Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Spieren, skelet en gewrichten

Gezondheid en Ziekte van een Maine Coon - spieren, skelet en gewrichten.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.
Sorteer:
Titel
Laatste Bericht ↓
  1. Sticky Topics
  2. Corry_v

Tip Tip FCKS, otw flat chest kitten syndrome

We hebben er uiteindelijk allemaal samen voor gekozen haar toch niet te laten opereren omdat daar ook weer risico's aan zaten en ze het duidelijk goed deed, zonder groeiachterstand etc. Toen heb...
    We hebben er uiteindelijk allemaal samen voor gekozen haar toch niet te laten opereren omdat daar ook weer risico's aan zaten en ze het duidelijk goed deed, zonder groeiachterstand etc. Toen heb ik haar laten verhuizen en zijn ze bij de nieuwe dierenarts nog 2 keer op extra controle geweest. Ze...
    We hebben er uiteindelijk allemaal samen voor gekozen haar toch niet te laten opereren omdat daar ook weer risico's aan zaten en ze het duidelijk goed deed, zonder groeiachterstand etc. Toen heb ik haar laten verhuizen en zijn ze bij de nieuwe...
    We hebben er uiteindelijk allemaal samen voor gekozen haar toch niet te laten opereren omdat daar ook weer risico's aan zaten en ze het duidelijk goed deed, zonder groeiachterstand etc. Toen heb...
    Corry_v, 8 feb 2017 om 08:46 - Totaal Likes: 39
    Reacties:
    18
    Weergaven:
    295
  3. Sjoukje

Tip Hoe herken je artrose bij je Coon?

Dubbel
    Dubbel
    Dubbel
    Dubbel
    Sjoukje, 13 apr 2015 om 20:22 - Totaal Likes: 3
    Reacties:
    6
    Weergaven:
    602
  4. Normale Topics
  5. Rieti

Heupkopresectie

Fijn te horen dat het beter gaat
    Rieti, 22 mei 2017 om 20:40 - Totaal Likes: 8
    Reacties:
    19
    Weergaven:
    125
  6. Abella

Trillende/knakkende achterpoten of heupen

goed dat er ook naar de heupen is gekeken! En verder goed in de gaten houden, zodra je ziet of merkt dat hij er last van gaat krijgen zal er een operatie nodig zijn. Het herstel zal voor beide...
    goed dat er ook naar de heupen is gekeken! En verder goed in de gaten houden, zodra je ziet of merkt dat hij er last van gaat krijgen zal er een operatie nodig zijn. Het herstel zal voor beide partijen veel geduld vergen, verplichte benchrust ;) Laten we hopen dat dit heel lang niet nodig zal...
    goed dat er ook naar de heupen is gekeken! En verder goed in de gaten houden, zodra je ziet of merkt dat hij er last van gaat krijgen zal er een operatie nodig zijn. Het herstel zal voor beide partijen veel geduld vergen, verplichte benchrust...
    goed dat er ook naar de heupen is gekeken! En verder goed in de gaten houden, zodra je ziet of merkt dat hij er last van gaat krijgen zal er een operatie nodig zijn. Het herstel zal voor beide...
    Abella, 11 mrt 2017 om 15:23 - Totaal Likes: 14 ... 2
    Reacties:
    40
    Weergaven:
    415
  7. debstert

Artrose

Fijn dat hij zich weer beter voelt nu. Echt vervelend die artrose
    debstert, 2 dec 2016 om 13:01 - Totaal Likes: 17
    Reacties:
    16
    Weergaven:
    194
  8. cheffin

Prothese kat

Geweldig wat ze tegenwoordig toch al niet kunnen!
    cheffin, 19 feb 2017 om 18:42 - Totaal Likes: 6
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    86
  9. roefje

Sharima last van haar rug

Nee hun etensbakken staan op een verhoging zodat ze niet hoeft te bukken. Het rare is ik zie haar nauwelijks brokjes eten alleen 2x dgs het vlees ze daar staat ze wel voor op.
    Nee hun etensbakken staan op een verhoging zodat ze niet hoeft te bukken. Het rare is ik zie haar nauwelijks brokjes eten alleen 2x dgs het vlees ze daar staat ze wel voor op.
    roefje, 30 jan 2017 om 14:20 - Totaal Likes: 2
    Reacties:
    14
    Weergaven:
    133
  10. Brenda

Spondylose erfelijk?

Even als upje mocht iemand er baad bij kunnen hebben: ik zal dat Kate weer wat moeilijker ging lopen i.v.m. kou + omdat ze geen mobility brokken meer eet (vanwege oogprobleempjes). Ik had al...
    Even als upje mocht iemand er baad bij kunnen hebben: ik zal dat Kate weer wat moeilijker ging lopen i.v.m. kou + omdat ze geen mobility brokken meer eet (vanwege oogprobleempjes). Ik had al vanalles geprobeerd qua glucosamines etc. maar ze vond niks lekker :( Aan de hand van dit bericht ben...
    Even als upje mocht iemand er baad bij kunnen hebben: ik zal dat Kate weer wat moeilijker ging lopen i.v.m. kou + omdat ze geen mobility brokken meer eet (vanwege oogprobleempjes). Ik had al vanalles geprobeerd qua glucosamines etc. maar ze vond...
    Even als upje mocht iemand er baad bij kunnen hebben: ik zal dat Kate weer wat moeilijker ging lopen i.v.m. kou + omdat ze geen mobility brokken meer eet (vanwege oogprobleempjes). Ik had al...
    Brenda, 6 sep 2014 om 15:41 - Totaal Likes: 4
    Reacties:
    12
    Weergaven:
    398
  11. Paasnini

Yari's, pl, hd en spondylose (en meer) #32

Snap ik helemaal. Je doet er ook alles aan om je belofte na te komen, dus daar ligt het niet aan. Geef hem maar een dikke knuffel en ook aan Pjotr want die zal vanwege zijn naam altijd extra...
    Snap ik helemaal. Je doet er ook alles aan om je belofte na te komen, dus daar ligt het niet aan. Geef hem maar een dikke knuffel en ook aan Pjotr want die zal vanwege zijn naam altijd extra speciaal voor mij zijn.
    Snap ik helemaal. Je doet er ook alles aan om je belofte na te komen, dus daar ligt het niet aan. Geef hem maar een dikke knuffel en ook aan Pjotr want die zal vanwege zijn naam altijd extra speciaal voor mij zijn.
    Snap ik helemaal. Je doet er ook alles aan om je belofte na te komen, dus daar ligt het niet aan. Geef hem maar een dikke knuffel en ook aan Pjotr want die zal vanwege zijn naam altijd extra...
    Paasnini, 23 mrt 2016 om 07:47 - Totaal Likes: 18 ... 2
    Reacties:
    45
    Weergaven:
    567
  12. debstert

Vraagje over onsior

Dank je wel :)
    debstert, 12 jan 2017 om 16:27 - Totaal Likes: 4
    Reacties:
    5
    Weergaven:
    89
  13. EllenLaLau

Pectus excavatum - opereren? #7

Lastig... ik denk dat ik in dit geval wel voor de operatie zou gaan. Dit ivm haar recente infectie en de relatief grote kans op herhaling daarvan. Ik heb twee katten met een beschadigde darmflora...
    Lastig... ik denk dat ik in dit geval wel voor de operatie zou gaan. Dit ivm haar recente infectie en de relatief grote kans op herhaling daarvan. Ik heb twee katten met een beschadigde darmflora door AB... Bij een is dat een allergie voor diverse zaken geworden, bij de ander (de platte kater)...
    Lastig... ik denk dat ik in dit geval wel voor de operatie zou gaan. Dit ivm haar recente infectie en de relatief grote kans op herhaling daarvan. Ik heb twee katten met een beschadigde darmflora door AB... Bij een is dat een allergie voor...
    Lastig... ik denk dat ik in dit geval wel voor de operatie zou gaan. Dit ivm haar recente infectie en de relatief grote kans op herhaling daarvan. Ik heb twee katten met een beschadigde darmflora...
    EllenLaLau, 1 dec 2016 om 11:54 - Totaal Likes: 11
    Reacties:
    13
    Weergaven:
    194
  14. debstert

Botverlies in rocky zijn elleboog#update

Succes morgen! Hopelijk krijg je nu duidelijkheid!!
    debstert, 22 nov 2016 om 18:13 - Totaal Likes: 33 ... 2
    Reacties:
    40
    Weergaven:
    298
  15. Linda2207

Sam loopt af en toe mank

Ja dan snap ik de keuze!
    Ja dan snap ik de keuze!
    Ja dan snap ik de keuze!
    Ja dan snap ik de keuze!
    Linda2207, 8 nov 2016 om 13:44 - Totaal Likes: 14
    Reacties:
    16
    Weergaven:
    290
  16. Drac

Elleboog

Dankjewel! De schouder beweegt nu ook anders ivm mank lopen, maar in geval van vastzetten zal er denk ik zoals je zegt meer vanuit zijn schouder bewogen worden. Goed om te horen dat de teckel zo...
    Dankjewel! De schouder beweegt nu ook anders ivm mank lopen, maar in geval van vastzetten zal er denk ik zoals je zegt meer vanuit zijn schouder bewogen worden. Goed om te horen dat de teckel zo goed kan rennen!
    Dankjewel! De schouder beweegt nu ook anders ivm mank lopen, maar in geval van vastzetten zal er denk ik zoals je zegt meer vanuit zijn schouder bewogen worden. Goed om te horen dat de teckel zo goed kan rennen!
    Dankjewel! De schouder beweegt nu ook anders ivm mank lopen, maar in geval van vastzetten zal er denk ik zoals je zegt meer vanuit zijn schouder bewogen worden. Goed om te horen dat de teckel zo...
    Reacties:
    5
    Weergaven:
    180
  17. Lizzy90

Epifysiolyse, update #25, #48

Fijn dat het iets beter gaat :) :) Hopelijk gaat hij vanaf nu snel vooruit en voelt hij zich snel weer helemaal beter. Dan komt het met het gewicht vanzelf weer goed :)
    Fijn dat het iets beter gaat :) :) Hopelijk gaat hij vanaf nu snel vooruit en voelt hij zich snel weer helemaal beter. Dan komt het met het gewicht vanzelf weer goed :)
    Lizzy90, 23 mrt 2016 om 16:01 - Totaal Likes: 13 ... 2
    Reacties:
    49
    Weergaven:
    788
  18. Dayenne

Zorgen om Fearless

Fearless was na een paar dagen alweer de oude. Alleen het weekend sprong ze weer ergens verkeerd en liep ze weer kreupel met dezelfde poot. Denk toch dat het haar artrose is en dat ze al wat...
    Fearless was na een paar dagen alweer de oude. Alleen het weekend sprong ze weer ergens verkeerd en liep ze weer kreupel met dezelfde poot. Denk toch dat het haar artrose is en dat ze al wat ouder is wat haar parten speelt. Blijf haar voorlopig dan ook ondersteunen met een onderhoudsdosis van...
    Fearless was na een paar dagen alweer de oude. Alleen het weekend sprong ze weer ergens verkeerd en liep ze weer kreupel met dezelfde poot. Denk toch dat het haar artrose is en dat ze al wat ouder is wat haar parten speelt. Blijf haar voorlopig...
    Fearless was na een paar dagen alweer de oude. Alleen het weekend sprong ze weer ergens verkeerd en liep ze weer kreupel met dezelfde poot. Denk toch dat het haar artrose is en dat ze al wat...
    Dayenne, 16 mrt 2016 om 22:53 - Totaal Likes: 11
    Reacties:
    13
    Weergaven:
    253
  19. Bleike

Gewoon een dagje ouder geworden?

Wij gaven onze htk destijds Gelatinaat van Primeval, werkte heel goed bij hem! Hopelijk kan je mannetje nog een tijdje vooruit met zijn nieuwe medicijnen.
    Wij gaven onze htk destijds Gelatinaat van Primeval, werkte heel goed bij hem! Hopelijk kan je mannetje nog een tijdje vooruit met zijn nieuwe medicijnen.
    Bleike, 15 jan 2016 om 22:12 - Totaal Likes: 2
    Reacties:
    7
    Weergaven:
    257
  20. Jannie Dame

Patella

Ik denk dat je hem dan beter als dat lukt de eerste tijd rustig op een kamer moet houden in de bench of zorgen dat hij nergens op kan. Hem af en toe onder toezicht in de woonkamer laat..en ook...
    Ik denk dat je hem dan beter als dat lukt de eerste tijd rustig op een kamer moet houden in de bench of zorgen dat hij nergens op kan. Hem af en toe onder toezicht in de woonkamer laat..en ook zorgen dat hij niet kan klauteren etc..zo vervreemd hij niet van de andere..of een tuigje een goed...
    Ik denk dat je hem dan beter als dat lukt de eerste tijd rustig op een kamer moet houden in de bench of zorgen dat hij nergens op kan. Hem af en toe onder toezicht in de woonkamer laat..en ook zorgen dat hij niet kan klauteren etc..zo vervreemd...
    Ik denk dat je hem dan beter als dat lukt de eerste tijd rustig op een kamer moet houden in de bench of zorgen dat hij nergens op kan. Hem af en toe onder toezicht in de woonkamer laat..en ook...
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    197
  21. sneeuwkat

APK Caddy

Onze Jondalar had dat ook met zijn knie, dat ie wat verder naar buiten draaide als hij zat, volgens de orthopeed was dat wel een teken dat er iets niet helemaal oké is. Hij zag dat direct op de...
    Onze Jondalar had dat ook met zijn knie, dat ie wat verder naar buiten draaide als hij zat, volgens de orthopeed was dat wel een teken dat er iets niet helemaal oké is. Hij zag dat direct op de filmpjes die ik stuurde. Wij kregen na de operatie (en ook daarvoor) namelijk het verzoek filmpjes te...
    Onze Jondalar had dat ook met zijn knie, dat ie wat verder naar buiten draaide als hij zat, volgens de orthopeed was dat wel een teken dat er iets niet helemaal oké is. Hij zag dat direct op de filmpjes die ik stuurde. Wij kregen na de operatie...
    Onze Jondalar had dat ook met zijn knie, dat ie wat verder naar buiten draaide als hij zat, volgens de orthopeed was dat wel een teken dat er iets niet helemaal oké is. Hij zag dat direct op de...
    sneeuwkat, 30 dec 2015 om 18:25 - Totaal Likes: 12
    Reacties:
    14
    Weergaven:
    289
  22. Lusanne91

Pootje verstuikt

Nou herken het hoor Tommy heeft het ook gehad toen hij hier 2 maanden was, bah bah, spoken n je hoofd. Gelukkig maar, opgelucht ademhalen.
    Nou herken het hoor Tommy heeft het ook gehad toen hij hier 2 maanden was, bah bah, spoken n je hoofd. Gelukkig maar, opgelucht ademhalen.
    Lusanne91, 19 okt 2015 om 10:54 - Totaal Likes: 24
    Reacties:
    26
    Weergaven:
    406
  23. Dinie

Afwijking??

Alles is al gezegd. Ik zou ook voor een second opinion gaan. Misschien heb ik er overheen gelezen maar, zijn er al foto's gemaakt?
    Alles is al gezegd. Ik zou ook voor een second opinion gaan. Misschien heb ik er overheen gelezen maar, zijn er al foto's gemaakt?
    Dinie, 17 okt 2015 om 11:11 - Totaal Likes: 24
    Reacties:
    37
    Weergaven:
    678
  24. Jamjam

Pfft..., update #12, #20

Blijkt dat hij een spierverrekking heeft aan zijn rechterachterpoot. Waarschijnlijk bij het springen moet hij hem missprongen hebben ofzo en daardoor een verkeerde beweging. Ik ben opgelucht dat...
    Blijkt dat hij een spierverrekking heeft aan zijn rechterachterpoot. Waarschijnlijk bij het springen moet hij hem missprongen hebben ofzo en daardoor een verkeerde beweging. Ik ben opgelucht dat het 'dit maar is'. Hij krijgt nu medicatie, ik moet hem zo rustig mogelijk houden (voor zo ver dat...
    Blijkt dat hij een spierverrekking heeft aan zijn rechterachterpoot. Waarschijnlijk bij het springen moet hij hem missprongen hebben ofzo en daardoor een verkeerde beweging. Ik ben opgelucht dat het 'dit maar is'. Hij krijgt nu medicatie, ik moet...
    Blijkt dat hij een spierverrekking heeft aan zijn rechterachterpoot. Waarschijnlijk bij het springen moet hij hem missprongen hebben ofzo en daardoor een verkeerde beweging. Ik ben opgelucht dat...
    Reacties:
    33
    Weergaven:
    1.399

Topic Weergaveopties

Laden...