Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Gedrag & Karakter

Hier vindt je alle informatie, vragen, adviezen en tips over het gedrag en karakter van de Maine Coon.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.
Sorteer:
Titel
Laatste Bericht ↓
  1. Puma JC Beaufort

Treiteren

Ze zijn nu nog voornamelijk apart, maar ook een aantal keer per dag samen (paar minuten) Spelen met brokjes gooien (hond doet ook heel gezellig mee), maar als het klaar is, gaat Puma toch naar...
    Ze zijn nu nog voornamelijk apart, maar ook een aantal keer per dag samen (paar minuten) Spelen met brokjes gooien (hond doet ook heel gezellig mee), maar als het klaar is, gaat Puma toch naar Minoes. Een beetje snuffelen en met een pootje aantikken. Dat vindt Minoes niet leuk en blaast wat....
    Ze zijn nu nog voornamelijk apart, maar ook een aantal keer per dag samen (paar minuten) Spelen met brokjes gooien (hond doet ook heel gezellig mee), maar als het klaar is, gaat Puma toch naar Minoes. Een beetje snuffelen en met een pootje...
    Ze zijn nu nog voornamelijk apart, maar ook een aantal keer per dag samen (paar minuten) Spelen met brokjes gooien (hond doet ook heel gezellig mee), maar als het klaar is, gaat Puma toch naar...
    Reacties:
    25
    Weergaven:
    404
  2. Annabelle

Onderbroken nachten door de kittens

Ik vergeleek het altijd met het krijgen van kinderen. Hier staat de deur open en dat gaat vaak prima. 3 gaan met ons naar bed en hebben hetzelfde slaapritme. Toen ze jonger waren ging het meteen...
    Ik vergeleek het altijd met het krijgen van kinderen. Hier staat de deur open en dat gaat vaak prima. 3 gaan met ons naar bed en hebben hetzelfde slaapritme. Toen ze jonger waren ging het meteen beter toen ze 24/7 toegang kregen tot de tuin.
    Ik vergeleek het altijd met het krijgen van kinderen. Hier staat de deur open en dat gaat vaak prima. 3 gaan met ons naar bed en hebben hetzelfde slaapritme. Toen ze jonger waren ging het meteen beter toen ze 24/7 toegang kregen tot de tuin.
    Ik vergeleek het altijd met het krijgen van kinderen. Hier staat de deur open en dat gaat vaak prima. 3 gaan met ons naar bed en hebben hetzelfde slaapritme. Toen ze jonger waren ging het meteen...
    Annabelle, 3 apr 2018 om 10:24 - Totaal Likes: 38
    Reacties:
    15
    Weergaven:
    283
  3. RoosW

Coons en Plank hangen..

o! is dat ook een coon tik...hahaha Ziggy is kat nr 10 in mijn leven ( niet allemaal tegelijk) maar dit had ik nog geen 1 zien doen...
    o! is dat ook een coon tik...hahaha Ziggy is kat nr 10 in mijn leven ( niet allemaal tegelijk) maar dit had ik nog geen 1 zien doen...
    RoosW, 14 mrt 2018 om 22:04 - Totaal Likes: 31
    Reacties:
    9
    Weergaven:
    332
  4. RoosW

Bijten en plastic

Dit klinkt bekend. Onze Shakima de siamees heeft zowat alle kabels doorgebeten of bijna. We hebben maar een koker erover heen gemaakt, daar waar mogelijk en alles opruimen na gebruik. Plastic is...
    Dit klinkt bekend. Onze Shakima de siamees heeft zowat alle kabels doorgebeten of bijna. We hebben maar een koker erover heen gemaakt, daar waar mogelijk en alles opruimen na gebruik. Plastic is ook al zoiets. Ik wist niet dat daar visolie in zat. Klopt wel,want Annabel de Noor lust geen vis en...
    Dit klinkt bekend. Onze Shakima de siamees heeft zowat alle kabels doorgebeten of bijna. We hebben maar een koker erover heen gemaakt, daar waar mogelijk en alles opruimen na gebruik. Plastic is ook al zoiets. Ik wist niet dat daar visolie in...
    Dit klinkt bekend. Onze Shakima de siamees heeft zowat alle kabels doorgebeten of bijna. We hebben maar een koker erover heen gemaakt, daar waar mogelijk en alles opruimen na gebruik. Plastic is...
    RoosW, 13 mrt 2018 om 12:06 - Totaal Likes: 24
    Reacties:
    28
    Weergaven:
    394
  5. Fie

Gedragsverandering na castratie

Bij ons is het twee keer gebeurd dat na de castratie het karakter van de heren helemaal om ging, van lief en aanhalig naar bangelijk en schuw. De eerste die dit had was Niño, hij raced nog steeds...
    Bij ons is het twee keer gebeurd dat na de castratie het karakter van de heren helemaal om ging, van lief en aanhalig naar bangelijk en schuw. De eerste die dit had was Niño, hij raced nog steeds als een gek naar boven als ie ook maar denkt dat er vreemden in huis zijn (de meeste mensen hebben...
    Bij ons is het twee keer gebeurd dat na de castratie het karakter van de heren helemaal om ging, van lief en aanhalig naar bangelijk en schuw. De eerste die dit had was Niño, hij raced nog steeds als een gek naar boven als ie ook maar denkt dat...
    Bij ons is het twee keer gebeurd dat na de castratie het karakter van de heren helemaal om ging, van lief en aanhalig naar bangelijk en schuw. De eerste die dit had was Niño, hij raced nog steeds...
    Fie, 29 dec 2017 om 19:21 - Totaal Likes: 5
    Reacties:
    6
    Weergaven:
    440
  6. zonnebloempje

tafel en aanrecht springen

Ik probeer het ze hier ook af te leren.. de oudste htk poes weet dat het niet mag. Zij doet het alleen als we op hed liggen:p Loki, de htk kater weet dat het niet mag maar doet het stiekem, of hij...
    Ik probeer het ze hier ook af te leren.. de oudste htk poes weet dat het niet mag. Zij doet het alleen als we op hed liggen:p Loki, de htk kater weet dat het niet mag maar doet het stiekem, of hij gaat er gewoon op zitten en wachten tot je hem eraf komt halen omdat hij wil spelen :p Leia, onze...
    Ik probeer het ze hier ook af te leren.. de oudste htk poes weet dat het niet mag. Zij doet het alleen als we op hed liggen:p Loki, de htk kater weet dat het niet mag maar doet het stiekem, of hij gaat er gewoon op zitten en wachten tot je hem...
    Ik probeer het ze hier ook af te leren.. de oudste htk poes weet dat het niet mag. Zij doet het alleen als we op hed liggen:p Loki, de htk kater weet dat het niet mag maar doet het stiekem, of hij...
    zonnebloempje, 13 jun 2011 om 14:44 - Totaal Likes: 17 ... 2
    Reacties:
    68
    Weergaven:
    4.018
  7. Maquerite

Krolse Knox

Ah, nooit leuk zo’n ingreep. Vertroetel haar maar lekker! :love: Goed van je, dat je voor het welzijn van de dame hebt gekozen door haar te laten castreren!
    Ah, nooit leuk zo’n ingreep. Vertroetel haar maar lekker! :love: Goed van je, dat je voor het welzijn van de dame hebt gekozen door haar te laten castreren!
    Maquerite, 12 feb 2018 om 08:55 - Totaal Likes: 26
    Reacties:
    22
    Weergaven:
    449
  8. Momo

Wolf duikt boven op Twinkel?

Hier gooit Horus, schuin achteruit lopend, eerst haar kont op Ronin als hij op zijn rug ligt.:cat3:
    Hier gooit Horus, schuin achteruit lopend, eerst haar kont op Ronin als hij op zijn rug ligt.:cat3:
    Momo, 7 feb 2018 om 16:51 - Totaal Likes: 12
    Reacties:
    17
    Weergaven:
    390
  9. Evany

Piespoes

Ik vind je beslissing ook bijzonder dapper. De poes op de eerste plaats zetten, ook al bloedt je hart ervan. Hopelijk vind zehaar gouden nestje en kun je contact houden met de nieuwe...
    Ik vind je beslissing ook bijzonder dapper. De poes op de eerste plaats zetten, ook al bloedt je hart ervan. Hopelijk vind zehaar gouden nestje en kun je contact houden met de nieuwe eigenaars. Veel sterkte en succes!!
    Ik vind je beslissing ook bijzonder dapper. De poes op de eerste plaats zetten, ook al bloedt je hart ervan. Hopelijk vind zehaar gouden nestje en kun je contact houden met de nieuwe eigenaars. Veel sterkte en succes!!
    Ik vind je beslissing ook bijzonder dapper. De poes op de eerste plaats zetten, ook al bloedt je hart ervan. Hopelijk vind zehaar gouden nestje en kun je contact houden met de nieuwe...
    Evany, 6 jan 2018 om 18:00 - Totaal Likes: 12
    Reacties:
    39
    Weergaven:
    563
  10. Fie

'Drinken' aan kleedjes

Dat trappelen is een teken dat zij zich op zich gemak voelen / tevreden zijn en niet omdat zij te vroeg zijn weggehaald, dat is al achterhaald. Dat sabbelen is waarschijnlijk ook een dat zij zich...
    Dat trappelen is een teken dat zij zich op zich gemak voelen / tevreden zijn en niet omdat zij te vroeg zijn weggehaald, dat is al achterhaald. Dat sabbelen is waarschijnlijk ook een dat zij zich tevreden voelen / gemak voelen. Kan ook nog stress zijn, om zich zelf gerust te stellen, maar dat...
    Dat trappelen is een teken dat zij zich op zich gemak voelen / tevreden zijn en niet omdat zij te vroeg zijn weggehaald, dat is al achterhaald. Dat sabbelen is waarschijnlijk ook een dat zij zich tevreden voelen / gemak voelen. Kan ook nog...
    Dat trappelen is een teken dat zij zich op zich gemak voelen / tevreden zijn en niet omdat zij te vroeg zijn weggehaald, dat is al achterhaald. Dat sabbelen is waarschijnlijk ook een dat zij zich...
    Fie, 8 jan 2018 om 13:55 - Totaal Likes: 3
    Reacties:
    8
    Weergaven:
    213
  11. Beau

Wenperiode en gedrag

Dank voor de bemoedigende reacties, we laten Beau haar gang gaan het aanhalen vondt ze ook doodeng behalve als ze in baby positie in de armen lag dan was ze even rustig. Ze komt sinds een paar...
    Dank voor de bemoedigende reacties, we laten Beau haar gang gaan het aanhalen vondt ze ook doodeng behalve als ze in baby positie in de armen lag dan was ze even rustig. Ze komt sinds een paar dagen ineens aangelopen en chirpt dan om aandacht om te spelen en daar heb ik een paar halen aan over...
    Dank voor de bemoedigende reacties, we laten Beau haar gang gaan het aanhalen vondt ze ook doodeng behalve als ze in baby positie in de armen lag dan was ze even rustig. Ze komt sinds een paar dagen ineens aangelopen en chirpt dan om aandacht om...
    Dank voor de bemoedigende reacties, we laten Beau haar gang gaan het aanhalen vondt ze ook doodeng behalve als ze in baby positie in de armen lag dan was ze even rustig. Ze komt sinds een paar...
    Beau, 29 dec 2017 om 19:10 - Totaal Likes: 6
    Reacties:
    6
    Weergaven:
    233
  12. Amanda89

Samen naar de DA?

Ik zou de andere niet meenemen. En hier gebeurd het ook af en toe hoor dat er eentje rondloopt met zijn oogje half dicht. Is dan tijdens het spelen gebeurd en na 2-3 dagen over ;)
    Ik zou de andere niet meenemen. En hier gebeurd het ook af en toe hoor dat er eentje rondloopt met zijn oogje half dicht. Is dan tijdens het spelen gebeurd en na 2-3 dagen over ;)
    Amanda89, 20 nov 2017 om 21:56 - Totaal Likes: 5
    Reacties:
    8
    Weergaven:
    247
  13. ChantalS

Miauwen bij hond

Katten voelen veel aan (afgelopen tijd ook 2 katten die al wisten dat het baasje zwanger was voor ze het zelf wisten) maar daarnaast hebben katten ook een geweldige neus. Als bijv. een dier...
    Katten voelen veel aan (afgelopen tijd ook 2 katten die al wisten dat het baasje zwanger was voor ze het zelf wisten) maar daarnaast hebben katten ook een geweldige neus. Als bijv. een dier nierfalen heeft kimen er afvalstoffen in het bloed en dat ruiken ze. Dus ja wie weet.
    Katten voelen veel aan (afgelopen tijd ook 2 katten die al wisten dat het baasje zwanger was voor ze het zelf wisten) maar daarnaast hebben katten ook een geweldige neus. Als bijv. een dier nierfalen heeft kimen er afvalstoffen in het bloed en...
    Katten voelen veel aan (afgelopen tijd ook 2 katten die al wisten dat het baasje zwanger was voor ze het zelf wisten) maar daarnaast hebben katten ook een geweldige neus. Als bijv. een dier...
    ChantalS, 10 nov 2017 om 10:57 - Totaal Likes: 9
    Reacties:
    6
    Weergaven:
    294
  14. Amanda89

Eerste keer oud en nieuw

Scheelt wel dat ik in een rustige hoek zit en er niet van alle kanten vuurwerk is. Heb net even wat YouTube filmpjes van vuurwerk aangezet. Volume nog niet al te hard, Breezer en Noor zaten met...
    Scheelt wel dat ik in een rustige hoek zit en er niet van alle kanten vuurwerk is. Heb net even wat YouTube filmpjes van vuurwerk aangezet. Volume nog niet al te hard, Breezer en Noor zaten met veel aandacht naar de tablet te kijken. Geen reactie op de harde knallen. Nino reageerde door een keer...
    Scheelt wel dat ik in een rustige hoek zit en er niet van alle kanten vuurwerk is. Heb net even wat YouTube filmpjes van vuurwerk aangezet. Volume nog niet al te hard, Breezer en Noor zaten met veel aandacht naar de tablet te kijken. Geen reactie...
    Scheelt wel dat ik in een rustige hoek zit en er niet van alle kanten vuurwerk is. Heb net even wat YouTube filmpjes van vuurwerk aangezet. Volume nog niet al te hard, Breezer en Noor zaten met...
    Amanda89, 31 okt 2017 om 17:05 - Totaal Likes: 8
    Reacties:
    13
    Weergaven:
    393
  15. Amanda89

Verveling?

Ik denk persoonlijk wel dat dit wat uit verveling is. Hengels en laserlichtjes zijn prima maar dan moet je er wel zijn om mee te spelen, daar hebben ze niets aan als je gaan werken bent...
    Ik denk persoonlijk wel dat dit wat uit verveling is. Hengels en laserlichtjes zijn prima maar dan moet je er wel zijn om mee te spelen, daar hebben ze niets aan als je gaan werken bent natuurlijk... Ik heb ook 2 voerpuzzels gezet op een bepaald ogenblik. Ik denk dat Spencer meer uitdaging nodig...
    Ik denk persoonlijk wel dat dit wat uit verveling is. Hengels en laserlichtjes zijn prima maar dan moet je er wel zijn om mee te spelen, daar hebben ze niets aan als je gaan werken bent natuurlijk... Ik heb ook 2 voerpuzzels gezet op een bepaald...
    Ik denk persoonlijk wel dat dit wat uit verveling is. Hengels en laserlichtjes zijn prima maar dan moet je er wel zijn om mee te spelen, daar hebben ze niets aan als je gaan werken bent...
    Amanda89, 16 sep 2017 om 00:15 - Totaal Likes: 2
    Reacties:
    5
    Weergaven:
    434
  16. Joycegrimm

Trimsalon

wij hebben 2 katten die naar de trimster gaan ( zij kan ook aan huis komen ) als we ze brengen ( niet gelijk) hebben we de afspraak dat we er bij blijven , betaal liever iets meer dan katten die...
    wij hebben 2 katten die naar de trimster gaan ( zij kan ook aan huis komen ) als we ze brengen ( niet gelijk) hebben we de afspraak dat we er bij blijven , betaal liever iets meer dan katten die in paniek raken, 1 wat oudere Coon zij is 14 en woont nu 4 jaar bij ons heeft voor die tijd veel...
    wij hebben 2 katten die naar de trimster gaan ( zij kan ook aan huis komen ) als we ze brengen ( niet gelijk) hebben we de afspraak dat we er bij blijven , betaal liever iets meer dan katten die in paniek raken, 1 wat oudere Coon zij is 14 en...
    wij hebben 2 katten die naar de trimster gaan ( zij kan ook aan huis komen ) als we ze brengen ( niet gelijk) hebben we de afspraak dat we er bij blijven , betaal liever iets meer dan katten die...
    Reacties:
    6
    Weergaven:
    312
  17. Jiska

Klein dilemma

Mijn expertise ligt niet bij katten maar bij honden. Ik heb wel twee katten en een dergelijke situatie alleen wonen beide katten hier in huis. Grimm wil aandacht van Poes en zij wil dat niet geven...
    Mijn expertise ligt niet bij katten maar bij honden. Ik heb wel twee katten en een dergelijke situatie alleen wonen beide katten hier in huis. Grimm wil aandacht van Poes en zij wil dat niet geven of ontvangen. Toch als ik Grimm weghaal en later terug zet ( ritje dierenarts ofzo) is Poes wel...
    Mijn expertise ligt niet bij katten maar bij honden. Ik heb wel twee katten en een dergelijke situatie alleen wonen beide katten hier in huis. Grimm wil aandacht van Poes en zij wil dat niet geven of ontvangen. Toch als ik Grimm weghaal en later...
    Mijn expertise ligt niet bij katten maar bij honden. Ik heb wel twee katten en een dergelijke situatie alleen wonen beide katten hier in huis. Grimm wil aandacht van Poes en zij wil dat niet geven...
    Jiska, 29 aug 2017 om 14:52 - Totaal Likes: 20
    Reacties:
    21
    Weergaven:
    537
  18. Fie

Voedselnijd?

Ik zou niet straffen, lijkt me geen goed plan, hier grommen ze ook wel eens, zolang als iedereen eet, laat ik ze met rust, wat ik wel eens doe is ze een beetje uit elkaar zetten, de ene eet...
    Ik zou niet straffen, lijkt me geen goed plan, hier grommen ze ook wel eens, zolang als iedereen eet, laat ik ze met rust, wat ik wel eens doe is ze een beetje uit elkaar zetten, de ene eet sneller als de andere, en kan onbeperkt dooreten, dat is ook te zien aan zijn papbuikje:-)
    Ik zou niet straffen, lijkt me geen goed plan, hier grommen ze ook wel eens, zolang als iedereen eet, laat ik ze met rust, wat ik wel eens doe is ze een beetje uit elkaar zetten, de ene eet sneller als de andere, en kan onbeperkt dooreten, dat is...
    Ik zou niet straffen, lijkt me geen goed plan, hier grommen ze ook wel eens, zolang als iedereen eet, laat ik ze met rust, wat ik wel eens doe is ze een beetje uit elkaar zetten, de ene eet...
    Fie, 17 sep 2017 om 11:22 - Totaal Likes: 24
    Reacties:
    20
    Weergaven:
    417
  19. Amanda89

Uitlaten?

We zijn inderdaad begonnen met de deur open zetten en een lange lijn van 5 meter. Maar verder dan de mat of de tent kwamie echt niet. Hij vind achter ook minder erg dan de rest, dat is kleiner....
    We zijn inderdaad begonnen met de deur open zetten en een lange lijn van 5 meter. Maar verder dan de mat of de tent kwamie echt niet. Hij vind achter ook minder erg dan de rest, dat is kleiner. Maar ik had m dus vast omdat ik m de tuin wilde laten zien, met het idee dat hij dan wat beter besefte...
    We zijn inderdaad begonnen met de deur open zetten en een lange lijn van 5 meter. Maar verder dan de mat of de tent kwamie echt niet. Hij vind achter ook minder erg dan de rest, dat is kleiner. Maar ik had m dus vast omdat ik m de tuin wilde...
    We zijn inderdaad begonnen met de deur open zetten en een lange lijn van 5 meter. Maar verder dan de mat of de tent kwamie echt niet. Hij vind achter ook minder erg dan de rest, dat is kleiner....
    Amanda89, 19 aug 2017 om 10:03 - Totaal Likes: 17
    Reacties:
    9
    Weergaven:
    418
  20. Dayenne

Kan gecastreede kater ook dekgedrag vertonen?

Gelijk heb je :D
    Dayenne, 11 jul 2011 om 23:44 - Totaal Likes: 18
    Reacties:
    37
    Weergaven:
    4.160

Topic Weergaveopties

Laden...