Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Virus en bacteriën

Gezondheid en Ziekte van een Maine Coon - virus en bacteriën.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.
Sorteer:
Titel
Laatste Bericht ↓
  1. Sticky Topics
  2. Simone

Sticky Deze foto kan als schokkend worden ervaren, een kat van binnen met FIP!

Niet prettig om te zien, ja...... maar wel heel interessant. Dank je @Simone
    Reacties:
    32
    Weergaven:
    1.430
  3. Simone

Sticky Een belangrijk stukje over FIP.

Ik dacht dat het per vereniniging verschillend is, zolang er een kat is in je cattery die ziek is en verdacht wordt van fip mag je natuurlijk helemaal niets doen. Of er moet al een poes zwanger...
    Ik dacht dat het per vereniniging verschillend is, zolang er een kat is in je cattery die ziek is en verdacht wordt van fip mag je natuurlijk helemaal niets doen. Of er moet al een poes zwanger zijn dat is dan heel vervelend. En als er een kat overleden is aan fip moet je 6 tot 8 weken dicht....
    Ik dacht dat het per vereniniging verschillend is, zolang er een kat is in je cattery die ziek is en verdacht wordt van fip mag je natuurlijk helemaal niets doen. Of er moet al een poes zwanger zijn dat is dan heel vervelend. En als er een kat...
    Ik dacht dat het per vereniniging verschillend is, zolang er een kat is in je cattery die ziek is en verdacht wordt van fip mag je natuurlijk helemaal niets doen. Of er moet al een poes zwanger...
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    856
  4. Normale Topics
  5. Simone

Belangrijke aanvullende informatie over de FIP test!!

Ik heb allebei de vormen hier gehad en Diesel nu heeft ook de droge vorm. Het is wel besmettelijk anders zouden er niet zoveel katten van ons eraan overleden zijn. Dat is geen toevalligheid, en ik...
    Ik heb allebei de vormen hier gehad en Diesel nu heeft ook de droge vorm. Het is wel besmettelijk anders zouden er niet zoveel katten van ons eraan overleden zijn. Dat is geen toevalligheid, en ik heb vele mensen gesproken die ook een aantal katten in hun groep aan fip verloren zijn. Of...
    Ik heb allebei de vormen hier gehad en Diesel nu heeft ook de droge vorm. Het is wel besmettelijk anders zouden er niet zoveel katten van ons eraan overleden zijn. Dat is geen toevalligheid, en ik heb vele mensen gesproken die ook een aantal...
    Ik heb allebei de vormen hier gehad en Diesel nu heeft ook de droge vorm. Het is wel besmettelijk anders zouden er niet zoveel katten van ons eraan overleden zijn. Dat is geen toevalligheid, en ik...
    Reacties:
    8
    Weergaven:
    762
  6. Simone

Diesel update bericht 17

Op wat een narigheid Hopelijk valt er een andere minder definitieve diagnose Sterkte met Aslan
    Op wat een narigheid Hopelijk valt er een andere minder definitieve diagnose Sterkte met Aslan
    Simone, 18 jan 2017 om 15:33 - Totaal Likes: 5
    Reacties:
    26
    Weergaven:
    231
  7. cheffin

Hij heeft FIP....

Sterkte. FIP is zo oneerlijk
    cheffin, 17 jun 2016 om 21:55 - Totaal Likes: 36
    Reacties:
    36
    Weergaven:
    311
  8. Simba

Paardenmelk

Ik ga het toch ook nogeens proberen, altijd fijn goede ervaringen te lezen. Vond er hier ook een in de regio Paardenmelkproducten
    Ik ga het toch ook nogeens proberen, altijd fijn goede ervaringen te lezen. Vond er hier ook een in de regio Paardenmelkproducten
    Simba, 21 dec 2015 om 09:34 - Totaal Likes: 4
    Reacties:
    15
    Weergaven:
    319
  9. Beestachtig

Duimpjes nodig voor 2 x-jes. - update # 13 / #29

Hier een kleine update over Xem (het is Xem en geen Xavi) en Beauty ' Gisteren voor de controle afspraak bij de DA geweest. Hier hebben we besloten om Xem te laten inslapen. Hij was zo benauwd,...
    Hier een kleine update over Xem (het is Xem en geen Xavi) en Beauty ' Gisteren voor de controle afspraak bij de DA geweest. Hier hebben we besloten om Xem te laten inslapen. Hij was zo benauwd, wilde maar niet groeien, heeft ook zaterdag al een bijna dood ervaring achter de rug. Zijn longetjes...
    Hier een kleine update over Xem (het is Xem en geen Xavi) en Beauty ' Gisteren voor de controle afspraak bij de DA geweest. Hier hebben we besloten om Xem te laten inslapen. Hij was zo benauwd, wilde maar niet groeien, heeft ook zaterdag al een...
    Hier een kleine update over Xem (het is Xem en geen Xavi) en Beauty ' Gisteren voor de controle afspraak bij de DA geweest. Hier hebben we besloten om Xem te laten inslapen. Hij was zo benauwd,...
    Reacties:
    28
    Weergaven:
    391
  10. sopalt

Heerst er iets?

Gelukkig gaat het weer goed
    sopalt, 26 apr 2015 om 14:46 - Totaal Likes: 3
    Reacties:
    9
    Weergaven:
    385
  11. Simone

Uitslagen van het bloed, en een andere kijk op de zaak kleine wijziging bericht 6

Ik zat nog wat stukjes terug te lezen over onze groep en kwam dit topic weer tegen. Het is wel leuk om te melden dat met Diesel die eerst verdacht werd door alle symptomen die hij had nog steeds...
    Ik zat nog wat stukjes terug te lezen over onze groep en kwam dit topic weer tegen. Het is wel leuk om te melden dat met Diesel die eerst verdacht werd door alle symptomen die hij had nog steeds leeft in blakende gezondheid. Hij is niet te tillen en loopt weer helemaal goed. Het trieste is dat...
    Ik zat nog wat stukjes terug te lezen over onze groep en kwam dit topic weer tegen. Het is wel leuk om te melden dat met Diesel die eerst verdacht werd door alle symptomen die hij had nog steeds leeft in blakende gezondheid. Hij is niet te tillen...
    Ik zat nog wat stukjes terug te lezen over onze groep en kwam dit topic weer tegen. Het is wel leuk om te melden dat met Diesel die eerst verdacht werd door alle symptomen die hij had nog steeds...
    Simone, 14 okt 2011 om 15:27 - Totaal Likes: 9
    Reacties:
    14
    Weergaven:
    882
  12. Shanna

Auto immuunziekte (Pemphigus Foliaceus)

Is dat zo? Goh, mijn "huis" dierenarts vond het prima om het daarmee schoon te maken. Ik heb toen wat zitten googlen, en volgens mij vond ik toen op het kattenforum een paar berichten waar dit ook...
    Is dat zo? Goh, mijn "huis" dierenarts vond het prima om het daarmee schoon te maken. Ik heb toen wat zitten googlen, en volgens mij vond ik toen op het kattenforum een paar berichten waar dit ook in geadviseerd werd, en dat het toen beter ging. Bedankt in ieder geval, dan weet ik dat nu. Ik...
    Is dat zo? Goh, mijn "huis" dierenarts vond het prima om het daarmee schoon te maken. Ik heb toen wat zitten googlen, en volgens mij vond ik toen op het kattenforum een paar berichten waar dit ook in geadviseerd werd, en dat het toen beter ging....
    Is dat zo? Goh, mijn "huis" dierenarts vond het prima om het daarmee schoon te maken. Ik heb toen wat zitten googlen, en volgens mij vond ik toen op het kattenforum een paar berichten waar dit ook...
    Shanna, 24 feb 2015 om 13:46 - Totaal Likes: 3
    Reacties:
    9
    Weergaven:
    1.284
  13. Jacqueline

Advies gevraagd...

Na een paar goede gesprekken heeft ze een beslissing genomen... Ze houd de kat, ze weet dat de kans bestaat dat de andere coon besmet kan worden. De dames leven in goede harmonie met elkaar en...
    Na een paar goede gesprekken heeft ze een beslissing genomen... Ze houd de kat, ze weet dat de kans bestaat dat de andere coon besmet kan worden. De dames leven in goede harmonie met elkaar en vechten nooit, ze wil dus dat risico nemen. Zolang beide dames daar nog lopen zullen er geen andere...
    Na een paar goede gesprekken heeft ze een beslissing genomen... Ze houd de kat, ze weet dat de kans bestaat dat de andere coon besmet kan worden. De dames leven in goede harmonie met elkaar en vechten nooit, ze wil dus dat risico nemen. Zolang...
    Na een paar goede gesprekken heeft ze een beslissing genomen... Ze houd de kat, ze weet dat de kans bestaat dat de andere coon besmet kan worden. De dames leven in goede harmonie met elkaar en...
    Reacties:
    14
    Weergaven:
    563
  14. Simone

Nog even een stukje over onze groep!

FIP is een vreselijke ziekte. Ik heb het 2x meegemaakt. Ik kan me dus zo goed voorstellen hoe het moet voelen. De voortdurende angst voor wat er komen gaat. Ik kan me ook voorstellen dat het je...
    FIP is een vreselijke ziekte. Ik heb het 2x meegemaakt. Ik kan me dus zo goed voorstellen hoe het moet voelen. De voortdurende angst voor wat er komen gaat. Ik kan me ook voorstellen dat het je regelmatig teveel wordt!
    FIP is een vreselijke ziekte. Ik heb het 2x meegemaakt. Ik kan me dus zo goed voorstellen hoe het moet voelen. De voortdurende angst voor wat er komen gaat. Ik kan me ook voorstellen dat het je regelmatig teveel wordt!
    FIP is een vreselijke ziekte. Ik heb het 2x meegemaakt. Ik kan me dus zo goed voorstellen hoe het moet voelen. De voortdurende angst voor wat er komen gaat. Ik kan me ook voorstellen dat het je...
    Simone, 19 okt 2014 om 20:51 - Totaal Likes: 4
    Reacties:
    13
    Weergaven:
    460
  15. Manon

Rosie

Zal nu even bellen! :-)
    Reacties:
    5
    Weergaven:
    309
  16. MenM

Mysty ziek, update #16

het is waarschijnlijk een opgezette klier, als het vrijdag nog zo is dan terug eventueel een biopt.
    het is waarschijnlijk een opgezette klier, als het vrijdag nog zo is dan terug eventueel een biopt.
    Reacties:
    20
    Weergaven:
    725
  17. Anna

Oppassen bij net genezen niesziekte??? Graag advies

Jawel, maar dat biedt geen sluitende garantie. Ik heb even op google gekeken: 1. Er bestaat geen inenting tegen alle herpesvirussen (FHV), calicivirussen (FCV) en bacteriën, die niesziekte...
    Jawel, maar dat biedt geen sluitende garantie. Ik heb even op google gekeken: 1. Er bestaat geen inenting tegen alle herpesvirussen (FHV), calicivirussen (FCV) en bacteriën, die niesziekte kunnen veroorzaken. 2. Tegen de calicivirusstam van de entstof ontstaat een goede en langdurige...
    Jawel, maar dat biedt geen sluitende garantie. Ik heb even op google gekeken: 1. Er bestaat geen inenting tegen alle herpesvirussen (FHV), calicivirussen (FCV) en bacteriën, die niesziekte kunnen veroorzaken. 2. Tegen de calicivirusstam...
    Jawel, maar dat biedt geen sluitende garantie. Ik heb even op google gekeken: 1. Er bestaat geen inenting tegen alle herpesvirussen (FHV), calicivirussen (FCV) en bacteriën, die niesziekte...
    Reacties:
    9
    Weergaven:
    707
  18. Anneloes

Nog maar twee weekjes bij ons en nu al ziek

Even een update. Het lijkt ietsje beter te gaan met Junia. Ze heeft vandaag twee keer gegeten en gedronken, netjes gepoept en geplast en hoewel het nog niet echt veel is, had ik het idee dat ze de...
    Even een update. Het lijkt ietsje beter te gaan met Junia. Ze heeft vandaag twee keer gegeten en gedronken, netjes gepoept en geplast en hoewel het nog niet echt veel is, had ik het idee dat ze de tweede keer meer trek had (tussen de middag) dan vanochtend vroeg. Heb uiteraard vaker geprobeerd...
    Even een update. Het lijkt ietsje beter te gaan met Junia. Ze heeft vandaag twee keer gegeten en gedronken, netjes gepoept en geplast en hoewel het nog niet echt veel is, had ik het idee dat ze de tweede keer meer trek had (tussen de middag) dan...
    Even een update. Het lijkt ietsje beter te gaan met Junia. Ze heeft vandaag twee keer gegeten en gedronken, netjes gepoept en geplast en hoewel het nog niet echt veel is, had ik het idee dat ze de...
    Reacties:
    10
    Weergaven:
    754
  19. Dreamcats

Verkoudheid bij katten.

ja, je kan het beste de kinderversie hebben. Ik persoonlijk vind de druppels het handigste, die kan je gewoon door het drinkwater doen. Een druppel of 20 in een grote bak met water, voor 2...
    ja, je kan het beste de kinderversie hebben. Ik persoonlijk vind de druppels het handigste, die kan je gewoon door het drinkwater doen. Een druppel of 20 in een grote bak met water, voor 2 weken, dan 1 stop week, weer 2 weken wel, enz.enz. Succes!
    ja, je kan het beste de kinderversie hebben. Ik persoonlijk vind de druppels het handigste, die kan je gewoon door het drinkwater doen. Een druppel of 20 in een grote bak met water, voor 2 weken, dan 1 stop week, weer 2 weken wel,...
    ja, je kan het beste de kinderversie hebben. Ik persoonlijk vind de druppels het handigste, die kan je gewoon door het drinkwater doen. Een druppel of 20 in een grote bak met water, voor 2...
    Reacties:
    14
    Weergaven:
    4.125
  20. Simone

Ook Dundee is ziek! update bericht 17,36,46 uitslag bloedtest Uithof bericht 55

Sterkte Simone en Wout. Dit gun je niemand.
    Reacties:
    84
    Weergaven:
    4.012
  21. Simone

Toch een FIP test in Duitsland update bericht 5, een klein feestje!

Lees t nu pas, wat een super nieuws zeg!
    Reacties:
    36
    Weergaven:
    1.947
  22. Paasnini

Uitbraak kattenziekte Den Helder

Ik woon gelukkig aan de totaal andere kant van het land ten opzichte van Den Helder maar hoop toch dat dit snel onder controle is en dat dit niet verder afzakt
    Ik woon gelukkig aan de totaal andere kant van het land ten opzichte van Den Helder maar hoop toch dat dit snel onder controle is en dat dit niet verder afzakt
    Reacties:
    24
    Weergaven:
    1.364
  23. Else

Ik vraag me af ivm de aankomende show

Een showbezoek is altijd een risico. Daarom moet je ook niet naar een show gaan met een kat met verminderde weerstand; om wat voor reden dan ook. Zelfs een krolsheid kan een verminderde weerstand...
    Een showbezoek is altijd een risico. Daarom moet je ook niet naar een show gaan met een kat met verminderde weerstand; om wat voor reden dan ook. Zelfs een krolsheid kan een verminderde weerstand geven... Uit wat ik zo af en toe lees, lijkt er een beetje een trend te ontstaan om kittens maar...
    Een showbezoek is altijd een risico. Daarom moet je ook niet naar een show gaan met een kat met verminderde weerstand; om wat voor reden dan ook. Zelfs een krolsheid kan een verminderde weerstand geven... Uit wat ik zo af en toe lees, lijkt er...
    Een showbezoek is altijd een risico. Daarom moet je ook niet naar een show gaan met een kat met verminderde weerstand; om wat voor reden dan ook. Zelfs een krolsheid kan een verminderde weerstand...
    Reacties:
    15
    Weergaven:
    989
  24. Simone

Toch weer FIP in de groep

Wat intens triest dat jullie en de katten weer met deze verdomde ziekte te maken krijgen. Wat moet dit ontzettend moeilijk voor jullie zijn. Ik kan jullie alleen maar sterkte toewensen...
    Wat intens triest dat jullie en de katten weer met deze verdomde ziekte te maken krijgen. Wat moet dit ontzettend moeilijk voor jullie zijn. Ik kan jullie alleen maar sterkte toewensen...
    Reacties:
    64
    Weergaven:
    3.593

Topic Weergaveopties

Laden...