Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Hart en longen

Gezondheid en Ziekte van een Maine Coon - hart en longen.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.
Sorteer:
Titel
Laatste Bericht ↓
  1. roefje

astma aanval

Ja het gaat goed met hem hij krijgt zijn pufjes ,vind dit niet echt leuk maar het gaat steeds beter. Zijn ogen staan ook beter gelukkig, hij is speels dus het ergste is gelukkig achter de rug.
    Ja het gaat goed met hem hij krijgt zijn pufjes ,vind dit niet echt leuk maar het gaat steeds beter. Zijn ogen staan ook beter gelukkig, hij is speels dus het ergste is gelukkig achter de rug.
    roefje, 23 mrt 2017 om 22:41 - Totaal Likes: 6
    Reacties:
    12
    Weergaven:
    94
  2. Simone

Update Doerak

Hoop dat de Aerocat hem wat lucht geeft. En zo te lezen gaat het redelijk goed met hem. Ik duim dat het zo blijft gaan.
    Hoop dat de Aerocat hem wat lucht geeft. En zo te lezen gaat het redelijk goed met hem. Ik duim dat het zo blijft gaan.
    Simone, 21 mrt 2017 om 17:23 - Totaal Likes: 19
    Reacties:
    10
    Weergaven:
    113
  3. Simone

Doerak

Beterschap!
    Beterschap!
    Beterschap!
    Beterschap!
    Simone, 7 feb 2017 om 19:16 - Totaal Likes: 17
    Reacties:
    7
    Weergaven:
    92
  4. Nards

Bijgeluid bij hartje van cewa

Succes, hoop dat ze er over heen groeit. Hans Garritsen maakt door heel Nederland fotos hoorde ik. Iedere dag in een ander deel van het land. Begrijp je zorgen, wat een lief snoetje.
    Succes, hoop dat ze er over heen groeit. Hans Garritsen maakt door heel Nederland fotos hoorde ik. Iedere dag in een ander deel van het land. Begrijp je zorgen, wat een lief snoetje.
    Nards, 13 dec 2016 om 15:47 - Totaal Likes: 6
    Reacties:
    6
    Weergaven:
    123
  5. Drac

Seizoensgebonden bronchitis?

Ik ken het niet van de katten, maar wel van mezelf (astma) en ik heb nu ook deze weken erg veel last.. vooral 's morgens.. Dus ik denk inderdaad dat het met de luchtvochtigheid te maken heeft dat...
    Ik ken het niet van de katten, maar wel van mezelf (astma) en ik heb nu ook deze weken erg veel last.. vooral 's morgens.. Dus ik denk inderdaad dat het met de luchtvochtigheid te maken heeft dat je moppie er nu last van heeft.. Hoop dat hij zich snel beter voelt en de aanvallen overgaan.
    Ik ken het niet van de katten, maar wel van mezelf (astma) en ik heb nu ook deze weken erg veel last.. vooral 's morgens.. Dus ik denk inderdaad dat het met de luchtvochtigheid te maken heeft dat je moppie er nu last van heeft.. Hoop dat hij zich...
    Ik ken het niet van de katten, maar wel van mezelf (astma) en ik heb nu ook deze weken erg veel last.. vooral 's morgens.. Dus ik denk inderdaad dat het met de luchtvochtigheid te maken heeft dat...
    Drac, 10 okt 2016 om 22:11 - Totaal Likes: 3
    Reacties:
    6
    Weergaven:
    141
  6. peter

Mijn coontje van 11 weken heeft af en toe de hik

Ja ook meningen verschillen bij dierenartsen. Ze hebben het hier ook alleen maar na iets te gulzig eten en nooit langer als een minuut of 2. Eigenlijk kan ik niet zegen dat ze het dagelijks of...
    Ja ook meningen verschillen bij dierenartsen. Ze hebben het hier ook alleen maar na iets te gulzig eten en nooit langer als een minuut of 2. Eigenlijk kan ik niet zegen dat ze het dagelijks of wekelijks hebben, juist heel sporadisch.
    Ja ook meningen verschillen bij dierenartsen. Ze hebben het hier ook alleen maar na iets te gulzig eten en nooit langer als een minuut of 2. Eigenlijk kan ik niet zegen dat ze het dagelijks of wekelijks hebben, juist heel sporadisch.
    Ja ook meningen verschillen bij dierenartsen. Ze hebben het hier ook alleen maar na iets te gulzig eten en nooit langer als een minuut of 2. Eigenlijk kan ik niet zegen dat ze het dagelijks of...
    peter, 27 jun 2016 om 16:24 - Totaal Likes: 20
    Reacties:
    28
    Weergaven:
    357
  7. Twistertje

Twist

Kanjer wat ben je daar nog jong!
    Reacties:
    47
    Weergaven:
    1.977
  8. Anna

Myla heeft misschien een hartkwaal ... Update #28 #34 fotoupdate #42

@Anna Wat naar dat ze nierfalen heeft. Gelukkig geen probleem aan haar hart. Maar dit is ook heel ernstig. Ik hoop dat ze er wel bovenop gaat komen! Sterkte! Ik heb al meerdere malen meegemaakt...
    @Anna Wat naar dat ze nierfalen heeft. Gelukkig geen probleem aan haar hart. Maar dit is ook heel ernstig. Ik hoop dat ze er wel bovenop gaat komen! Sterkte! Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat er door diverse dierenartsen en ook een internist verkeerde diagnoses gesteld werden. Vaak was de...
    @Anna Wat naar dat ze nierfalen heeft. Gelukkig geen probleem aan haar hart. Maar dit is ook heel ernstig. Ik hoop dat ze er wel bovenop gaat komen! Sterkte! Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat er door diverse dierenartsen en ook een...
    @Anna Wat naar dat ze nierfalen heeft. Gelukkig geen probleem aan haar hart. Maar dit is ook heel ernstig. Ik hoop dat ze er wel bovenop gaat komen! Sterkte! Ik heb al meerdere malen meegemaakt...
    Anna, 26 apr 2016 om 18:25 - Totaal Likes: 35 ... 2
    Reacties:
    43
    Weergaven:
    527
  9. Sjoukje

Oproep Onderzoek naar hoge bloeddruk bij katten

Bij Caressa Dierenziekenhuis doen ze onderzoek naar hoge bloeddruk bij katten. Hiervoor zijn ze opzoek naar katten ouder dan 10 jaar. " Laat uw kat gratis uitgebreid onderzoeken! Caressa...
    Bij Caressa Dierenziekenhuis doen ze onderzoek naar hoge bloeddruk bij katten. Hiervoor zijn ze opzoek naar katten ouder dan 10 jaar. " Laat uw kat gratis uitgebreid onderzoeken! Caressa Dierenziekenhuizen doet momenteel een groot onderzoek met naar hoge bloeddruk bij de kat. Een hoge...
    Bij Caressa Dierenziekenhuis doen ze onderzoek naar hoge bloeddruk bij katten. Hiervoor zijn ze opzoek naar katten ouder dan 10 jaar. " Laat uw kat gratis uitgebreid onderzoeken! Caressa Dierenziekenhuizen doet momenteel een groot onderzoek met...
    Bij Caressa Dierenziekenhuis doen ze onderzoek naar hoge bloeddruk bij katten. Hiervoor zijn ze opzoek naar katten ouder dan 10 jaar. " Laat uw kat gratis uitgebreid onderzoeken! Caressa...
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    119
  10. Ilona01

CCM/ DCM

Heel veel sterkte. Super naar dit.
    Ilona01, 5 dec 2015 om 15:47 - Totaal Likes: 3
    Reacties:
    38
    Weergaven:
    423
  11. Sjoukje

HCM controle Lance

Dat is heel goed nieuws, nu nog een paar onsjes erbij, maar daar heb je niet altijd invloed op, of in de hand. Maar voor nu super:agnesoverjoyed:
    Dat is heel goed nieuws, nu nog een paar onsjes erbij, maar daar heb je niet altijd invloed op, of in de hand. Maar voor nu super:agnesoverjoyed:
    Sjoukje, 21 mei 2015 om 12:59 - Totaal Likes: 12
    Reacties:
    13
    Weergaven:
    375
  12. mccfelinefantasy

Mijn meissie...

Heel veel sterkte!
    Heel veel sterkte!
    Heel veel sterkte!
    Heel veel sterkte!
    Reacties:
    23
    Weergaven:
    397
  13. Manon

Met Rosie naar Emmeloord geweest! update #59

Mooi meisje en gelukkig gaat het weer met haar
    Reacties:
    61
    Weergaven:
    1.326
  14. Manon

Update Rosie

Er is er eentje die zeker stress heeft, en dat ben jij. En wellicht breng je die stress over op Rosie, die wellicht inderdaad sowieso een stresskip is, maar misschien ook een stresskip lijkt...
    Er is er eentje die zeker stress heeft, en dat ben jij. En wellicht breng je die stress over op Rosie, die wellicht inderdaad sowieso een stresskip is, maar misschien ook een stresskip lijkt doordat ze zich niet lekker voelt en er dan aan haar gezeten wordt. Als het nu goed gaat tussen...
    Er is er eentje die zeker stress heeft, en dat ben jij. En wellicht breng je die stress over op Rosie, die wellicht inderdaad sowieso een stresskip is, maar misschien ook een stresskip lijkt doordat ze zich niet lekker voelt en er dan aan haar...
    Er is er eentje die zeker stress heeft, en dat ben jij. En wellicht breng je die stress over op Rosie, die wellicht inderdaad sowieso een stresskip is, maar misschien ook een stresskip lijkt...
    Reacties:
    19
    Weergaven:
    594
  15. cheffin

Hartje Wolletje

Heel vervelend nieuws hopelijk kan ze zoals ze nu is op een goede manier nog een tijdje mee.
    Heel vervelend nieuws hopelijk kan ze zoals ze nu is op een goede manier nog een tijdje mee.
    Reacties:
    9
    Weergaven:
    350
  16. Manon

Hartslag Rosie

Heb haar in de rust gevoeld en zat op 148. Terwijl de DA zei dat het rond de 100 moest zijn ? Ik zal hem Maandag wel even bellen ...
    Heb haar in de rust gevoeld en zat op 148. Terwijl de DA zei dat het rond de 100 moest zijn ? Ik zal hem Maandag wel even bellen ...
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    539
  17. nidoba

De FelCan dag en HCM

De biomarker meet het percentage van het hormoon dat door het myocard wordt afgegeven aan het bloed onder invloed van rek, volume of drukbelasting (cardiale stress) en hypoxie. Een hoog percentage...
    De biomarker meet het percentage van het hormoon dat door het myocard wordt afgegeven aan het bloed onder invloed van rek, volume of drukbelasting (cardiale stress) en hypoxie. Een hoog percentage is daarmee een duidelijke aanwijzing voor een hartprobleem e n voor de dierenarts een reden om de...
    De biomarker meet het percentage van het hormoon dat door het myocard wordt afgegeven aan het bloed onder invloed van rek, volume of drukbelasting (cardiale stress) en hypoxie. Een hoog percentage is daarmee een duidelijke aanwijzing voor een...
    De biomarker meet het percentage van het hormoon dat door het myocard wordt afgegeven aan het bloed onder invloed van rek, volume of drukbelasting (cardiale stress) en hypoxie. Een hoog percentage...
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    688
  18. Symbas Story

Met Senna naar de dierenarts

Senna heeft DCM. Haar hart was toen al iets vergroot en deed maar wat, kloppen kon je het niet echt noemen, het was echt heen en weer flubberen en daardoor werd het bloed door het lichaam gepompt....
    Senna heeft DCM. Haar hart was toen al iets vergroot en deed maar wat, kloppen kon je het niet echt noemen, het was echt heen en weer flubberen en daardoor werd het bloed door het lichaam gepompt. Het rare toen al was dat je bij de hoge hartslag die ze had een gigantisch hoge bloeddruk verwacht,...
    Senna heeft DCM. Haar hart was toen al iets vergroot en deed maar wat, kloppen kon je het niet echt noemen, het was echt heen en weer flubberen en daardoor werd het bloed door het lichaam gepompt. Het rare toen al was dat je bij de hoge hartslag...
    Senna heeft DCM. Haar hart was toen al iets vergroot en deed maar wat, kloppen kon je het niet echt noemen, het was echt heen en weer flubberen en daardoor werd het bloed door het lichaam gepompt....
    Reacties:
    19
    Weergaven:
    1.002
  19. Pinokio

welke leeftijd echo

Hoi Renate, Het verhaal liet me niet los, maar omdat ik een weekend weg was en daaraan voorafgaand nog heel veel te doen had, kon ik niet echt er iets mee doen. Ik heb een helder artikel gevonden...
    Hoi Renate, Het verhaal liet me niet los, maar omdat ik een weekend weg was en daaraan voorafgaand nog heel veel te doen had, kon ik niet echt er iets mee doen. Ik heb een helder artikel gevonden over hartruis bij katten en de verschillende oorzaken. Het is wel in het engels, maar heel goed te...
    Hoi Renate, Het verhaal liet me niet los, maar omdat ik een weekend weg was en daaraan voorafgaand nog heel veel te doen had, kon ik niet echt er iets mee doen. Ik heb een helder artikel gevonden over hartruis bij katten en de verschillende...
    Hoi Renate, Het verhaal liet me niet los, maar omdat ik een weekend weg was en daaraan voorafgaand nog heel veel te doen had, kon ik niet echt er iets mee doen. Ik heb een helder artikel gevonden...
    Reacties:
    5
    Weergaven:
    742
  20. Dook

Vraagstuk Dook (reutel, long?)

Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met Dr van Oosterhout? Via via bij hem uitgekomen en het verhaal gemaild, het enige wat hij kon bieden is de rhino en bronchoscopie over doen om...
    Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met Dr van Oosterhout? Via via bij hem uitgekomen en het verhaal gemaild, het enige wat hij kon bieden is de rhino en bronchoscopie over doen om te zien of hij er misschien wel een afwijking in aantreft. Het is best een reis (ruim een uur met ov...
    Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met Dr van Oosterhout? Via via bij hem uitgekomen en het verhaal gemaild, het enige wat hij kon bieden is de rhino en bronchoscopie over doen om te zien of hij er misschien wel een afwijking in...
    Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met Dr van Oosterhout? Via via bij hem uitgekomen en het verhaal gemaild, het enige wat hij kon bieden is de rhino en bronchoscopie over doen om...
    Reacties:
    49
    Weergaven:
    2.802

Topic Weergaveopties

Laden...