Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Huid en haar

Gezondheid en Ziekte van een Maine Coon - huid en haar.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.
Sorteer:
Titel
Laatste Bericht ↓
  1. Sticky Topics
  2. Axel

Poll Anti-vlooienmiddel

Ja nog nooit problemen mee gehad, gebruik het ook bij klanten. Heb het van de zomer een x voor mijn katten gebruikt, de laatste x daarvoor was 5 jaar eerder. In 6 jaar geen vlo gezien en ik...
    Ja nog nooit problemen mee gehad, gebruik het ook bij klanten. Heb het van de zomer een x voor mijn katten gebruikt, de laatste x daarvoor was 5 jaar eerder. In 6 jaar geen vlo gezien en ik gebruik het liever niet als er geen reden voor is.
    Ja nog nooit problemen mee gehad, gebruik het ook bij klanten. Heb het van de zomer een x voor mijn katten gebruikt, de laatste x daarvoor was 5 jaar eerder. In 6 jaar geen vlo gezien en ik gebruik het liever niet als er geen reden voor is.
    Ja nog nooit problemen mee gehad, gebruik het ook bij klanten. Heb het van de zomer een x voor mijn katten gebruikt, de laatste x daarvoor was 5 jaar eerder. In 6 jaar geen vlo gezien en ik...
    Axel, 8 okt 2014 om 21:33 - Totaal Likes: 31
    Reacties:
    35
    Weergaven:
    3.146
  3. Sjoukje

Tip Mei, de maand van parasietpreventie

Deze maand kan je voordeliger je antivlooien en wormen middelen halen bij onderstaande dierenartsen. Abcoude. Dierenartsenpraktijk Amstel, Vecht en Venen. In mei en Juni Berkel-Enschot. ...
    Deze maand kan je voordeliger je antivlooien en wormen middelen halen bij onderstaande dierenartsen. Abcoude. Dierenartsenpraktijk Amstel, Vecht en Venen. In mei en Juni Berkel-Enschot. Dierenziekenhuis Tilburg. In mei en juni Ede-Bennekom. Dierenartsencentrum Ede-Bennekom. In mei en...
    Deze maand kan je voordeliger je antivlooien en wormen middelen halen bij onderstaande dierenartsen. Abcoude. Dierenartsenpraktijk Amstel, Vecht en Venen. In mei en Juni Berkel-Enschot. Dierenziekenhuis Tilburg. In mei en juni Ede-Bennekom. ...
    Deze maand kan je voordeliger je antivlooien en wormen middelen halen bij onderstaande dierenartsen. Abcoude. Dierenartsenpraktijk Amstel, Vecht en Venen. In mei en Juni Berkel-Enschot. ...
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    289
  4. mccfelinefantasy

Sticky Schimmel... alle tips en truuks op een rij.

Dat is een denkfout die veel mensen maken ;) Niet elk middel dat werkzaam is tegen schimmels, werkt ook tegen Microsporum Canis. Wanneer je katten schimmel hebben, komen er sporen in de...
    Dat is een denkfout die veel mensen maken ;) Niet elk middel dat werkzaam is tegen schimmels, werkt ook tegen Microsporum Canis. Wanneer je katten schimmel hebben, komen er sporen in de omgeving. Wanneer een middel werkzaam is tegen schimmel, is dit niet automatisch ook werkzaam tegen de...
    Dat is een denkfout die veel mensen maken ;) Niet elk middel dat werkzaam is tegen schimmels, werkt ook tegen Microsporum Canis. Wanneer je katten schimmel hebben, komen er sporen in de omgeving. Wanneer een middel werkzaam is tegen schimmel,...
    Dat is een denkfout die veel mensen maken ;) Niet elk middel dat werkzaam is tegen schimmels, werkt ook tegen Microsporum Canis. Wanneer je katten schimmel hebben, komen er sporen in de...
    Reacties:
    44
    Weergaven:
    7.263
  5. Normale Topics
  6. joycebaco

Update ringworm-microsporum-canis

Ja het is idd net een rollercoaster.. Dankje wel... oorontsteking moet ook vast goed komen :-D
    Ja het is idd net een rollercoaster.. Dankje wel... oorontsteking moet ook vast goed komen :-D
    joycebaco, 21 nov 2017 om 15:22 - Totaal Likes: 12
    Reacties:
    9
    Weergaven:
    108
  7. joycebaco

Ringworm/ microsporum canis

Ik gooi het topic op slot, voordat het verder ontspoort. Als mensen de behoefte hebben om dingen met elkaar uit te spreken, prima, maar niet op het forum
    Ik gooi het topic op slot, voordat het verder ontspoort. Als mensen de behoefte hebben om dingen met elkaar uit te spreken, prima, maar niet op het forum
    joycebaco, 10 okt 2017 om 16:48 - Totaal Likes: 84 ... 2 3
    Reacties:
    88
    Weergaven:
    1.094
  8. Kaatzzz

Teus schimmelvrij (yes!!!)

Beer is echt geweldig, zo lief en mooi! Direct maatjes met de coon die al in het huis woonde en ontzettend lief met de kinderen in huis.
    Beer is echt geweldig, zo lief en mooi! Direct maatjes met de coon die al in het huis woonde en ontzettend lief met de kinderen in huis.
    Kaatzzz, 27 sep 2017 om 19:16 - Totaal Likes: 33
    Reacties:
    15
    Weergaven:
    201
  9. Fie

Ohjee

Dit kan best ringworm zijn.. het is niet altijd direct een rode ring, het kan ook beginnen met een opervlakkig plekje.
    Dit kan best ringworm zijn.. het is niet altijd direct een rode ring, het kan ook beginnen met een opervlakkig plekje.
    Fie, 31 aug 2017 om 12:06 - Totaal Likes: 26
    Reacties:
    26
    Weergaven:
    271
  10. Fie

Probleem

Wat fijn dat de fokker zich zo betrokken toont! Arme Noma. Het zal even tijd nodig hebben. Voor jullie allemaal.
    Wat fijn dat de fokker zich zo betrokken toont! Arme Noma. Het zal even tijd nodig hebben. Voor jullie allemaal.
    Fie, 31 mrt 2017 om 11:18 - Totaal Likes: 297 ... 7 8 9
    Reacties:
    325
    Weergaven:
    3.763
  11. Sissi87

Melkkliertumor

Sorry lees t nu pas. Heb morgen de afspraak, ik had ook zoiets gelezen dat t hechtdraad kon zijn. Is trouwens alleen tussen de voorpoten dat t iets nattig is, verder ziet t er goed droog en niet...
    Sorry lees t nu pas. Heb morgen de afspraak, ik had ook zoiets gelezen dat t hechtdraad kon zijn. Is trouwens alleen tussen de voorpoten dat t iets nattig is, verder ziet t er goed droog en niet rood of gek uit. Alleen dat plekje.
    Sorry lees t nu pas. Heb morgen de afspraak, ik had ook zoiets gelezen dat t hechtdraad kon zijn. Is trouwens alleen tussen de voorpoten dat t iets nattig is, verder ziet t er goed droog en niet rood of gek uit. Alleen dat plekje.
    Sorry lees t nu pas. Heb morgen de afspraak, ik had ook zoiets gelezen dat t hechtdraad kon zijn. Is trouwens alleen tussen de voorpoten dat t iets nattig is, verder ziet t er goed droog en niet...
    Sissi87, 21 feb 2017 om 08:51 - Totaal Likes: 5 ... 2
    Reacties:
    50
    Weergaven:
    608
  12. Abella
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    167
  13. skylar

Herplaatser? En Update Aslan

O, wat zul je blij geweest zijn met het nieuws dat je schimmel vrij bent. Een hele opluchting! En fijn dat je een leuke cattery gevonden hebt. Ze testen via echo neem ik aan? En niet alleen wat...
    O, wat zul je blij geweest zijn met het nieuws dat je schimmel vrij bent. Een hele opluchting! En fijn dat je een leuke cattery gevonden hebt. Ze testen via echo neem ik aan? En niet alleen wat dna testjes die niets zeggen?
    O, wat zul je blij geweest zijn met het nieuws dat je schimmel vrij bent. Een hele opluchting! En fijn dat je een leuke cattery gevonden hebt. Ze testen via echo neem ik aan? En niet alleen wat dna testjes die niets zeggen?
    O, wat zul je blij geweest zijn met het nieuws dat je schimmel vrij bent. Een hele opluchting! En fijn dat je een leuke cattery gevonden hebt. Ze testen via echo neem ik aan? En niet alleen wat...
    skylar, 22 feb 2017 om 09:04 - Totaal Likes: 7
    Reacties:
    6
    Weergaven:
    295
  14. skylar

Behandeling Schimmel!

ja ik hab er wel maar 1 met symptomen en een positieve test. de rest allemaal negatief getest maar wel meebehandeld.
    ja ik hab er wel maar 1 met symptomen en een positieve test. de rest allemaal negatief getest maar wel meebehandeld.
    skylar, 16 jan 2017 om 16:35 - Totaal Likes: 60
    Reacties:
    34
    Weergaven:
    587
  15. skylar

Wie kan me helpen..

topic is gesloten.
    topic is gesloten.
    topic is gesloten.
    topic is gesloten.
    skylar, 9 jan 2017 om 21:49 - Totaal Likes: 189 ... 3 4 5
    Reacties:
    174
    Weergaven:
    2.032
  16. Louthecat

Schilfers/roos

O.a. advocate en Stronghold werken tegen mijten, al zal het, gezien de klachten Cheyletiella zijn en die kan nogal hardnekkig zijn. Het is ook aan te raden je huis een keer aan te pakken, alle...
    O.a. advocate en Stronghold werken tegen mijten, al zal het, gezien de klachten Cheyletiella zijn en die kan nogal hardnekkig zijn. Het is ook aan te raden je huis een keer aan te pakken, alle mandjes etc wassen (het liefst op 60 graden) of te vervangen en een omgevingsspray (zo'n spuitbus of...
    O.a. advocate en Stronghold werken tegen mijten, al zal het, gezien de klachten Cheyletiella zijn en die kan nogal hardnekkig zijn. Het is ook aan te raden je huis een keer aan te pakken, alle mandjes etc wassen (het liefst op 60 graden) of te...
    O.a. advocate en Stronghold werken tegen mijten, al zal het, gezien de klachten Cheyletiella zijn en die kan nogal hardnekkig zijn. Het is ook aan te raden je huis een keer aan te pakken, alle...
    Reacties:
    18
    Weergaven:
    276
  17. Clayla

Even flink schrikken!

Haha, wat een lekker ding! Maar altijd nog beter dan een kap. Hopelijk is het snel genezen.
    Haha, wat een lekker ding! Maar altijd nog beter dan een kap. Hopelijk is het snel genezen.
    Clayla, 30 jun 2016 om 23:04 - Totaal Likes: 25
    Reacties:
    30
    Weergaven:
    456
  18. Rhana

Rare huid bij staart

Even wachten nu met inpoederen. Een katerstaart ontstaat door hormonen, op die plek in de staart zijn meer talgklieren aanwezig en word meer talg geproduceerd. Je hebt net gewassen en ik denk dat...
    Even wachten nu met inpoederen. Een katerstaart ontstaat door hormonen, op die plek in de staart zijn meer talgklieren aanwezig en word meer talg geproduceerd. Je hebt net gewassen en ik denk dat je hem ook met een shampoo oid hebt gewassen? Geef eerst de huid even de tijd om te regenereren, dit...
    Even wachten nu met inpoederen. Een katerstaart ontstaat door hormonen, op die plek in de staart zijn meer talgklieren aanwezig en word meer talg geproduceerd. Je hebt net gewassen en ik denk dat je hem ook met een shampoo oid hebt gewassen? Geef...
    Even wachten nu met inpoederen. Een katerstaart ontstaat door hormonen, op die plek in de staart zijn meer talgklieren aanwezig en word meer talg geproduceerd. Je hebt net gewassen en ik denk dat...
    Rhana, 13 jun 2016 om 20:49 - Totaal Likes: 4
    Reacties:
    9
    Weergaven:
    410
  19. sopalt

Kate naar de DA

Ik zou idd een keer goed laten kijken naar die kies, mickey heeft nu maar 1 onderhoektand meer, die is toen afgebroken en is er een stukje in blijven zitten. Ze moest toen weer onder een roesje om...
    Ik zou idd een keer goed laten kijken naar die kies, mickey heeft nu maar 1 onderhoektand meer, die is toen afgebroken en is er een stukje in blijven zitten. Ze moest toen weer onder een roesje om die eruit te laten halen en er is nog iets getrokken toen wat slecht was. Ze is weer veel vrolijker.
    Ik zou idd een keer goed laten kijken naar die kies, mickey heeft nu maar 1 onderhoektand meer, die is toen afgebroken en is er een stukje in blijven zitten. Ze moest toen weer onder een roesje om die eruit te laten halen en er is nog iets...
    Ik zou idd een keer goed laten kijken naar die kies, mickey heeft nu maar 1 onderhoektand meer, die is toen afgebroken en is er een stukje in blijven zitten. Ze moest toen weer onder een roesje om...
    sopalt, 7 jun 2016 om 13:22 - Totaal Likes: 6
    Reacties:
    8
    Weergaven:
    270
  20. nico

Jeuk, kale plekken

Alsjeblieft juich niet te vroeg, ze heeft een corticosteroideninjectie gehad, dit onderdrukt de jeuk. Hartstikke goed dat je op TOTW bent overgestapt (en ik hoop de visvariant), pas over 3-6 weken...
    Alsjeblieft juich niet te vroeg, ze heeft een corticosteroideninjectie gehad, dit onderdrukt de jeuk. Hartstikke goed dat je op TOTW bent overgestapt (en ik hoop de visvariant), pas over 3-6 weken weet je of dit de oplossing is omdat dan de cortico's zijn uitgewerkt. Natuurlijk super dat ze nu...
    Alsjeblieft juich niet te vroeg, ze heeft een corticosteroideninjectie gehad, dit onderdrukt de jeuk. Hartstikke goed dat je op TOTW bent overgestapt (en ik hoop de visvariant), pas over 3-6 weken weet je of dit de oplossing is omdat dan de...
    Alsjeblieft juich niet te vroeg, ze heeft een corticosteroideninjectie gehad, dit onderdrukt de jeuk. Hartstikke goed dat je op TOTW bent overgestapt (en ik hoop de visvariant), pas over 3-6 weken...
    nico, 10 apr 2016 om 13:51 - Totaal Likes: 3
    Reacties:
    12
    Weergaven:
    484
  21. Simba

Korstjes op kin

Beterschap ! Ik hoop dat het gauw aanslaat.
    Simba, 5 apr 2016 om 19:48 - Totaal Likes: 5
    Reacties:
    23
    Weergaven:
    1.216
  22. Simba

Hellup: onderwol verwijderen

@Paasnini dank voor je info, ik ga eens even op die facebookpagina kijken. @Corry_v ik kan niet met 1 van mijn katten gaan in verband met de giardia.
    @Paasnini dank voor je info, ik ga eens even op die facebookpagina kijken. @Corry_v ik kan niet met 1 van mijn katten gaan in verband met de giardia.
    Simba, 3 mrt 2016 om 16:14 - Totaal Likes: 6
    Reacties:
    10
    Weergaven:
    461
  23. Frank

op de ene andere dag kale plek in haar nek

Ik zou ook denken wat @Conny zegt.. Verder hebben ze bij mij thuis wel eens spontaan een kale plek in de kraag als er eerst een klit gezeten heeft. Wanneer die er dan uitgetrokken wordt (bv. zelf...
    Ik zou ook denken wat @Conny zegt.. Verder hebben ze bij mij thuis wel eens spontaan een kale plek in de kraag als er eerst een klit gezeten heeft. Wanneer die er dan uitgetrokken wordt (bv. zelf met de achterpoten, of wanneer ik ze uitpluis) blijft er wel eens een kale plek achter.. maar omdat...
    Ik zou ook denken wat @Conny zegt.. Verder hebben ze bij mij thuis wel eens spontaan een kale plek in de kraag als er eerst een klit gezeten heeft. Wanneer die er dan uitgetrokken wordt (bv. zelf met de achterpoten, of wanneer ik ze uitpluis)...
    Ik zou ook denken wat @Conny zegt.. Verder hebben ze bij mij thuis wel eens spontaan een kale plek in de kraag als er eerst een klit gezeten heeft. Wanneer die er dan uitgetrokken wordt (bv. zelf...
    Frank, 1 mrt 2016 om 19:18 - Totaal Likes: 3
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    280
  24. Axel

Tip Diergeneeskundig Memorandum Huidaandoeningen bij Kat en Hond: Een praktijkgerichte benadering

Van Diergeneeskunding Memorandum: Huidaandoeningen bij Kat en Hond: Een praktijkgerichte benadering Deel 1 86872 Huidaandoeningen bij Kat en Hond: Een praktijkgerichte benadering Deel 2 86874
    Van Diergeneeskunding Memorandum: Huidaandoeningen bij Kat en Hond: Een praktijkgerichte benadering Deel 1 86872 Huidaandoeningen bij Kat en Hond: Een praktijkgerichte benadering Deel 2 86874
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    360
  25. Emanuella

Pluimstaart?

:love::inlove:
    Emanuella, 22 jan 2016 om 20:58 - Totaal Likes: 21
    Reacties: