Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Nieren, blaas en urinewegen

Gezondheid en Ziekte van een Maine Coon - nieren, blaas en urinewegen.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.
Sorteer:
Titel
Laatste Bericht ↓
  1. Kellsss

Stitch heeft blaasgruis

Ja ik doe ook nog wat extra water erbij voor nog meer vocht. Dus hoop dat het goed is zo. En vanaf volgende week hoeft die de pil nog maar 1 keer dus dan krijgt hij minder natvoer. Hopenlijk eet...
    Ja ik doe ook nog wat extra water erbij voor nog meer vocht. Dus hoop dat het goed is zo. En vanaf volgende week hoeft die de pil nog maar 1 keer dus dan krijgt hij minder natvoer. Hopenlijk eet hij dan zijn brokjes weer wat meer. Hij lijkt goed op gewicht te blijven. Over 3 weken moet hij naar...
    Ja ik doe ook nog wat extra water erbij voor nog meer vocht. Dus hoop dat het goed is zo. En vanaf volgende week hoeft die de pil nog maar 1 keer dus dan krijgt hij minder natvoer. Hopenlijk eet hij dan zijn brokjes weer wat meer. Hij lijkt goed...
    Ja ik doe ook nog wat extra water erbij voor nog meer vocht. Dus hoop dat het goed is zo. En vanaf volgende week hoeft die de pil nog maar 1 keer dus dan krijgt hij minder natvoer. Hopenlijk eet...
    Kellsss, 30 aug 2017 om 23:55 - Totaal Likes: 7
    Reacties:
    23
    Weergaven:
    258
  2. Nht210

Druppels net buiten de bak

Dat heb ik zelf idd ook wel gedaan met gebrek aan ruimte, is niet anders. Zet er wel water en voer neer, ik was er zelf ook veel bij. Alsof ze wisten dat ik hun plasje moest hebben, duurde het...
    Dat heb ik zelf idd ook wel gedaan met gebrek aan ruimte, is niet anders. Zet er wel water en voer neer, ik was er zelf ook veel bij. Alsof ze wisten dat ik hun plasje moest hebben, duurde het nooit lang
    Dat heb ik zelf idd ook wel gedaan met gebrek aan ruimte, is niet anders. Zet er wel water en voer neer, ik was er zelf ook veel bij. Alsof ze wisten dat ik hun plasje moest hebben, duurde het nooit lang
    Dat heb ik zelf idd ook wel gedaan met gebrek aan ruimte, is niet anders. Zet er wel water en voer neer, ik was er zelf ook veel bij. Alsof ze wisten dat ik hun plasje moest hebben, duurde het...
    Nht210, 16 apr 2017 om 14:53 - Totaal Likes: 6
    Reacties:
    9
    Weergaven:
    205
  3. Dena

Hoe kunnen nierwaarden zo snel veranderen?

Ik zou beginnen met een nierecho bij de Wagenrenk, dat kan je veel meer vertellen dan die bloedwaarden.
    Ik zou beginnen met een nierecho bij de Wagenrenk, dat kan je veel meer vertellen dan die bloedwaarden.
    Dena, 26 aug 2016 om 16:53 - Totaal Likes: 3
    Reacties:
    12
    Weergaven:
    326
  4. roefje

Edsilia nierfalen

ah dat is wel heel naar om te horen dat ze er zo beroerd van worden... Wel heel bizar dat er 2 katten zo beroerd van worden. Het blijft overigens ook jammer dat er zo weinig keus is in normale...
    ah dat is wel heel naar om te horen dat ze er zo beroerd van worden... Wel heel bizar dat er 2 katten zo beroerd van worden. Het blijft overigens ook jammer dat er zo weinig keus is in normale pijnstilling voor katten. Mijn katertje krijgt elke dag meloxydyl voor zijn pootje, altijd wat onder...
    ah dat is wel heel naar om te horen dat ze er zo beroerd van worden... Wel heel bizar dat er 2 katten zo beroerd van worden. Het blijft overigens ook jammer dat er zo weinig keus is in normale pijnstilling voor katten. Mijn katertje krijgt elke...
    ah dat is wel heel naar om te horen dat ze er zo beroerd van worden... Wel heel bizar dat er 2 katten zo beroerd van worden. Het blijft overigens ook jammer dat er zo weinig keus is in normale...
    roefje, 18 dec 2016 om 13:28 - Totaal Likes: 15 ... 2
    Reacties:
    48
    Weergaven:
    533
  5. Drac

Aanhoudende blaasontsteking, update #19, #55, #64, #70, #78

Fijn dat het weer wat beter gaat :)
    Drac, 20 sep 2016 om 20:33 - Totaal Likes: 50 ... 2
    Reacties:
    78
    Weergaven:
    904
  6. Paasnini

Niertest SDMA

Gefeliciteerd met de mooie uitslagen
    Paasnini, 30 nov 2016 om 20:42 - Totaal Likes: 6
    Reacties:
    11
    Weergaven:
    352
  7. cheffin

Kitten incontinent wassen?

Nou gebadderd en het ging prima! Lekker lauw water en volgens recept Paasnini:p alleen opdrogen zal nog even duren, durf geen fohn te gebruiken want hij is panisch voor herrie. Nu in lekker warm ...
    Nou gebadderd en het ging prima! Lekker lauw water en volgens recept Paasnini:p alleen opdrogen zal nog even duren, durf geen fohn te gebruiken want hij is panisch voor herrie. Nu in lekker warm dekje tegen me aan opdrogen:):):)
    Nou gebadderd en het ging prima! Lekker lauw water en volgens recept Paasnini:p alleen opdrogen zal nog even duren, durf geen fohn te gebruiken want hij is panisch voor herrie. Nu in lekker warm dekje tegen me aan opdrogen:):):)
    Nou gebadderd en het ging prima! Lekker lauw water en volgens recept Paasnini:p alleen opdrogen zal nog even duren, durf geen fohn te gebruiken want hij is panisch voor herrie. Nu in lekker warm ...
    cheffin, 26 jul 2016 om 21:28 - Totaal Likes: 5
    Reacties:
    8
    Weergaven:
    322
  8. Nicky (Virrhea)

(Homeopatisch) alternatief voor kat met blaasproblemen?

Ik heb idd een oproep op fb geplaatst kreeg niet heel veel reacties en degene die aanbevolen werd zat in Flevoland :p. Zal die da ff bekijken dankjewel :)
    Ik heb idd een oproep op fb geplaatst kreeg niet heel veel reacties en degene die aanbevolen werd zat in Flevoland :p. Zal die da ff bekijken dankjewel :)
    Reacties:
    26
    Weergaven:
    464
  9. Nicky (Virrhea)

Eros heeft t maar net overleeft

Dankje :) ja precies, het was ook heel heftig dus liever dan wat langer antibiotica :)
    Dankje :) ja precies, het was ook heel heftig dus liever dan wat langer antibiotica :)
    Reacties:
    27
    Weergaven:
    392
  10. Miep

Zorgen om Demi

Snap helemaal wat je bedoeld, ik weet idd dat blaasontsteking meestal stressgerelateerd is. Op dit moment kan ik dat alleen nog niet zo goed plaatsen bij Demi. Ze heeft het rijk hier sinds ruim...
    Snap helemaal wat je bedoeld, ik weet idd dat blaasontsteking meestal stressgerelateerd is. Op dit moment kan ik dat alleen nog niet zo goed plaatsen bij Demi. Ze heeft het rijk hier sinds ruim een jaar alleen en geen stress van andere katten ofzo. Bij haar twijfel ik wel over het alleen zijn....
    Snap helemaal wat je bedoeld, ik weet idd dat blaasontsteking meestal stressgerelateerd is. Op dit moment kan ik dat alleen nog niet zo goed plaatsen bij Demi. Ze heeft het rijk hier sinds ruim een jaar alleen en geen stress van andere katten...
    Snap helemaal wat je bedoeld, ik weet idd dat blaasontsteking meestal stressgerelateerd is. Op dit moment kan ik dat alleen nog niet zo goed plaatsen bij Demi. Ze heeft het rijk hier sinds ruim...
    Miep, 22 jun 2016 om 15:34 - Totaal Likes: 7
    Reacties:
    18
    Weergaven:
    314
  11. Anna

Iemand ervaring met Rehmannia bij nierfalen?

Ik geef Yari eigenlijk wat ik al gaf, Porta 21, Applaws, maar ook een paar soorten Sheba, alles zonder suiker en granen. Natvoer bestaat voor zo'n groot deel uit vocht dat ik dat wel prima vind.
    Ik geef Yari eigenlijk wat ik al gaf, Porta 21, Applaws, maar ook een paar soorten Sheba, alles zonder suiker en granen. Natvoer bestaat voor zo'n groot deel uit vocht dat ik dat wel prima vind.
    Anna, 29 mei 2016 om 18:03 - Totaal Likes: 6
    Reacties:
    8
    Weergaven:
    887
  12. Paasnini

Yari

Meid wat een zorg. Maar Chapeau Hoe je het aanpakt Veel liefs en sterkte en.Gezondheid
    Meid wat een zorg. Maar Chapeau Hoe je het aanpakt Veel liefs en sterkte en.Gezondheid
    Paasnini, 14 apr 2016 om 22:33 - Totaal Likes: 6
    Reacties:
    9
    Weergaven:
    177
  13. Sjoukje

Tip Nieuwe test voor nierfalen binnen kort op de markt

Dat zou super zijn! Laten we hopen dat dit naar nederland komt :cat2:
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    607
  14. frodo

door dieetvoer voor blaasgruis te dik

Wij zijn inmiddels met onze grote jongen naar het dierenziekenhuis in Amsterdam geweest. Omdat we met onze eigen d.a niet verder kwamen. Hij zit nu op een slimfit programma. Hij krijgt wel...
    Wij zijn inmiddels met onze grote jongen naar het dierenziekenhuis in Amsterdam geweest. Omdat we met onze eigen d.a niet verder kwamen. Hij zit nu op een slimfit programma. Hij krijgt wel royal canin uninary maar moderate calory en royal canin natvoer obesity. En het gaat geweldig. Hij is...
    Wij zijn inmiddels met onze grote jongen naar het dierenziekenhuis in Amsterdam geweest. Omdat we met onze eigen d.a niet verder kwamen. Hij zit nu op een slimfit programma. Hij krijgt wel royal canin uninary maar moderate calory en royal...
    Wij zijn inmiddels met onze grote jongen naar het dierenziekenhuis in Amsterdam geweest. Omdat we met onze eigen d.a niet verder kwamen. Hij zit nu op een slimfit programma. Hij krijgt wel...
    frodo, 28 mei 2015 om 11:18 - Totaal Likes: 5
    Reacties:
    20
    Weergaven:
    582
  15. EllenLaLau

Weer nieuwe planning voor Onida #16

Sterkte met het maken van je keuze! Moeilijk!!
    Reacties:
    17
    Weergaven:
    437
  16. Paasnini

Lezing bijgewoond van Els Peters over plasproblemen

Heel interresant stuk om te lezen! Onze gruis-kater doet zijn plasje ook naast de bak/in een speciaal daarvoor geplaatse lege kitten bak als hij blaasontsteking heeft/krijgt. Hij kiest hiervoor...
    Heel interresant stuk om te lezen! Onze gruis-kater doet zijn plasje ook naast de bak/in een speciaal daarvoor geplaatse lege kitten bak als hij blaasontsteking heeft/krijgt. Hij kiest hiervoor graag gladde oppervlakken, zoals dus een lege teil/de badkuip of gelukkig dus het lege kattebakje....
    Heel interresant stuk om te lezen! Onze gruis-kater doet zijn plasje ook naast de bak/in een speciaal daarvoor geplaatse lege kitten bak als hij blaasontsteking heeft/krijgt. Hij kiest hiervoor graag gladde oppervlakken, zoals dus een lege...
    Heel interresant stuk om te lezen! Onze gruis-kater doet zijn plasje ook naast de bak/in een speciaal daarvoor geplaatse lege kitten bak als hij blaasontsteking heeft/krijgt. Hij kiest hiervoor...
    Paasnini, 12 apr 2015 om 12:44 - Totaal Likes: 5
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    370
  17. Conny

Melody en haar blaas ontsteking.

Mel plaste nu gewoon op een vuilniszak die ik had neergelegd :D of in het verleden 2 zakken in kleine stukjes geknipt en in een schone bak gedaan..deden ze het ook gewoon op.. Maar die korrels...
    Mel plaste nu gewoon op een vuilniszak die ik had neergelegd :D of in het verleden 2 zakken in kleine stukjes geknipt en in een schone bak gedaan..deden ze het ook gewoon op.. Maar die korrels zijn ook een optie.. Want ik zal haar urine ook zeker vaker laten controleren ..
    Mel plaste nu gewoon op een vuilniszak die ik had neergelegd :D of in het verleden 2 zakken in kleine stukjes geknipt en in een schone bak gedaan..deden ze het ook gewoon op.. Maar die korrels zijn ook een optie.. Want ik zal haar urine ook zeker...
    Mel plaste nu gewoon op een vuilniszak die ik had neergelegd :D of in het verleden 2 zakken in kleine stukjes geknipt en in een schone bak gedaan..deden ze het ook gewoon op.. Maar die korrels...
    Conny, 25 feb 2015 om 21:51 - Totaal Likes: 13
    Reacties:
    11
    Weergaven:
    530
  18. MenM

Waarschuwing Lelies en lelietjes van dalen

Ik denk dat het met Mysty wel meevalt, ze heeft niet zoveel binnen gekregen. Ik geniet altijd veel van bloemen, echter sinds de coontjes er lopen heb ik geen fatsoenlijk boeket meer staan. Als er...
    Ik denk dat het met Mysty wel meevalt, ze heeft niet zoveel binnen gekregen. Ik geniet altijd veel van bloemen, echter sinds de coontjes er lopen heb ik geen fatsoenlijk boeket meer staan. Als er hier in huis bloemen of planten staan dan is het altijd met veel glas erom heen. Je hebt hele mooie...
    Ik denk dat het met Mysty wel meevalt, ze heeft niet zoveel binnen gekregen. Ik geniet altijd veel van bloemen, echter sinds de coontjes er lopen heb ik geen fatsoenlijk boeket meer staan. Als er hier in huis bloemen of planten staan dan is het...
    Ik denk dat het met Mysty wel meevalt, ze heeft niet zoveel binnen gekregen. Ik geniet altijd veel van bloemen, echter sinds de coontjes er lopen heb ik geen fatsoenlijk boeket meer staan. Als er...
    MenM, 2 nov 2014 om 19:08 - Totaal Likes: 11
    Reacties:
    13
    Weergaven:
    536
  19. Mark-en-Sas

Ppffff wat een dag!

Ja de Prins gaat hier goed. Waar het me een maand gekost heeft om Mits zover te krijgen om het eten, at hij dit meteen de eerste dag... En voor nu ook nog geen klachten weer gehad, dus das goed....
    Ja de Prins gaat hier goed. Waar het me een maand gekost heeft om Mits zover te krijgen om het eten, at hij dit meteen de eerste dag... En voor nu ook nog geen klachten weer gehad, dus das goed. Maar Hills is natuurlijk ook prima voer. Als natvoer krijgt hij gewoon net als de rest kvv (konijn...
    Ja de Prins gaat hier goed. Waar het me een maand gekost heeft om Mits zover te krijgen om het eten, at hij dit meteen de eerste dag... En voor nu ook nog geen klachten weer gehad, dus das goed. Maar Hills is natuurlijk ook prima voer. Als...
    Ja de Prins gaat hier goed. Waar het me een maand gekost heeft om Mits zover te krijgen om het eten, at hij dit meteen de eerste dag... En voor nu ook nog geen klachten weer gehad, dus das goed....
    Reacties:
    18
    Weergaven:
    463
  20. Girl22

Nier problemen?

hallo nadat er achter kwam hoe ik foto's kon maken heb ik hier wat foto's van simba's vacht en wat ik bedoel met dakpannen patroon (zo noemde DA dat ) waar ik ook ben achter gekomen is dat...
    hallo nadat er achter kwam hoe ik foto's kon maken heb ik hier wat foto's van simba's vacht en wat ik bedoel met dakpannen patroon (zo noemde DA dat ) waar ik ook ben achter gekomen is dat floyd het ook heeft alleen ze je het minder goed donker en langere vacht ik kan mij zelf niet...
    hallo nadat er achter kwam hoe ik foto's kon maken heb ik hier wat foto's van simba's vacht en wat ik bedoel met dakpannen patroon (zo noemde DA dat ) waar ik ook ben achter gekomen is dat floyd het ook heeft alleen ze je het minder goed...
    hallo nadat er achter kwam hoe ik foto's kon maken heb ik hier wat foto's van simba's vacht en wat ik bedoel met dakpannen patroon (zo noemde DA dat ) waar ik ook ben achter gekomen is dat...
    Reacties:
    8
    Weergaven:
    1.019

Topic Weergaveopties

Laden...