale situaties heel lief, maar toch, je wilt een stabiel karakter doorgeven aan je kittens en niet een onberekenbaar gedrag.

Bovendien: met de vorige twee antwoorden heb je een remedie als het probleem niet lichamelijk is, maar door onzekerheid of stress veroorzaakt. Voor het zelfde geld is het in plaats daarvan een lichamelijk probleem (een verkeerde hormoonhuishouding of een soort hersen of zenuwprobleem) en dat wil je je kittens toch zeker ook niet meegeven?

Groetjes,
    Monique

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Advies gevraagd
  1. Vinala
    Reacties:
    10
    Weergaven:
    452
  2. manuela1974
    Reacties:
    13