Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Geslachtsorganen

Gezondheid en Ziekte van een Maine Coon - geslachtsorganen.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.
Sorteer:
Titel
Laatste Bericht ↓
  1. Sticky Topics
  2. Sjoukje

Tip Sterilisatie/Castratie acties van 2017 (laatste aanvulling 05/03)

De lijst is aangepast, er zijn veel dierenartsen die in de maand maart korting geven op sterilisatie/castratie. Ook zijn er 2 instanties in België waar je een kortingsbon kan halen. Mis je nog...
    De lijst is aangepast, er zijn veel dierenartsen die in de maand maart korting geven op sterilisatie/castratie. Ook zijn er 2 instanties in België waar je een kortingsbon kan halen. Mis je nog een dierenarts? Laat mij het weten ;)
    De lijst is aangepast, er zijn veel dierenartsen die in de maand maart korting geven op sterilisatie/castratie. Ook zijn er 2 instanties in België waar je een kortingsbon kan halen. Mis je nog een dierenarts? Laat mij het weten ;)
    De lijst is aangepast, er zijn veel dierenartsen die in de maand maart korting geven op sterilisatie/castratie. Ook zijn er 2 instanties in België waar je een kortingsbon kan halen. Mis je nog...
    Sjoukje, 3 jan 2017 om 17:16 - Totaal Likes: 6
    Reacties:
    8
    Weergaven:
    2.956
  3. Normale Topics
  4. Amanda89

Castreren of 'dek' katers?

Vooral deze is voor de meeste kattenhouders de reden hun kater op tijd te castreren! Die lucht wil je echt niet in huis hebben! Ga eens naar een kattenshow en je haalt de open katers er met je...
    Vooral deze is voor de meeste kattenhouders de reden hun kater op tijd te castreren! Die lucht wil je echt niet in huis hebben! Ga eens naar een kattenshow en je haalt de open katers er met je neus blindelings tussenuit.
    Vooral deze is voor de meeste kattenhouders de reden hun kater op tijd te castreren! Die lucht wil je echt niet in huis hebben! Ga eens naar een kattenshow en je haalt de open katers er met je neus blindelings tussenuit.
    Vooral deze is voor de meeste kattenhouders de reden hun kater op tijd te castreren! Die lucht wil je echt niet in huis hebben! Ga eens naar een kattenshow en je haalt de open katers er met je...
    Amanda89, 14 jun 2017 om 11:20 - Totaal Likes: 5
    Reacties:
    17
    Weergaven:
    301
  5. Tiffany

Krolsheid

Ik heb geen ervaring met krolse katten (wij hebben 2 gecastreerde katers hihi) maar hier merk ik wel dat ze na een vakantie ook wel eens snachts aan de deur komen mauwen. Ook maken ze ons meestal...
    Ik heb geen ervaring met krolse katten (wij hebben 2 gecastreerde katers hihi) maar hier merk ik wel dat ze na een vakantie ook wel eens snachts aan de deur komen mauwen. Ook maken ze ons meestal extra vroeg wakker sochtends. Wij denken altijd dat het komt omdat ze ons dan erg gemist hebben. En...
    Ik heb geen ervaring met krolse katten (wij hebben 2 gecastreerde katers hihi) maar hier merk ik wel dat ze na een vakantie ook wel eens snachts aan de deur komen mauwen. Ook maken ze ons meestal extra vroeg wakker sochtends. Wij denken altijd...
    Ik heb geen ervaring met krolse katten (wij hebben 2 gecastreerde katers hihi) maar hier merk ik wel dat ze na een vakantie ook wel eens snachts aan de deur komen mauwen. Ook maken ze ons meestal...
    Tiffany, 25 mei 2017 om 05:40 - Totaal Likes: 3
    Reacties:
    5
    Weergaven:
    138
  6. Clarissa G

MPS shirt na steriliseren

fijn dat het goed gegaan is! wij hebben op advies van de da in de gaten gehouden hoe het ging en geen kraag of shirt nodig gehad.
    fijn dat het goed gegaan is! wij hebben op advies van de da in de gaten gehouden hoe het ging en geen kraag of shirt nodig gehad.
    Reacties:
    8
    Weergaven:
    294
  7. Conny

Xavyra na sterilisatie flink in de lappenmand.

Beterschap voor Xavyra toegewenst, en ook sterkte voor jou.
    Reacties:
    14
    Weergaven:
    239
  8. svdijk86

Inmiddels allebei "geholpen"

Heerlijk dat het achter de rug is, poetsen is niet zo bezwaarlijk hoor, aan de hechtingen trekken wel en dat gebeurt niet vaak. Voor mij geen pakjes meer.
    Heerlijk dat het achter de rug is, poetsen is niet zo bezwaarlijk hoor, aan de hechtingen trekken wel en dat gebeurt niet vaak. Voor mij geen pakjes meer.
    svdijk86, 2 dec 2016 om 06:45 - Totaal Likes: 11
    Reacties:
    8
    Weergaven:
    129
  9. Sjoukje

Tip Sterilisatie/castratie acties van 2016.

Bij Felicare is eind oktober weer een castratie/sterilisatie actie, zie het start bericht voor meer info!
    Bij Felicare is eind oktober weer een castratie/sterilisatie actie, zie het start bericht voor meer info!
    Sjoukje, 29 jan 2016 om 10:56 - Totaal Likes: 8
    Reacties:
    11
    Weergaven:
    1.111
  10. MarjoMarley

Poes weer krols

Ja precies! Maandag ga ik bellen en dan hoor ik wel hoe of wat :). Ik hou jullie op de hoogte!
    Ja precies! Maandag ga ik bellen en dan hoor ik wel hoe of wat :). Ik hou jullie op de hoogte!
    Reacties:
    6
    Weergaven:
    259
  11. Dasha

Olaf naar de ballenbak

En? Hoe is het nou met hem en met zijn staart?
    Dasha, 19 mei 2016 om 14:39 - Totaal Likes: 39
    Reacties:
    30
    Weergaven:
    349
  12. Rhana

Help help help

Wat fijn dat het alweer beter gaat. Bij complicaties hoef ik ook alleen de medicijnen te betalen, vond ik ook eigenlijk altijd normaal.
    Wat fijn dat het alweer beter gaat. Bij complicaties hoef ik ook alleen de medicijnen te betalen, vond ik ook eigenlijk altijd normaal.
    Rhana, 24 mei 2016 om 00:16 - Totaal Likes: 22
    Reacties:
    16
    Weergaven:
    279
  13. sneeuwkat

Zazou naar de ballenbak

@sneeuwkat even flink rijstzetmeel in die kraag kan wellicht al schelen
    sneeuwkat, 10 mei 2016 om 07:33 - Totaal Likes: 39
    Reacties:
    26
    Weergaven:
    338
  14. Flash2003

Sterilisatie en vacht.

De vacht wordt inderdaad voller en beter na sterilisatie/castratie.
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    269
  15. simone1975

Stacy (15 maanden) nog niet krols?!

Ja... mijn schuld dat hij weer boven aan stond:shame: Ik reageerde op dit topic omdat ik dacht dat de laatste reactie 17 november 2015 was. maar dat was dus 2014. Kon het niet meer...
    Ja... mijn schuld dat hij weer boven aan stond:shame: Ik reageerde op dit topic omdat ik dacht dat de laatste reactie 17 november 2015 was. maar dat was dus 2014. Kon het niet meer verwijderen:glassesnerdy:
    Ja... mijn schuld dat hij weer boven aan stond:shame: Ik reageerde op dit topic omdat ik dacht dat de laatste reactie 17 november 2015 was. maar dat was dus 2014. Kon het niet meer verwijderen:glassesnerdy:
    Ja... mijn schuld dat hij weer boven aan stond:shame: Ik reageerde op dit topic omdat ik dacht dat de laatste reactie 17 november 2015 was. maar dat was dus 2014. Kon het niet meer...
    Reacties:
    13
    Weergaven:
    692
  16. Simba

Apple woensdag onder het mes

Opluchting als,ze weer thuis zijn en 'gewoon' doen he...toch altijd spannend hoor :p
    Opluchting als,ze weer thuis zijn en 'gewoon' doen he...toch altijd spannend hoor :p
    Simba, 26 okt 2015 om 10:27 - Totaal Likes: 2
    Reacties:
    17
    Weergaven:
    311
  17. Simba

Poot geschoren bij castratie?

zover ik weet gebeurd dat niet bij castratie. Ze krijgen meestal een gasnarcose of een prikje. Castratie duurt vaak niet langer dan 10 minuutjes.
    zover ik weet gebeurd dat niet bij castratie. Ze krijgen meestal een gasnarcose of een prikje. Castratie duurt vaak niet langer dan 10 minuutjes.
    Reacties:
    7
    Weergaven:
    243
  18. Dasha

Tygo is net gecastreerd

Sorry voor de ontzettend late reactie. Ik ben een tijdje niet op het forum geweest. Wat ik me ervan herinner is dat het allemaal erg meeviel. Het schijnt een lichte ingreep te zijn voor katers. We...
    Sorry voor de ontzettend late reactie. Ik ben een tijdje niet op het forum geweest. Wat ik me ervan herinner is dat het allemaal erg meeviel. Het schijnt een lichte ingreep te zijn voor katers. We mochten ze na 1.5 uur al ophalen, en ze kregen geen antibiotica of andere medicijnen mee. Alleen...
    Sorry voor de ontzettend late reactie. Ik ben een tijdje niet op het forum geweest. Wat ik me ervan herinner is dat het allemaal erg meeviel. Het schijnt een lichte ingreep te zijn voor katers. We mochten ze na 1.5 uur al ophalen, en ze kregen...
    Sorry voor de ontzettend late reactie. Ik ben een tijdje niet op het forum geweest. Wat ik me ervan herinner is dat het allemaal erg meeviel. Het schijnt een lichte ingreep te zijn voor katers. We...
    Dasha, 12 jun 2015 om 12:53 - Totaal Likes: 11
    Reacties:
    10
    Weergaven:
    451
  19. Floortje

Tommy vandaag ontnomen van zijn manhood

Beterschap voor Tommy.
    Beterschap voor Tommy.
    Beterschap voor Tommy.
    Beterschap voor Tommy.
    Floortje, 29 sep 2015 om 13:02 - Totaal Likes: 11
    Reacties:
    10
    Weergaven:
    266
  20. Guk

Poezenpil!

Ik zou inderdaad de kans van 1 op de duizend of 1 op de 10.000 of zo dat mijn kater epifysiolyse krijgt door castratie niet willen lopen! En die kans blijft bestaan totdat hij volledig is...
    Ik zou inderdaad de kans van 1 op de duizend of 1 op de 10.000 of zo dat mijn kater epifysiolyse krijgt door castratie niet willen lopen! En die kans blijft bestaan totdat hij volledig is uitgegroeid, dus 2, 3, 4 jaar oud is! OK, ik kan wachten tot hij 10 maanden is, want misschien is de kans...
    Ik zou inderdaad de kans van 1 op de duizend of 1 op de 10.000 of zo dat mijn kater epifysiolyse krijgt door castratie niet willen lopen! En die kans blijft bestaan totdat hij volledig is uitgegroeid, dus 2, 3, 4 jaar oud is! OK, ik kan wachten...
    Ik zou inderdaad de kans van 1 op de duizend of 1 op de 10.000 of zo dat mijn kater epifysiolyse krijgt door castratie niet willen lopen! En die kans blijft bestaan totdat hij volledig is...
    Guk, 21 mei 2015 om 14:41 - Totaal Likes: 3
    Reacties:
    12
    Weergaven:
    504
  21. Guk

Castreren/steriliseren

Laat de poes dan helpen als je de kater nog niet mag doen van je dierenarts.. Heb je ook geen probleem met krolsheid en een ongewenst nest bij veel te jonge katten. Klinkt niet aardig, maar deze...
    Laat de poes dan helpen als je de kater nog niet mag doen van je dierenarts.. Heb je ook geen probleem met krolsheid en een ongewenst nest bij veel te jonge katten. Klinkt niet aardig, maar deze vraag schiet me echt verkeerd..gezien alle adviezen hierboven. Mensen geloven klakkeloos hun...
    Laat de poes dan helpen als je de kater nog niet mag doen van je dierenarts.. Heb je ook geen probleem met krolsheid en een ongewenst nest bij veel te jonge katten. Klinkt niet aardig, maar deze vraag schiet me echt verkeerd..gezien alle adviezen...
    Laat de poes dan helpen als je de kater nog niet mag doen van je dierenarts.. Heb je ook geen probleem met krolsheid en een ongewenst nest bij veel te jonge katten. Klinkt niet aardig, maar deze...
    Guk, 31 mrt 2015 om 01:30 - Totaal Likes: 8
    Reacties:
    17
    Weergaven:
    1.085
  22. AnkR

Castratie Kayla

Ach gosje! Wat vervelend!!! Hoe gaat het nu met haar?
    AnkR, 20 apr 2015 om 10:10 - Totaal Likes: 15
    Reacties:
    15
    Weergaven:
    393
  23. Sjoukje

Oproep onderzoek cryptorchidie bij katachtigen

Ff een mailtje gestuurd :)
    Reacties: