Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Maag, lever en darm

Gezondheid en Ziekte van een Maine Coon - maag, lever en darm.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.
Sorteer:
Titel
Laatste Bericht ↓
  1. Sticky Topics
  2. sneeuwkat

Tip Behandelplan Giardia Lamblia

Ik heb de PDF hier geupload. Helaas verdwijnen ze regelmatig van het grote interwebz ;)
    Ik heb de PDF hier geupload. Helaas verdwijnen ze regelmatig van het grote interwebz ;)
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    1.104
  3. Marjo

Giardia ... ons hele verhaal ... lang en uitgebreid dus

Wellicht dat de duur ook verschil maakt voor de aanpak, het heeft 9 maanden geduurd voordat wij de definitieve diagnose hadden. Het was dan ookal 9 maanden in huis, dan ga je toch wel voor een...
    Wellicht dat de duur ook verschil maakt voor de aanpak, het heeft 9 maanden geduurd voordat wij de definitieve diagnose hadden. Het was dan ookal 9 maanden in huis, dan ga je toch wel voor een extreme aanpak. Ook de reden waarom wij een driedubbele kuur moesten geven. Dus 3 x 5 dagen Panacur.
    Wellicht dat de duur ook verschil maakt voor de aanpak, het heeft 9 maanden geduurd voordat wij de definitieve diagnose hadden. Het was dan ookal 9 maanden in huis, dan ga je toch wel voor een extreme aanpak. Ook de reden waarom wij een...
    Wellicht dat de duur ook verschil maakt voor de aanpak, het heeft 9 maanden geduurd voordat wij de definitieve diagnose hadden. Het was dan ookal 9 maanden in huis, dan ga je toch wel voor een...
    Marjo, 6 sep 2010 om 01:41 - Totaal Likes: 7
    Reacties:
    39
    Weergaven:
    4.763
  4. mccfelinefantasy

Oproep Onderzoek naar darminvaginatie

Er zijn op het forum een aantal mensen die het, helaas, hebben meegemaakt: een darminvaginatie. Komt het vaak voor? Wat zijn de oorzaken? Wat zijn de 'early warning signs'? Er zijn nog heel veel...
    Er zijn op het forum een aantal mensen die het, helaas, hebben meegemaakt: een darminvaginatie. Komt het vaak voor? Wat zijn de oorzaken? Wat zijn de 'early warning signs'? Er zijn nog heel veel vragen hierover. In Duitsland is er een grootscheeps onderzoek gestart en er is een oproep om zo...
    Er zijn op het forum een aantal mensen die het, helaas, hebben meegemaakt: een darminvaginatie. Komt het vaak voor? Wat zijn de oorzaken? Wat zijn de 'early warning signs'? Er zijn nog heel veel vragen hierover. In Duitsland is er een...
    Er zijn op het forum een aantal mensen die het, helaas, hebben meegemaakt: een darminvaginatie. Komt het vaak voor? Wat zijn de oorzaken? Wat zijn de 'early warning signs'? Er zijn nog heel veel...
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    953
  5. kim

Sticky diaree en stoppers

Hangt er vanaf wat je geeft. Geef je KVV dan kan de samenstelling wat verschillen. Teveel orgaanvlees kan diarree geven.
    Hangt er vanaf wat je geeft. Geef je KVV dan kan de samenstelling wat verschillen. Teveel orgaanvlees kan diarree geven.
    Reacties:
    45
    Weergaven:
    29.027
  6. Normale Topics
  7. Cheetah

Cheeta

Ze merken en voelen echt wel dat Cheetah er niet meer is. Misschien over een tijdje kan je erover nadenken voor een katje. En Cheetah is niet te vervangen hij is uniek, voor jou, je man en ook...
    Ze merken en voelen echt wel dat Cheetah er niet meer is. Misschien over een tijdje kan je erover nadenken voor een katje. En Cheetah is niet te vervangen hij is uniek, voor jou, je man en ook voor je katten. Heel veel sterkte
    Ze merken en voelen echt wel dat Cheetah er niet meer is. Misschien over een tijdje kan je erover nadenken voor een katje. En Cheetah is niet te vervangen hij is uniek, voor jou, je man en ook voor je katten. Heel veel sterkte
    Ze merken en voelen echt wel dat Cheetah er niet meer is. Misschien over een tijdje kan je erover nadenken voor een katje. En Cheetah is niet te vervangen hij is uniek, voor jou, je man en ook...
    Cheetah, 25 nov 2017 om 21:16 - Totaal Likes: 47 ... 3 4 5
    Reacties:
    168
    Weergaven:
    864
  8. Paasnini

Yari ook een alvleesklierontsteking

Wat een lieverd. Ik hoop dat hij zich wat beter gaat voelen
    Paasnini, 13 nov 2017 om 12:22 - Totaal Likes: 54 ... 2 3
    Reacties:
    102
    Weergaven:
    750
  9. Samantha

Alvleesklierontsteking Durza

Wat fijn dat het nog steeds goed gaat!
    Samantha, 25 sep 2017 om 07:03 - Totaal Likes: 305 ... 6 7 8
    Reacties:
    301
    Weergaven:
    2.740
  10. ChantalR

Tips nodig voor bezoek dierenarts

Wat fijn om te lezen!
    Wat fijn om te lezen!
    Wat fijn om te lezen!
    Wat fijn om te lezen!
    ChantalR, 30 nov 2017 om 13:07 - Totaal Likes: 36
    Reacties:
    24
    Weergaven:
    235
  11. Kellsss

Stitch eet van alles

Het lijkt wat beter te gaan. Hij miauwt nog steeds als hij op de bak gaat, maar nu maar 2 minuten of zo in plaats van een half uur. Hij lijkt ook wat minder agressief. En sinds hij de pasta (3...
    Het lijkt wat beter te gaan. Hij miauwt nog steeds als hij op de bak gaat, maar nu maar 2 minuten of zo in plaats van een half uur. Hij lijkt ook wat minder agressief. En sinds hij de pasta (3 dagen) heeft gehad, spuugt die veel haarballen uit. Hij lijkt minder van de grond te eten. Dus dat...
    Het lijkt wat beter te gaan. Hij miauwt nog steeds als hij op de bak gaat, maar nu maar 2 minuten of zo in plaats van een half uur. Hij lijkt ook wat minder agressief. En sinds hij de pasta (3 dagen) heeft gehad, spuugt die veel haarballen uit....
    Het lijkt wat beter te gaan. Hij miauwt nog steeds als hij op de bak gaat, maar nu maar 2 minuten of zo in plaats van een half uur. Hij lijkt ook wat minder agressief. En sinds hij de pasta (3...
    Kellsss, 10 nov 2017 om 23:05 - Totaal Likes: 17
    Reacties:
    29
    Weergaven:
    266
  12. Dena

Ed aan de dunne...

Ed en Yari hebben zeker veel van elkaar weg. Blij dat het goed gaat.
    Dena, 11 aug 2016 om 13:32 - Totaal Likes: 51 ... 2 3 4
    Reacties:
    153
    Weergaven:
    1.934
  13. Babet

Zwanger en diarree

Als haar darmen opgezet en geirriteerd zijn, dan heeft ze buikpijn en dan voelt ze zich niet lekker. Dus wil ze niet eten. Ik denk echt dat je naar een goede internist moet. Dit houden jullie...
    Als haar darmen opgezet en geirriteerd zijn, dan heeft ze buikpijn en dan voelt ze zich niet lekker. Dus wil ze niet eten. Ik denk echt dat je naar een goede internist moet. Dit houden jullie beiden niet tot het einde van de dracht vol. Je kunt haar niet nog 4 weken dwangvoeren. Dwangvoeding...
    Als haar darmen opgezet en geirriteerd zijn, dan heeft ze buikpijn en dan voelt ze zich niet lekker. Dus wil ze niet eten. Ik denk echt dat je naar een goede internist moet. Dit houden jullie beiden niet tot het einde van de dracht vol. Je kunt...
    Als haar darmen opgezet en geirriteerd zijn, dan heeft ze buikpijn en dan voelt ze zich niet lekker. Dus wil ze niet eten. Ik denk echt dat je naar een goede internist moet. Dit houden jullie...
    Babet, 12 sep 2017 om 15:01 - Totaal Likes: 6
    Reacties:
    36
    Weergaven:
    343
  14. Rieti

Overprikkelde darm

Ik ben er ook zooo blij mee Hopelijk houd ze dit vast zodat ze kan herstellen Ze is wel in ene erg op mij gericht Likjes geven kopjes geven Loopt achter mij aan Komt mij roepen als haar...
    Ik ben er ook zooo blij mee Hopelijk houd ze dit vast zodat ze kan herstellen Ze is wel in ene erg op mij gericht Likjes geven kopjes geven Loopt achter mij aan Komt mij roepen als haar eten op is
    Ik ben er ook zooo blij mee Hopelijk houd ze dit vast zodat ze kan herstellen Ze is wel in ene erg op mij gericht Likjes geven kopjes geven Loopt achter mij aan Komt mij roepen als haar eten op is
    Ik ben er ook zooo blij mee Hopelijk houd ze dit vast zodat ze kan herstellen Ze is wel in ene erg op mij gericht Likjes geven kopjes geven Loopt achter mij aan Komt mij roepen als haar...
    Rieti, 2 sep 2017 om 07:48 - Totaal Likes: 5
    Reacties:
    13
    Weergaven:
    239
  15. Nht210

Braaksel/diaree ravage.

Hier spugen ze regelmatig. Toevallig net nog geruimd hihi . Soms zit er een haarbal tussen, Soms zijn het alleen brokjes en soms alleen vocht idd Meestal spugen ze hier een paar keer losse...
    Hier spugen ze regelmatig. Toevallig net nog geruimd hihi . Soms zit er een haarbal tussen, Soms zijn het alleen brokjes en soms alleen vocht idd Meestal spugen ze hier een paar keer losse beetjes voordat de haarbal echt goed eruit komt Soms op 1 dag meerdere keren, soms een paar dagen...
    Hier spugen ze regelmatig. Toevallig net nog geruimd hihi . Soms zit er een haarbal tussen, Soms zijn het alleen brokjes en soms alleen vocht idd Meestal spugen ze hier een paar keer losse beetjes voordat de haarbal echt goed eruit komt Soms...
    Hier spugen ze regelmatig. Toevallig net nog geruimd hihi . Soms zit er een haarbal tussen, Soms zijn het alleen brokjes en soms alleen vocht idd Meestal spugen ze hier een paar keer losse...
    Nht210, 6 jul 2017 om 08:21 - Totaal Likes: 123 ... 2 3
    Reacties:
    103
    Weergaven:
    881
  16. ChantalR
    Reacties:
    27
    Weergaven:
    275
  17. sneeuwkat

De zoektocht naar een goede brok bij voedelovergevoeligheid

Maar dat is toch zo, sorry dat het vervelend voelt.
    sneeuwkat, 4 jun 2017 om 09:26 - Totaal Likes: 17
    Reacties:
    20
    Weergaven:
    333
  18. Momo

Wolf en giardia? Help.

O gelukkig!
    O gelukkig!
    O gelukkig!
    O gelukkig!
    Momo, 8 jun 2017 om 16:58 - Totaal Likes: 16
    Reacties:
    17
    Weergaven:
    313
  19. Simba

Coronavirus testen

Lees de linken mbt coronavirus goed...heeft dus helemaal geen zin die testen zo...ook wij hebben een kitten aan FIP ( droog) verloren dus ik weet waar ik het over heb en met mij ook anderen...
    Lees de linken mbt coronavirus goed...heeft dus helemaal geen zin die testen zo...ook wij hebben een kitten aan FIP ( droog) verloren dus ik weet waar ik het over heb en met mij ook anderen op,dit forum ( helaas...) Klinkt dus niet bepaald betrouwbaar als iemand dit aangeeft als 'reclame' dat...
    Lees de linken mbt coronavirus goed...heeft dus helemaal geen zin die testen zo...ook wij hebben een kitten aan FIP ( droog) verloren dus ik weet waar ik het over heb en met mij ook anderen op,dit forum ( helaas...) Klinkt dus niet bepaald...
    Lees de linken mbt coronavirus goed...heeft dus helemaal geen zin die testen zo...ook wij hebben een kitten aan FIP ( droog) verloren dus ik weet waar ik het over heb en met mij ook anderen...
    Simba, 2 jun 2017 om 21:12 - Totaal Likes: 10
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    145
  20. Messi

Kat 1 keer per week dunne ontlasting

Vanavond ga ik naar de DA om testers te halen voor Giardia. Tussen de ontlasting zat weer een vijg.
    Vanavond ga ik naar de DA om testers te halen voor Giardia. Tussen de ontlasting zat weer een vijg.
    Reacties:
    8
    Weergaven:
    219
  21. Ginette

Dunnere ontlasting?

Bericht is nu opnieuw geplaatst.
    Reacties:
    5
    Weergaven:
    737
  22. Nht210

hoe erg mag poep ruiken/stinken

Nu is de poep weer prima, mooie kleur, stevig maar niet hard... ik vermoed datie gister misschien een blaadje van die dahlia (niet giftig) getest heeft en dat dat misschien verkered viel. Maar we...
    Nu is de poep weer prima, mooie kleur, stevig maar niet hard... ik vermoed datie gister misschien een blaadje van die dahlia (niet giftig) getest heeft en dat dat misschien verkered viel. Maar we gaan het monitoren. Dierenarts zei dat we paar dagen mochten wachten omdatie goed eet en drinkt en...
    Nu is de poep weer prima, mooie kleur, stevig maar niet hard... ik vermoed datie gister misschien een blaadje van die dahlia (niet giftig) getest heeft en dat dat misschien verkered viel. Maar we gaan het monitoren. Dierenarts zei dat we paar...
    Nu is de poep weer prima, mooie kleur, stevig maar niet hard... ik vermoed datie gister misschien een blaadje van die dahlia (niet giftig) getest heeft en dat dat misschien verkered viel. Maar we...
    Nht210, 5 apr 2017 om 12:03 - Totaal Likes: 3
    Reacties:
    12
    Weergaven:
    384
  23. WietskeJ

En toen bleek Tommy Giardia te hebben.. :crying:

En juist om deze reden vind ik een forum 'nodig' men kan A en B beweren, en idd op het internet lees je ook alles door elkaar heen. Ervaringen delen, lezen en uitproberen maak je meer wijs uit...
    En juist om deze reden vind ik een forum 'nodig' men kan A en B beweren, en idd op het internet lees je ook alles door elkaar heen. Ervaringen delen, lezen en uitproberen maak je meer wijs uit (tot op zekere hoogte uiteraard). Feit blijft dat Giardia al heel lang bestaat. En idd bestond de...
    En juist om deze reden vind ik een forum 'nodig' men kan A en B beweren, en idd op het internet lees je ook alles door elkaar heen. Ervaringen delen, lezen en uitproberen maak je meer wijs uit (tot op zekere hoogte uiteraard). Feit blijft dat...
    En juist om deze reden vind ik een forum 'nodig' men kan A en B beweren, en idd op het internet lees je ook alles door elkaar heen. Ervaringen delen, lezen en uitproberen maak je meer wijs uit...
    WietskeJ, 14 feb 2017 om 17:32 - Totaal Likes: 20
    Reacties:
    33
    Weergaven:
    632
  24. Bleike

Luca is geopereerd, update #13

Wat een schrik moet dat zijn, heel veel beterschap voor Luca!!
    Bleike, 4 feb 2017 om 23:21 - Totaal Likes: 20
    Reacties:
    24
    Weergaven:
    286
  25. Rieti

Huismijt en voedsel allergie

Update Bowie Het ging zo lekker ....vond Bowie dus ook Wat wij beide waren vergeten dat hij nog behoorlijk.verzwakt is Zondag contact gehad met de DA Zijn flanken waren ingevallen Hij stond...
    Update Bowie Het ging zo lekker ....vond Bowie dus ook Wat wij beide waren vergeten dat hij nog behoorlijk.verzwakt is Zondag contact gehad met de DA Zijn flanken waren ingevallen Hij stond wiebelen op zijn achterhand Vacht niet florissant Maar om nu te zeggen.ziek neen Bak gang prima...
    Update Bowie Het ging zo lekker ....vond Bowie dus ook Wat wij beide waren vergeten dat hij nog behoorlijk.verzwakt is Zondag contact gehad met de DA Zijn flanken waren ingevallen Hij stond wiebelen op zijn achterhand Vacht niet florissant...
    Update Bowie Het ging zo lekker ....vond Bowie dus ook Wat wij beide waren vergeten dat hij nog behoorlijk.verzwakt is Zondag contact gehad met de DA Zijn flanken waren ingevallen Hij stond...
    Rieti, 29 dec 2016 om 20:14 - Totaal Likes: 36 ... 2
    Reacties:
    70
    Weergaven:
    717
  26. Simba

Zijn er nog meer spugende katten?

beterschap!
    beterschap!
    beterschap!
    beterschap!
    Simba, 3 jan 2017 om 10:35 - Totaal Likes: 4