Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Overig

Gezondheid en Ziekte van een Maine Coon - overig.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.
Sorteer:
Titel
Laatste Bericht ↓
  1. Sticky Topics
  2. Sjoukje

Tip Giftige voorjaarsbollen die vaak in huis zijn

Dat is een heel goed plan!
    Sjoukje, 7 jan 2015 om 10:56 - Totaal Likes: 3
    Reacties:
    9
    Weergaven:
    512
  3. Sjoukje

Tip Oververhitting en hoe te handelen

Ik heb het volgende "verzonnen", op het speelkleedje leg ik twee koelelementen uit de vriezer neer. Dat vonden ze al heel fijn (maar ook om op te bijten kwam ik later achter). Vervolgens heb ik...
    Ik heb het volgende "verzonnen", op het speelkleedje leg ik twee koelelementen uit de vriezer neer. Dat vonden ze al heel fijn (maar ook om op te bijten kwam ik later achter). Vervolgens heb ik een schaal water neergezet waarin ik een theelepeltje heb gegooid. Daar gaan ze leuk naar lopen vissen...
    Ik heb het volgende "verzonnen", op het speelkleedje leg ik twee koelelementen uit de vriezer neer. Dat vonden ze al heel fijn (maar ook om op te bijten kwam ik later achter). Vervolgens heb ik een schaal water neergezet waarin ik een...
    Ik heb het volgende "verzonnen", op het speelkleedje leg ik twee koelelementen uit de vriezer neer. Dat vonden ze al heel fijn (maar ook om op te bijten kwam ik later achter). Vervolgens heb ik...
    Sjoukje, 4 jun 2015 om 12:45 - Totaal Likes: 13
    Reacties:
    6
    Weergaven:
    2.825
  4. Sjoukje

Tip Luchtverfrisser of luchtvergiftiger?

Bedankt voor de tip hele goede had er het kwaad zelf niet van ingezien
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    371
  5. Jane 69

Sticky Een must read voor alle forumers!!

haai, nou, ik zou (geheel persoonlijk!!) enkel de honden wassen als ze daarna toch zeker een halve dag apart kunnen zitten. als het enkel inhalatie was zou ik zeggen: maakt niet zoveel uit. maar...
    haai, nou, ik zou (geheel persoonlijk!!) enkel de honden wassen als ze daarna toch zeker een halve dag apart kunnen zitten. als het enkel inhalatie was zou ik zeggen: maakt niet zoveel uit. maar orale inname is qua risico toch groter... ik weet niet of in die musk scentchip aroma zit. anders...
    haai, nou, ik zou (geheel persoonlijk!!) enkel de honden wassen als ze daarna toch zeker een halve dag apart kunnen zitten. als het enkel inhalatie was zou ik zeggen: maakt niet zoveel uit. maar orale inname is qua risico toch groter... ik weet...
    haai, nou, ik zou (geheel persoonlijk!!) enkel de honden wassen als ze daarna toch zeker een halve dag apart kunnen zitten. als het enkel inhalatie was zou ik zeggen: maakt niet zoveel uit. maar...
    Reacties:
    52
    Weergaven:
    4.736
  6. Normale Topics
  7. Conny

Memphis heeft voor 99%zeker Epilepsie :(

Zover zijn we nog niet met verder denken ;) Stap voor stap.. Er is al heel erg veel nagekeken en ze zit aan de ab..Ik denk wel nog een keer bloed afnemen ivm de ontstekings waarde om te kijken of...
    Zover zijn we nog niet met verder denken ;) Stap voor stap.. Er is al heel erg veel nagekeken en ze zit aan de ab..Ik denk wel nog een keer bloed afnemen ivm de ontstekings waarde om te kijken of dat daalt.
    Zover zijn we nog niet met verder denken ;) Stap voor stap.. Er is al heel erg veel nagekeken en ze zit aan de ab..Ik denk wel nog een keer bloed afnemen ivm de ontstekings waarde om te kijken of dat daalt.
    Zover zijn we nog niet met verder denken ;) Stap voor stap.. Er is al heel erg veel nagekeken en ze zit aan de ab..Ik denk wel nog een keer bloed afnemen ivm de ontstekings waarde om te kijken of...
    Reacties:
    26
    Weergaven:
    123
  8. Nht210

Maar 5 kg mogen wegen?

Goed natvoer is blik, of rauw. ;) En met goed blik dan geen supermarkt voer..hoewel sommige katten er goed op reageren zit er niet veel voeding in.
    Goed natvoer is blik, of rauw. ;) En met goed blik dan geen supermarkt voer..hoewel sommige katten er goed op reageren zit er niet veel voeding in.
    Nht210, 24 mrt 2017 om 15:08 - Totaal Likes: 11
    Reacties:
    20
    Weergaven:
    112
  9. LeonieS

Kitten groeit niet meer

Leonie, dat is heel leuk nieuws!! Komt vast helemaal goed met hem (is eigenlijk al) En ja die weegschalen... ik weet er alles van :p
    Leonie, dat is heel leuk nieuws!! Komt vast helemaal goed met hem (is eigenlijk al) En ja die weegschalen... ik weet er alles van :p
    LeonieS, 17 mrt 2017 om 15:33 - Totaal Likes: 35
    Reacties:
    30
    Weergaven:
    285
  10. M.Balkhoven

Overgewicht

Ik had hier in het begin zorgen met onze kitten Missy ( 8 maanden en 5,3 kg, maar wel ook vrij groot al hoor) omdat zij nogal snel aan kwam en al beetje dik begon te worden voor der leeftijd.Onze...
    Ik had hier in het begin zorgen met onze kitten Missy ( 8 maanden en 5,3 kg, maar wel ook vrij groot al hoor) omdat zij nogal snel aan kwam en al beetje dik begon te worden voor der leeftijd.Onze gecastreerde kater Tijger van dikke 1,5 jaar begon ook behoorlijk vet te worden. Op aanraden van...
    Ik had hier in het begin zorgen met onze kitten Missy ( 8 maanden en 5,3 kg, maar wel ook vrij groot al hoor) omdat zij nogal snel aan kwam en al beetje dik begon te worden voor der leeftijd.Onze gecastreerde kater Tijger van dikke 1,5 jaar...
    Ik had hier in het begin zorgen met onze kitten Missy ( 8 maanden en 5,3 kg, maar wel ook vrij groot al hoor) omdat zij nogal snel aan kwam en al beetje dik begon te worden voor der leeftijd.Onze...
    Reacties:
    10
    Weergaven:
    87
  11. Abella

Inentingen voor kittens

Mee eens, ben ook niet volledig tegen enten. Kinderen hebben ook gewoon hun entingen gehad. ;) In het begin is enten (op de juiste tijd dus niet op een moment dat een kitten/pup/baby een slechte...
    Mee eens, ben ook niet volledig tegen enten. Kinderen hebben ook gewoon hun entingen gehad. ;) In het begin is enten (op de juiste tijd dus niet op een moment dat een kitten/pup/baby een slechte weerstand heeft) heel belangrijk. Maar elk jaar weer opnieuw enten van cocktails nee lieve niet.
    Mee eens, ben ook niet volledig tegen enten. Kinderen hebben ook gewoon hun entingen gehad. ;) In het begin is enten (op de juiste tijd dus niet op een moment dat een kitten/pup/baby een slechte weerstand heeft) heel belangrijk. Maar elk jaar...
    Mee eens, ben ook niet volledig tegen enten. Kinderen hebben ook gewoon hun entingen gehad. ;) In het begin is enten (op de juiste tijd dus niet op een moment dat een kitten/pup/baby een slechte...
    Abella, 14 mrt 2017 om 13:13 - Totaal Likes: 7
    Reacties:
    21
    Weergaven:
    134
  12. Paasnini

Handdoektechniek bij 'moeilijke kat'

Ken het, kat in de handdoek, op de hurken er boven gaan zitten en als je dan eindelijk de medicatie naar binnen hebt een half uur lang pleisters plakken.. :cat3: Denk altijd maar dat als ze zo...
    Ken het, kat in de handdoek, op de hurken er boven gaan zitten en als je dan eindelijk de medicatie naar binnen hebt een half uur lang pleisters plakken.. :cat3: Denk altijd maar dat als ze zo hard kunnen tegenstribbelen we weer op de goede weg zijn. Nagels knippen doe ik gelukkig nooit :p
    Ken het, kat in de handdoek, op de hurken er boven gaan zitten en als je dan eindelijk de medicatie naar binnen hebt een half uur lang pleisters plakken.. :cat3: Denk altijd maar dat als ze zo hard kunnen tegenstribbelen we weer op de goede weg...
    Ken het, kat in de handdoek, op de hurken er boven gaan zitten en als je dan eindelijk de medicatie naar binnen hebt een half uur lang pleisters plakken.. :cat3: Denk altijd maar dat als ze zo...
    Paasnini, 14 feb 2017 om 07:19 - Totaal Likes: 10
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    93
  13. Fie

Besmettelijk?

De meningen (en ervaringen) zijn verdeeld, over het algemeen zijn humane virussen niet overdraagbaar maar menig katteneigenaar zal weleens de ervaring hebben dat een kat ook verkouden werd als zij...
    De meningen (en ervaringen) zijn verdeeld, over het algemeen zijn humane virussen niet overdraagbaar maar menig katteneigenaar zal weleens de ervaring hebben dat een kat ook verkouden werd als zij het waren (geweest) maar vertrouw op moeder natuur en geen rekening mee houden.
    De meningen (en ervaringen) zijn verdeeld, over het algemeen zijn humane virussen niet overdraagbaar maar menig katteneigenaar zal weleens de ervaring hebben dat een kat ook verkouden werd als zij het waren (geweest) maar vertrouw op moeder...
    De meningen (en ervaringen) zijn verdeeld, over het algemeen zijn humane virussen niet overdraagbaar maar menig katteneigenaar zal weleens de ervaring hebben dat een kat ook verkouden werd als zij...
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    85
  14. sopalt

Nagel afgebroken

Ik heb beeld bij dat badje biotex! :eek: Helpt het als je er een favoriet speeltje in legt? Sterkte en beterschap voor de mooie man!
    Ik heb beeld bij dat badje biotex! :eek: Helpt het als je er een favoriet speeltje in legt? Sterkte en beterschap voor de mooie man!
    sopalt, 2 jan 2017 om 06:35 - Totaal Likes: 5
    Reacties:
    9
    Weergaven:
    90
  15. Conny

Gisteren enorm geschrokken.

Inmiddels is hij weer helemaal de oude, en rent vliegt, is ondeugend en onderzoekend.. En ja de schrik zit er nog steeds in. Maar gelukkig is alles goed afgelopen ;)
    Inmiddels is hij weer helemaal de oude, en rent vliegt, is ondeugend en onderzoekend.. En ja de schrik zit er nog steeds in. Maar gelukkig is alles goed afgelopen ;)
    Conny, 25 okt 2016 om 13:55 - Totaal Likes: 12
    Reacties:
    34
    Weergaven:
    308
  16. Corry_v

CBD en/of THC olie voor katten

Oef de link werkt niet, kijk even op de fb-pagina van Yvette van Veldhuijsen
    Corry_v, 28 sep 2016 om 11:56 - Totaal Likes: 7
    Reacties:
    7
    Weergaven:
    197
  17. Sjoukje

Tip Kattenkrabziekte, goede reden voor regelmatig je kat te behandelen tegen vlooien

Een vriendin van mij hier in Nederland kreeg kattenkrabziekte. Toen ze het vertelde dacht ik dat ze een grapje maakte over Ted Nugent liedjes maar helaas was niets minder waar. Ze heeft maanden...
    Een vriendin van mij hier in Nederland kreeg kattenkrabziekte. Toen ze het vertelde dacht ik dat ze een grapje maakte over Ted Nugent liedjes maar helaas was niets minder waar. Ze heeft maanden lang last gehad en moest zelf een operatie ondergaan. Geen lachje. :(
    Een vriendin van mij hier in Nederland kreeg kattenkrabziekte. Toen ze het vertelde dacht ik dat ze een grapje maakte over Ted Nugent liedjes maar helaas was niets minder waar. Ze heeft maanden lang last gehad en moest zelf een operatie...
    Een vriendin van mij hier in Nederland kreeg kattenkrabziekte. Toen ze het vertelde dacht ik dat ze een grapje maakte over Ted Nugent liedjes maar helaas was niets minder waar. Ze heeft maanden...
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    121
  18. Axel

Tip Health and Behavioral Survey of over 8000 Finnish Cats

Bijgaand artikel kwam al voorbij op Facebook en bevat interessante informatie voor de liefhebbers. Health and Behavioral Survey of over 8000 Finnish Cats (PDF) Ik heb het artikel integraal...
    Bijgaand artikel kwam al voorbij op Facebook en bevat interessante informatie voor de liefhebbers. Health and Behavioral Survey of over 8000 Finnish Cats (PDF) Ik heb het artikel integraal overgenomen in de PDF hieronder incl. afbeeldingen. Helaas verdwijnen goede artikelen vaak van het...
    Bijgaand artikel kwam al voorbij op Facebook en bevat interessante informatie voor de liefhebbers. Health and Behavioral Survey of over 8000 Finnish Cats (PDF) Ik heb het artikel integraal overgenomen in de PDF hieronder incl. afbeeldingen....
    Bijgaand artikel kwam al voorbij op Facebook en bevat interessante informatie voor de liefhebbers. Health and Behavioral Survey of over 8000 Finnish Cats (PDF) Ik heb het artikel integraal...
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    84
  19. Eirlys

Marcel is ziek en niemand weet wat het is...

Tjee dit is heftig. Ik moet wel direkt aan Mandigers denken http://www.veterinair-neuroloog.nl/internist. Wens hem maar veel sterkte en kracht, kan mij de uitputting helemaal voorstellen.
    Tjee dit is heftig. Ik moet wel direkt aan Mandigers denken http://www.veterinair-neuroloog.nl/internist. Wens hem maar veel sterkte en kracht, kan mij de uitputting helemaal voorstellen.
    Eirlys, 1 sep 2016 om 09:40 - Totaal Likes: 2
    Reacties:
    7
    Weergaven:
    152
  20. Sjoukje

Jullie advies nodig

Och wat een trieste situatie. Lijkt me verschrikkelijk als je je kat zoveel ziet afvallen en niets wat je doet echt helpt.
    Och wat een trieste situatie. Lijkt me verschrikkelijk als je je kat zoveel ziet afvallen en niets wat je doet echt helpt.
    Reacties:
    17
    Weergaven:
    288
  21. Sjalot

Oproep Bloeddruk kat meten?

Goed idee dat aanprikken, vraag ik als ik de volgende keer moet komen voor controle. Ik heb de bloeddruk waarden toegestuurd gekregen: Bloeddrukmeting oscillometrisch met cuff D1 aan de staart:...
    Goed idee dat aanprikken, vraag ik als ik de volgende keer moet komen voor controle. Ik heb de bloeddruk waarden toegestuurd gekregen: Bloeddrukmeting oscillometrisch met cuff D1 aan de staart: resultaten in mmHg Systolisch/MAP/Diastolisch Meting 1: 196/157/136 Meting 2: 177/147/130 Meting 3:...
    Goed idee dat aanprikken, vraag ik als ik de volgende keer moet komen voor controle. Ik heb de bloeddruk waarden toegestuurd gekregen: Bloeddrukmeting oscillometrisch met cuff D1 aan de staart: resultaten in...
    Goed idee dat aanprikken, vraag ik als ik de volgende keer moet komen voor controle. Ik heb de bloeddruk waarden toegestuurd gekregen: Bloeddrukmeting oscillometrisch met cuff D1 aan de staart:...
    Sjalot, 20 aug 2016 om 21:29 - Totaal Likes: 14
    Reacties:
    16
    Weergaven:
    204
  22. WietskeJ

Wie het weet mag het zeggen.. Fee

Gelukkig is er in ieder geval een diagnose nu! Onze oude katje met artrose had veel baat bij Gelatinaat van PrimeVal. (Is voor hond en paard, maar katten mogen het ook. Is voor mij nagevraagd bij...
    Gelukkig is er in ieder geval een diagnose nu! Onze oude katje met artrose had veel baat bij Gelatinaat van PrimeVal. (Is voor hond en paard, maar katten mogen het ook. Is voor mij nagevraagd bij de leverancier. Hij was een HTK van 5 kilo en kreeg op aangeven van de leverancier de helft van de...
    Gelukkig is er in ieder geval een diagnose nu! Onze oude katje met artrose had veel baat bij Gelatinaat van PrimeVal. (Is voor hond en paard, maar katten mogen het ook. Is voor mij nagevraagd bij de leverancier. Hij was een HTK van 5 kilo en...
    Gelukkig is er in ieder geval een diagnose nu! Onze oude katje met artrose had veel baat bij Gelatinaat van PrimeVal. (Is voor hond en paard, maar katten mogen het ook. Is voor mij nagevraagd bij...
    WietskeJ, 12 mei 2016 om 16:41 - Totaal Likes: 10
    Reacties:
    22
    Weergaven:
    363
  23. Sjoukje

Oproep Gezocht katten met suikerziekte

Dat is inderdaad dan wel weer jammer! Gelukkig (even afkloppen) geen kandidaten voor hem.
    Dat is inderdaad dan wel weer jammer! Gelukkig (even afkloppen) geen kandidaten voor hem.
    Sjoukje, 10 aug 2016 om 14:17 - Totaal Likes: 2
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    105
  24. Sjoukje

Controle

Gefeliciteerd en nog veel beterschap voor je knorrige oudje.
    Sjoukje, 26 mei 2016 om 11:01 - Totaal Likes: 2
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    112
  25. Sjoukje

Tip voor de zonaanbidders met witte neuzen en oren

Zo lang deze de volgende ingrediënten NIET heeft, is het geen probleem: - Cinnamaten (cinoxate, ethylhexyl, Octyl & p-methoxycinnamate) - PABA esters (Padimate-O, Octyl Dimethyl PABA - Salicylates...
    Zo lang deze de volgende ingrediënten NIET heeft, is het geen probleem: - Cinnamaten (cinoxate, ethylhexyl, Octyl & p-methoxycinnamate) - PABA esters (Padimate-O, Octyl Dimethyl PABA - Salicylates (ethylhexyl salicylate, homosalate, octyl salicylate) - Propyleen Glycol - Zink oxide
    Zo lang deze de volgende ingrediënten NIET heeft, is het geen probleem: - Cinnamaten (cinoxate, ethylhexyl, Octyl & p-methoxycinnamate) - PABA esters (Padimate-O, Octyl Dimethyl PABA - Salicylates (ethylhexyl salicylate, homosalate, octyl...
    Zo lang deze de volgende ingrediënten NIET heeft, is het geen probleem: - Cinnamaten (cinoxate, ethylhexyl, Octyl & p-methoxycinnamate) - PABA esters (Padimate-O, Octyl Dimethyl PABA - Salicylates...
    Sjoukje, 19 mei 2016 om 16:15 - Totaal Likes: 18
    Reacties:
    8
    Weergaven:
    308
  26. Stef

Wanhopig personeel

Phoe, ik ben blij dat je even laat weten hoe het is. Ik maakte me een beetje zorgen. :oops: De warmte deed zeker wat! Zazou at die dagen ook heel slecht. Mede ook ingegeven door hormonen. Zazou...
    Phoe, ik ben blij dat je even laat weten hoe het is. Ik maakte me een beetje zorgen. :oops: De warmte deed zeker wat! Zazou at die dagen ook heel slecht. Mede ook ingegeven door hormonen. Zazou had niet alleen last van de warmte. Hij had ook de lente in zijn bolletje. Hij staat daardoor en...
    Phoe, ik ben blij dat je even laat weten hoe het is. Ik maakte me een beetje zorgen. :oops: De warmte deed zeker wat! Zazou at die dagen ook heel slecht. Mede ook ingegeven door hormonen. Zazou had niet alleen last van de warmte. Hij had ook...
    Phoe, ik ben blij dat je even laat weten hoe het is. Ik maakte me een beetje zorgen. :oops: De warmte deed zeker wat! Zazou at die dagen ook heel slecht. Mede ook ingegeven door hormonen. Zazou...
    Stef, 17 mei 2016 om 16:09 - Totaal Likes: 9
    Reacties:
    33
    Weergaven:
    308

Topic Weergaveopties

Laden...